LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor Budgettickets.nl

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Dirk-Nico
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2005 14:57

Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dirk-Nico »

Beste mensen,

Mag ik u allen waarschuwen voor de firma Budgettickets.nl, een naar mijn smaak volstrekt malafide club cowboys die via het internet kaarten verkoopt voor evenementen zoals concerten e.d.
Men biedt de kaarten aan voor prijzen die ver boven de normale prijzen liggen. Omdat ze ‘Budgettickets’ heten en bovenaan de Google-lijst van zoekresultaten staan, vangen ze heel wat mensen in hun netten, mensen die in hun argeloosheid dus veel te veel betalen.

Het overkwam mij ook. En toen ik opbelde om te reclameren, werd ik buitengewoon onbeschoft te woord gestaan. Schokkend onbeschoft zelfs. Men heeft de mond vol over de ‘vrije markt’ van vraag een aanbod enzo en voelt zich volkomen onkwetsbaar.

Budgettickets beroept zich er wel op dat ze kaarten verkopen voor reeds uitverkochte evenementen, en dat de kaarten daarom duurder zijn. Maar in mijn geval ging het - het was te verwachten - om een concert dat nog absoluut niet was uitverkocht!

Op het internet vond ik op de website love2party.nl een pagina vol met klachten over budgettickets.nl.

Budgettickets.nl is gevestigd in Groningen (Zernikepark 112, 9747 AN, tel: 050-750 21 27/ 750 20 01).

Dan nog dit: enkele jaren geleden kochten jongeren wel eens wat kaarten op bij Ahoy ofzo en die verkochten ze dan bij de ingang met een beetje winst. Aan die ‘schandelijke praktijken’ is toen een einde gemaakt. En nu hebben we dus firma’s als Budgettickets die in feite hetzelfde doen maar dan op grote schaal!
Dit heeft niets te maken met een ‘vrije markt’, maar alles met het bederven van de markt, want zowel de producent als de consument wordt een poot uitgedraaid door een tussenhandelaar die zelf totaal niets aan het product toevoegt.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Son of god »

Niemand verplicht je toch om daar tickets te kopen? Als een concert is uitverkocht kun je zelf de keuze maken of je het (extra) geld er voor over hebt. Is een concert niet uitverkocht had je eerst maar naar Ticketbox moeten bellen, dan weet je zeker dat het goed zit.

Het is idd een vrije markt en consumenten mogen zelf ook wel wat onderzoek doen voordat ze iets aanschaffen. Het zou pas een malafide bedrijf zijn als je de tickets niet had gekregen na betaling.

Overigens is Zernikepark het universiteitsterrein van Groningen. Het zouden dus ondernemende studenten kunnen zijn.

Dirk-Nico
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2005 14:57

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dirk-Nico »

Die mentaliteit dus!

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Son of god »

Hoezo die mentaliteit?

Omdat je zelf niet goed opgelet hebt moet je de 'schuld' maar afschuiven? Dat is ook een soort van logica.

Dirk-Nico
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2005 14:57

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dirk-Nico »

Niet goed opgelet? Dus iedereen kan rustig zijn immorele gang gaan, kan niet schelen hoe en wat, want dan 'moeten de mensen maar beter opletten'? Wordt een fijne wereld zo! Leve de jungle! DIE mentaliteit dus!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door karr-2 »

Niemand verplicht je toch om daar tickets te kopen? Als een concert is uitverkocht kun je zelf de keuze maken of je het (extra) geld er voor over hebt. Is een concert niet uitverkocht had je eerst maar naar Ticketbox moeten bellen, dan weet je zeker dat het goed
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het er mee eens ben. Je maakt zelf de keuze om daar je kaarten te verkopen, niemand die je daar toe dwingt. Jij betaald vrijwillig de hogere prijs, dat is nu eenmaal de vrije marktwerking. Als het concert waar je naar toe wilde niet uitverkocht was, had je ook de kaarten op de normale menier kunnen kopen en dan was het probleem er nooit geweest.
Dus iedereen kan rustig zijn immorele gang gaan, kan niet schelen hoe en wat, want dan 'moeten de mensen maar beter opletten'?
Dus ja je moet inderdaad beter opletten, internet bied je mogelijkheid om prijzen te vergelijken voor je iets gaat kopen. Nu heb je een fout gemaakt en probeer je de schuld bij een ander neer te leggen.

Dirk-Nico
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2005 14:57

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dirk-Nico »

Bonafide bedrijven hebben de taak om de zaak niet te willens en wetens te flessen. Deze dubieuze club 'Budgettickets' (alleen die naam al!!!) speculeert erop dat niet alle internetklanten zin of tijd hebben om het hele scala aan aanbieders af te struinen. Ze hopen erop dat sommigen mensen soms ook nog iets anders te doen hebben (ik geef toe: ik ben schuldig!) en in hun argeloosheid in hun wijd opengetrokken val tuinen. En dan lachen ze zich rot, kennelijk ook nog aangemoedigd door lieden die dit alles toeschrijven aan de werking van de 'vrije markt' en aangezien die heilig is, zal de 'fout' wel bij de consument liggen. Geweldig, jongens, zet 'm op! Vrije jongens aller landen, verenigt u! Samen voor ons eigen!
Nog 1 ding: bij een vrije markt hoort (aangezien zelfregulering blijkbaar een illusie is) ook een controlemechanisme. Wel eens van gehoord? Het wordt hoog tijd dat die er komt. Destijds werden die jongetjes, die tien kaarten bij Ahoy kochten en die voor aanvang met een beetje winst probeerden te verkopen, wel aangepakt. Nu Budgettickets en hun trawanten nog, want zij bedienen zich van dezelfde praktijken, zij het op nog veel grotere schaal.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Hoe harder je gaat schreeuwen hoe meer je je ongelijk bewijst. Jij doet het overkomen alsof je verplicht bij Budgettickets moet kopen en nergens anders terecht kunt. En dat is gewoon niet waar.
speculeert erop dat niet alle internetklanten zin of tijd hebben om het hele scala aan aanbieders af te struinen. Ze hopen erop dat sommigen mensen soms ook nog iets anders te doen hebben (ik geef toe: ik ben schuldig!)
Als jij er geen zin of tijd voor hebt is dat alsnog je eigen keuze en schept het nog steeds geen verplichting om hier te kopen.

De vergelijking met de mannen die 10 kaarten kopen en dan buiten het stadion weer verkopen gaat geheel mank omdat je daar geen andere keuze hebt dan alleen die mannen. Op internet heb je dat wel.

Georgia
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:01

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Georgia »

Wat een stelletje ... zeg, Son og God, Dilbert29, steeds dezelfde kul! Zeker aandelen van Budgetticvketss??
Ik ben het HELEMAAAL eens met Dirk-Nico!! Als je niet fatsoenlijk kunt zijn mag je aangepakt worden! Budgettickets deugt niet, dat is wel HEEL erg duidelijk!!!!

Dirk-Nico
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2005 14:57

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dirk-Nico »

Dank voor de bijval. Kennelijk is nog niet iedereen lid van de liberale jongensspeeltuin.
Mij gaat het erom anderen te waarschuwen. Handige lui als Son of God en Dolbert of hoe ze zich ook noemen redden zich zelf wel, kennelijk, en houden erg van de 'vrije markt', waarop niemand gedwongen wordt, maar ook niet veilig is. Flink hoor! Vriendjes van de zakenmaten, hoogstwaarschijnlijk. Dat is toch wel al te doorzichtig. Mij best, ik wil alleen maar waarschuwen voor de louche zaakjes van Budgettickets. Zegt het voort!!!
Oja, Ahoy heeft Budgettickets al gevraagd met hun praktijken te stoppen. Hopelijk is het de eerste stap om deze cowboys uit de lucht te halen.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door topery »

Bedankt Dirk-Nico voor de waarschuwing.
Zodra ik financieel in staat ben om een concert/theatervoorstelling te bezoeken weet ik waar ik niet moet zijn, maar tegen die tijd zijn zij al failliet...... :D :D :D

pietbak
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2005 17:32

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door pietbak »

ik heb reeds meerdere malen voetbal en concertkaarten gekocht. bij de wedstrijd nederland schotland, beslissingswedstrijd vorige ek, werd de laatste kaart zelfs voor de wedstrijd in Amsterdam n.b. door de oprichter afgeleverd.

kaarten voor een concert, die ze niet hadden, ub 40, hebben ze zelfs speciaal voor mij aangeschaft. was reeds lang uitverkocht.

mogen we niets meer verdienen in dit land? daar is toch niets op tegen.

neen, eerst kopen en dan gaan klagen !!!!
heerlijk om langs deze weg mensen te kijk te zetten.

beste dirk-nico, ga niet meer naar concerten of andere evenementen, dan bespaar je jezelf maar ook anderen een hoop ergernis.

en ik ben niet van budgettickets, geen familie, maar GEWOON EEN TEVREDEN KLANT !!!!

zo juist twee kaarten psv - ac milan besteld.

groetjes

p.bakker

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Waarschijnlijk hebben we hier van doen met oplichters!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Of met mensen die niets beters te doen hebben dan zeuren over dingen waar ze geen verstand van hebben

T15
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 apr 2007 18:08

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door T15 »

Ik ben ook van mening dat de praktijken van Budgettickets en dergelijke sites malafide zijn. Zij kopen immers grote aantallen concert- en voetbalkaarten op, zodat veel fans achter het net vissen en vervolgens zetten ze die fans af door hun de kaartjes met grote winst te verkopen. Natuurlijk is het niet slim je te laten afzetten als een evenement niet is uitverkocht, maar die situaties kun je nog voorkomen door klanten te waarschuwen voor dit soort bedrijven. Het is echter kwalijker dat zij een gedeelte van de beschikbare kaarten opkopen en zo de markt frusteren.
Over vraag en aanbod: Dat principe is hier geen rechtvaardiging. Het aanbod bij een concert is altijd beperkt. Als een bakker teveel vraagt voor zijn brood, kun je naar een andere bakker gaan of kunnen andere mensen ook brood gaan bakken. Als Borsato echter zoveel fans heeft dat de vraag vele malen groter is dan het aanbod (zelfs bij 10 Gelredome-concerten) kan hij niet gekloond worden om het aanbod te vergroten. Door de verschillen in vraag en aanbod kunnen concertorganisatoren een markconforme prijs vragen die voor een gemiddelde fan niet op te hoesten is. Daarom verkopen zij de kaarten voor minder dan de marktprijs, want ze willen niet een stadion/concertzaal vol met miljonairs, terwijl de fans geen kans hebben op een kaartje.
Ticket4U, Budgettickets ed. frustreren deze klantvriendelijkheid van de artiest door veel geld te verdienen en de fans alsnog voor het blok te zetten: of niet naar een concert of er belachelijk veel voor betalen en zelfs in de wetenschap dat een groot gedeelte van de prijs niet toekomt aan de artiest, maar aan een organisatie die zichzelf over de rug van de artiest om wil verrijken.

ph0sph0r
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2007 10:29

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door ph0sph0r »

Nou Nou
Volgens mij zeggen ze heel duidelijk dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod. En daar is niks mis mee vind ik.
Over vraag en aanbod: Dat principe is hier geen rechtvaardiging. Het aanbod bij een concert is altijd beperkt. Als een bakker teveel vraagt voor zijn brood, kun je naar een andere bakker gaan of kunnen andere mensen ook brood gaan bakken.
En hou aub op om het met het brood bij de bakker te vergelijken. Lijkt mij een wereld van verschil als je niks te eten hebt of een concert moet missen.

Je kunt het te duur vinden maar daar is ook alles mee gezegd.

Ik heb reeds enkele malen gebruik gemaak van de diensten van budgetticket en iedere keer zijn ze keurig hun verplichtingen nagekomen. Ik heb nooit meer hoeven te betalen dan de vooraf afgesproken prijs en de levering is altijd keurig op tijd geweest. Nog nooit heb ik kaarten ontvangen die niet geldig waren.

De stelling dat budgetticket malafide zou zijn is pure laster!
De praktijken van budgetticket zijn zeer zeker niet malafide. In tegenstelling ze zijn zeer betrouwbaar gebleken tot nu toe.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kaartjes kopen op dit internet.

Laat ik als eerste heel duidelijk zijn!
Dat soort kaartjesverkopers deugen voor geen meter, maar........
het is wel naief om dit eerst niet te weten.
Vara Kassa heeft daar ook al eens een uitzending aan besteed en dit soort cowboys uitgenodigd.

Ja, die vonden het heel normaal om de leugen te hanteren van "uitverkocht"terwijl er nog volop kaarten verkrijgbaar waren.
Zij doen dus aan onwettige prijsopdrijving en eigenlijk zou men die boys op 'dwaling' kunnen aanpakken ware het niet dat dit nu net een schemergebied is omdat men dus kennelijk die prijs wil betalen wat er gevraagd wordt.

Ook bleef het onduidelijk hoe die mensen aan die vele kaartjes komen terwijl dit eigenlijk volgens de regels van de organisatoren van concerten dit helemaal niet zou mogen gebeuren.

En ja, zelfs de twee regeringsvertegenwoordigers vonden in die uitzending dat daar zo snel mogelijk via wetgeving een einde aan moest komen.
Klonk leuk maar ze deden een plas en laten het kennelijk zoals het was.

Al eens eerder geschreven dat dit internet vol met valkuilen en klemmen zit.
Dit is nu duidelijk zo'n klem waar men toch veel te gemakkelijk is ingetrapt.
Want als u als koper minder naief zou zijn geweest en beter had opgelet en wat beter had gegoogled dan had ik dit voordat u kocht het al kunnen weten!

Grootvader

Mistikall
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:23

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Mistikall »

Wat een mafkezen lopen er toch rond. Topsalarissen moeten wel aangepakt worden, volgens vele klagers......

Monopolie-posities mogen niet bestaan, want dan krijg je oneerlijke winstmarge's

Maar dit soort malafide toko's mag de consumenten wel uitwonen. Dan ook nog adverteren onder een naam die doet vermoeden dat je daar het goedkoopst uit bent.

Een bende oplichter is het. En dat op een universiteitsterein. Ik zeg eraf schoppen die lui. geen plaats voor oneerlijke commerciele handelingen.

Wat werd in het verleden aangepakt.....

Telefonie
Energie
Woningverhuur

en nu lullen dat dit eerlijk is................

Hou toch op!

angelbright
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:38

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door angelbright »

speculeert erop dat niet alle internetklanten zin of tijd hebben om het hele scala aan aanbieders af te struinen. Ze hopen erop dat sommigen mensen soms ook nog iets anders te doen hebben (ik geef toe: ik ben schuldig!)

Tja, hier geef je zelf al aan dat je geen zin had om naar goedkopere alternatieven te zoeken.

Wanneer je een tv koopt bij BCC zonder te kijken of het ergens anders voor minder kan, dan ga je naderhand toch ook niet janken dat ie bij de Media Markt een paar tientjes goedkoper was?!!!!

angelbright
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:38

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door angelbright »

Er staat in meerdere berichten dat de organisatoren van de concerten zeggen dat het onmogelijk is dat één organisatie zoals Budgetticket zoveel kaarten van hetzelfde concert kan bemachtigen.

De kopers zeggen allemaal de bij Budgetticket bestelde kaarten te hebben ontvangen.

Hoe kan dat dan????

T zal me nix verbazen dat de organisatoren onder hetzelfde hoedje spelen met de cowboys van Budgetticket. Kunnen ze de winsten mooi verdelen, levert de cowboys cold cash op en de organisatoren hebben op een smerige manier een prijsverhoging doorgevoerd, zonder daarbij zelf in de schijnwerpers te staan.

Gesloten