LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

Voor ons gezin bestaande uit 8 personen hadden we 4 cadeaukaarten met een totaalwaarde van €360 gekocht om tijdens ons gezinsweekend in Maastricht in een grot te brunchen. Aangezien de organisatie (La Caverne) die de brunch zou organisren failliet is gegaan, kunnen we de cadeaukaarten niet meer gebruiken. Surprisefactory weigert echter om het bedrag terug te betalen. Wel hebben ze aangeboden om een nieuw arrangement uit te kiezen tegen betaling van €12,50 administratiekosten en daarna zonder deze laatste betaling. Voor ons is het onmogelijk om zeer binnenkort met allen weer bij elkaar te komen dus willen we dat Surprisefactory het bedrag terugbetaalt.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat staat er in hun algemene voorwaarden? Zij zijn uiteraard niet verantwoordelijk voor het failliet gaan van een onderneming. Volgens mij moet u bij de curator zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Surprisefactory zal de ontvangen gelden aan La Vaverne hebben afgedragen, en die zijn failliet, u staat dus bij die curator "achter aan in de rij". Dat betekent in de praktijk "dag geld".

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Mark1992 »

U moet inderdaad bij de curator zijn. U heeft nu een vordering bij het bedrijf die u kunt indienen bij de curator.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... l-failliet

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kon die brunch dan niet gewoon ter plekke met geld betaald worden?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Lady1234 schreef:Kon die brunch dan niet gewoon ter plekke met geld betaald worden?
Zal wel met "kaartje" een euro goedkoper zijn.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

mahadma schreef:
Lady1234 schreef:Kon die brunch dan niet gewoon ter plekke met geld betaald worden?
Zal wel met "kaartje" een euro goedkoper zijn.
Het gaat niet om een kortingskaart maar om cadeau-kaarten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Klaas Jan schreef:
mahadma schreef:
Lady1234 schreef:Kon die brunch dan niet gewoon ter plekke met geld betaald worden?
Zal wel met "kaartje" een euro goedkoper zijn.
Het gaat niet om een kortingskaart maar om cadeau-kaarten.
Vaak is er een speciale prijs (voordeelprijs) gekoppeld aan een "cadeau kaart".

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Het is voor dit topic niet relevant maar als u er benieuwd naar bent kunt u er altijd even naar informeren bij @Emmy Bol.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En zo zijn er ook nog een hoop mensen met kadobonnen van de V&D en van Kijkshop. Daarom zijn kadobonnen van de Nederlandsche bank beter. Deze blijft zijn waarde behouden en kunnen overal ingeleverd worden.

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

Lady 1234, ik heb geprobeerd om het rechtstreeks te boeken en ter plekke te betalen maar dit was niet mogelijk. €45 pp voor een brunch is al duur zat. Bij mij ging het om de beleving die ik graag met ons gezin wilde delen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Hoever van tevoren had u die cadeaukaarten gekocht? Ik zie dat ze op 1 maart 2018 failliet zijn verklaard. Had u voor deze datum de cadeaukaarten gekocht?

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

Mark1992 schreef:Hoever van tevoren had u die cadeaukaarten gekocht? Ik zie dat ze op 1 maart 2018 failliet zijn verklaard. Had u voor deze datum de cadeaukaarten gekocht?
Mahadma aangezien wij ook een eigen zaak hebben kunnen we vanuit ondernemersoogpunt hiernaar kijken. De cadeaukaarten worden pas nadat La Caverne ze bij Surprisefactory heeft ingediend aan La Caverne uitbetaald en aangezien we deze niet aan La Caverne hebben gegeven, heeft Surprisefactory het bedrag ook nog niet hoeven uit te keren.

Mark1992, de kaarten waren op 1 februari gekocht.

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

mahadma schreef:Surprisefactory zal de ontvangen gelden aan La Vaverne hebben afgedragen, en die zijn failliet, u staat dus bij die curator "achter aan in de rij". Dat betekent in de praktijk "dag geld".
Aangezien we zelf een bedrijf hebben kijken we vanuit ondernemersoogpunt hiernaar. Surprisefactory draagt het bedrag aan La Caverne pas af als de cadeaukaarten door La Caverne zijn ingeleverd. Aangezien we deze niet hebben kunnen inleveren heeft Surprisefactory nog niks hoeven af te dragen en hebben ze het geld nog in hun bezit.

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

Lady1234 schreef:Kon die brunch dan niet gewoon ter plekke met geld betaald worden?
Beste Lady1234, ik heb idd geprobeerd om rechtstreeks te boeken maar dit was niet mogelijk. Een brunch van €45 pp vind ik al duur zat. Verder ik het mij alleen om de beleving die ik samen met mijn gezin wilde delen.

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

Ik zag trouwens op de site van Surprisefactory onder recensies dat ze klanten hadden gevraagd om hun cadeaukaarten terug te sturen voor de afhandeling om vervolgens nergens meer op te reageren. Dan ben je als klant je bewijsstuk helemaal kwijt. Dit hebben ze overigens ook aan ons gevraagd.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Mark1992 »

EmmyBol schreef:Ik zag trouwens op de site van Surprisefactory onder recensies dat ze klanten hadden gevraagd om hun cadeaukaarten terug te sturen voor de afhandeling om vervolgens nergens meer op te reageren. Dan ben je als klant je bewijsstuk helemaal kwijt. Dit hebben ze overigens ook aan ons gevraagd.
Ja, als u dat zou doen zou u minimaal kopieën/betalingsbewijzen moeten bewaren. Ik heb zelf ook wel gezocht hoe het zit wanneer cadeaukaarten zijn aangeschaft via een ander bedrijf, in dit geval SurpriseFactory. Op het internet is het niet moeilijk om te vinden dat cadeaukaarten na een faillissement niet meer in te leveren zijn en er alleen een vordering kan worden gelegd bij de curator. Er is echter niets te vinden over cadeaukaarten die zijn gekocht bij tussenpersonen/bedrijven.

Zoals u zelf aangeeft, het bedrag wordt pas na gebruik van de cadeaukaarten uitbetaald. Maar hoe dit verder werkt weet ik niet en kan ik niet vinden. Zoals u zelf aangaf dat SurpriseFactory heeft aangegeven dat de kaarten opgestuurd worden om vervolgens niets meer te laten horen is ook wel vreemd. Misschien kunt u iets aangetekend versturen? Kopieën maken van de kaarten en de kaarten aangetekend en verzekerd versturen naar SurpriseFactory. Daarnaast ervoor zorgen dat u bewijs in handen heeft dat SurpriseFactory de kaarten ook daadwerkelijk terug zou nemen.

Iets anders zou ik inderdaad niet weten

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

mahadma schreef:Surprisefactory zal de ontvangen gelden aan La Vaverne hebben afgedragen, en die zijn failliet, u staat dus bij die curator "achter aan in de rij". Dat betekent in de praktijk "dag geld".

Nee hoor Mahadma, dat hoeft gelukkig niet. Onze schoonzoon is advocaat en die heeft een brief opgesteld en naar Surprisefactory opgestuurd dat we cadeaukaarten voor een lunch in de grot hadden gekocht en aangezien dat niet meer mogelijk was moest de overeenkomst ontbonden worden. Dat is gebeurd en we hebben inmiddels het volledige bedrag van €360 op onze rekening gestort gekregen. Wat eerst niet kon via normale contact met SF kon wel met een brief die door een advocaat is opgesteld en naar SF isopgestuurd.

EmmyBol
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2018 07:17

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door EmmyBol »

Mark1992 schreef:U moet inderdaad bij de curator zijn. U heeft nu een vordering bij het bedrijf die u kunt indienen bij de curator.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... l-failliet
Gelukkig hoeven we er niet voor naar de curator Mark1992. Onze schoonzoon is advocaat en die heeft een brief opgesteld en naar Surprisefactory opgestuurd dat we cadeaukaarten voor een lunch in de grot hadden gekocht en aangezien dat niet meer mogelijk was moest de overeenkomst ontbonden worden. Dat is gebeurd en we hebben inmiddels het volledige bedrag van €360 op onze rekening gestort gekregen. Wat eerst niet kon via normale contact met SF kon wel met een brief die door een advocaat is opgesteld en naar SF is opgestuurd.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Cadeaukaarten SurpriseFactory onbruikbaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Emmy, gefeliciteerd!

Gesloten