LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug van Eventim

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Peter490220
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2020 14:52

Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door Peter490220 »

Oktober 2019 twee tickets gekocht bij Eventim voor 28 mei de uitvoering van 7 Worlds, One Planet met BBC orkest in Ahoy. Ergens eind maart, begin april van Eventim bericht ontvangen dat de mogelijkheid bestaat dat event niet doorgaat ivm Corona.
Eind april definitief bericht dat voorstelling is geannuleerd en mogelijk wordt verplaatst naar een andere datum. Gereageerd dat ik niet op een andere datum kan/wil. en heb verzocht de kosten van de tickets (€ 135,-) te retourneren.
Reactie: "gaan we niet doen want de voorstelling is niet geannuleerd maar wordt verplaatst". Ik heb daarop na 28 mei Eventim meerdere malen in gebreke gesteld omdat zij de gekochte dienst niet hebben geleverd op de geboekte datum. Echter steeds dezelfde reactie, nl.: "er is niet geannuleerd, de voorstelling wordt verplaatst". Uiteindelijk heb ik Eventim via mijn rechtsbijstandverzekering juridisch in gebreke gesteld en aangesproken op de geleden schade. Reactie: 0,0.
Vervolgens heb ik de creditcardmaatschappij VISA (ICS) gevraagd te zorgen dat het bedrag gestorneerd wordt wegens niet geleverde dienst. Tot op heden 0,0 reactie. Het is niet alleen Ticketshop die dit doet, maar ook gerenommeerde instanties als Eventim vertonen hetzelfde gedrag. :twisted: Ik erger me werkelijk groen en geel aan al deze ticketverkopers die maar gewoon doen alsof het geld de gewone man op de rug groeit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Peter490220 schreef:
05 aug 2020 14:17
Oktober 2019 twee tickets gekocht bij Eventim voor 28 mei de uitvoering van 7 Worlds, One Planet met BBC orkest in Ahoy. Ergens eind maart, begin april van Eventim bericht ontvangen dat de mogelijkheid bestaat dat event niet doorgaat ivm Corona.
Eind april definitief bericht dat voorstelling is geannuleerd en mogelijk wordt verplaatst naar een andere datum. Gereageerd dat ik niet op een andere datum kan/wil. en heb verzocht de kosten van de tickets (€ 135,-) te retourneren.
Reactie: "gaan we niet doen want de voorstelling is niet geannuleerd maar wordt verplaatst". Ik heb daarop na 28 mei Eventim meerdere malen in gebreke gesteld omdat zij de gekochte dienst niet hebben geleverd op de geboekte datum. Echter steeds dezelfde reactie, nl.: "er is niet geannuleerd, de voorstelling wordt verplaatst". Uiteindelijk heb ik Eventim via mijn rechtsbijstandverzekering juridisch in gebreke gesteld en aangesproken op de geleden schade. Reactie: 0,0.
Vervolgens heb ik de creditcardmaatschappij VISA (ICS) gevraagd te zorgen dat het bedrag gestorneerd wordt wegens niet geleverde dienst. Tot op heden 0,0 reactie. Het is niet alleen Ticketshop die dit doet, maar ook gerenommeerde instanties als Eventim vertonen hetzelfde gedrag. :twisted: Ik erger me werkelijk groen en geel aan al deze ticketverkopers die maar gewoon doen alsof het geld de gewone man op de rug groeit.
Heb je ook de voorwaarden van Eventim bekeken? Immers ben je hier bij het boeken mee akkoord gegaan. Zoals ze stellen is er geen sprake van annuleren maar van verplaatsen. Dat jij niet wilt op een andere datum maakt dit niet anders. Van kan is er immers geen sprake want je weet helemaal niet of je niet kan op die datum.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door Har45 »

Eventim heeft de voorwaarden aardig dichtgespijkerd.

Link https://www.eventim.nl/help/terms/

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Har45 schreef:
05 aug 2020 14:57
Eventim heeft de voorwaarden aardig dichtgespijkerd.

Link https://www.eventim.nl/help/terms/
Artikel 15 Afgelaste of verschoven Evenementen
15.1 Eventim is in geen geval aansprakelijk voor vergoeding of restitutie van de reeds door Eventim geïncasseerde gelden voor het Ticket en/of Arrangement/Product bij een eventuele annulering/verplaatsing van een Evenement of Arrangement door de Organisator, dan wel door de houder van de Locatie of door welke andere oorzaak dan ook.
En nog belangrijker:
11.1 De Koper gaat een Bemiddelingsovereenkomst aan met Eventim en Eventim ontvangt namens de Organisator de prijs voor het Ticket en/of Arrangement/Product en geldende toeslagen zoals servicekosten, orderkosten, verzendkosten en soms mogelijk garderobetoeslag, restauratietoeslag of een andere, in de kaartprijs opgenomen toeslag. Afhankelijk van de aard van de toeslagen kan dit een bedrag per Ticket of een bedrag per order zijn.
TS moet dus ook niet bij Eventim zijn maar bij de organisator van het evenement. Vreemd dat zijn rechtsbijstand hem dit niet kon vertellen. Hij zal dus de organisator moeten aanschrijven en daar terugbetaling moeten claimen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Blonde vraag...zijn dit dezelfde voorwaarden welke golden ttv de aankoop?

Door Corona hebben veel bedrijven hun AV voorzien en zijn inmiddels dit soort dingen "uber"dichtgespijkerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door sylvesterb »

StevieNL81 schreef:
05 aug 2020 17:55
Blonde vraag...zijn dit dezelfde voorwaarden welke golden ttv de aankoop? Door Corona hebben veel bedrijven hun AV voorzien en zijn inmiddels dit soort dingen "uber"dichtgespijkerd.
Ze zijn wel op 15 juni 2020 aangepast en gedeponeerd bij de KvK handel. Maar dat ze een wederverkoper zijn zal niet gewijzigd zijn dat waren ze altijd al.

Over het annuleren is er ook niets gewijzigd. Dit zijn erg oude algemene voorwaarden, helaas geen datum:

https://www.eventim.nl/obj/media/NL-eve ... d%20BV.pdf

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door Redfloor »

Eventim is zeker GEEN wederverkoper... Check http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 17:51
TS heeft kaarten gekocht voor een evenement op een specifieke datum. Als dat evenement niet doorgaat pleegt de wederpartij (of dat nou Eventim is of de organisator voor het evenement) wanprestie, en mag hij de overeenkomst ontbinden
Als het vanwege Corona is dan zal er overmacht zijn. Er is dan geen wanprestatie, wel een blijvende tekortkoming en mag hij de overeenkomst ontbinden.
PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 17:51
Overigens eens met Berndv dat TS hoogstwaarschijnlijk bij de organisator aan moet kloppen.
Waarschijnlijk zul je bij alle twee moeten zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Redfloor schreef:
06 aug 2020 13:37
Eventim is zeker GEEN wederverkoper... Check http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/
Eventim verkoopt namens de organisator de kaarten, ze zijn dus niet verantwoordelijk ervoor als het evenement wordt geannuleerd, zij zorgen enkel voor de dienst dat je een ticket kan verkrijgen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die dienst neem je natuurlijk niet af als je weet dat je niet naar het de uitvoering kan gaan vanwege Corona.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 18:00
Die dienst neem je natuurlijk niet af als je weet dat je niet naar het de uitvoering kan gaan vanwege Corona.
Maar geld terug vragen zul je bij de organisator moeten doen, je gaat conform de algemene voorwaarden met hun een overeenkomst aan.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug van Eventim

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eventim verkoopt niet namens de organisator. Je gaat een overeenkomst aan met de Eventim én de organistator.

Gesloten