LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
theo_p
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2006 19:12

Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door theo_p »

Health City is een grote sportschool/sauna/fitness-organisatie die commercieel flink aan de weg timmert om extra klanten binnen te halen. Maar als je eenmaal klant bent, dan kom je niet zo maar van je jaarabonnement af. Het abonnement kent een opzegtermijn van 3 maanden :!: !!!! Als je dus niet voor 3 maanden voor de einddatum je abonnement opzegt, dan ben je verplicht om nog een jaar het abonnementsgeld te betalen. Menig sporter heeft zich hier al in vergist. :x Je praat toch over een jaarlidmaatschap ad minimaal EUR 600,=!!!!
Ik heb tevens ervaren dat bij het opzeggen van je abonnement een afspraak moet maken met de "juiste" medewerker/ster. Om lid te worden is iedereen bevoegd, maar om je lidmaatschap te beeindigen worden barrieres opgeworpen.
Ten slotte heb ik gemerkt dat je zeer allert moet zijn op de ingangsdatum van je abonnement. Ik werd 2 augustus lid bij Health City, maar was wel tot 31 augustus verplicht om lidmaatschap te betalen. Bij klachten (per telefoon of e-mail) wordt niet gereageerd of wordt verwezen naar een medewerker die toch niet aanwezig is of wordt geadviseerd om maar een brief te sturen naar de directie.
Formeel/juridisch zal het vast wel kloppen wat Health City doet, maar klantvriendelijk is het allerminst. U bent dus gewaarschuwd!!!!!

Smartguy
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2006 12:38

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Smartguy »

Dank je wel Theo. Goed dat jij de mensen hierop wijst. Wat krijg je eigenlijk allemaal voor zo'n duur lidmaatschap ? Bij mijn eigen spartschool betaal ik € 35 per maand en dan kan ik zo vaak gaan als ik wil en ze hebben ook een sauna en zo en gratis parkeerplaatsen. Ik heb een opzegtermijn van 1 maand en het formulier daarvoor kun je gewoon bij de balie invullen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik zit ook op een sportschool , zonder sauna . voor 55+ kost het in de daluren en 7 * per week Euro 20,-.

Automatische afboeking
Borg van Euro 5,- voor het chip kaartje
Inschrijfgeld Euro 20,-
1 maand opzegging
2 * een gratis proefles van een uur

Inderdaad het formulier aan de balie invullen of mee naar huis nemen om het eerst door te nemen.

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Ook ik zit op sportschool Fitness First, locatie Zuiderpark te Den Haag. Mensen die willen opzeggen zitten nog een jaar vast aan hun abonnement a 60 euro per maand!!. Andere leden die een contract jaren geleden hebben afgsloten toen FF net in Nederland was, kunnen gelukkig per maand opzeggen.

Verder valt mij deze sportschool de laatste tijd tegen, want er verdwijnen steed meer groepslessen, lessen worden gegeven door ongekwalificeerd personeel, en er mag wel vaker worden schoongemaakt, de douches zijn goor.

Misschien kan Radar eens een onderwerp doen over sportscholen. 60 euro per maand is een flink bedrag, en deze prijs is hoog voor wat je krijgt!!

mimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2006 22:32

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door mimo »

Soortgelijk ervaring bij Achmea Health Center in Wapenveld:
Sinds aug. 2005 lid en in sept 06 opgezegd per januari 2007.
Lukt dus niet: ben verplicht lid te blijven (door te betalen) tot aug. 2007!
Wordt stilzwijgend per jaar verlengd.
Bij aangaan lidmaatschap werd er erg aangedrongen op minimaal 1 jaar: zou de maandcontributie lager maken: er is nooit voorlichting gegeven dat er dan automatisch per jaar wordt verlengd!
Zelfs na diverse mailtjes en gesprekken met balie-medewerksters op het Center is er geen overleg mogelijk.
Mijns inziens is een kwartaalopzegtermijn zeer redelijk als voorstel.

Marcel Heiszwolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2006 10:37

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Marcel Heiszwolf »

Ik ben sinds maart lid van de nieuwe Firtness First in Rotterdam En onlangsben ik eerder dan verwacht verhuisd naar Vlaardingen. Nu wilde ik mijn abonnement opzeggen. Een verhuizing lijkt mij een hele goede reden. Eerst heb ik gebeld, volgens een baliemedewerker zou dit dus mogelijk kunnen zijn. Dus ik ee nbrief schrijven: krijg ik later een reactie terug dat ik mijn abonnement niet mag opzeggen omdat ik een jaarabonnement heb en zou ik er dus tot maart aanvast zitten terwijl ik nauwelijks nog in Rotterdam kom en om even naar de sportschool te gaan is van Vlaardingen naar Rotterdam Centrum toch wel een eind en erg druk met verkeer en daardoor een drempel.

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Piet50 »

Tja het blijft bij veel ketens vervelend.Voorwaarden altijd 1 kant op en coulance hebben ze nooit van gehoord.Special sports ,fitness first het blijft moeilijk.Negatieve publiciteit dwingt soms tot oplossingen vanaf de kant van de sportschool maar soms ook totaal niet.

bram_manck
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2006 07:45

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door bram_manck »

Bij David Lloyd in Utrecht is ook een opzegtermijn van 3 maanden geldig, met inachtneming van de afloopdatum van het jaarcontract. Ofwel: als je contract in september afloopt en in juli besluit je op te zeggen zit je er nog een een jaar aan vast (zoals mij is overkomen).
Commentaar van de sportschool is: jammer voor je, kortom: nog een jaar extra betalen, en dat voor 75 Euro per maand! op zicht juridisch en contractueel allemaal wel geldig, maar of dit klantvriendelijk is??
Overigens is een 'oplossing' het verkopen van je abonnement aan iemand anders die lid wil worden, want zonder kosten (en inschrijfgeld) is dit gewoon mogelijk! maar of dit nu de goede weg is???

chaoot
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2006 15:22

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door chaoot »

Ook in onze regio zitten een aantal "grotere" fitness centra die een zeer ondoorzichtig net van regels en voorwaarden hebben.

voor mij een reden om niet bij deze centra lid te worden.

Uiteindelijk zal een dergelijk gedrag de consument ertoe aanzetten alles met argus ogen te bekijken met als gevolg verlies van klanten.

Libelnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2006 22:57

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Libelnl »

Hallo Theo.
Ik heb opgezegd met in acht neming van de datum waarop ik mijn contract bij Health City getekend heb, maar zelfs dan wordt er vreemd gedaan.
Ik kreeg een bevestiging van de opzegging toegestuurd met een latere opzegdatum. Volgens hen was het contract op die datum ingegaan...Zij hanteerden de datum van de automatische incasso als ingangsdatum en omdat de eerste 2 maanden bij wijze van openingsaanbieding gratis waren, ging die later in dan de contractdatum.
Natuurlijk ben ik niet accoord gegaan en heb opnieuw een brief geschreven.
Dit keer werd ik teruggebeld door een manager (zei hij) dat ik ongelijk had en gewoon diende te betalen...ik ging niet accoord en zei dat ik een schriftelijk antwoord op mijn brief verwachtte.
Dat antwoord is er nooit gekomen; slechts een brief dat de automatische incasso mislukt was (die heb ik gestorneerd) en of ik alsnog wilde overmaken. Daarop heb ik nogmaals geschreven, zonder reactie of resultaat.
Tot een maand of twee geleden; toen kreeg ik ineens een brief van een incassobureau met een rekening van enige honderden euro's. Men bleek het abonnement te hebben laten doorlopen en daar kwamen de incassokosten nog bij.....pure rancune van die manager volgens mij.
Ik heb dat incassobureau het een en ander aan bewijzen gestuurd met een briefje om het uitleggen.
Twee dagen geleden kreeg ik weer een brief van hen...Nu moest ik; inplaats van dat men de incasso introk en het zaakje terugstuurde, 1 maand abonnement plus incassokosten betalen; nog steeds een bedrag van bijna tweehonderd euro, maar bijgesteld omdat men besefte dat het niet hard te maken was dat het abonnement door was blijven lopen. En als ik niet binnen tien dagen betaal zal men mij voor de rechter slepen.
Ik ga ze terugschrijven dat men dat vooral moet doen...ik laat me niet zomaar oplichten.
Ter informatie had men een kopie van het contract meegestuurd waarop...en zo zout heb ik het zelden gegeten..men heeft bv. de voorwaarden afgeplakt en de contractdatum weggemoffeld op een manier dat het lijkt alsof de datum van de machtiging de ingangsdatum is...
Ik kan gelukkig aan de hand van het originele kopie van het contract verantwoorden dat ik op tijd en per de juiste datum heb opgezegd. Heb de hele boel in een mapje bewaard; iets waar men blijkbaar niet op gerekend heeft. Bovendien kan ik via dat wat het incassobureau mij toegestuurd heeft aantonen dat er geknoeid is met de papieren. Misschien moet ik aangifte van oplichting gaan doen. De dag dat een bedrijf zich niet aan haar eigen contracten hoeft te houden moet nog komen hoop ik toch.

Goed dat ik jou berichtje hier lees. Ik ben dus niet de enige met vreemde ervaringen bij Health City. Ik ben benieuwd wat er tevoorschijn komt als de beerput opengaat.

Vriendelijke groet,
Libelnl

Floortje3
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2007 15:15

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Floortje3 »

Het zijn toch ook een stelletje afzetters bij Health City. Ook ik heb een jaarabonnement en sta voor het 2 aanvolgende jaar aan de balie met problemen ivm betalingen. Dit jaar hebben ze mijn abonnement met wel 11%(!) verhoogd zonder mij daarover in te lichten. Bedankt! Dat noem ik geen goede service, bovendien kunnen ze de telefoon wel vriendelijk opnemen, maar verder houdt het dan ook echt op. Want direct geholpen worden is er niet bij. "Je wordt erover terug gebeld" is wat ik te horen krijg. Vervolgens bel ik zelf maar en helaas kan ook deze medewerker mij niet verder helpen omdat het einde diensttijd is. "Je wordt erover terug gebeld"... [/b]

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Sportscholen.

Tsja, ik heb die zo'n beetje zien opkomen.
Die spierbundels die met vaak het voomalig beroep als portier (niet van dure hotels !!) of anderzins waar spierbundels handig is om wat af te kunnen dwingen het "verdiende"geld gingen investeren in een sportschool dat ook al in die begintijd toch een wat apart wereldje was.

Kijk, van die wereld kun je nu eenmaal geen vriendelijk en sociaal zakendoen verwachten.

Kijk, de "kleine lettertjes"lees ook ik niet als ik suiker ga kopen maar bij die straataanklampers(verkopers) en bij een overeenkomst aangaan bij een sportschool hou ik wel degelijk sterk rekening met "algemene voorwaarden"die sterk in het nadeel zal zijn van de klant.

Maar ja, ik heb dan ook mijn leeftijd en mijn beroep mee!!

Grootvader

mandy1
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2007 19:43

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door mandy1 »

“Voorwaarden zijn er om doorbroken te worden” is het motto van Health City. En ik lees in de andere reacties dat ik ook echt niet de enige ben hierin. Wat Health City doet is duidelijke voorwaarden op papier zetten, netjes onderverdeeld in verschillende artikelen. Echter gelden deze voorwaarden alleen voor de klant en mag Health City er ten alle tijden van afwijken.

Wat blijkt, ze hebben 15 maanden geleden een foutje gemaakt bij de betaling van mijn jaarabonnement en vervolgens verrekenen ze dit foutje bijna ander half jaar later. Dit alles zonder mij in te lichten! In het bedrag voeren ze ook nog een dubbele verhoging door van het abonnement waardoor het bedrag ver boven de maximale indexering komt die Health City nota benen zwart op wit heeft gezet.

Omdat ik na meerdere contacten en een briefwisseling met iedere keer dezelfde geïrriteerde medewerkster niet verder kom, heb ik geprobeerd om contact te leggen met de manager. Helaas is het niet mogelijk om met de manager in contact te komen, want die blijkt échte zaken zoals het runnen van een sportschool aan zijn hoofd te hebben. Helaas blijkt deze sportschool in Hoofddorp dus toch niet zó goed gerund te worden dat de medewerkers de klanten tevreden kunnen houden en krijgen waarvoor ze tekenen. Dus bezint eer gij begint!

smousje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:40

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door smousje »

Op 02-08-2007 is er een uitspraak geweest betreffende een opzegtermijn van drie maanden gehanteerd door een andere fitnessorganisatie. Dit fitnesscentrum is door de rechtbank in haar ongelijk gesteld. Onredelijk beding, of terwijl in strijd met de wet. Niet alle genoemde voorwaarden van een fitnessorganisatie vermeld in de Algemene Voorwaarden zijn toegestaan. De gedaagde is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Deze uitspraak kan je opzoeken via:
www.rechtspraak.nl - uitspraken (hierna zoeken op fitness in de tekst)
LJN: BB6555, sector kanton Rechtbank Rotterdam, 806380

smousje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:40

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door smousje »

Oh dit betrof trouwens
David Lloyd Health & Fitness B.V.

Healthcityproblemguy
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:58

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Healthcityproblemguy »

Ik heb mij net lid gemaakt bij healthcity-ekeren echter heb ik al van veel mensen gehoord dat dat echter misschien niet z'on goed idee was. Ik heb mij een beetje laten ompraten door mijn vrienden, allemaal voorzien van een healthcity-pas. Zij zeiden mij namelijk dat als ge eenmaal uw instapbijdrage betaald had je "lid" voor het leven bleef met lid bedoelende gratis bowlen tijdens de week en tennissen tijdens de week dus dacht ik: op mijn hele leven haal ik dat inschrijvingsgeld er wel uit.
Echter weten we nu allemaal wel dat "lid voor het leven", zoals mij gezegd was, er niet waarschijnlijk in zit, echter ben ik nog wel binnen de zeven dagen voor het tekenen van het contract, kan ik dit nog opzeggen?

Als iemand meer weet over dit "lid voor leven" of wat ik beter zou doen please plaats dan een berichtje ik ben radeloos

lisa uit Arnhem
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008 12:33

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door lisa uit Arnhem »

Health City Arnhem

Healty city is hard op weg met reclames maken en klanten binnen te halen.
Bij binnen komst krijg je een vriendelijke :twisted: medewerker . Deze mensen zijn getraind en gericht om jouw binnen te halen en spelen op je gevoelens in (hoe meer klanten hoe beter, zij krijgen bonnusen hier voor). Echter vragen zijn naar rondleiding of je het wel zit eenmaal aan contract vast kom je niet zomaar van af

Het zit er aantrekkelijk en Luxe uit.
Hoe dan ook contract is absoluut niet klantvriendelijk voor al eenzijdig opgesteld van uit Health citys voordeel :!: . Echter Variabele tarieven hebben ze niet.

Maar gaan aantaal dingen in betalingen verkeerd ben je zuur en wordt alles door gesluisd naar Incasso klantvriendelijkheid zit dan niet meer in. Echter Incasso bureau en Health City hebben op een akkoordje gegooid en ben je verplicht contract abonnement alles in 1x af te betalen of met incasso bureau in termijnen (wat heel hoog kan zijn afbetalen).
Health City is hard op weg mensen binnen te halen, maar zijn ook hard op weg om hun naam de nek om te draaien.

Mensen let op om dat er echter geen duidelijk regels zijn voor Sport Centras daar van uit stellen zij hun eigen regels en voorwaarde.

Er moeten duidelijke regels komen dat geld voor Sportcentra in heel Nederland.
Contracten zouden niet zo wurgend moeten zijn.
1 Redelijke opzegtermijnen van abonnement 1of 2 maanden naar de klant toe.

2 Verhuizen moet mogelijk zijn ongeacht je een 1 jaar abonnement hebt of niet. Abonnement moet ontbonden kunnen worden waneer je verhuisd.
Het is namelijk belachelijk dat je verhuisd (voor werk of wat dan ook of moet verhuizen om daar van af te komen of dat het doorloopt.

3 Het verkopen van je abonnement aan iemand anders die lid wil worden, dit moet toch niet kunnen om zo van je abonnement af te komen!!!! hoe komen de sport Centras er op om zo met hun klanten om te gaan :x .

:idea: Tip
Mensen zo lang er geen bonden of belangen vereniging zijn of duidelijke regels voor Sport centras uitkijken!!!!!!
Kijk naar klantvriendelijkheid, laat je niet inpraten door medewerkers van sport centras. neem de contract mee naar huis voor dat je hem ondertekend. Kijk uit voor langdurige lopende abonnementen. Zoek op internet naar info vraag aan omgeving wat ze weten over de sportcentra. Vraag naar voorwaardes en huireglementen.

:idea: Tip
Wil je abonnement op zeggen stuur een aangetekend brief tijdig op met de data waar op je wilt uitschrijven en vraag hierbij een bewijs van uitschrijving met een duidelijk uitschrijf data.

:idea: Tip
Bindend contracten kunnen ontbonden worden, waneer sportcentra`s niet aan hun afspraken houden. Vraag om Juridische advies bij problemen. als consument heb je ook je rechten.

Ik hoop dat radar dit Item wil gaan behandelen over sportcentra`s er is veel leed en klantonvriendelijkheid.

sportcentras hebben duidelijke en redelijke regels nodig jegens hun klanten.


Heb jij ook problemen met HealthCity in Arnhem mail me [email protected]

ombudsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:01

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door ombudsje »

Hier is het nog erger. Als je vanwege je zwangerschap wil opzeggen is het niet voldoende dat je dikke buik wordt getoond maar moet je een verklaring aanleveren die naar genoegen is van de heren en dames.
Op brieven wordt niet gereageerd en uiteindelijk beland je bij de kantonrechter.
Die als je toevallig met vakantie bent, gewoon bij verstek verooreelt en vervolgens doet Healt City dan zaken met een Deurwaarderskantoor Swier & Van der Weijden die er in no time voor zorgt (ook zonder je brieven te beantwoorden) dat alles in beslag wordt genomen (voor iets meer dan € 400,00) waardoor je uiteindelijk meer dan € 1.000 euro kwijt bent aan onduidelijke kosten.

Gelukkig is er in Bussum een leuke Sportschool geopend die niet behoort tot deze vervelende keten. Ga allemaal daar naartoe! De voorzieningen zijn ook nog beter en je kunt voor de deur parkeren!!!!
Squash & Welness in Bussum dus!! Health City, het ga je goed!

LadyXochi
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:15

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door LadyXochi »

Ik ben op 29 april langsgeweest en heb een opzeggingsformulier ingevuld. Daarop stond de datum en de naam van de medewerker die het formulier heeft aangenomen. Ik kreeg netjes een carbon afdruk. Ik zou nog via e-mail een bevestiging krijgen.

Die had ik vorige week nog niet gehad, dus ik gemaild waar ie bleef. Net een mail gehad met de bevestiging. Mijn abonnement is per 1-7-2008 opgeheven.

Geen probleem.

ria73
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:38

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door ria73 »

Sinds 1 januari van dit jaar lid met een regio gold abonnement.

Onlangs zijn de voorwaarden van een abonnement in Nuenen aangepast. Met een pasje van Nuenen nu ook in Eindhoven te sporten.. voor ons was een regio gold abonnement (duurder) niet meer nodig.

Door ons gevraagd of ons regio abo. omgezet kon worden naar een normaal abo... Binnen één dag geregeld zonder klagen/mopperen etc.

Health City bedankt!

p.s. abonnement wordt tegenwoordig niet meer automatisch met één jaar verlengd..

Gesloten