Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Bomenliefhebber40A
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2021 13:49

Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Bomenliefhebber40A »

Hoi!
Ik wil binnenkort mijn tuin veranderen door een nieuw tuinpad aan te leggen met luxe natuurstenen. Ik heb gekeken op natuursteenwebshop.nl welke soorten natuurstenen er allemaal zijn, maar zag toen dat er ontzettend veel verschillende kleuren en maten zijn. Heeft een van jullie goeie tips bij het uitzoeken hiervan of ervaring met een bepaalde kleur? Ik heb nu vooral veel groene kleuren in mijn tuin van mijn bomen en planten.
Hopelijk hebben jullie wat tips :)

riddert
Berichten: 2117
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door riddert »

Neem contact op met een hoveniersbedrijf. Dat zijn de mensen met kennis van zaken.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ga naar een echte winkel. Daar kan je de stenen zien en advies vragen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u zoekt op "natuursteen" of "tuinpad natuursteen" vindt u tal van websites met producten, tips en adviezen, Youtube-filmpjes, foto's ter inspiratie op Instagram en Pinterest.

Overigens zag ik op de eerste vijf (!) pagina's met zoekresultaten van beide zoekacties niet de door u genoemde website staan. Hoe heeft u die in hemelsnaam gevonden?

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Dorfje »

Erthanax schreef:
19 mei 2022 10:52

Overigens zag ik op de eerste vijf (!) pagina's met zoekresultaten van beide zoekacties niet de door u genoemde website staan. Hoe heeft u die in hemelsnaam gevonden?
Ach, die gast is gewoon reclame aan het maken. Dit topic heeft hem waarschijnlijk weer een paar clicks opgeleverd. Net zo als met zijn topic over leilindes.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan gaat u toch gewoon in Lunteren kijken?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bomenliefhebber40A schreef:
19 mei 2022 10:23
Hoi!
Ik wil binnenkort mijn tuin veranderen door een nieuw tuinpad aan te leggen met luxe natuurstenen. Ik heb gekeken op xxx welke soorten natuurstenen er allemaal zijn, maar zag toen dat er ontzettend veel verschillende kleuren en maten zijn. Heeft een van jullie goeie tips bij het uitzoeken hiervan of ervaring met een bepaalde kleur? Ik heb nu vooral veel groene kleuren in mijn tuin van mijn bomen en planten.
Hopelijk hebben jullie wat tips :)
Ja. Wat ik deze week heb gedaan met het oriënteren voor een nieuwe ijskast. Eerst kijken op internet, en daarna naar een plaatselijke vakman die verstand van zaken heeft. Volgende week laat hij mij het beoogde in het echt zien, tegen exact dezelfde prijs als al die internet cowboys. Ik kan je dus adviseren kennis te nemen van wat er te koop is, en wat anderen voor mij je ook al adviseerden: ga met die kennis naar een echte vakman.

Want dat jij, behalve dat je spamt, geen idee hebt waar je het over hebt is me allang duidelijk. De meeste tuinen met bomen en planten hebben veel groen. :wink:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dorfje schreef:
19 mei 2022 11:15
Ach, die gast is gewoon reclame aan het maken. Dit topic heeft hem waarschijnlijk weer een paar clicks opgeleverd. Net zo als met zijn topic over leilindes.
Ja, dat lijkt mij ook. Ik had aanvankelijk willen afsluite met "of kende u die website 'toevallig'?".

Waarom zou je eigenlijk natuursteen kopen bij een webshop? Je hebt dan wel recht van retour, maar de retourkosten zijn niet te verwaarlozen. Natuursteen lijkt me nou typisch zo'n product dat je echt zelf moet zien op het moment dat je het aanschaft. Op naar de vakman dus.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar mijns inziens is het juist een vakhandel, ook in grind en ga maar door.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit is uiteraard aan persoonlijke smaak en budget gebonden.
Ga naar een bedrijf ipv online zoiets bestellen :!: .

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door zeug »

Bomenliefhebber40A schreef:
19 mei 2022 10:23
Hoi!
Ik wil binnenkort mijn tuin veranderen door een nieuw tuinpad aan te leggen met luxe natuurstenen. Ik heb gekeken op natuursteenwebshop.nl welke soorten natuurstenen er allemaal zijn, maar zag toen dat er ontzettend veel verschillende kleuren en maten zijn. Heeft een van jullie goeie tips bij het uitzoeken hiervan of ervaring met een bepaalde kleur? Ik heb nu vooral veel groene kleuren in mijn tuin van mijn bomen en planten.
Hopelijk hebben jullie wat tips :)
Gaat het over het tuinpad van uw vader ? WZ

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij natuursteen denk ik als eerste aan platen of tegels, daarna aan grafzerken. Grind of split zou ik zeker niet in de tuin gebruiken. Het loopt vervelend en in een kinderrijke omgeving worden de steentjes voor andere dingen gebruikt (zoals tegen de ramen gooien).

Dirkie
Berichten: 2922
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Welke soort natuursteen voor tuinpad?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bomenliefhebber40A schreef:
19 mei 2022 10:23
Hoi!
Ik wil binnenkort mijn tuin veranderen door een nieuw tuinpad aan te leggen met luxe natuurstenen. Ik heb gekeken op natuursteenwebshop.nl welke soorten natuurstenen er allemaal zijn, maar zag toen dat er ontzettend veel verschillende kleuren en maten zijn. Heeft een van jullie goeie tips bij het uitzoeken hiervan of ervaring met een bepaalde kleur? Ik heb nu vooral veel groene kleuren in mijn tuin van mijn bomen en planten.
Hopelijk hebben jullie wat tips :)
Als ik het zo lees hebt U via internet gezocht omdat U er geen flauw verstand van hebt. Als U zelfs niet weet welke kleur en maat tegen U wilt gebruiken zou ik daar eens over na gaan denken want 'Doe maar een leuke tegel' is echt geen optie. Neem vervolgens contact op met een (lokale) hovenier. Deze kan U heel veel adviezen geven waarbij hij rekening houdt met Uw wensen.
Dat is mijn tip.

Plaats reactie