LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Organisator annuleert activiteit en brengt 20% in rekening als ik geen andere datum wil kiezen maar wil ontbinden

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Organisator annuleert activiteit en brengt 20% in rekening als ik geen andere datum wil kiezen maar wil ontbinden

Ongelezen bericht door witte angora »

Eén mea culpa is wel voldoende denk ik... ;)
Moneyman schreef:
05 mar 2019 13:07
Lady1234 schreef:
05 mar 2019 12:53
Moneyman schreef:
05 mar 2019 11:27
Kan best zijn dat ik het niet snap, maar volgens mij stelde Alfatrion juist dat die klant wel zou moeten kunnen ontbinden en vonnist de rechter dat het niet kan.
:oops: wat het wegvallen van het woordje "niet" al niet kan veranderen aan de bedoelde tekst...


alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Organisator annuleert activiteit en brengt 20% in rekening als ik geen andere datum wil kiezen maar wil ontbinden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cro schreef:
05 mar 2019 13:16
Ik heb niet heel het topic opnieuw weer doorgelezen, maar ik meen me te herinneren dat Alfa zijn stellingname was dat door het niet nakomen op de afgesproken dat er ontbonden zou kunnen worden. Terwijl ik juist uit het vonnis op maak dat de kantonrechter stelt dat dit geen grond is voor ontbinding, in ieder geval in deze casus.
Dat eerste klopt, dat tweede niet. De rechter heeft helemaal niet geoordeeld over mijn standpunt. Er kan nog geprobeerd worden om de kantonrechter het vonnis te laten herstellen via een akte.


alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Organisator annuleert activiteit en brengt 20% in rekening als ik geen andere datum wil kiezen maar wil ontbinden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, maar hoger beroep kan niet en als dat wel zou kunnen dan zou je het niet willen. De rechter heeft over de vordering geoordeeld, maar daar staat tegen over dat de rechter iets niet heeft gedaan wat hij wel had moeten doen. De meest waarschijnlijke uitkomst is afwijzing, maar nee heb je en ja kun je krijgen.

Gesloten