Eventim tickets: slechte klantenservice!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
hockeyster04
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 15:44

Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door hockeyster04 »

Hallo,

Ik heb in oktober 2021 voor mijn vriend en mij tickets besteld voor de musical van Tina Turner in Utrecht. We zouden daarmee op 9 december 2021 naar de musical gaan. Echter ging deze ivm corona niet door. We hebben toen netjes vouchers gekregen om nieuwe tickets te bestellen. Echter als we deze voucher code invulden kregen we een error, namelijk “De code kan niet meer gebruikt worden. Ongebruikte voucher: (en dan de voucher code die wij hadden gekregen), terwijl wij onze code uiteraard nog niet hadden gebruikt.

Op de site van Eventix was een betaald nummer (09001353) van €0.60/min te vinden, wat wij belachelijk duur vonden. Vervolgens vonden wij via TrustPilot een ander nummer dat ons doorstuurde naar een ander gratis nummer (0900-5001353) en hier werden wij door een hele vriendelijke mevrouw geholpen en konden wij zonder problemen nieuwe tickets krijgen voor de musical op 25 februari 2022.

Echter door de 1.5 meter afstand regeling kregen wij opnieuw een vouchercode om nieuwe tickets te bestellen. Wederom kregen wij dezelfde error (“De code kan niet meer gebruikt worden. Ongebruikte voucher: ) als wij onze voucher online in wilden zetten. Deze is hetzelfde telefoonnummer al de hele week niet beschikbaar en krijgen we horen dat ze het drukker hebben dan normaal waarna we worden opgehangen. Ook het betaalde nummer van €0.60/min hebben we geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat, maar rekent hun kosten wel met je af! Ook van mailtjes sturen komt natuurlijk geen antwoord. Wij weten ondertussen geen raad meer hoe wij onze voucher nu alsnog eerlijk in kunnen zetten en naar de musical kunnen gaan waar wij naar uitkijken.

Wij vinden dit erg vervelend en enorm frustrerend en wij waren benieuwd of jullie hier al meerdere meldingen over hebben gehad/ of jullie dit zelf ook hebben ervaren en of jullie hiermee tot een oplossing zijn gekomen?

Groet

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien de evenement (musical) wordt geannuleerd door de organisatie heb je recht op geld terug. Je mag voucher accepteren, maar dit hoeft niet. Zie voor de regels www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... t-afgelast

Kijk of de mail in je spam terecht is gekomen.
Tijdens kantooruren kan je met hun chatten (https://www.stage-entertainment.nl/nl/contact-algemeen). Hopelijk lukt het dan wel om een medewerker te bereiken. Door grote drukte (en mogelijk te kort aan personeel) kan het lang duren voordat je een antwoord krijgt.
Hopelijk lukt het je op die manier om alsnog de voucher te krijgen voor een volgende musical of alsnog je geld terug te krijgen.

Mocht dat niet lukken, dan kan je terecht bij je rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder. Voor advies kan je naar www.juridischloket.nl.

Will loop
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2020 17:09

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door Will loop »

Heb ook slechte ervaringen met eventim,had tickets gekocht voor jeff lynne ELO hetzelfde probleem ik kreeg vouchers ivm corona annulering,gelukkig had ik ze betaald met visa ,hoorde niks meer tot ik visa inschakelde en mn geld terug geboekt kreeg van de crditmaatschappij ,dus altijd betalen met creditcard bij deze boekingen,scheelt een heleboel ellende en hoofd en maagpijn,En Nooi geen eventim meer!!!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Will loop schreef:
20 feb 2022 12:44
Heb ook slechte ervaringen met eventim,had tickets gekocht voor jeff lynne ELO hetzelfde probleem ik kreeg vouchers ivm corona annulering,gelukkig had ik ze betaald met visa ,hoorde niks meer tot ik visa inschakelde en mn geld terug geboekt kreeg van de crditmaatschappij ,dus altijd betalen met creditcard bij deze boekingen,scheelt een heleboel ellende en hoofd en maagpijn,En Nooi geen eventim meer!!!
Daar heb je ze niet mee. Daar zullen ze alleen maar blij mee zijn.

Plus dat je natuurlijk helemaal geen keuze hebt bij wie je de tickets koopt. De artiest of organisator kiest 1 ticketverkoper uit.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik koop altijd kaartjes gewoon via het loket. Heb je ook echte fysieke kaartjes.

egestel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2022 15:25

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door egestel »

Onlangs tickets gekocht bij Eventim voor "Ladies of Soul". Zoals algemeen bekend is de voorstelling van september 2022 gecanceld. Hieromtrent, op 14 juni j.l. een e-mail ontvangen, met de mededeling dat het bedrag van de tickets, €89,00, binnen enkele dagen zou worden teruggestort. Tot op heden nog niets mogen ontvangen. Ik heb reeds meerdere malen telefonisch contact gehad met de klantenservice. Zeer onvriendelijke en onbehulpzame medewerkers. Elke keer weer een andere smoes... "we hebben te maken gehad met een storing, het geld wordt spoedig overgemaakt"... "het betreft een Duits bedrijf, dus het is niet in onze handen"... "we moeten het nog eerst uitzoeken"... etc. etc. Kortom, nog steeds geen geld terug. Het ergste vind ik de wijze waarop je wordt toegesproken (tegen het onbeschofte aan) en het feit dat je voortdurend aan het lijntje wordt gehouden. Mensen, denk goed na... voordat u uw zuurverdiende centen overmaakt naar Eventim!!!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door Jablan »

Geef je deze ervaring ook door aan het management van 'Ladies of Soul'? Voor de toekomst ...

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies om alsnog uw geld terug te krijgen.

Stuur hun een mail dat u het geld graag terug wilt krijgen. Zet in deze mail dat u hun 14 dagen de tijd geeft en anders een deurwaarder gaat inhuren.

Indien u betaalt heeft met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik doe al jaaren naar volle tevredenheid zaken met Eventim. Recent nog een zwik aan kaarten gekocht voor Bruce Springsteen. Omdat ze al mijn tickets in 1 DHL envelop verzonden, kreeg ik nog restitutie van de eerder geboekte verzendkosten per set tickets ook. Het betroffen kaarten voor concert Hamburg en later Düsseldorf, dus aparte bestellingen, met elke 14,95 verzendkosten. Kreeg dus 1x 14,95 terug. Zie ik Ticketmaster in Nederland niet zomaar doen.

Overigens speelt er voor dat Ladies of Soul meer, want na de pandemie, besloot een van de zangeressen, niet bijster "lady-like" een knokpartij te beginnen in een Jumbo supermarkt, en is het al een keer uitgestelde concert, uiteindelijk afgeblazen. Dus 2x administratieve rompslomp voor een toch al zwaar overspannen sector.

egestel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2022 15:25

Re: Eventim tickets: slechte klantenservice!

Ongelezen bericht door egestel »

GA NIET IN ZEE MET EVENTIM...

In reactie op mijn eerdere bericht m.b.t. de tickets van "Ladies of Soul", het nu volgende; zoals gezegd neemt het bedrijf Eventim zichzelf niet al te serieus. Na mijn publicatie op Radar, weet de klantenservice mij blijkbaar ineens wel te bereiken, kan haast geen toeval meer zijn. Echter, na iedereen beschuldigd te hebben van nalatigheid en foutief handelen, behalve zichzelf, is het nu de schuld van mijn ING Bank, waardoor mijn gemaakte kosten van €89,00 (2 tickets) niet zijn teruggeboekt op mijn bankrekening. Ik moest maar contact opnemen met mijn ING Bank en vragen waarom het betreffende bedrag niet op mijn bankrekening is teruggestort. Kennelijk, maken ze bij de klantenservice van Eventim geen van allen gebruik van de ING App, anders hadden ze wel geweten dat je zelf al je bij- en afschrijvingen kunt inzien. Het is werkelijk de omgekeerde wereld!... en je staat met de rug tegen de muur! Ik kan dit helaas niet anders omschrijven als... diefstal! Gelukkig, kan ik het geld nog enigszins missen... al moet ook ik er hard voor werken. Maar, je zult maar in de bijstand zitten en uiteindelijk, na ontzettend lang sparen, jezelf en je partner een gezellig avondje gunnen. Dan kom je toch mooi bedrogen uit als je na annulering van de voorstelling kunt fluiten naar je geld... schandalig! Mensen, zint eer ge begint met Eventim!

Plaats reactie