LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor het toiletgebruik?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
C. Koerting

Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door C. Koerting »

Beste radarkijkers en redactie,

Vorig jaar was ik bij het Topconcours voor muziekverenigingen (Nederl. kampioenschap) in de Veluwehal in Barneveld. Dit concours wordt ieder jaar georganiseerd door de Kon.Nederl.Federatie van Muziekverenigingen (de KNVB van de muziekverenigingen eigenlijk). De entree bedroeg 7 euro voor het ochtend- en 9 euro voor het middagprogramma.
Toen ik naar het toilet moest meldde een bordje mij: "toilet, 0,50 euro". Omdat ik vond dat ik meer dan genoeg entreegeld betaald had, besloot ik gewoon door te lopen. Mij is immers altijd verteld dat je, als je entreegeld moet betalen om ergens binnen te komen, de eigenaar/organisator ervoor dient te zorgen dat er voldoende toiletten aanwezig zijn. Hier heb je immers al voor betaald!
De toiletdame hield mij op een zeer agressieve wijze tegen omdat ik eerst moest betalen en daarna pas van het toilet gebruik mocht maken. Ik meldde haar dat dit niet noodzakelijk was omdat ik mijn entreekaarten al had moeten kopen. De dame was echter onvermurwbaar, eerst betalen dan pas naar het toilet.
Om stampij te voorkomen EN om op tijd de concourszaal in te kunnen heb ik uiteindelijk maar betaald (de toiletten bleken ook niet schoon te zijn!!)

Mijn vraag is dus eigenlijk simpel:
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en weet iemand de exacte regelgeving op dit gebied??


Alvast bedankt!

Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

U heeft tot op zeikere hoogte gelijk. Maar in dat geval was het geld bestemd voor nieuwe uniformen van de plaatselijke blaas(kapel).

Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

z e ikere

C. Koerting

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door C. Koerting »

Beste gast,

jammer dat je niet gewoon kunt reageren... Het entreegeld wordt alleen geheven om de kosten van het concours te dekken. Dit betekent dus gewoon dat ze de Veluwehal gehuurd hebben en dus de toiletten bij de entreeprijs inbegrepen zitten. Tenminste dat dacht ik altijd, ik hoop dan ook dat er iemand reageert die er iets zinnigs over te melden heeft.

Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

:) ja dan ga je toch niet naar de wc en hou je het gewoon op

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door oom agent »

Tja, ik zou we er niet zo heel druk overmaken.
Maar ik denk als een "WC tante" mij zo raar zou aanspreken dat ik het dan gewoon ik een plantenbak had gedaan!

C. Koerting

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door C. Koerting »

:D :D Vind ik ook een goeie Oom Agent, maar das dan toch wildplassen en dat mag ook niet. (kost meer dan 50 eurocent :wink: )

Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

De volgende keer gewoon je kattenbak meenemen. En je lunch want dat is ook exclusief en een paar flesjes limonade want die mensen hoeven toch niets verdienen. Of een luier omdoen er zijn zo veel mogelijkheden.

Jannemans.

ronald

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door ronald »

je hebt groot gelijk, het is gewoon niet meer normaal wat je moet betalen bij een toilet. Niet alleen daar maar ook bij benzinestations. 50 eurocent vind ik veel. Ik weiger meestal te betalen. Ze mogen me eerst uitleggen waarom ik zoveel moet betalen. Een paar jaar geleden was het normaal om 25 cent (geen eurocent!!) te betalen.
principe is principe!!

Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

hang em toch tegen een boom joh ,zorg alleen dat niemand je ziet, is toch veel lekkerder, in de vrije natuur , ik snap niet waar je je druk om maakt!
Entreegelden zijn er on concourskosten mee te betalen!

guest

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door guest »

De toilet hygiene van betaalde toiletten laat in NL de wensen over, om nog maar te zwijgen van de afgrijselijke vieze toestanden langs de snelweg ... Neem een voorbeeld aan de Duitse situatie: om de 20 a 30 km kraakpropere toiletten, bewaakt door een WC madam of meneer, die na elke toiletbeurt ff de boel checked en schoonmaakt. Ik betaal hier met plezier 50 eurocent ! Misschien moeten we in NL ook eens de puntjes op de i zetten ? Toiletdames/ -beheerders in NL : SCHAAM JULLIE !

Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

guest volgens mij kom je niet verder dan de brug bij je in de buurt :shock:

IngeB
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2003 15:45

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door IngeB »

Kunnen we echt niet meer normaal reageren hierop??? Het gaat hier om het feit dat iemand 50 eurocent moet betalen voor smerige toiletten! Zeg nou zelf, dat is toch ook belachelijk???? Voor de invoering van de euro was het nog een kwartje! En nu moet er opeens omgerekend 1,10 voor neergeteld worden? Dacht het niet!! Bovendien, betalen doe ik altijd pas NA het toiletbezoek. Als het smerig is of er geen pleepapier hangt betaal ik dus helemaal niks nakkes nada! Als zo'n toiletmuts mij tegenhoudt roep ik de chef er bij. Graag dan ook even op papier de regels meenemen waarin staat dat ik VOOR toiletbezoek moet betalen i.p.v. erna!

C. Koerting

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door C. Koerting »

Bedankt Inge!
In ieder geval een goede tip. Helaas nog steeds niemand die kan vertellen wat de regels zijn, ga dus maar op mijn gevoel af...
Eerst de chef roepen en dan zien we wel verder!!! NEE, eerst naar het toilet...

Limesha

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Limesha »

Ronduit belachelijk 0,50 eurocent. En inderdaad zijn de wc meestal niet fris. In Bobbejaanland Belgie (hier betaald je ook bij de ingang intree en dat is echt een flinke hap) zijn ook wc's en welja ook hier is betalen geblazen. Belachelijk toch. Moet je eens met Kinderen gaan (pretpark, dus kinderen meenemen lijkt me logisch). Die moeten om de haverklap. Ik vind dat echt niet kunnen.
Als je in Nederland oud, zwanger of kind bent is het droevig gesteld als je naar de WC moet. Of dik betalen of gewoonweg half de stad rondgestuurd worden, omdat bij een heleboel winkels e.d. geen gebruik mag worden gemaakt van de WC. Uit de tijd dat ik zwanger was weet ik nog dat zelf bij Prenatal (babyzaak) niet de mogelijkheid was om naar de WC te kunnen. En die moeten toch weten hoe moeilijk je het kan hebben als je zwanger bent.
Ik ben ook benieuwd wat eigenlijk het beleid in deze is. Dus kom op, geen flauwekul meer, maar gewoonweg duidelijk antwoord van iemand die het wel weet.

veronique

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door veronique »

:?HET LOOPT INDERDAAD DE SPUIGATEN UIT HOOR, MET DAT BETALEN VOOR DE W.C.
EN IK BETAAL DAN OOK ZEKER NIET, ALS DE W.C. GOOR WAS HOOR.
NET ALS IN EGYPTE, DAAR STAAN ZE VOOR AAN DE W.C. W.C. PAPIER TE VERKOPEN.......NOU IK WEIGER HET EN ZE WAREN ZEER BELEDIGD EN IK HEB ZEKER IN HET BUITENLAND...ALTIJD ZELF EEN W.C.ROL IN MIJN TAS.
WANT OMGEREKEND WAS DAT VELLEKE WAAR IK NET 1 LIP MEE KON AFDROGEN WEL 1 GULDEN OFZO...
EN WETEN JULLIE DAT ER B.V. IN DUITSLAND EEN WETTELIJKE REGELING IS.....JE MAG NOOIT NOOIT GEWEIGERD WORDEN ALS MEN IN WELKE WINKEL DAN OOK OM W.C. GEBRUIK VRAAGT!! DIT MOETEN ZE TOE LATEN.

IK BETAAL ZOALS BIJ EEN ATRACTIEPARK ECHT GEEN EURO CENT VOOR DE W.C. HOOR!! DIE STINKEN EN ZIJN VAAK VIES, DUS DAAR BETAAL IK GEEN CENT VOOR.

KORTOM DE NEDERLANDSE TOILET MANNEN EN DAMES........ZET ONS EENS NIET ZO AF......EN HOU DE BOEL EENS NETTER!!!

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door lieske »

wat zijn nederlanders? z**kers. Letterlijk en figuurlijk!

de boswachter

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door de boswachter »

Lieske heeft alweer een beurt nodig..........

helma

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door helma »

Als er ergens een toilet juf zit,dan betaal ik mits ze de toiletten heel goed onderhoud.
maar hiervoor moet ik wel een opmerking maken nl.in een restaurant betaal ik dus niet,want voor zover ik weet is dit gratis voor de klanten.
Bij de HEMA ga ik niet meer,die zijn vies en goor stinken en het toilet papier is daar altijd op en je moet eerst 0.50 cent in de deur doen anders gaat hij niet open.
Dan maar naar de V&D zit een toilet juf en het kost daar maar 0.25 cent
en de toiletten zijn proper.
Ik vind het ook belachelijk dat je in pretparken moet betalen de entree is al hoog genoeg (bij drievliet is het gratis).

Astrid C
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 okt 2003 14:50

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Astrid C »

TIP............


In openbare gebouwen van de gemeente mag je gratis gebruik maken van de toilet, bovendien zijn daar de toiletten vaak erg netjes en schoon

Voor vieze toiletten ga ik dus echt niet betalen.....

Gesloten