LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met onlineticketshop

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
henk323
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2014 10:48

Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door henk323 »

Ik heb een lowlands kaart gekocht bij ze. Ik realiseerde me niet dat dit een doorverkoop service is. Dus ik heb teveel betaald. Nu vind ik dit op zich nog niet echt een probleem, alleen krijg ik de kaarten pas 1 augustus ondanks dat ze dus nog te koop zijn en per direct leverbaar. Ik wilde ik de kaart als cadeau geven en kan daarom niet wachten tot 1 augustus. Dit stond wel in hun voorwaarden, maar wie leest die nou altijd helemaal? Je geld terug krijgen kan je wel vergeten in zo'n geval. Ik had gehoopt op een beetje fatsoen, maar dat kan je wel vergeten bij deze club. Haal hier nooit je kaarten!!!!!!!!!!!!! wees gewaarschuwd. Kan iemand me al vertellen hoe ik ze onder druk kan zetten om toch de koop ongedaan te maken? Is dat iemand al gelukt?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 okt 2015 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

Doortje1950
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:21

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Doortje1950 »

Alle gedupeerden,

meldt dit op de site van Consuwijzer ... dan kan er waarschijnlijk eens iets aan gedaan worden.

Marijnisa48
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2014 15:34

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Marijnisa48 »

Ik heb afgelopen week kaarten gekocht voor een concert in Carre. Ik heb gegoogled op Carre en via de Carre site bij het concert op "kaarten bestellen" geklikt. Ik kwam toen bij de Onlineticketshop. Omdat ik in de veronderstelling was via de Carresite terecht te zijn gekomen op een officiele ticketbestelsite, heb ik nietsvermoedend voor een overigens best pittige prijs twee kaarten besteld. Uiteraard had ik gisteren, de dag van het concert, deze kaarten nog niet, maar uit ervaring weet ik, dat het bestelnummer en de bevestigingsmail vaak voldoende zijn.
Dus niet! Bij Carre werd ons de toegang geweigerd omdat wij, zoals zij zeiden, waren opgelicht en geen officiele Carrekaarten hadden gekocht!!! Carre schijnt daarvoor veel te waarschuwen, maar als ik op een nep Carre site kaarten bestel, zie ik natuurlijk die waarschuwing niet.........ik ben benieuwd of er meer gedupeerden zijn.
Ik vond overigens de reactie van Carre erg lauw, in feite zeiden ze "zoek het maar uit, eigen schuld, dikke bult". Dat is natuurlijk ook zo, maar van het theater helemaal niet klantvriendelijk.
Ik ga dit verhaal ook melden op de site van Consuwijzer en ik heb een mail gestuurd naar de onlineticket shop. Ik begrijp dat ik het ook moet melden bij Eusta. Als ik een antwoord krijg van onlineticketshop waar ik niets aan heb, zal dat de volgende stap zijn. Nog meer tips???

hndl87
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2014 22:47

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door hndl87 »

Ik heb zelf kaarten gekocht voor katie melua.
En deze kosten 75,-
Ik was er zelf niet verbaast over omdat ik dacht. Groot buitenlandse artiest ...
Maar toen ik een email kreeg waren het e-tickets
Doorverkochte kaarten met een andere naam van andere personen erop.
Het concert is nog niet geweest maar kan ik dit wel gewoon vertrouwen????
Ik vind het zo vreemd .....
Onlineticketsshop meldt er wel zelf bij dat er een andere naam op de tickets
Staat maar dat dat geen problemen oplevert.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Totdat ze steekproeven bij de entree tegen voor idioot hoge prijzen doorverkochte kaarten gaan doen....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Marijnisa48 schreef:Ik heb afgelopen week kaarten gekocht voor een concert in Carre. Ik heb gegoogled op Carre en via de Carre site bij het concert op "kaarten bestellen" geklikt. Ik kwam toen bij de Onlineticketshop. Omdat ik in de veronderstelling was via de Carresite terecht te zijn gekomen op een officiele ticketbestelsite, heb ik nietsvermoedend voor een overigens best pittige prijs twee kaarten besteld. Uiteraard had ik gisteren, de dag van het concert, deze kaarten nog niet, maar uit ervaring weet ik, dat het bestelnummer en de bevestigingsmail vaak voldoende zijn.
Dus niet! Bij Carre werd ons de toegang geweigerd omdat wij, zoals zij zeiden, waren opgelicht en geen officiele Carrekaarten hadden gekocht!!! Carre schijnt daarvoor veel te waarschuwen, maar als ik op een nep Carre site kaarten bestel, zie ik natuurlijk die waarschuwing niet.........ik ben benieuwd of er meer gedupeerden zijn.
Ik vond overigens de reactie van Carre erg lauw, in feite zeiden ze "zoek het maar uit, eigen schuld, dikke bult". Dat is natuurlijk ook zo, maar van het theater helemaal niet klantvriendelijk.
Ik ga dit verhaal ook melden op de site van Consuwijzer en ik heb een mail gestuurd naar de onlineticket shop. Ik begrijp dat ik het ook moet melden bij Eusta. Als ik een antwoord krijg van onlineticketshop waar ik niets aan heb, zal dat de volgende stap zijn. Nog meer tips???
Op welke "carré" site kwam je terecht? Toevallig deze: carré-amsterdam.onlineticketshop.nl/‎ (die in de advertenties op Google staat).

miranda-1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2014 21:38

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door miranda-1983 »

Ik ben zoooo boos!! Vooral op mezelf, ik kan mezelf wel voor de kop slaan.
Echter doe ik er niets aan, onderstaand is een mail die ik heb verzonden naar onlineticketshop, heb al meerdere malen mailcontact gehad met hun maar schiet er werkelijk niets mee op.
Dit kan toch niet??? Zo kun je je klanten toch niet behandelen?
Ik laat het hier niet bij zitten. :shock:

Hallo,

Ik heb van de week via jullie K3 kaarten besteld.
Ik, die zelden in een theater kom ben er geen kenner in, ik google en kom automatisch op jullie pagina.
Daarom dacht ik dat dit de officiële kaartverkoop zou zijn. Echter, 39 euro voor 3e rang kaarten vond ik enorm veel geld. Staat allemaal prachtig verwoord op jullie site, jullie kopen tickets van andere ticketaanbieder, soms betaal je wat meer, soms wat minder. Ticketgarantie en een unieke beleving. Jullie doen er alles aan om de klant het gewenste ticket te geven!!

Ik ging met jullie in zee, mijn grootste fout!!
Voor 3e rang kaarten ( die ik qua prijs bewust bestelde omdat het anders wel erg duur werd ) betaalde ik bij jullie 39 euro per kaart, terwijl ik bij MartiniPlaza 15 euro zou betalen voor een kaart, en dat was nog niet uitverkocht. Waar jullie het lef ook maar vandaan halen MEER dan het dubbele voor een kaart te rekenen. Schandalig. Uiteindelijk kreeg ik een mail dat 3e rang kaarten niet meer voorradig waren en ik kosteloos 2e rang kaarten kreeg aangeboden, het moest er ook nog bij komen dat ik dit moest betalen. De rekening voor 2e rang was meer dan 200 euro terwijl dat bij Martiniplaza 24 euro per kaart zou zijn geweest. Het is schandalig, echt te erg voor woorden.


Ik had betaald en kreeg de tickets gelukkig, ik accepteerde het maar voor even.
Voor hetzelfde geld had ik bij Martiniplaza droomstoelen gehad. De show was voor mijn kinderen!!
Uiteindelijk komen we in het theater.... en onze plaatsen waren verschrikkelijk. Helemaal achterin de zaal tegen de muur!

Mijn boeking bij jullie is een grote teleurstelling! Niks geen unieke beleving!
Niks geen gewenste ticket. Ik heb 170 euro betaald en kon de show op de schermen beter zien en volgen dan het gebeuren op het podium. Deze dag voor mijn kinderen had geweldig moeten zijn, ze vonden het leuk, maar voor het geld wat ik heb betaald hadden we de beste plekken kunnen hebben, en was de show nog veel mooier geweest. Deze dag heeft een stempel opgedrukt gekregen.

Heel erg jammer!
Ik heb van de week eerder een klacht ingediend.
Ik zou graag horen wat jullie met klachten doen en waarom in godsnaam vragen jullie zulke absurde bedragen. Ik kan me voorstellen dat het iets duurder is, dat schrijven jullie op de site, maar het dubbele???? Voor in eerste instantie 3e rang kaarten heb ik 2x keer zoveel geld betaald. Wees dan ook eerlijk over de te bieden plekken. Had ik dan nog een redelijke plek gehad was het ergens acceptabel, maar achterin, nee, ik kan dit niet juist vinden.

Ik lees in de media enorm veel klachten over jullie.
Ik heb meerdere mailtjes gestuurd maar een uitleg waar ik ook iets mee kan en waarin ik serieus genomen wordt krijg ik niet.

Hartelijk dank voor uw mail, fijne voorstelling. Zo kun je toch niet met je klanten om gaan?
Hoe verantwoorden jullie dit? Onbegrijpelijk dat dit kan en mag.
Ik zou graag horen hoe jullie met klachten omgaan.


Groet,

Miranda Hoekstra.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als er bij een willekeurig marktkraampje bepaalde goederen worden aangeboden (voor meer geld dan wat gebruikelijk is, en met onduidelijke kwaliteit), koop je het dan ook gewoon of ga je dan wel wat extra onderzoek doen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:Als er bij een willekeurig marktkraampje bepaalde goederen worden aangeboden (voor meer geld dan wat gebruikelijk is, en met onduidelijke kwaliteit), koop je het dan ook gewoon of ga je dan wel wat extra onderzoek doen?

met common sense handelen, vaak zijn de marktkramen super goedkoop met garantie tot op de markt :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door berndv »

miranda-1983 schreef: Ik, die zelden in een theater kom ben er geen kenner in, ik google en kom automatisch op jullie pagina.
Dat kan, is niets om u voor te schamen.
miranda-1983 schreef: Voor 3e rang kaarten ( die ik qua prijs bewust bestelde omdat het anders wel erg duur werd ) betaalde ik bij jullie 39 euro per kaart, terwijl ik bij MartiniPlaza 15 euro zou betalen voor een kaart, en dat was nog niet uitverkocht.
Tja, sommige mensen willen graag teveel betalen, klikken op de eerste de beste link en gaan ergens van uit :roll:
Ze gaan naar K3 in het martiniplaza. In plaats van dat die mensen op de site van K3 of op die van martiniplaza klikken, klikken ze op de link die mooi bovenaan staat. Niet op de website van K3 kijken of op de site van het theater?

De stoelen die u had, waren dat uiteindelijk wel 2e rangs plekken? Zo ja, dan gaat uw klacht niet op en zal er weinig aan veranderen. U heeft gekregen waar u (teveel) voor heeft betaald. De website heeft geleverd wat er overeengekomen is. Dat u daar nu achteraf niet meer zo blij mee bent kunnen zij niets aan doen.

Doortje1950
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:21

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Doortje1950 »

Onlineticketshop ... BOEVEN die hier in Nederland al jaren mensen kunnen oplichten.
Er wordt niet tegen opgetreden. Heel erg!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef:
Ze gaan naar K3 in het martiniplaza. In plaats van dat die mensen op de site van K3 of op die van martiniplaza klikken, klikken ze op de link die mooi bovenaan staat.
Nog geeneens op de link die bovenaan staat, maar op de eerste de beste advertentie....

Zippy1970
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 aug 2007 16:13

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Ik heb gisteren twee kaartjes gekocht voor het concert van Ariane Grande voor €79 per stuk. Ik wist dat deze kaartjes via de officiële kanalen €36 waren maar daar ging de verkoop pas vanochtend om 10:00 van start.

Ik heb dus vanaf 10:00 op drie computers en via de telefoon geprobeerd via de officiële weg kaartjes te krijgen. Er was geen doorkomen aan. Binnen 10 minuten waren alle kaarten uitverkocht. En daarom ben ik ontzettend blij dat ik gisteren via onlineticketshop.nl toch twee kaarten heb gekocht, op nog redelijk goede plaatsen ook. Het is de droom van mijn dochter om naar een concert van Ariane Grande te gaan. En ja, daar heb ik best bijna €80 per ticket voor over.

De kaarten krijg ik pas 3 weken voor de concertdatum per email opgestuurd, dus ik hou nog een slag om de arm. Maar als ik ze niet gekocht had via onlineticketshop.nl, had ik zeker geen kaarten gehad.

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk kwaad wordt als je iets bestelt voor een bepaald bedrag en je krijgt het opgestuurd en er zit een prijskaartje op voor de helft van dat bedrag. Maar het staat toch duidelijk vermeld op hun site dat ze doorverkochte tickets verkopen:
Onlineticketshop is een wederverkoper van doorverkochte tickets.
En ook hun "120% ticketgarantie" vind ik geruststellend:
  1. 120% vergoeding bij weigering toegang event;
  2. 120% vergoeding bij te late verzending van uw ticket;
  3. Terugbetaling ticketprijs bij afgelasting evenement.
Goed, dat zijn maar woorden op hun website dus we wachten het maar rustig af. Maar vooralsnog heb ik geen enkele reden om me opgelicht te voelen. Ik wist van tevoren dat de kaartjes twee keer zo duur zouden zijn.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

En omdat jij daar hebt gekocht, blijven hun bestaan en is er bij een volgend concert WEER geen doorkomen aan om kaarten tegen de normale prijs te bemachtigen, want die handelaren zitten ertussen om hun handeltje op te kopen.

Ik heb al wel eens concerten overgeslagen omdat het uitverkocht was en ik weiger ten alle tijde om bij die "ticket bureaus" te kopen. Dan ga ik nog liever niet, maar aan mij verdienen ze geen cent!!

Zippy1970
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 aug 2007 16:13

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Auti-Mama schreef:En omdat jij daar hebt gekocht, blijven hun bestaan en is er bij een volgend concert WEER geen doorkomen aan om kaarten tegen de normale prijs te bemachtigen, want die handelaren zitten ertussen om hun handeltje op te kopen.
Onzin. Er zijn 25.000 kaarten te verkopen. En slechts een klein percentage daarvan komt in handen van dit soort handelaars. Dus het feit dat je er niet doorheen komt heeft daar niets, maar dan ook helemaal niets mee te maken. Het feit dat je er niet doorheen komt, is omdat 400.000 tienermeiden én hun ouders tegelijkertijd proberen één van die 25.000 kaartjes te bemachtigen.
Ik heb al wel eens concerten overgeslagen omdat het uitverkocht was en ik weiger ten alle tijde om bij die "ticket bureaus" te kopen. Dan ga ik nog liever niet, maar aan mij verdienen ze geen cent!!
Dat is je goed recht.

Bernard1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2014 13:05

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door Bernard1958 »

Onlangs heb ik twee tickets gekocht voor concert Andre Rieu volgend jaar juli 2014. Deze tickets heb ik gekocht bij TopTicketshop.De prijs was extreem 290,00 euro wel de beste plaatsen. Ik wilde graag naar dit concert en via de reguliere manier om tickets te kopen was ik kansloos, nergens meer kaarten.Bij info vvv maastricht kreeg ik te horen dat zij onmiddellijk de kaarten leveren na betaling.Dit heeft mij aan het denken gezetIk heb contact opgenomen met TopTicketshop met de vraagstelling dat ik nu wil beschikken over de tickets kreeg echter geen duidelijk antwoord echter wel dat deze 2 weken voor het concert worden opgestuurd omdat dit een extra service was dat TopTicketshop anders bang was dat ik de kaarten voortijdig zou verliezen, een echte kul reden en dat dit mijn verantwoordelijkheid is.Nogmaals krijg ze niet, er werd verwezen naar de voorwaarden, uiteraard helemaal gelijk en kan hier weinig aan doen, helaas, maar toch ook wel weer jammer dat ik geen duidelijk antwoord krijg.Uiteraard ben ik eens gaan zoeken op internet en dan met name ook TopTicketshop en hou dan rekening met het ergste, misschien niet aan de orde, hoop het niet, geld weg, ticket weg, concert weg, nogmaals hoop het niet.
Het zou wel heel erg zuur zijn omdat ik naar dit concert wil met mijn buitenlandse vriendin en zelf ook niet zo een leuke periode achter de rug heb, ziekte, maar dit terzijde.Misschien is dit paniek voetbal maar ben op mijn hoede, mensen kijk uit, misschien ook wel mijn stommiteit geweest en heb het risico gelopen. Bovendien kan het ook zo zijn via de voorwaarde dat zij kort voor het concert de kaarten zouden kunnen leveren, dus lastig als je uit Amsterdam komt en moet reizen naar Maastricht.
Zomaar even een verhaal TopTicketshop en hoop van harte dat dit verhaal niet aan de orde zal zijn.
In al mijn positiviteit ga ik uit van tijdige levering, originele kaarten, en de juiste zitplaatsen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bernard1958 schreef:De prijs was extreem 290,00 euro wel de beste plaatsen. Ik wilde graag naar dit concert en via de reguliere manier om tickets te kopen was ik kansloos, nergens meer kaarten.
Doe je dat met alle aankopen? Als het brood bij de bakker is uitverkocht dan koop je van iemand op straat voor 20 euro een brood?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door dhc »

misschien niet aan de orde, hoop het niet, geld weg, ticket weg, concert weg, nogmaals hoop het niet.
Maar wel alvast een hoop herrie schoppen?
Dan hoop ik maar dat Kerst dit jaar op 25 en 26 december valt...heb namelijk vrij, en anders ben ik mooi de Sjaak....

vittorina
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2015 14:27

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door vittorina »

Al in oktober heb ik kaarten besteld en betaald voor Andre Rieu, ik zou de kaarten 2 weken van tevoren ontvangen. Het was een cadeautje voor familie.
Op precies de afgesproken datum kreeg ik een mail dat ik geen kaarten kreeg... Schande, hoe kun je iets verkopen dat je niet hebt? Natuurlijk moest het hotel geannuleerd. Arme mensen die uit het buitenland komen...
Ik heb natuurlijk gebeld en er is mij verzekerd dat ik mijn 400 Euro terugkrijg, afwachten maar....

jvardartv
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2015 18:54

Re: Ervaring met onlineticketshop

Ongelezen bericht door jvardartv »

Het is altijd het beste af te nemen van officiële verstrekkers, andere bedrijven stellen eigen regels die soms niet eens wettelijk toegestaan zijn.

Gesloten