LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
RichardvZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2020 13:59

Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door RichardvZ »

Ik heb een vraag.

Ik heb een teamweekend georganiseerd bij PBN en we zouden dit weekend naar de Ardennen gaan. Nu is er vanochtend/gisteravond bekend gemaakt dat alle evenementen in belgie geannuleerd worden.

Ik ben zojuist door de evenement verzorger gebeld dat ze het uitje niet kan doorgaan ivm de stopzetting van de evenementen in belgie. Nu vroeg hij of we deze eventueel wilde verplaatsen naar een andere datum waarop ik Ja heb geantwoord.

Nu heb ik een mail ontvangen dat ze comform de voorwaarden wel annuleringskosten in rekening brengen. Dit is dus de helft van het bedrag!

Mag dit? Ik annuleer toch niks. Hun mogen het evenement niet organiseren het weekend daar, en ik heb te kennen gegeven dat ik het niet wil annuleren maar graag dan een andere weekend wil plannen.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door berndv »

op zich wel raar inderdaad, ik denk dat alles valt of staat bij wat er wel of niet is afgesproken in de overeenkomst. De voorwaarden staan hier:
https://www.pbn.nl/informatie/algemene-voorwaarden

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens mij bieden de Algemene Voorwaarden geen ruimte voor deze facturatie.

RichardvZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2020 13:59

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door RichardvZ »

Inderdaad Moneyman, dat dacht ik ook zo te lezen. De annulering is alleen van toepassing als de opdrachtgever het event annuleert. Nu de organisatie niet de locatie beschikbaar kan stellen lijkt mij het raar om op de annulering in te spelen.
Ook als ze het het contract met ons willen opzeggen is totaal niet van toepassing (art. 14)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Andere datum wegens overmacht is geen Annulering.

2 Hun land veroorzaakte een probleem, niet U dus hun verantwoording als ze geen alternatief elders konden regelen.
Hun land en locatie en buiten uw schuld.
Betaal dus niets en hun bedrijfsrisico.

RichardvZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2020 13:59

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door RichardvZ »

Ik heb de factuur dus al 3 weken geleden betaald. Dit weekend was het uitje.

Ze geven aan, dat als ik een nieuwe datum boek, ik 50% van de anuleringskosten terug krijg. Omgekeerde wereld dit.
Maandag bellen ze terug, dus ben benieuwd wat ze willen gaan doen.
Beetje raar dat ze zeggen dat we beide het moeten betalen. IS gewoon bedrijfsrisico. Ze delen toch ook de winst niet ;)

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

het valt ook buiten hun verantwoordelijkheid, dus pech gehad en 50% korting op herkansing?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joepie Joepie schreef:
16 mar 2020 09:49
het valt ook buiten hun verantwoordelijkheid, dus pech gehad en 50% korting op herkansing?
Dat ze er niets aan kunnen doen staat vast, geloof ook dat TS alle begrip heeft hiervoor. Maar het niet door kunnen gaan is de verantwoordelijkheid van de organisator en dus zijn bedrijfsrisico en niet die van degene die het evenement heeft geboekt.

Dus je reactie "pech gehad en 50% korting op herkansing" is nergens op gebaseerd en niet onderbouwd.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Waarom is het niet kunnen doorgaan de verantwoordelijkheid van organisator (het wordt hier zonder enige onderbouwing gesteld)? Volgens mij is het overmacht (idd ook zonder enige onderbouwing gesteld).

RichardvZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2020 13:59

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door RichardvZ »

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb inmiddels vanochtend weer contact met ze gehad. De 50% was ik niet mee eens. Natuurlijk heb ik begrip voor de situatie, maar in een mail mededelen dat het voor beide een risico was en dat 50% meer dan redelijk van ze is, klopt natuurlijk niet.

Dat bedrag is inclusief de winst, gebruik van locatie en personeel.

Ik belde met intentie om bijvoorbeeld de inkopen die ze moeten weggooien (eten e.d) wel 50/50 wilde betalen, maar dat de rest qua personeelskosten ik toch bedrijfsrisico vond.

Nog voordat ik hier over wilde beginnen boden ze aan het wekend kosteloos te verplaatsen omdat ze ons graag terug zien als klant.

Top geregeld dus!

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

zo hoort het natuurlijk ook!!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Annuleringskosten voor verplaatst teamweekend

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Graag een bevestiging als het weekend geweest is.....
Als dat alsnog fout ging zullen ze dankzij informatie hier vele klanten verliezen.

Ze vergeten dat Google alles kan vinden over een bedrijf en voor je iets organiseerde even op klachten zoeken, dat kan erg duur worden en bij teveel klachten gaan vaak hierop failliet.
Ze moeten wel redelijke voorwaarden hanteren!

Ik zou maximaal 10% aanbetalen en rest na afloop.... heb je zekerheid want ik hoorde dit soort verhalen wel vaker, van nu inmiddels verdwenen organisatoren.. of maakte ze herstart?

Gesloten