LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duinrell, lengte discriminatie??

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door Eva369 »

is het dan ook discriminatie op lengte als kinderen kleiner dan 1,20 niet in een achtbaan mogen? is ook voor hun eigen veiligheid.

ergens moet een grens worden gesteld.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door electomonteur »

alleen als de een het wel toe laat en de ander niet
dan kan je er op aan spreken
maar bij de jeugd die een vakantie baantje bij duinrell hebben tegen een honger loontje zal het een worst zijn of je het nu wel of niet mee eens bent

het enige voor deel wat hun hebben is dat ze met hun toegangs- pas ook bij andere pretparken naar binnen mogen(gratis)

roepen gelijk klagen bij de supervisors of info balie
en daar word alles genoteerd en na en week niet behandeld weer verwijderd en bestraffen is er alleen bij als het aan toonbare fouten zijn gemaakt en dan word het afgedaan met een schriftelijke waarschuwing

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, er is sprake van discriminatie. Discriminatie is namelijk eenvoudigweg het maken van onderscheid. En er wordt hier onderscheid gemaakt. Het is echter geen ongeoorloofde discriminatie.

Er wordt in de veiligheidsregels voor iedereen gesteld: “Kinderen die kleiner zijn dan 1.20 m. (met én zonder zwemdiploma A van het zwem-ABC) dienen tijdens hun verblijf in het Tikibad een drijfmiddel* te dragen.”. Dit is in overeenstemming met de huisregels, waarin nog als aanvulling staat dat “personen die niet in het bezit zijn van een zwemdiploma A” zijn óók een drijfmiddel moeten dragen.

Het personeel heeft dus zowel volgens de huisregels als volgens de veiligheidsregels gehandeld. Voor het personeel maakt deze regel de controle wel een stuk eenvoudiger dan als er bij iedereen waarover twijfel is, naar het zwemdiploma moet worden gevraagd. Zeker als er in het buitenland hele andere diploma's gelden.

(Even O.T., pinkfloyd2003, de tarieven voor zwemdiploma's liggen niet vast en kunnen dus van zwembad tot zwembad variëren. Mijn dochter heeft voor in totaal minder dan 400 euro haar A, B en C behaald. Bij veel zwembaden kun je gewoon per maand of kwartaal betalen, bv. 25 euro per maand. Dat is natuurlijk voor veel mensen nog best een hoop geld, maar de meeste gemeentes hebben ook regelingen waardoor lage inkomens veel minder hoeven te betalen.)

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door thecure »

Ik ben 1m95 en heb geen A diploma, dan moet ik zeker ook zwembandjes dragen in duinrell :lol: :lol: :lol:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door CSM »

thecure schreef:Ik ben 1m95 en heb geen A diploma, dan moet ik zeker ook zwembandjes dragen in duinrell :lol: :lol: :lol:
Volgens de regels wel ja.
Draag je ze niet, en verzuip je, dan is Duinrell in ieder geval niet verantwoordelijk.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door CSM »

Kent men in Nederlandse zwembaden nog steeds het systeem dat je, wanneer je je zwemdiploma haalt, zo'n rubberen label krijgt die je op je zwembroek of zwempak kunt naaien.

Zo moesten wij vroeger bewijzen dat we konden zwemmen. Simpel systeem: geen label, dan kwam je er niet in.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door dhc »

CSM schreef:Kent men in Nederlandse zwembaden nog steeds het systeem dat je, wanneer je je zwemdiploma haalt, zo'n rubberen label krijgt die je op je zwembroek of zwempak kunt naaien.
Nee.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door CSM »

dhc schreef:
Nee.
Jammer.

Dan weet ik ook niet hoe een medewerker van Duinrell geacht wordt snel te beoordelen of iemand voldoende zwemcapaciteiten heeft. Lengte is uiteraard een beroerd criterium, maar is er een beter alternatief?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door bianca82 »

CSM schreef:Kent men in Nederlandse zwembaden nog steeds het systeem dat je, wanneer je je zwemdiploma haalt, zo'n rubberen label krijgt die je op je zwembroek of zwempak kunt naaien.

Zo moesten wij vroeger bewijzen dat we konden zwemmen. Simpel systeem: geen label, dan kwam je er niet in.
die heb ik 22/25 jaar terug ook al niet meer gekregen... terwijl ik a en b heb :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien blijf je dan het probleem houden dat buitenlanders die volgens hun lokale systeem een zwemdiploma hebben, zo niet worden herkend.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Duinrell, lengte discriminatie??

Ongelezen bericht door CSM »

kweenie schreef:Bovendien blijf je dan het probleem houden dat buitenlanders die volgens hun lokale systeem een zwemdiploma hebben, zo niet worden herkend.

Hmmmm..... ben ik niet met je eens. De regel zou dan kunnen zijn:

[*] Kinderen met zwemdiploma-label mogen zonder zwembandjes
[*] Kinderen zonder label moeten zwembandjes dragen

Of:

[*] Kinderen met zwemdiploma-label mogen zonder zwembandjes
[*] Kinderen zonder label moeten zwembandjes dragen, tenzij ze langer zijn dan 1.20

Maar ja, het is verder een niet zo heel nuttige discussie, omdat die labels al meer dan 22 jaar geleden zijn afgeschaft.

Gesloten