LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
patdejong90
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 20:15

Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Ongelezen bericht door patdejong90 »

Ik heb van de week samen met mijn vriend online een tuinset gekocht bij de Gamma. Vandaag kwam de tuinset aan en ‘s avonds gingen we deze in elkaar zetten. Bij het openen van de doos kwamen we tot de conclusie dat er een onderdeel kapot was. Bij het uit de doos halen brak er een ander onderdeel af. We hebben gebeld naar de klantenservice van de webshop maar deze willen niks voor ons doen. Wij moeten zelf maar regelen dat de tuinset opgehaald wordt door PostNL (weer een dag thuisblijven dus). Dan moeten we wachten tot PostNL het pakket goed heeft afgeleverd bij de webshop voordat we überhaupt ons geld terug kunnen krijgen. Dan moeten we ook nog eens zelf naar een vestiging rijden om een nieuwe tuinset op te halen. We hebben een kleine auto waar deze tuinset met geen mogelijkheid in kan. Het is toch te gek voor worden dat wij dit allemaal zelf moeten regelen en lang moeten wachten op teruggave van het geld. Het is toch niet ons probleem dat die tuinset kapot is.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Ongelezen bericht door Spacestar »

patdejong90 schreef: Bij het openen van de doos kwamen we tot de conclusie dat er een onderdeel kapot was. Bij het uit de doos halen brak er een ander onderdeel af.
Hoe kon u bij het openen zien dat er iets kapot was, meteen een foto hiervan gemaakt??
Als erbij het uithalen van de onderdelen uit de doos iets afbreekt is dat toch niet de schuld van de verkoper??
Waarom bent u doorgegaan met het uit de verpakking halen als het artikel 'toch' al kapot was??

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Ongelezen bericht door mahadma »

patdejong90 schreef:Ik heb van de week samen met mijn vriend online een tuinset gekocht bij de Gamma. Vandaag kwam de tuinset aan en ‘s avonds gingen we deze in elkaar zetten. Bij het openen van de doos kwamen we tot de conclusie dat er een onderdeel kapot was. Bij het uit de doos halen brak er een ander onderdeel af. We hebben gebeld naar de klantenservice van de webshop maar deze willen niks voor ons doen. Wij moeten zelf maar regelen dat de tuinset opgehaald wordt door PostNL (weer een dag thuisblijven dus). Dan moeten we wachten tot PostNL het pakket goed heeft afgeleverd bij de webshop voordat we überhaupt ons geld terug kunnen krijgen. Dan moeten we ook nog eens zelf naar een vestiging rijden om een nieuwe tuinset op te halen. We hebben een kleine auto waar deze tuinset met geen mogelijkheid in kan. Het is toch te gek voor worden dat wij dit allemaal zelf moeten regelen en lang moeten wachten op teruggave van het geld. Het is toch niet ons probleem dat die tuinset kapot is.
U koopt online, dus moet u als er een probleem is met het artikel dit weer terug zien te krijgen naar de verkoper. Derhalve zult u inderdaad een dag thuis moeten blijven. Het moge logisch zijn dat u het factuurbedrag pas terugkrijgt als de verkoper het artikel weer in zijn bezit heeft. (Zou u op de mooie spreekwoordelijke blauwe ogen eerst het geld terugstorten en maar afwachten of u het artikel terug zou zien? Ik weet bijna zeker van niet!)

Dus inpakken, af laten halen en dan pas het betaalde retour. Dat is de consequentie van on line kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

patdejong90 schreef:Ik heb van de week samen met mijn vriend online een tuinset gekocht bij de Gamma. Vandaag kwam de tuinset aan en ‘s avonds gingen we deze in elkaar zetten. Bij het openen van de doos kwamen we tot de conclusie dat er een onderdeel kapot was. Bij het uit de doos halen brak er een ander onderdeel af. We hebben gebeld naar de klantenservice van de webshop maar deze willen niks voor ons doen. Wij moeten zelf maar regelen dat de tuinset opgehaald wordt door PostNL (weer een dag thuisblijven dus). Dan moeten we wachten tot PostNL het pakket goed heeft afgeleverd bij de webshop voordat we überhaupt ons geld terug kunnen krijgen. Dan moeten we ook nog eens zelf naar een vestiging rijden om een nieuwe tuinset op te halen. We hebben een kleine auto waar deze tuinset met geen mogelijkheid in kan. Het is toch te gek voor worden dat wij dit allemaal zelf moeten regelen en lang moeten wachten op teruggave van het geld. Het is toch niet ons probleem dat die tuinset kapot is.
Hoe zou het anders moeten gaan dan? De tuinset moet weer terug naar Gamma. Tenzij er onderdelen te krijgen zijn, maar dat is vaak niet zo.
Wat u nu heeft gedaan is de bestelling herroepen. Gamma moet dan binnen 14 dagen terug betalen, mits de aankoop daar terug is ontvangen.
Jammer dat er een onderdeel kapot is gegaan, maar daardoor hoeft er niets buiten de wet om geregeld te hoeven worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Ongelezen bericht door renewouters »

patdejong90 schreef:Wij moeten zelf maar regelen dat de tuinset opgehaald wordt door PostNL (weer een dag thuisblijven dus).
Dat is toch ook de handigste manier? Of wil je dat Gamma een afspraak gaat maken, met jullie overleggen, het komt jullie niet uit, Gamma moet iets nieuws gaan regelen etc. En hoe zie het voor je dat de spullen opgehaald worden zonder dat je thuis bent? Ook als Gamma iets regelt moet je thuis zijn.
patdejong90 schreef: Dan moeten we wachten tot PostNL het pakket goed heeft afgeleverd bij de webshop voordat we überhaupt ons geld terug kunnen krijgen.
Ja, dat is logisch. Als je het bij een stenen winkel zou hebben gekocht, krijg je ook pas je geld terug nadat je het hebt teruggebracht.

patdejong90 schreef: Dan moeten we ook nog eens zelf naar een vestiging rijden om een nieuwe tuinset op te halen.
We hebben een kleine auto waar deze tuinset met geen mogelijkheid in kan. Het is toch te gek voor worden dat wij dit allemaal zelf moeten regelen en lang moeten wachten op teruggave van het geld. Het is toch niet ons probleem dat die tuinset kapot is.
Waarom kan de nieuwe set niet worden opgestuurd zoals de eerst? En als je het zelf wilt halen en je hebt een kleine auto, dan regel je tijdelijk een grotere auto, net zoals we dat deden voordat we online konden bestellen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tuinset Gamma kapot. Waarom moeten wij alles regelen?

Ongelezen bericht door crazyme »

U bent nogal vaag over de exacte schade.
Wat is er precies kapot en waarom kan de klantenservice u niet helpen ?

Gesloten