LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Timmeah
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:01

Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Timmeah »

Ik ben afgelopen zaterdag naar het Amsterdamse Bos geweest voor een outdoor festival genaamd 909-festival. Gehost door Loveland events.

Lockerbox verzorgde daar de lockers. Ik had mijn jas (met daarin een bril) in de kluis gelegd die ik samen met 2 anderen had betaald.

Normaalgesproken appen wij het kluisnummer en de pincode in een foto door. Ook nu weer. Maar het bereik op het terrein qua mobiele telefonie was totaal afwezig, in ieder geval voor mobiele telefonie, maar zover ik begreep voor meerdere mensen.

Op een gegeven ben ik naar huis gegaan omdat ik het festival niet zo boeiend vond. Ik kon de anderen waarmee ik toen niet meer was bereiken. Ik kon dus niet bij me jas. Ik ben vervolgens er van door gegaan, maar de anderen hebben mijn jas achtergelaten ipv mee te nemen (berichten dat ze me jas moesten meenemen zijn niet aangekomen). Die gingen er vanuit dat ik er nog was toen hun weggingen.

Hoe dan ook, contact gehad met Loveland, en die verwezen me door naar lockerbox. Ik heb vervolgens met Lockerbox gebeld. Van hun moest ik een formulier invullen van de website, en ik kreeg zojuist een bericht terug.

Het komt erop neer dat ik 35 euro moet betalen om mijn jas en mijn bril terug te krijgen. Ik vind deze prijs bespottelijk. Ik weet niet waar deze op gebaseerd is. Dat het vervelend voor hun is, kan ik me voorstellen, maar dat ik nu zo moet bloeden vind ik volledig buiten alle proporties, en vreselijk klantonvriendelijk.

Wat kan ik doen? Mogen zij zomaar 35 euro rekenen om een jas terug te sturen? En als ik langs ga om hem op te halen, hebben zij het recht dan om mijn jas met daarin een bril niet terug te geven?

Hun letterlijke mail:

Wij zullen nakijken of de door u aangevraagde spullen in het kluisje liggen.
Indien we deze aantreffen dan kunnen we deze aan u opsturen.
De registratie, handling, opslag gedurende de wettelijke termijn en het versturen van vergeten voorwerpen kost veel tijd. Hierdoor zijn wij genoodzaakt de kosten voordat verzending plaatsvindt in rekening te brengen. Deze bedragen € 35,- in NL en € 45,- voor internationale verzending.
Indien wij uw spullen aantreffen, ontvangt u van mij een email waarin het rekeningnummer staat vermeld waar het bedrag op gestort dient te worden. Uw spullen worden dan na ontvangst van het bedrag zsm verstuurd.

U krijgt van mij bericht of de door u aangevraagde spullen wel of niet gevonden zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door newmikey »

Op zich lijkt het me een alleszins redelijk bedrag voor wat u van ze vraagt.

Timmeah
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:01

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Timmeah »

jullie vinden 35 euro niet aan de hoge kant?

Ik kan me best voorstellen dat je geen kosten wilt maken om iets op te sturen, maar 35 is dat je er winst op maakt. Verder wil ik het ophalen, het opsturen hoeft niet van mij, maar dat is geen optie.

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Bespottelijk inderdaad. Dat moet gewoon service zijn. Dit land gaat naar de galamiezen en de bankdirecteuren maar lachen met hun bonussen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door newmikey »

Timmeah schreef:Ik kan me best voorstellen dat je geen kosten wilt maken om iets op te sturen, maar 35 is dat je er winst op maakt. Verder wil ik het ophalen, het opsturen hoeft niet van mij, maar dat is geen optie.
Wat een onzin, werkt u zelf voor niets dan? Ze zeggen ook nog eens ten overvloede "registratie, handling, opslag gedurende de wettelijke termijn en het versturen van vergeten voorwerpen kost veel tijd."
bloemmeke schreef:Bespottelijk inderdaad. Dat moet gewoon service zijn. Dit land gaat naar de galamiezen en de bankdirecteuren maar lachen met hun bonussen
Wat heeft dit nu met bankdirecteuren te maken (of met de toekomst van dit land)? Bent u niet helemaal goed snik of zo?

Timmeah
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:01

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Timmeah »

newmikey schreef:
Timmeah schreef:Ik kan me best voorstellen dat je geen kosten wilt maken om iets op te sturen, maar 35 is dat je er winst op maakt. Verder wil ik het ophalen, het opsturen hoeft niet van mij, maar dat is geen optie.
Wat een onzin, werkt u zelf voor niets dan? Ze zeggen ook nog eens ten overvloede "registratie, handling, opslag gedurende de wettelijke termijn en het versturen van vergeten voorwerpen kost veel tijd."
Hier verschillen we duidelijk van mening. Ik vind persoonlijk 35 euro voor het opslaan van een jas, wat door overmacht is blijven liggen in een kluis, wel erg veel geld. Je kan mij erg veel vertellen, maar niet dat de handling en opslag 35 euro aan kosten met zich mee brengt.

En er is ook zoiets als klantvriendelijkheid, niet koste wat het kost (hier dus klantvriendelijkheid) geld proberen te pakken op jouw klanten. Ik werk zeker niet voor niets, maar ik hoef niet alles te factureren naar mijn klanten.

Bovendien is er doorgaans een lost&found na zo'n festival, en daar kan je dan je spullen wel kosteloos ophalen. Dus dat dit opeens 35 euro is, is voor mij een grote negatief geladen verassing.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door prem »

Heel redelijk bedrag lijkt mij. Klantvriendelijkheid betekent niet gratis werken hoor, dat wordt vaak verward.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door haljamar »

Tenzij de waarde van de jas 5 euro is lekker laten hangen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je had toch ook gewoon een foto kunnen maken van de kluis en de pincode kunnen opschrijven of zo?

Die 11,66 per persoon lijkt me niet onoverkomelijk.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door A.niem »

Timmeah schreef: Hier verschillen we duidelijk van mening. Ik vind persoonlijk 35 euro voor het opslaan van een jas, wat door overmacht is blijven liggen in een kluis, wel erg veel geld. Je kan mij erg veel vertellen, maar niet dat de handling en opslag 35 euro aan kosten met zich mee brengt. .
Elke EXTRA handeling die uitgevoerd moet worden buiten de normale werkzaamheden om kosten geld. Wie weet zijn ze er wel een uur mee bezig. Kluisje opzoeken, diverse rijen kluisjes verplaatsen om erbij te kunnen, kijken of de jas er nog in zit, ondertussen contact met u houden, extra administratie en verpakkingsmateriaal! en portokosten. Ik vindt het een redelijk bedrag.
Timmeah schreef:En er is ook zoiets als klantvriendelijkheid, niet koste wat het kost (hier dus klantvriendelijkheid) geld proberen te pakken op jouw klanten. Ik werk zeker niet voor niets, maar ik hoef niet alles te factureren naar mijn klanten. .
Waarom zou hier klantvriendelijkheid van toepassing zijn? Zij moeten daadwerkelijk kosten maken hiervoor, en die berekenen ze door.
Timmeah schreef: Bovendien is er doorgaans een lost&found na zo'n festival, en daar kan je dan je spullen wel kosteloos ophalen. Dus dat dit opeens 35 euro is, is voor mij een grote negatief geladen verassing.
Dat is appels en peren vergelijken. Je jas is niet gevonden, maar moet speciaal opgezocht worden.

Verder vindt ik het een kul excuus dat omdat het bereik van de telefoons slecht was je geen kluisnummer met pincode wist. Ieder kon dat ook voor zich zelf noteren (al dan niet in hun telefoon). Eigen verantwoordelijkheid wordt dat genoemd. En niet afschuiven op anderen, zoals u nu probeert.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Timmeah schreef:jullie vinden 35 euro niet aan de hoge kant?

Ik kan me best voorstellen dat je geen kosten wilt maken om iets op te sturen, maar 35 is dat je er winst op maakt. Verder wil ik het ophalen, het opsturen hoeft niet van mij, maar dat is geen optie.
Winst...? dat geloof je toch niet? Tijd voor een lesje kostprijsberekening...

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Ik heb zelf een bedrijf, en ik snap best dat dit soort zaken niet prettig overkomt voor de consument.
Maar als consumenten eens wisten hoeveel tijd (en dus geld) bedrijven kwijt zijn met het afhandelen van dit soort nonchalance van consumenten, dan zou het begrip voor het in rekening brengen van dit soort kosten veel hoger zijn.
De kostprijs per persooneelslid zal op ongeveer 25 tot 30 Euro per uur liggen incl. BTW. De verzendkosten zullen ongeveer 7 tot 10 Euro zijn exclusief BTW (ja, bedrijven moeten over verzendkosten BTW verrekenen, particulieren die iets verzenden niet).
Dus ga er even van uit dat er ongeveer 25 Euro overblijft van uw 35 Euro. Dan heeft Lockerbox dus ca. 1 uur de tijd om (al) uw mails te lezen, te beantwoorden, de kluis op te zoeken en te legen, uw spullen in te pakken, te frankeren en adresseren, en naar het postkantoor te brengen. En dan reken ik nog niet eens de tijd die de administratie/boekhouding bezig is met het verwerken van uw factuur en uw betaling.
Mij lijkt het een allezins redelijk bedrag.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

newmikey schreef:
Timmeah schreef:Ik kan me best voorstellen dat je geen kosten wilt maken om iets op te sturen, maar 35 is dat je er winst op maakt. Verder wil ik het ophalen, het opsturen hoeft niet van mij, maar dat is geen optie.
Wat een onzin, werkt u zelf voor niets dan? Ze zeggen ook nog eens ten overvloede "registratie, handling, opslag gedurende de wettelijke termijn en het versturen van vergeten voorwerpen kost veel tijd."
bloemmeke schreef:Bespottelijk inderdaad. Dat moet gewoon service zijn. Dit land gaat naar de galamiezen en de bankdirecteuren maar lachen met hun bonussen
Wat heeft dit nu met bankdirecteuren te maken (of met de toekomst van dit land)? Bent u niet helemaal goed snik of zo?
+1
@Timmeah, het is helemaal niet zo hoog. Ze moeten er immers manuren aan besteden en betalen voor verzending. Je bent zelf iets vergeten en nu moeten zij moeite doen om jouw probleem op te lossen.

@Bloemmeke, wat jij zegt is compleet onzinnig. Waar verzin je het toch?

Het heeft helemaal niets, en dan ook echt helemaal niets, met bonussen of banken te maken. Service heeft er niets mee te maken: immers was er betaald om een kluisje te gebruiken, niet om een zoek-en-verzend service af te nemen. Her is meer dan logisch en ook redelijk dat hiervoor een vergoeding gevraagd wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door sjohie »

Timmeah schreef:Ik ben afgelopen zaterdag naar het Amsterdamse Bos geweest voor een outdoor festival genaamd 909-festival. Gehost door Loveland events.

Lockerbox verzorgde daar de lockers. Ik had mijn jas (met daarin een bril) in de kluis gelegd die ik samen met 2 anderen had betaald.

Normaalgesproken appen wij het kluisnummer en de pincode in een foto door. Ook nu weer. Maar het bereik op het terrein qua mobiele telefonie was totaal afwezig, in ieder geval voor mobiele telefonie, maar zover ik begreep voor meerdere mensen.

Op een gegeven ben ik naar huis gegaan omdat ik het festival niet zo boeiend vond. Ik kon de anderen waarmee ik toen niet meer was bereiken. Ik kon dus niet bij me jas. Ik ben vervolgens er van door gegaan, maar de anderen hebben mijn jas achtergelaten ipv mee te nemen (berichten dat ze me jas moesten meenemen zijn niet aangekomen). Die gingen er vanuit dat ik er nog was toen hun weggingen.

Hoe dan ook, contact gehad met Loveland, en die verwezen me door naar lockerbox. Ik heb vervolgens met Lockerbox gebeld. Van hun moest ik een formulier invullen van de website, en ik kreeg zojuist een bericht terug.

Het komt erop neer dat ik 35 euro moet betalen om mijn jas en mijn bril terug te krijgen. Ik vind deze prijs bespottelijk. Ik weet niet waar deze op gebaseerd is. Dat het vervelend voor hun is, kan ik me voorstellen, maar dat ik nu zo moet bloeden vind ik volledig buiten alle proporties, en vreselijk klantonvriendelijk.

Wat kan ik doen? Mogen zij zomaar 35 euro rekenen om een jas terug te sturen? En als ik langs ga om hem op te halen, hebben zij het recht dan om mijn jas met daarin een bril niet terug te geven?

Hun letterlijke mail:

Wij zullen nakijken of de door u aangevraagde spullen in het kluisje liggen.
Indien we deze aantreffen dan kunnen we deze aan u opsturen.
De registratie, handling, opslag gedurende de wettelijke termijn en het versturen van vergeten voorwerpen kost veel tijd. Hierdoor zijn wij genoodzaakt de kosten voordat verzending plaatsvindt in rekening te brengen. Deze bedragen € 35,- in NL en € 45,- voor internationale verzending.
Indien wij uw spullen aantreffen, ontvangt u van mij een email waarin het rekeningnummer staat vermeld waar het bedrag op gestort dient te worden. Uw spullen worden dan na ontvangst van het bedrag zsm verstuurd.

U krijgt van mij bericht of de door u aangevraagde spullen wel of niet gevonden zijn.
Dat je niet weet waar dat bedrag op gebaseerd is is begrijpelijk, ik kan ook niet de prijs voor het vervangen van de auto-schokbrekers ontleden, omdat ik de inhoudelijke kennis niet heb. Dat wil niet automatisch zeggen dat het bedrag wat de garage rekent dan maar bespottelijk is.

Dat is hier ook zo, maar met boerenverstand kunnen we wel een eind komen. Bij het afbreken moeten ze dit soort kluisjes met de hand openen, de inhoud catalogiseren per kluisjesnummer, en zo afvoeren en bewaren dat alles in goede staat blijft, mochten ze de eigenaar kunnen achterhalen. Dan is er nog wel wat communicatie, zoals jij ook hebt gehad, dat kost toch 10 minuten als je een beetje fatsoenlijk mail moet dichtten en de inhoud van het genoemde kastje even moet checken in de centrale opslag. Dan is er nog de tijd en afhandeling van het geld wat ze er voor vragen, inclusief eventuele wanbetalers, en uiteindelijk het daadwerkelijk inpakken en verzenden.

Dan vind ik die 35 euro wel een te verdedigen bedrag.

Timmeah
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:01

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door Timmeah »

Iedereen die hier reageert (op 1 reactie na) schijnt 35 euro een goed bedrag te vinden voor het teruggeven van een jas die ik overmacht heb achtergelaten in de kluis. Had ik niet verwacht. Dat ben ik gewoonweg niet met jullie eens. Ik heb ook mijn eigen bedrijf en werk ook met klanten, en ga anders om met klanten, niet elke minuut die gewerkt wordt, hoeft gefactureerd te worden, nb als je al geld aan mij verdiend hebt.

Als je business plan, geld verdienen is met het verhuren van kluisjes, dan is het wel zo netjes door niet geld te gaan verdienen met het uitgeven van spullen die zijn blijven liggen door overmacht. Let wel, het gaat hier om een incident, je gaat me niet vertellen dat er tientallen jassen en spullen achterblijven in kluisjes na zo'n festival, dan wordt het een ander verhaal, en dan zou ik me het nog enigszins kunnen vinden in een verhaal om hier extra geld voor te vragen.

Maar goed, dit maakt het bediscussieren van zo'n onderwerp in ieder geval waardevol, uiteraard bekijk ik het niet niet 100% rationeel, omdat ik ook baal van de situatie.

Lockerbox heeft mij overigens teruggemaild. Zij zien in dat het van mijn kant door overmacht kwam (slecht bereik etc.) en willen mij tegemoetkomen door enkel 15 euro in rekening te brengen. Heel netjes en klantvriendelijk, en daar ben ik uiteraard tevreden mee.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja Timmeah, meningen kunnen verschillen. 35 Euro is een hoop geld, maar je zult vast de enige niet zijn die spullen laat liggen, dus uiteindelijk zullen de werkelijke kosten toch door iemand betaald moeten worden, en dat zal niet het bedrijf zijn.

Er wordt vanwege de overmacht nu 15 euro in rekening gebracht. Doordat er van twee kanten iets fout ging (jij hebt je jas laten liggen, en van hun kant werkte het netwerk niet) zijn de kosten nu kennelijk gedeeld. Een mooi resultaat!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Lockerbox (909-festival), jas in kluis achtergebleven, €35!

Ongelezen bericht door prem »

Timmeah schreef:Iedereen die hier reageert (op 1 reactie na) schijnt 35 euro een goed bedrag te vinden voor het teruggeven van een jas die ik overmacht heb achtergelaten in de kluis. Had ik niet verwacht. Dat ben ik gewoonweg niet met jullie eens. Ik heb ook mijn eigen bedrijf en werk ook met klanten, en ga anders om met klanten, niet elke minuut die gewerkt wordt, hoeft gefactureerd te worden, nb als je al geld aan mij verdiend hebt.

Als je business plan, geld verdienen is met het verhuren van kluisjes, dan is het wel zo netjes door niet geld te gaan verdienen met het uitgeven van spullen die zijn blijven liggen door overmacht. Let wel, het gaat hier om een incident, je gaat me niet vertellen dat er tientallen jassen en spullen achterblijven in kluisjes na zo'n festival, dan wordt het een ander verhaal, en dan zou ik me het nog enigszins kunnen vinden in een verhaal om hier extra geld voor te vragen.

Maar goed, dit maakt het bediscussieren van zo'n onderwerp in ieder geval waardevol, uiteraard bekijk ik het niet niet 100% rationeel, omdat ik ook baal van de situatie.

Lockerbox heeft mij overigens teruggemaild. Zij zien in dat het van mijn kant door overmacht kwam (slecht bereik etc.) en willen mij tegemoetkomen door enkel 15 euro in rekening te brengen. Heel netjes en klantvriendelijk, en daar ben ik uiteraard tevreden mee.
Vreemd maar goed voor je..

Gesloten