Eventim ticketservice: slechte ervaring en hoge telefoonkosten

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Peter van Ineveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2022 18:34

Eventim ticketservice: slechte ervaring en hoge telefoonkosten

Ongelezen bericht door Peter van Ineveld »

Hoi allemaal,

Ik wil hierbij melding maken van de misselijk makende praktijken van de ticketservice van Eventim.

Ik heb op 4 september 2021 2 tickets voor 102.25 euro via Eventim gekocht voor de musical uitvoering van de Titannic in de schouwburg van Roosendaal op 14 november 2021. Echter op 12 november laat in de middag werd mij bekend dat mijn vrouw en ik beiden Corona hadden en in Quarantaine moesten waardoor de voorstelling voor ons beiden niet door kon gaan. Hoewel in de voorwaarden staat dat m'nEventim geen geld teruggeeft heb ik gemeend toch te bellen met hen om te proberen nog te annuleren. In dat weekend kreeg ik geen verbinding met hen. Op 15 november wel. Hen toen uitgelegd dat wij beiden met Corona doodziek thuis zaten en wij helaas de voorstelling niet bij hebben kunnen wonen.
De medewerkster van Eventim was heel medelevend en zegde toe alsnog de kaarten te annuleren en de betaalde tickets terug te betalen ,wat echter wel zo'n 10 dagen kon duren. Hen vervolgens bedankt voor hun welwillendheid. Nadat ik tot 10 december 2021 had gewacht maar geen terugstorting van het ticketgeld had gehad weer teruggebeld. De medewerkster genaamd Kiara stond mij wederom netjes te woord nadat ik had verteld day ik mijn geld nog niet had terug ontvangen. Zij ging dit even nazoeken en vertelde tien dat op 15 november inderdaad de tickets waren geannuleerd en dat het geld was teruggestort. Kiara toen medegedeeld nog niets ontvangen te hebben.

De medewerkster genaamd Kiara heeft vervolgens contact opgenomen met de behandelende afdeling en vertelde vervolgens tegen mij dat op 13 december de betreffende medewerkster de zaak opnieuw. Zou openen en terug op zou pakken en het ticketgeld terug zou storten op mijn rekening. Dat kon ongeveer wederom ca. 10 dagen duren. Toen ik op 24 december nog steeds geen geld teruggestort had gekregen heb ik wederom met Eventim gebeld waarbij ik een mannelijke medewerker genaamd Ryan aan de telefoon kreeg. Deze persoon verteld mij dat de opdracht tot terugbetaling was doorgestuurd naar het hoofdkantoor in Duitsland ter terugbetaling wat wederom een 10tal dagen kon duren maar dat het op zijn laatst 13 januari op mijn rekening zou staan.

Vervolgens wederom afgewacht tot 14 januari maar geen ticketgeld teruggestort op mijn rekening dus weer maar gebeld.
De medewerkster die ik aan de lijn kreeg zag in de computer staan dat het geld zou worden teruggestort, maar dat er een betaalstoring was. Haar gevraag wanneer dat geld gestort zou worden waarop zij antwoordde vandaag. De zoveelste smoes weer. Omdat men bij Ideal had verteld men een bewijs van storting kreeg van Ideal als een bedrag werd gestorneerd gevraagd om de stortingsbewijzen van de vorige zogenaamde gedane stortingen, die zij uiteraard niet konden overleggen.
De medewerkster verzekerde mij wederom dat ik mijn geld teruggestort zou krijgen. Hierop zei ik haar dat ik het zou begrijpen dat Eventim het geld niet terug zou storten, maar zij verzekerde mij dat het bedrag terug op mijn rekening gestort zou worden. Ik zei haar dat alles bij elkaar ik zrker

Intussen geeinformeerd bij Ideal over de zogenaamde door hun gedane terugstortingen ten mijne name. Bij ideal werd verteld dat vanaf mijn betaling voor de aankoop van de tickets geen terugstorneringen waren gedaan en ook niet tot 27 januari 2022 als voor aankondiging tot terugstorten bij hun in het systeem vermeld was. Zij verzekerde mij dat het geld terug gestort zou worden. Maar dat het haar beter leek dat ik die middag nog teruggebeld zou worden door haar superieur. Haar toen medegedeeld dat dat toch niet zou gebeuren. Ik vertelde dat ik liever had dat men mij zou zeggen dat ik mijn geld niet terug zou krijgen dan dat men met leugens en bedrog mensen aan het duurbetaalde telefoonlijntje houdt a 60 eurocent per minuut.
Ik vertelde haar dat ik inmiddels zeker ongeveer reeds 80 euro aan telefoonkosten aan Eventim had gespendeerd en dat ik van plan ben Eventim hiervoor een rekening voor gemaakte kosten te sturen en dat ik evenals Eventim de gesprekken opnam als bewijsvoering. Ik wacht nu weer even af of de superieur mij terug gaat bellen Ik vrees van niet. Maar voor mij ,en zoals velen, na wat ik heb gelezen wel een mooie bron van inkomsten tickets niet terugbetalen en mensen zolang mogelijk telefonisch aan het lijntje houden a 60cent per minuut. Ik noem Evetim voortaan Eventim de ticket-oplichters lijn.

Het wordt tijd dat er eens iets aan deze praktijken wordt gedaan ondanks dat zij hun regelement behoorlijk goed hebben dichtgetimmerd.

[Moderatie: titel gewijzigd om te harde beschuldiging te verwijderen]

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eventim ticketservice: slechte ervaring en hoge telefoonkosten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Normaal gesproken heb je geen recht op geld terug. Hun hebben geleverd, jij kon er niet bij zijn.

Misschien heb je een annuleringsverzekering? Probeer het bij hun.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies, hun kunnen advies geven wat je kunt doen. Zeg erbij dat hun toe hebben gezegd dat je geld terug krijgt.

Peter van Ineveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2022 18:34

Re: Eventim ticketservice: slechte ervaring en hoge telefoonkosten

Ongelezen bericht door Peter van Ineveld »

Geld toch nog teruggestort gekregen op 18 januari

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eventim ticketservice: slechte ervaring en hoge telefoonkosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, weer een probleem de wereld uit.

Gesloten