LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Bert033
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:36

Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door Bert033 »

Ik heb in 2016 een tuintafel van Sieger gekocht (395 euro) bij Kees Smit. Dit is een tafel die een speciaal blad (puroplan) heeft waardoor hij buiten kan blijven staan, maar in de winter slaan wij hem droog op.Het volgende is er aan de hand: het blad begint op te werken op een van de hoeken, heeft dus last van waterlekkage. Ik heb de klacht bij kees Smit neergelegd en deze tafel heeft maar 2 jaar garantie op materiaalfouten. Uu willen ze uit coulance 50% korting (197,50) geven op een nieuwe tafel, leuk allemaal, maar ik heb liever een nieuw blad!
Zo'n tafel moet toch langer meegaan als bijna 4 jaar?
Wat zou ik nog kunnen doen, of is dit een nette oplossing?
Bert

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door rvjapio »

Lijkt me keurig. Als ik zo'n aanbod kreeg zou ik het doen. Niemand kan namelijk aantonen hoe het defect aan het tafelblad is ontstaan - en vanaf zes maanden na aankoop moet u de bewijzen leveren. Twee jaar vind ik ook een nette garantietermijn op een tuintafel.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als dat nieuwe blad jullie nu net zoveel kost als de helft van een nieuwe tafel? Dan kun je toch net zo goed de hele tafel nemen, en de oude voor een paar centen verpatsen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door crazyme »

Veel tafels worden geïmporteerd. Een los blad naleveren kost veel meer dan een nieuwe tafel.

Verder vind ik ook dat het een nette oplossing is.

Bert033
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:36

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door Bert033 »

De tafel wordt gemaakt in Duitsland en moet volgens mij toch wel minimaal zo'n 10 jaar meegaan, ik vind het echt niet normaal dat deze na 3,5 jaar al gebreken vertoond en dat ik dan weer een nieuwe tafel moet kopen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Mijn auto wordt ook gemaakt in Duitsland zou dus ook 10 jaar mee mogen voor dat geld. Toch moet ik onderhoud plegen om alles gaande te houden en ook zaken vervangen. Uw tafel staat veel buiten en dat heeft behoorlijk invloed op de tafel
Uw redenatie dat 10 jaar redelijk zou zijn is nergens op gebaseerd. Smit verloopt veel dure stukken maar of dat in de kwaliteit altijd zijn weerslag heeft valt nog te bezien.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Coulance is geen schulderkenning. Als 1 van de hoeken na bijna 4 jaar problemen geeft, dan moet er iets mee gebeurd zijn. Of de tafel zou op meer plekken problemen moeten hebben, of het euvel zal al sneller zichtbaar geweest moeten zijn. Als dat niet zo is zou een beschadiging door eigen schuld meer in lijn liggen met het probleem. Dan kan het nog zo’n goede tafel zijn, maar kapot kan alles. Zelfs de duurste auto is niet bestand tegen een betonnen muur.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dit is misschien wel niet zo een nette oplossing als men hier zegt, als bij de koop bijvoorbeeld u verteld is dat dit blad langer mee kan gaan dan heeft u een non-conform produkt, het is dus afhankelijk welke verwachtingen er gewekt zijn bij de verkoop of wat er in de folder (omschrijving) van het produkt stond....

garantie is iets anders dan non-conformiteit trouwens....

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

TS, ter aanvulling, kijk nog eens bij de tafel op de site van deze verkoper en bekijk dan de omschrijving eens, als daar bijstaat bijvoorbeeld lange levensduur dan klopt deze niet met de werkelijkheid en heeft u een non-conform product....

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
23 jun 2020 06:19
TS, ter aanvulling, kijk nog eens bij de tafel op de site van deze verkoper en bekijk dan de omschrijving eens, als daar bijstaat bijvoorbeeld lange levensduur dan klopt deze niet met de werkelijkheid en heeft u een non-conform product....
Dat ligt helemaal aan de oorzaak van het probleem.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tuintafel Sieger, blad gaat stuk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Duitsland gemaakt of gemonteerd?

Een in België gemaakte Audi, ik zie vrachtwagens erg veel onderdelen lossen!
Dus die is ook internationale puinzooi van overal vandaan, en gemonteerd en afgebouwde in België.

Of het een Duits tafelblad is betwijfel ik daarom ook.....
En opslaan in de winter, stond deze op zijkant en daarbij het blad beschadigd?
Mijn goedkope Jysk had zelfde op metalen rand, eigen schuld en zelf hersteld.....

Verder is het slimmer om na 23 maanden na aankoop elk product goed te controleren op dit soort dingen.
Als er dan beginnende kleine rimpels zijn reeds claimen.
Voor een garantie afloopt goed kijken, vele kopers van een nieuwe auto doen daarom ook vaak na 23 maanden al grote beurt
zodat alles wat ze vinden voor garantie hersteld kan worden......

Bekijk en controleer altijd een product dat tegen einde garantie aanloopt goed.
Na 4 jaren is U gewoon veel te laat, bij een slecht gemaakt blad is dat na 2 jaren ook iets zichtbaar.....

Maar ik vermoed dat deze tafel op zijkant stond en alleen de poten zijn gemaakt voor ruwe vloeren!

Gesloten