VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door 150747 »

ckoopmans schreef:
21 apr 2021 00:03
Beste Tom en Suki,
Hebben jullie de 4 pakketten met dakdelen nog. Ik heb 4 pakketten met frames van VIDAXL :o
Groet,
CK
Dat wordt uitwisselen dan.
Persoonlijk al diverse malen zaken gedaan bij VidaXL maar nog nimmer problemen ondervonden.
Enne..... voor er vragen komen; ik werk daar niet met mijn 74 jaar

AstridLouise
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2022 10:01

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door AstridLouise »

Wat een waardeloos bedrijf is Vidaxl. Ik wacht al 4 weken op een product en heb meer dan 100 euro betaald. Packs heeft het zogenaamd geleverd, maar er is niet bekend bij wie. Ze zijn niet te bereiken. Vidaxl zou opnieuw leveren, ik heb tot 4 februari gewacht, toen bleek dat het helemaal niet verzonden is omdat er nog geen contact met Packs is geweest?!?!?!Ze zouden me 4 dagen geleden een mail sturen met bevestiging van geld retour, is nog niet gebeurd. Ik heb inmiddels 8 keer gebeld, niemand doet iets. Nooit iets kopen bij Vidaxl!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 feb 2022 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Privé-gegevens verwijderd. Er mogen geen namen worden vermeld op het forum.

AstridLouise
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2022 10:01

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door AstridLouise »

:twisted: slechte zaak. Bestel hier maar niet, er wordt niet geleverd en mijn geld krijg ik ook niet. Bellen en mailen helpt niet. Van het kastje naar de muur gestuurd. Koop hier niks!

AndreaDaVinci
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2022 15:37

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door AndreaDaVinci »

VidaXL heeft me echt belazerd. 2 fauteuils gekocht voor €200. Waren bouw patten, elk onderdeel met veel plastic verpakt. De stoelen waren heel klein en zo gammel dat sommige mensen er niet op durfde te zitten. Terug sturen kon niet, want het plastic was er al af. Echt zo waardeloos, €200 weggegooid geld

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Moneyman »

AndreaDaVinci schreef:
27 feb 2022 15:45
VidaXL heeft me echt belazerd. 2 fauteuils gekocht voor €200. Waren bouw patten, elk onderdeel met veel plastic verpakt. De stoelen waren heel klein en zo gammel dat sommige mensen er niet op durfde te zitten. Terug sturen kon niet, want het plastic was er al af. Echt zo waardeloos, €200 weggegooid geld
Fauteuils, 2 stuks voor slechts 200 euro, die bouwpakketten bleken te zijn? Ik heb moeite me er iets bij voor te stellen. Voor 100 euro valt toch geen fatsoenlijke fauteuil te kopen?

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Nevyn »

AndreaDaVinci schreef:
27 feb 2022 15:45
VidaXL heeft me echt belazerd. 2 fauteuils gekocht voor €200. Waren bouw patten, elk onderdeel met veel plastic verpakt. De stoelen waren heel klein en zo gammel dat sommige mensen er niet op durfde te zitten. Terug sturen kon niet, want het plastic was er al af. Echt zo waardeloos, €200 weggegooid geld
Alles wat dit bedrijf levert zijn bouwpakketten en daar maken ze ook geen geheim van.
De maten van de producten staan er ook altijd keurig bij , dus wie heeft nu wie belazerd ?

Har V
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2022 21:58

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Har V »

Ooit stond 'Made in China' synoniem voor goedkope slechte bagger, nu is dat 'Gekocht bij VidaXL'. We hebben verschillende producten geprobeerd (bank, kast kamerscherm, lamp,...). Alles is even cheapy, veel pakketten zijn incompleet, retourneren is een ramp, je wordt er halverwege chats uitgeknikkerd (terwijl je netjes communiceert). En tot overmaat van ramp werken ze ook nog met de slechtste koerier van Nederland en omstreken: DPD. Dat hete VidaXL en alles wat daar omheen hangt is een zwarte wolk van slechte kwaliteit en negativiteit. BLIJF WEG BIJ VIDAXL !!!!!!!!!!

Elocin76
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2022 13:10

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Elocin76 »

Mijn ervaring met Vidaxl is niet al te prettig. De kwaliteit van de producten zijn erg matig en ze komen je niet erg tegemoet als het gaat om klachten.
Ik heb vorige maand een tuintafel gekocht bij hun want ze waren de enige die de tafel hadden die ik zocht. Nu binnen een maand al veel roest aan de tafel omdat hij helemaal niet tegen weersinvloeden kan. Hoezo TUIN tafel? Die moet daar toch tegen bestand zijn?
Ik heb met foto's de klacht ingediend, de tafel koste mij incl korting 144,95.
Ik kreeg een reactie met een hoop excuses maar boden mij 3 opties:

1 Geheel terugsturen en geld terug wat ik normaal gelijk zou willen en doen
2 Onderdelen bestellen maar verwacht dat het probleem niet mee opgelost is aangezien het nog steeds gaat roesten
3 een vergoeding van 28 euro!

Nou optie 2 en 3 vallen al af.

Normaal zou ik voor de eerste gaan want dat is het meest redelijke maar ik wil de tafel niet kwijt! Ik heb zo lang naar deze tafel gezocht en wil hem graag houden en zelf overspuiten en roestvrij maken door te behandelen. Ik stelde dus voor een vergoeding van 60 euro voor de tafel.
Maar steeds kreeg ik te horen dat dit de enige mogelijkheden waren. Meedenken en werken ho maar. Sindsdien als ik ze mail hoor ik niks meer en heb dus niks! Ik baal enorm en ga hier echt nooit weer iets kopen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Jablan »

Terecht. Er zijn genoeg andere adressen voor tuinmeubilair, zowel budget als topsegment. Sommigen hebben zelfs een showroom naast de online-presentatie.

eure
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2022 08:17

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door eure »

Ik heb bij Vidaxl een douchebak besteld. Omdat ik het wilde retourneren nam ik contact op met het klantenservice. Om tot een retour overeenkomst te komen moesten we eerst een aantal keren heen en weer mailen voordat ik uiteindelijk een retour afspraak kreeg.

Ik heb keurig een mail gekregen dat het pakket door het bedrijf Packs zou worden opgehaald op 2-12-22 tussen 8.00 en 15.00. Na 15.00 en niemand verschenen was belde ik met de klantenservice die mij vertelde dat de tijdsindicatie tussen 8.00 en 17.00 uur is en nog even moest wachten, al gaf mijn mail anders aan. Ze vertelde mij dat ik na 17.00 terug kon bellen indien ze verzuimen op te dagen.

Na 17.00 belde ik terug om vervolgens te horen te krijgen dat de klantenservice gesloten is. Omdat het vrijdag was moest ik wachten tot na het weekend om vervolgens contact met ze op te nemen.

Maandag belde ik weer met de klantenservice, alles uitgelegd om vervolgens te horen te krijgen dat ik een nieuwe afspraak moest maken. Ik gaf aan dat de vrijdagen mijn enige vrije dagen waren en ik normaal gesproken andere afspraken heb staan en die heb moeten annuleren om thuis te zitten. Ik vroeg vervolgens of de mij tegemoet konden komen, voor een kortere tijdsindicatie om niet van 8.00 to 17.00 ( de tijd dat werd aangegeven) thuis te zitten. Zij konden mij niet tegemoet komen. Zij gaven aan dat ik het product ook kon houden en dan zouden ze mij een compensatie geven van 20 euro. Ik gaf aan dat ik het product wilde retourneren omdat ik het niet kan gebruiken.

Uiteindelijk besloot ik een nieuwe afspraak te maken en weer mijn vrije dag op te offeren. Ook deze tweede afspraak verzuimde iemand op te dagen. Ik belde iets voor 17.00 uur op en kreeg dit keer te horen dat ik tot 18.00 uur moest wachten en vervolgens contact op te nemen indien niemand verschijnt. Ik gaf aan dat dit niet de afspraak is, de afspraak was tot 17.00. Ik wilde een oplossing.

Ik kreeg te horen dat ik niet mee wilde werken en dat ik indien het niet werd opgehaald maandag terug moest bellen en zij dan maatregelen zouden treffen, op dat moment konden ze niets voor mij betekenen. Ik gaf aan dat ik nu een oplossing wilde omdat dit al de tweede keer is dat er iemand verzuimde op te dagen en ik twee vrije dagen heb moeten opofferen. Echter ik kreeg ik steeds te horen dat zij niets voor mij konden betekenen.

Ik had twee vrije dagen opgeofferd, niemand die wilde helpen of mij tegemoet wilde komen en ik kreeg te horen dat ik niet wilde mee werken!

Als ik iemand zou moeten adviseren, zouden ze van mij het advies krijgen om niets bij Vidaxl te bestellen. Ze laten hun klanten in de kou, ze erkennen hun fouten niet, ze geven aan dat jij een lastige klant bent, nadat zij verzuimen om aan hun verplichtingen en afspraken te voldoen!!!!

debbylagrande
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2023 19:32

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door debbylagrande »

ik heb een tuinkast besteld en kreeg die netjes op de afgesproken dag.
toen ik deze uitpakte zag ik kieren in het deurtje zitten, alles weer in ingepakt en een mail gestuurt, deze werd snel beandwoord en een ophaal dag afgespoken.
17 febr. tussen 8-17 uur. vrij van mijn werk kunnen nemen en gewacht, helaas niemand geweest.
weer gemailt en kreeg een nieuwe ophaal afspraak, 21 febr. tussen 8-17 uur.
alles geregeld met familie zodat er iemand bij mij thuis was, weer niemand.
weer gemailt ( boos) kreeg weer een nieuwe afspraak 24 febr. tussen 8-17 uur.
weer vrij kunnen nemen en weer niemand.
weer gemailt maar tot nu toe geen reactie meer gehad.

Dennis N.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2023 09:31

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Dennis N. »

Koop niet bij de firma VidaXL.

Ik heb getracht zelfklevende trapmatten te bestellen. Dat ging op zich goed, maar toen ze geleverd waren bleken de maten niet te kloppen met wat erop de website stond. Dus ik wilde ze weer retourneren. En dan begint het drama. Voordat je iemand aan de lijn krijgt... Meerdere terugbelverzoeken heb ik aangevraagd en na een aantal werkdagen werd ik eindelijk gebeld. De dame in kwestie was vriendelijk en gaf aan dat ze mij retourlabels zou sturen die ik op de verpakkingen kon plakken en af kon leveren bij een TNT punt. Ik zou het geld na 10 werkdagen terug krijgen wanneer de pakketten binnen zouden zijn bij VidaXL. Na 4 weken maar weer eens gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik zelf had moeten bellen op het moment dat ik de pakketten had afgeleverd bij een TNT punt. Dit zou mij verteld zijn en het zou in de kleine lettertjes hebben gestaan.... Nou, ze kon nergens terugvinden dat het mij verteld was en ik ga echt niet alle kleine lettertjes lezen om iets retour te zenden. Ik wacht nog steeds op mijn geld. De retourzending was al wel bij hun binnen.

Kortom een zeer klantonvriendelijk bedrijf, VidaXL. Het personeel dat je te spreken krijgt, spreekt gebrekkig Nederlands (heb met 2 personen gesproken en beide zeker geen Dutch native speakers). Informatie klopt niet op de website en ook bij de kwaliteit heb ik mijn vraagtekens bij.

Dit was de eerste keer dat ik bij VidaXL iets besteld heb, maar ook tevens de laatste keer. Gelukkig zijn er wel betere webshops, die wel klantvriendelijk zijn.

jeneverbes
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door jeneverbes »

Tom_en_Suki schreef:
30 jun 2020 23:13
Beste lezers,

Hierbij volgt onze ervaring met VidaXL.nl wat tot behoorlijk ongeloof heeft gezorgd. Ze hebben het voor elkaar gekregen, om niet 1 keer, niet 2 keer, maar 3 keer het verkeerde pakket te leveren.

Op 15 mei dit jaar hebben we een bestelling gedaan van een tuinpaviljoen. Verjaardagskado voor schoonmoeders. Binnen een aantal dagen twee pakketten ontvangen. Het daar opvolgende weekend de twee pakketten uitgepakt in de tuin om in elkaar te zetten.

Hmmm... als snel volgde de verbazing dat in beide paketten alleen een dak zat. Geen frame...
Contact opgenomen met de klantenservice. Niet telefonisch bereikbaar, alleen via de Chat. Uitgelegd dat we nu twee daken hebben, maar geen frame. Netjes alle onderdelen doorgegeven die we misten en deze zouden worden nageleverd. Nou vooruit..

Ongeveer twee weken later krijgen we het nieuwe pakket binnen. Toch even snel controleren en verassing! Nog een dak! We hebben nu drie daken en geen frame!
Weer contact opgenomen via de chat. 95 wachtenden voor ons... drie keer de verbinding verbroken tijdens de chat en elke keer weer wachten. Uiteindelijk het verhaal kunnen afmaken en nogmaals uitgelegd en weer controleerd welke onderdelen we misten. Nou het zou weer worden opgestuurd en excuses voor het ongemak nogmaals aanvaard.

Drie weken later nog niks binnen. Ze beloven binnen 10 werkdagen het pakket bezorgd te hebben. We nemen contact op om ons geld terug te vragen (Ma 29 juni). Pakketten staan gepland om opgehaald te worden voor retour levering op vrijdag 3 Juli. Tot onze verbazing staat er Dinsdag 30 Juni een bezorger voor de deur. Een pakket van VidaXL.nl! Nou zou het dus toch nog goed komen?
Snel open gemaakt.. en? ER ZIT WEER EEN DAK IN!!! We hebben nu dus vier daken van een tuinpaviljoen, maar geen frame!

We zijn helemaal klaar met VidaXL.nl en hopelijk krijgen we asap ons geld terug. Vol ongeloof hoe dit zo veel keer fout kan gaan.

Tot dusverre onze ervaring met dit bedrijf en zodra we ons geld terug hebben blijf ik er heel ver vandaan! To be continued...

Koop bij VidaXL.nl op eigen risico!

Dank voor de waarschuwing.

Cchris711
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2023 19:20

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Cchris711 »

Onze ervaring al evenzo ellende.
Bankje besteld, kwam met 1verkeerde poot ( horen 2 korte en 2 iets langere te zijn) . Via chat geregeld dat we de bank konden vervangen. Dus teruggestuurd, andere bank geleverd gekregen. Miste wederom een onderdeel.
Kunt beter bij Aliexpress bestellen of bij Action kopen. Betere kwaliteit en betere service als ee n product niet naar behoren is.
Bank gaat dus wederom retour, en dit keer geld terug!

natalieo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2023 11:31

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door natalieo »

Stalen artikel bekrast en geblutst geleverd. Dit wilden ze goedmaken met een korting op volgende aankoop. De kortingsbon werkte niet. Een telefoongesprek van 45 minuten en 7 mails verder bleek dat de korting enkel gold op VidaXL artikelen, dus niet alles op hun eigen website. Nochtans was vooraf schriftelijk gezegd dat er GEEN voorwaarden hingen aan het gebruik van de bon. Enfin, nieuwe bestelling aan de hand van de bon geplaatst en ontvangen. De doos, waarop "breekbaar" stond, was op elke mogelijke manier gescheurd. Het geleverde artikel was daarenboven niet eens het bestelde artikel. En als snelste oplossing stellen ze OPNIEUW voor om het artikel te houden en een cadeaubon van een luttele 20 euro te aanvaarden. Dit is absoluut AFZETTERIJ.

mart XL
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2024 12:00

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door mart XL »

Als je van je geld af wil moet je bestellen bij VidaXL, Want de rotzooi die zij verkopen kan je namelijk niet meer terug sturen ook al zeggen ze van wel. Ik ben inmiddels bijna 1,5 week met ze bezig om kasten terug te sturen maar ze zijn gewoon een spelletje met je aan het spelen, mail naar mail de zelfde vragen en zelfde antwoorden en intussen word er niks gedaan aan het probleem. Foto's opgestuurd filmpjes opsturen mailtjes telefoontjes enz enz maar niks. Kortom bestel er niks, ook niet via een andere winkel blijft de zelfde rotzooi. Maar goed ze gaan de kasten terug nemen hoe dan ook al moet ik ze in Nijmegen gaan brengen.

Thijs124
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is nu de allergrootste dropshipper.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Nijogeth »

VidaXL levert gewoon vanuit Venlo. Daar staat een gigantisch pand van ze.

Thijs124
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het dropshippers pakhuis. Ik ken het persoonlijk al te goed. Via Leen Bakker dropshippen ze ook Maar het blijft een dropshipper met alles wat we ervan bekend zijn. Te duur, te slecht, niet compleet, niet willen ruilen maar alleen een beetje korting willen geven, kapot en nog veel meer.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: VidaXL.nl verschrikkelijke ervaring

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze leveren juist vanuit hun eigen pand Venlo. Dan zijn ze bij voorbaat al geen dropshipper. VidaXL dropshipt niet via Leen Bakker, dat is ook onzin. Leen Bakker is juist degene die VidaXL op de site heeft staan en die zaken dus juist vanuit VidaXL laat dropshippen.

Plaats reactie