LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke hogedrukreiniger ?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik heb ongeveer 200 m2 grindtegels in mijn tuin die nodig schoongemaakt moeten worden. Ik zat te denken om een hogedrukreiniger te huren, maar voor een paar dagen lopen de kosten wel op; daarvoor kan ik er ook een kopen en dan heb ik hem daarna ook nog.

Ik heb er vroeger een gehad met zo'n hulpstuk met van die draaiende borstels en een zeepreservoirtje maar dat was echt een ramp. Volgens mij gaat er niets boven een harde waterstraal om tegels schoon te spuiten.

De laatste test die ik hier kan vinden is van 2013. Als iemand hier goede ervaringen heeft met een type reiniger dan hoor ik dat graag.

NB: ik wil er dus alleen maar grindtegels mee schoonspuiten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34
Beste antwoord
Gekozen door Undutchable

Re: Welke hogedrukreiniger ?

door scontra » 01 apr 2020 18:43

De goedkoopste van Karcher.
Ruim voldoende voor uw tuin en tegeltype.
NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het nadeel van de harde straal is dat je ook de voegen wegblaast en een beschermende toplaag van de stenen af kan spuiten. Ook kunt u bij grindtegels steentjes wegblazen. Hou daar wel rekening mee in uw beslissing.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door de auditu »

Na het gebruik van een hogedrukreiniger worden tegels steeds sneller weer vuil, waardoor je steeds vaker weer moet spuiten.

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door Undutchable »

de auditu schreef:
01 apr 2020 18:10
Na het gebruik van een hogedrukreiniger worden tegels steeds sneller weer vuil, waardoor je steeds vaker weer moet spuiten.
Dat moet u me dan toch even uitleggen.

Ik kan mij voorstellen dat op net gereinigde tegels een kleine vervuiling meer opvalt dan op sterk vervuilde tegels, maar ik ben benieuwd naar de onderbouwing dat door het reinigen met een hogedrukspuit de tegels sneller vuil worden.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door de auditu »

Eigen ervaring. De harde waterstraal beschadigt dusdanig de toplaag van de tegel, dat de tegel na de behandeling sneller vuil wordt.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door de auditu »

Ik bedoel dus het reinigen met een spuitlans of vuilfrees. Een terrasreiniger is doorgaans iets vriendelijker voor tegels.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door scontra »

De goedkoopste van Karcher.
Ruim voldoende voor uw tuin en tegeltype.

juliomariner
Berichten: 4820
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De Auditu heeft gelijk na 1 keer afspuiten kun je steeds vaker. De bovenlaag van de tegel wordt namelijk steeds ruwer waardoor de aanslag zich perfekt kan hechten.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb dezelfde ervaring als de auditu en juliomariner.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Welke hogedrukreiniger ?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Bij gladde betontegels klopt dit die kun je ruw/kapot stralen en dan blijf je bezig, bij grindtegels maakt het weinig uit. De hoeveelheid voegen valt bij de 50x50 en 60x40 tegels mee dus ook de hoeveelheid zand die je wegspuit ook en het grind is zo hard dat af en toe stralen ook weinig invloed heeft. Vooraf sproeien met huishoudazijn zorgt de de groene aanslag/mos ook relatief snel te verwijderen valt.

Gesloten