LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
R.A. Korten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2017 21:50

Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door R.A. Korten »

Op woensdag 29 november bezocht ik met echtgenote Saunacomplex De Zwaluwhoeve te Hierden. Na afloop leverde ik mijn scan apparaat in bij de balie.
Hierop worden de consumpties ingescand
Ik wilde betalen met een welness card, maar deze bleek niet geldig in de Zwaluwhoeve. Vervolgens heb ik het openstaande bedrag gepind. Nadat ik had gepind en de bon had gekregen controleerde ik de bon en constateerde dat er een consumptie op stond die ik niet had genuttigd. Ik meldde dat meteen aan de betreffende baliemedewerkster in de veronderstelling dat dat gecorrigeerd zou worden. Het antwoord van de medewerkster en een leidinggevende was dat zij het teveel betaalde niet konden en mochten terug geven omdat de rekening in de kassa was gesloten. Zelfs als het bedrag 50 euro zou zijn konden zij het bedrag niet terugbetalen. Ik had de bon voor betaling maar moeten controleren. Maar toen had ik de bon nog niet eens. Die kreeg ik pas samen met de pinbon. Ik heb vervolgens diverse mails gestuurd naar de backoffice klantenervice, maar ook hun standpunt was dat zij het teveel betaalde niet konden terugbetalen. Zij wensten mij ook niet op andere wijze te compenseren (bijvoorbeeld door een tegoedbon ter waarde van het teveel berekende ) en beschouwden de zaak als afgedaan.
Ik vind dat de Zwaluwhoeve een koude douche moet krijgen omdat zij een vergissing van hun kant, (een teveel in rekening gebrachte consumptie, voor rekening en verantwoording van de klant laten komen en omdat zij zeer klant onvriendelijk hebben gehandeld

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door witte angora »

R.A. Korten schreef:Op woensdag 29 november bezocht ik met echtgenote Saunacomplex De Zwaluwhoeve te Hierden. Na afloop leverde ik mijn scan apparaat in bij de balie.
Hierop worden de consumpties ingescand
Ik wilde betalen met een welness card, maar deze bleek niet geldig in de Zwaluwhoeve. Vervolgens heb ik het openstaande bedrag gepind. Nadat ik had gepind en de bon had gekregen controleerde ik de bon en constateerde dat er een consumptie op stond die ik niet had genuttigd. Ik meldde dat meteen aan de betreffende baliemedewerkster in de veronderstelling dat dat gecorrigeerd zou worden. Het antwoord van de medewerkster en een leidinggevende was dat zij het teveel betaalde niet konden en mochten terug geven omdat de rekening in de kassa was gesloten. Zelfs als het bedrag 50 euro zou zijn konden zij het bedrag niet terugbetalen. Ik had de bon voor betaling maar moeten controleren. Maar toen had ik de bon nog niet eens. Die kreeg ik pas samen met de pinbon. Ik heb vervolgens diverse mails gestuurd naar de backoffice klantenervice, maar ook hun standpunt was dat zij het teveel betaalde niet konden terugbetalen. Zij wensten mij ook niet op andere wijze te compenseren (bijvoorbeeld door een tegoedbon ter waarde van het teveel berekende ) en beschouwden de zaak als afgedaan.
Ik vind dat de Zwaluwhoeve een koude douche moet krijgen omdat zij een vergissing van hun kant, (een teveel in rekening gebrachte consumptie, voor rekening en verantwoording van de klant laten komen en omdat zij zeer klant onvriendelijk hebben gehandeld
Niet leuk nee. Je ongenoegen snap ik heus wel, maar een koude douche? Het is jouw verhaal tegen dat van de Zwaluwhoeve. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel mee gedaan kan en zal worden. Misschien is het beter om het los te laten, juist omdat het ongenoegen groter is dan de waarde van de consumptie.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik mis één vraag in dit verhaal, met name: Welk bedrag is er teveel afgerekend wat u niet genuttigd zou hebben? Om een antwoord te kunnen geven zou dit toch wel handig zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door moederslink »

De bon die u kreeg na het pinnen correspondeerde dus niet met de ingescande consumpties?
Maar u scant toch zelf uw consumpties of hoe gaat dat ?
Ik weet het niet maar ik neem aan hetzelfde als bij Appie.
Heeft u per ongeluk zelf uw drankje 2x gescand ? Of is dat ondenkbaar?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Brainless »

moederslink schreef:De bon die u kreeg na het pinnen correspondeerde dus niet met de ingescande consumpties?
Maar u scant toch zelf uw consumpties of hoe gaat dat ?
Ik weet het niet maar ik neem aan hetzelfde als bij Appie.
Heeft u per ongeluk zelf uw drankje 2x gescand ? Of is dat ondenkbaar?
Het personeel scant je armbandje (waar een chip in zit).
Het gebeurd (helaas) wel eens dat ze (per ongeluk) een order van een ander op jouw bandje zetten.
Je kan nl niet controleren welk bestelling zij op dat moment op hun apparaatje hebben staan.
Soms krijg je een uitdraai van het kastje, maar meestal helaas niet.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik vind het raar dat je niet eerst de bon te zien krijgt voor je afrekent.
Kan je dat ook niet vragen?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ben het eens met Dieke. Ik ga vaak naar de sauna maar krijg netjes, ongevraagd, altijd eerst het bonnetje om te controleren of alles klopt. Soms staat er iets níet op, dat meld ik dan ook. Maar in 99,5% van de gevallen gaat het goed.
Dat die welnesscard niet geldig was is jammer maar dat had u even vantevoren moeten nakijken. Er zijn heel veel soorten kaarten en bonnen in omloop voor saunabezoek, maar niet voor alle sauna's in Nederland.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door newmikey »

Miepje1 schreef:Ben het eens met Dieke. Ik ga vaak naar de sauna maar krijg netjes, ongevraagd, altijd eerst het bonnetje om te controleren of alles klopt. Soms staat er iets níet op, dat meld ik dan ook. Maar in 99,5% van de gevallen gaat het goed.
Dat die welnesscard niet geldig was is jammer maar dat had u even vantevoren moeten nakijken. Er zijn heel veel soorten kaarten en bonnen in omloop voor saunabezoek, maar niet voor alle sauna's in Nederland.
Eens. Ik ga om de paar weken en krijg altijd eerst even het bonnetje ter controle. Een kleinigheidje kan er wel eens fout gaan maar na het afrekenen kan een sauna uiteraard niet veel meer doen.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Lijkt me een leuke discussie worden als je iets dergelijks ook in de Supermarkt bij de kassa vraagt.
Fouten maken kan gebeuren en de manier waarop iets wordt opgelost bepaald of een onderneming heeft gesnapt van service/klantvriendelijkheid betekend.
Gaat hier waarschijnlijk meer om het principe als om de hoogte van het bedrag.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Veldt01 schreef:Lijkt me een leuke discussie worden als je iets dergelijks ook in de Supermarkt bij de kassa vraagt.
Fouten maken kan gebeuren en de manier waarop iets wordt opgelost bepaald of een onderneming heeft gesnapt van service/klantvriendelijkheid betekend.
Gaat hier waarschijnlijk meer om het principe als om de hoogte van het bedrag.
Ook daar heb je een scherm waar alle gescande artikelen op te zien zijn. Staat er iets te veel op of iets op wat niet van u is, dan kunt u dat direct aangeven.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onjuiste rekening saunacomplex De Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
Veldt01 schreef:Lijkt me een leuke discussie worden als je iets dergelijks ook in de Supermarkt bij de kassa vraagt.
Fouten maken kan gebeuren en de manier waarop iets wordt opgelost bepaald of een onderneming heeft gesnapt van service/klantvriendelijkheid betekend.
Gaat hier waarschijnlijk meer om het principe als om de hoogte van het bedrag.
Ook daar heb je een scherm waar alle gescande artikelen op te zien zijn. Staat er iets te veel op of iets op wat niet van u is, dan kunt u dat direct aangeven.
En als je na het afrekenen de bon controleert en je er achter komt dat er iets niet klopt, kun je het verschil bij de servicebalie op halen. Als je teveel betaald hebt tenminste... 8) :mrgreen:

Maar ik zit nog steeds te wachten op het antwoord om welk bedrag het gaat.

Gesloten