LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pinkpop kaartje

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Goedemiddag mede-forumleden,

Het probleem ik heb op 19 juni 2020 een kaartje voor Pinkpop 2020 gekocht. Zoals algemeen bekend is, is het Pinkpop 2020 verplaatst naar 2021.
Nu is geval dat ik in 2021 niet naar Pinkpop wil en ga, en wil ik dus mijn geld terugvragen.
Maar ik ben er achtergekomen dat men van 19-05-2020 tot 17-06-2020 geld kon terugvragen.

Dit staat er in een mail van Ticketmaster:
Mocht je geen gebruik kunnen maken van het tickettegoed dan is het ook mogelijk om vanaf nu tot 17 juni 2020 je geld terug te vragen via dit contactformulier. Je ticket(s) worden dan geannuleerd en het bedrag wordt dan uiterlijk 20 juli 2021 teruggestort. Dit is conform de regeling die door de culturele sector i.s.m. de overheid in het leven geroepen is.

Allemaal leuk en wel de regeling die door de culturele sector is getroffen, maar dat is mijn probleem toch niet?
Ik zou toch gewoon mijn geld moeten kunnen terug vragen en krijgen?

Alvast bedankt.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Correctie ik heb op 20 februari 2020 het kaartje voor Pinkpop gekocht.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Ik heb wat info op internet gevonden: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... t-afgelast
Zou dit voor mij van toepassing zijn?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk. Je hebt recht op geld terug, als je geen voucher wilt. Je zult ze er alleen waarschijnlijk wel voor moeten dagvaarden.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Moneyman schreef:
19 aug 2020 17:09
Natuurlijk. Je hebt recht op geld terug, als je geen voucher wilt. Je zult ze er alleen waarschijnlijk wel voor moeten dagvaarden.
Dat klinkt ingewikkeld.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Valt mee. Er zijn wel voorbeelden te vinden van een conceptdagvaarding, waarmee je naar een gerechtsdeurwaarder kan. Je moet er natuurlijk wel moeite voor doen en een paar honderd euro investeren.

Maar je kunt beginnen met een ingebrekestelling. Misschien gaan ze dan bewegen.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Ik ga er over nadenken.
Bedankt in ieder geval.

Ik heb de email van Ticketmaster beantwoord, met de link naar de site van de Consumentenbond.
Er bij gezegd dat ik mijn geld terugeis.

En nu kijken of Ticketmaster überhaupt gaat reageren.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat je er in wit hebben staan:
- Feiten
- Gronden (waarom)
- Eis (vergeet de proceskosten niet)
- Bijlagen
En dan naar de deurwaarder.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Een late reactie: een beetje druk gehad. Bedankt voor de reacties en advies.

De laatste ontwikkelingen:
Op 19-9-2020 heb ik Ticketmaster een email gestuurd met de mededeling dat ik een deurwaarder ga inschakelen.
Vandaag kreeg ik pas een reactie van Ticketmaster:
Team Ticketmaster (Ticketmaster NL)
7 okt. 2020 13:00 GMT+1
Beste ..... ,

Bedankt voor je bericht.

Je hebt ons een vraag gesteld over de restitutie van je tickets of je voucher.

Als je event eerder is afgelast of verplaatst heb je, na de ontvangst van de mail met daarin meer informatie over het event, 4 weken de tijd gehad om een geldelijke restitutie aan te vragen.

We hebben deze mail naar alle kaartkopers van de betreffende evenementen gestuurd. Hiervoor zijn de mailadressen gebruikt die op dat moment actief waren in het Ticketmaster account.

Afgelast event
Als je de restitutie aanvraag niet binnen deze termijn van 4 weken hebt gedaan ontvang je vanzelf een voucher. We kunnen sinds halverwege deze maand vouchers uitgeven, en we hebben nog behoorlijk wat afgelaste events te verwerken. Geen zorgen als het iets langer duurt, je voucher komt er absoluut aan. We verwachten dat deze uiterlijk in oktober in je mailbox staat.

Als je tijdig (binnen 4 weken na ontvangst van de mail) een restitutie aanvraag hebt gedaan staat het geld ongeveer 3 maanden na de oorspronkelijke eventdatum weer op je rekening, creditcard of in je PayPal account (in geval van een afgelast event). Dit is conform de regeling die getroffen is door de branche i.s.m. de overheid. Door de verwerkingstijd kan dit 1-2 weken uitlopen in sommige gevallen. We vragen je geduld en begrip hiervoor.

Verplaatst event
Bij een verplaatst event kon je kiezen tot 4 weken na ontvangst van de mail voor een voucher of een geldelijke restitutie. Als je een voucher hebt aangevraagd; geen zorgen als het iets langer duurt, je voucher komt er absoluut aan. We verwachten dat deze uiterlijk in oktober in je mailbox staat.

Als je geen actie hebt ondernomen blijven je tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum.

Als je tijdig (binnen 4 weken na ontvangst van de mail) een restitutie aanvraag hebt gedaan staat het geld uiterlijk 1 maand na de nieuwe eventdatum weer op je rekening, creditcard of in je PayPal account (in geval van een verplaatst event). Dit is conform de regeling die getroffen is door de branche i.s.m. de overheid. Door de verwerkingstijd kan dit 1-2 weken uitlopen in sommige gevallen. We vragen je geduld en begrip hiervoor.

Restitutie
Indien je na het verlopen van de 4-weekse termijn alsnog een geldelijke restitutie (of een voucher) wil, dienen we je helaas teleur te stellen. Na deze termijn kom je niet meer in aanmerking voor teruggave van je geld. Je tickets blijven dan dus geldig voor een verplaatst event, of je ontvangt een voucher voor een afgelast event. Er worden helaas geen uitzonderingen op deze regel gemaakt, en verzoeken hieromtrent kunnen we niet individueel in behandeling nemen.

Voucher
De voucher is 2 jaar geldig, en daarna is deze -indien (gedeeltelijk) ongebruikt- wel weer inwisselbaar voor geld. Echter, we hopen uiteraard dat je deze kan inwisselen voor één van de mooie events, waarvan er hopelijk weer veel zullen volgen. De voucher wordt uitgekeerd voor alleen de waarde van de tickets. Eventueel extra aangeschafte zaken -zoals bv. een parkeerticket- worden later dit jaar apart terugbetaald. Zodra de voucher er bijna aan komt ontvang je hierover nog een email van ons.

Zie hier voor alle verdere informatie m.b.t. de vouchers.

Hopelijk hebben we je hiermee voldoende geïnformeerd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is geen wetgeving.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
07 okt 2020 17:42
Er is geen wetgeving.
Deze kwoot bewaar ik.... :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door alfatrion »

:lol:

Ik bedoel "er is geen bijzondere wetgeving" :wink: maar dat schreef ik inderdaad niet.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

PietertjeTwee schreef:
07 okt 2020 16:52
Klopt natuurlijk geen hout van. Je hebt recht op je geld terug, en de vordering is nog lang niet verjaard. Ze kunnen niet eenzijdig bepalen dat je slechts in een bepaalde periode van vier weken je geld terug kan vragen.

Het enige waar ik nog wel even in zou duiken is wat er precies wordt bedoeld met het feit dat de regeling is opgezet in samenspraak met de overheid. Ik kan me niet voorstellen dat dat het voorgaande anders maakt, maar het kan geen kwaad om het even uit te zoeken.
Thanks!
Dat van die regeling ga ik uitzoeken. Goed plan!

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Ik heb wat gevonden over de Regeling Ticketgelden Coronacrisis
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en/cultuur
de site verwijst me door naar bewaarjeticket.nl.

https://www.bewaarjeticket.nl/
Onder "Kan ik mijn geld direct terugkrijgen" staat niet dat ik binnen een bepaalde tijd dien te reageren.

Astrid J.
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020 13:05

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Astrid J. »

Ook ik heb via ticketmaster kaartjes gekocht voor een concert dat is geannuleerd en niet wordt verplaatst.. heb reactie gehad dat ik niet binnen de 4 weken heb gereageerd en heb nu dus een voucher ontvangen. Ik wil dus niet naar andere concerten en heb alsnog mijn geld teruggevraagd.. Ik laat het er niet bij het gaat om ruim 200 euro en ik heb een uitkering dus...

Chefstef
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:34

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Chefstef »

Je hebt absoluut recht op je geld terug. Maar je zal er inderdaad wel achteraan moeten als je het snel terug wilt.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Goed nieuws: ik krijg het geld terug. Net een email van Ticketmaster ontvangen.
Terugbetaling van jouw ticketgeld voor festivaltickets in januari


Beste .....,

Eerder dit jaar heb je ons laten weten dat je de door jou aangeschafte ticket(s) voor één van de festivals waarvoor wij de kaartverkoop verzorgen wilt annuleren en het aankoopbedrag graag weer terug ontvangt.

Je tickets zijn inmiddels geannuleerd, en conform de regeling Bewaar Je Ticket zou je dit geld één maand na de nieuwe datum van hetzelfde festival in 2021 ontvangen.

De organisatie achter deze festivals begrijpt echter dat er daarmee een groot beroep wordt gedaan op jouw geduld en heeft ons laten weten dat wij dit ticketgeld eerder mogen terugbetalen.

Het betreft tickets voor de festivals: Pinkpop, North Sea Jazz Festival, Down the Rabbit Hole, Holland International Blues Festival en A Campingflight to Lowlands Paradise.

Dit betekent dat we het geld van jouw festivaltickets al in de tweede helft van januari 2021 terug overmaken via dezelfde betaalmethode als waarmee je de tickets ook hebt betaald.

Dit besluit heeft geen invloed op de procedure bij tickets voor andere events.

Laat het gerust weten als we je nog ergens mee kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,
Team Ticketmaster

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben benieuwd of je administratiekosten moet betalen (mag niet).

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Ik vraag me af waarom ik opeens nu wel het geld terugkrijg. In de loop van de tijd heb ik Ticketmaster wel veel gemaild.
Omdat verwacht wordt dat Pinkpop 2021 ook niet doorgaat vanwege de corona?
Laatst gewijzigd door Pont21 op 20 dec 2020 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pinkpop kaartje

Ongelezen bericht door Pont21 »

Astrid J. schreef:
14 okt 2020 13:22
Ook ik heb via ticketmaster kaartjes gekocht voor een concert dat is geannuleerd en niet wordt verplaatst.. heb reactie gehad dat ik niet binnen de 4 weken heb gereageerd en heb nu dus een voucher ontvangen. Ik wil dus niet naar andere concerten en heb alsnog mijn geld teruggevraagd.. Ik laat het er niet bij het gaat om ruim 200 euro en ik heb een uitkering dus...
Hoe gaat het met de teruggave van het geld?
Al wat gehoord?

Gesloten