LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:Beton heeft juist water nodig om uit te harden.
Het is niet te hopen dat u ooit de bouw in gaat. Als de verhouding cement/zand/water niet goed is wordt het eindproduct ook niet goed.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
16again schreef:Water te hoog? Mijn beeld daarbij is dan Itteren en Borgharen. Als de opsteller van die voorwaarden daar een ander beeld bij heeft....had hij dit duidelijker in voorwaarden moeten zetten.
Op plekken waar het grondwater hoog staat kan geen beton gestort worden om de palen vast te zeggen. Als er personeel wordt ingehuurd kost dat dus geld als ze niet kunnen werken.
Waarom moet er beton gestort worden om de palen vast te zetten? Houten (en ook betonnen) palen kunnen gewoon de grond in gezet worden, daar is doorgaans geen beton voor nodig.

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door 16again »

Er bestaat zelfs onderwater beton. Voor 750,- Euro kun je daar een hoop van kopen.
En er wordt maar een schutting gebouwd, geen winkelcentrum met parkeerdek erop dat kan instorten

Maar dit wordt een technische discussie, punt hier is juist dat de voorwaarden voor de "gemiddeld geinformeerde consument" voldoende duidelijk dienen te zijn.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er bestaat zelfs onderwater beton.

Juist . 2 emmers water zak betonmortel er in, uurtje wachten en klaar is Kees (Zuidema)

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door gosewijn »

5 palen staan bij mij ook in het water , na 12 jaar nieuwe geplaatst. Nu hardhout . Als je de palen in de bitumen ( teer) zet heb je geen wacht tijd .

Heb afgelopen week mijn folie in de vijver moeten vernieuwen na 19 jaar , heb mijn vurenhoutenplankjes van 1 cm dikte moeten vernieuwen , waren nog niet door gerot . Ons huis is op een moeras ( ven) gebouwd . Ik denk dat uw aannemer de boel belazerd heeft.

stofzuigertje

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je voor meerdere woningen met een Bobcat de palen erin wilt drukken.... dan verzuipt de Bobcat.... en dat moet je als je in de regio bekend bent weten... gewoon op enkele weken droog weer wachten.

Een grondboor en meerdere mensen kan ook maar dat is duur uurloon als je voor vele palen dit moet doen.
Verder is meestal aan bovenkant modder wegsteken, mag ook achteraf en dan beton gieten om te voorkomen dat ook hardhouten palen weg rotten vlak boven de grond.... maar bitumen bevalt mijn beter...

De palen erin persen is 3 uren werk voor 150 palen!
Ik weet niet hoeveel daar geplaatst moesten worden maar palen persen gaat sneller dan de schutting er tussen hangen.....
Ik was thuis aan de borrel en zij maar zweten.
Wel heb ook ik gewacht op droog weer, in modder is het zwaar werken en dat weten zij van Zuidema toch ook?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door juliomariner »

150 palen in 3 uur, stofzuiger ik nodig u hierbij uit bij ons te komen werken. Dat gaat dus nooit lukken tenminste als de palen recht moeten komen te staan.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef:Als je voor meerdere woningen met een Bobcat de palen erin wilt drukken.... dan verzuipt de Bobcat.... en dat moet je als je in de regio bekend bent weten... gewoon op enkele weken droog weer wachten.
Het probleem met een Bobcat is, dat het ding nogal wat ruimte nodig heeft. En in een bestaande tuin is dat een beetje lastig. :wink: Bij mijn vader is vorig jaar een schutting vernieuwd, althans, de buren hebben het gedaan, of laten doen, geen idee, betonnen palen en hardhouten schuttingen. In ieder geval is er nog geen plantje beschadigd. Met een Bob gaat dat je niet lukken...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:150 palen in 3 uur, stofzuiger ik nodig u hierbij uit bij ons te komen werken. Dat gaat dus nooit lukken tenminste als de palen recht moeten komen te staan.
:mrgreen: :mrgreen: Dat is één paal per minuut, zo'n beetje. :mrgreen: :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Met onze speciale triltrekker of trekker met grondboor halen we er ongeveer 75 per dag. Het is niet alleen palen plaatsen maar ook uitzetten waar de palen precies moeten komen, dat is voor schuttingen zeer belangrijk i.v.m. met lengte van de planken/elementen

Tinusz2
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:24

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door Tinusz2 »

witte angora schreef:
Tinusz2 schreef:Alles heeft wel een bepaalde logica, maar wij hebben tijdens het graven niet gezien dat het hoog was. We hebben aangegeven dat we graag wilden dat zij nog even kwamen kijken, maar dat wilde men absoluut niet. Het was onze verantwoording.
Eigenlijk heb ik hier ook nog een vraag over.

Er moet een offerte komen, en er moet een inschatting worden gemaakt van een aantal zaken. Waaronder dus het grondwaterniveau. Maar waarom hebben jullie dan dat proefgat gegraven? Waarom heeft Zuidema dit zelf niet gedaan?

Over wat voor grond hebben we het trouwens? Zand, klei, zwavel, veen?
Toen men langskwam heeft men alles opgemeten, wat precies waar moet komen te staan zeg maar. Daarbij werd geroepen dat we de grondbouw rijp moesten maken zodat er geplaatst kan worden. Bouwrijp stond volgend hun beschreven in de voorwaarden. We vroegen nog of zij misschien wilden komen kijken, want veel dingen waren vaag beschreven. Wat vinden zij HOOG water bijvoorbeeld. Dat weet ik niet als leek. We hebben zelf maar gegraven omdat ze dit zelf niet wilden doen. Pas toen ze weggingen lieten de bouwjongens zien hoe je moet controleren. Waarom deden ze dat niet VOOOR het plaatsen. Dit is nog steeds een raadsel.

Het is zand op klei. Daar ben ik al achter. Dus de toplaag word een sop bende omdat het water niet snel genoeg zakt door de klei eronder.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Tinusz2 schreef:Het is zand op klei. Daar ben ik al achter. Dus de toplaag word een sop bende omdat het water niet snel genoeg zakt door de klei eronder.
Ik zat al een beetje in die richting te denken. Juist omdat dit na een paar dagen regen is geconstateerd. Vandaar de vraag. Als je alleen maar zand had, of goede zavelgrond, dan was er geen probleem geweest. En als het een tijdje droog is, is het ook geen probleem.

Eigenlijk had Zuidema dit zelf ook in kunnen schatten, tenminste, als ze eerder projecten in de omgeving hebben gehad. In dat geval moeten ze op de hoogte van de aard van de ondergrond zijn. Dus ik ga me eerlijk gezegd afvragen of ze wel weten waar ze mee bezig zijn. :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door kokka »

Moneyman schreef:Een beetje ja....
de hele noordzee staat vol met installaties die vast staan met beton.. beton hard onderwater namelijk ook gewoon uit, als zal het huis tuin en keuken beton daar waarschijnlijk niet geschikt voor zijn. je zal dan een betonmengsel moeten maken en dat in het gat pompen. daarmee verdring je het "schone" water en houdt je beton mengsel zijn juiste dichtheid.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door kokka »

Moneyman schreef:
juliomariner schreef:150 palen in 3 uur, stofzuiger ik nodig u hierbij uit bij ons te komen werken. Dat gaat dus nooit lukken tenminste als de palen recht moeten komen te staan.
:mrgreen: :mrgreen: Dat is één paal per minuut, zo'n beetje. :mrgreen: :mrgreen:
dit is nog lang niet het meest ongeloofwaardige wat onze stofzuigert hier gepost heeft

stofzuigertje

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik de schutting er tussen moet hangen lukt het niet in deze tijd....
Maar 4 man met accu boren die deze op de palen hangt ,dus links/rechts/links recht en gelijk op de paal en dan heb je 10 cm ruimte/overlap...
Deze goedkope zooi extra dun en voordelig wil bij storm wel eens sneuvelen en gelijk op de paal schroeven is steviger met meer schroeven dan normaal....
En als je met 180 er tussen wilde, dan gebruik je een plank en als je dan de palen vast houden en met Bobby erin duwde gaat het prima....
Maar ik zat op 165 en met plank los tussen de palen en dan is afstand goed.

Waterpas, of bierflesje, inderdaad zaten er enkele iets minder recht maar na 5 uren alle 150 palen en 149 schutting delen klaar....
Wel moet ik droge grond hebben want als je rupsen weg zakken is het lastig vlak te krijgen.... en omdat de tuin ook aangelegd moest worden gewoon door struiken rijden toegestaan!

Maar als ik lees dat de topic starter ook een modder bende was achter gebleven heb ik wel vermoedens.....

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door juliomariner »

sorry maar hier geloof ik dus helemaal niets van stofzuiger, dat gaat je echt niet in 5 uur lukken, 5 dagen komt eerder

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zuidema Schuttingen dubieuze voorwaarden.

Ongelezen bericht door gosewijn »

of bierflesje, inderdaad zaten er enkele iets minder recht

Kan mij dan wel voorstellen dat er wat palen scheefstaan. :mrgreen:

Gesloten