LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewakers

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Sinnema25
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2013 09:44

Bewakers

Ongelezen bericht door Sinnema25 »

Zijn er meer mensen die bij het uitgaan in een stad last hebben van bazige uitsmijters.
Zelf ga ik samen met vrienden op stap in Leeuwarden. Als je hier een kroeg in bent geweest en je later bijvoorbeeld je jas of vrienden op wilt halen die daar nog zijn. Dan kan het zo zijn dat de bewaker je niet binnenlaat en je je jas dus kwijt bent of een lange tijd moet wachten op je vrienden die daar nog binnen zitten en niet te bereiken zijn (telefoons hebben geen bereik door de bebouwing etc.).

In mijn vriendengroep zijn we hierdoor al meer dan 12 jassen kwijt en al meer dan 20 keer bedreigt door de bewakers, dat als je niet snel ophoudt te zeuren over 'maar een jas die je dan kwijt bent' of niet snel weg gaat, dat hij er wel voor zorgt dat je weg wordt.

Zijn er nog meer die het niet altijd eens zijn over het handelen van 'sommige bewakers'?
Scheer ze niet allemaal over één kamp want weet heus dat er hele goeie tussen zitten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sinnema25 schreef:Zijn er meer mensen die bij het uitgaan in een stad last hebben van bazige uitsmijters.
Zelf ga ik samen met vrienden op stap in Leeuwarden. Als je hier een kroeg in bent geweest en je later bijvoorbeeld je jas of vrienden op wilt halen die daar nog zijn. Dan kan het zo zijn dat de bewaker je niet binnenlaat en je je jas dus kwijt bent of een lange tijd moet wachten op je vrienden die daar nog binnen zitten en niet te bereiken zijn (telefoons hebben geen bereik door de bebouwing etc.).

In mijn vriendengroep zijn we hierdoor al meer dan 12 jassen kwijt en al meer dan 20 keer bedreigt door de bewakers, dat als je niet snel ophoudt te zeuren over 'maar een jas die je dan kwijt bent' of niet snel weg gaat, dat hij er wel voor zorgt dat je weg wordt.

Zijn er nog meer die het niet altijd eens zijn over het handelen van 'sommige bewakers'?
Scheer ze niet allemaal over één kamp want weet heus dat er hele goeie tussen zitten.
En heeft u al een klacht ingediend bij desbetreffende cafe's over dit probleem ?

Jassen kwijt, kun je die volgende dag niet ophalen ?
Maar als ik 1 jas hierdoor kwijt zou zijn dan zou ik voordat ik naar buiten ga meteen mijn jas
pakken zodat ik zeker weet dat ik mijn jas terug heb.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Horeca gelegenheden waar dat soort volk voor de deur staat laat ik aan mij voorbij gaan... Genoeg alternatieven.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door sephora30 »

Die bewakers heten portiers :mrgreen:
En waarom steeds je jas vergeten dan, zijn jullie zo lam

Raar verhaal, waarom zou je niet naar binnen mogen om je jas te halen of uberhaupt waarom zou je niet (weer) ergens naar binnen mogen. Misschien ben je dan dronken dan zou ik het terecht vinden.

Verder ga ik niet uit, die tijd heb ik gehad :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou zeggen, met ervaring van al 12 jassen kwijt: ga zo'n kroeg binnen en hou je jas aan; kunnen jullie ook niet zoveel jassen kwijtraken. Raar verhaal hoor, zal best zo zijn dat "een paar biertjes teveel" hier debet aan zijn.

stofzuigertje

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kom graag in dit soort dubieuze tenten omdat bij hardhandig optreden zelfverdediging toegestaan is en als oud (zwarte band, en dan niet mijn fietsbanden...) judoka graag laat ik graag zien dat ik als oudere me niet zomaar in de hoek laat zetten...

Leeuwarden82
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2013 12:15

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door Leeuwarden82 »

In Leeuwarden geld de regel dat de deur na 3 uur gesloten moet zijn, Worden er na 3 uur nog mensen binnengelaten krijgt de ondernemer een fikse boete. Als je vaker in Leeuwarden op stap gaat weet je dit. Als je dan na 3 uur je jas wil halen moet je inderdaad wachten tot 5 uur of de volgende dag terug komen. Waarom zou een ondernemer een boete riskeren omdat jij je jas vergeet?

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door armiva »

"Bewakers??"
Volgens mij sta je voor de Marwei, ipv een kroeg. :wink:

Kim88
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2014 17:14

Re: Bewakers

Ongelezen bericht door Kim88 »

Portiers mogen je de toegang weigeren tot de zaak als je te dronken bent, niet gepast gekleed bent, etc. Maar ook als je na een bepaalde tijd naar binnen wil. Dit om niet om bij een sluitingstijd van 5 uur om 4:30 uur nog 20 dronken gekken binnen te krijgen. Ook zijn er in sommige gemeentes tijden ingelast waarna niemand meer de zaak binnen mag. Deze tijd kan verschillen per zaak. Maar de fikse boete voor de ondernemer is overal het zelfde.
Middchien is dit de reden dat je niet meer terug naar binnen mag. Een jas zou ik sowieso altijd in de garderobe hangen ivm de veiligheid van je spullen maar ook voor jezelf. Google maar eens wat er gebeurd als een klein brandje uitbreekt in een zaak waar jassen( wol en nylon) overal en nergens liggen.
Als de portier een houding heeft zou ik dat doorspelen naar de directie. Bij meerdere klachten wordt hier bij elke zelf respecterende zaal wat aan gedaan. Dit heeft bij ons al meerdere portiers hun baan gekost!

Succes!

Gesloten