LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rang1tickets

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Wat voel ik me ellendig!!!!! Ik word mee uit genomen naar Cirque du Soleil. Ik moest kaarten regelen via de computer. Technisch ben ik er niet mee en zodoende kwam ik op rang1tickets uit. Op 28-02 2012 al gereserveerd, meteen geld overgemaakt en mijn ex vriend betaalde mij omdat hij niet kan internetbankieren. Wat je tegenwoordig overal voor nodig hebt. Eerder per computer kaarten besteld voor We Will Rock You en dat ging allemaal hartstikke goed. Ik was dus goed van vertrouwen, wat heet....... veel te goed. De prijs vonden we wel wat hoog, alles inbegrepen € 212,58 voor 2e rangs kaarten (2 stuks). Ik kreeg de kaarten in mijn mailbox aangeboden en mijn zwager hielp op afstand met printen. Daar zag ik de kaartprijs staan € 65,00 euro met € 3,00 serv. kosten. Helemaal in de veronderstelling dat ik verkeerde kaarten had ontvangen heb ik gemaild met rang1tickets. Het waren de goede kaarten volgens hen, een verschil in werkelijke kosten met wat mijn vriend heeft betaald en de waarde is dus € 76,58 euro.

Wat voel ik me vreselijk bedrogen. Zo druk ik mijn gevoel heel netjes uit. Temeer iemand mij trakteert en dus zoveel geld kwijt is voor niets.

Naderhand op internet gekeken en ik ben dus helemaal niet de enige die zich zo voelt na tickets te hebben besteld via rang1tickets.

Zou er nu echt helemaal niets aan te doen zijn????
Laatst gewijzigd door Monique H op 29 mar 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nee, je kunt hier niets aan doen. Het enige wat je kunt doen is de volgende keer dat je tickets boekt gewoon via de officiele verkooppunten tickets aanschaffen en niet via een advertentie op Google. De officieele verkooppunten vind je op de site van de artiest of evenement.

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Bedankt voor je reactie. Er zijn veel ticket bureaus hè die de mensen zo in de boot nemen. Ik ging pas kijken naar ervaringen met dit ticket bureau nadat ik de kaarten had gezien. Toen bleken er zoveel mensen meer te zijn bedrogen voor veel geld.

Dit zal me nooit gebeuren. Dat wordt voortaan check, check, dubbelcheck. Voordat ik weer iets regel op de pc.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Ticketbureaus nemen niemand in de maling, ze kopen de kaarten en verkopen deze weer met winst....

MAXIEM

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Suzanne 326

Je schrijft:
Ticketbureaus nemen niemand in de maling, ze kopen de kaarten en verkopen deze weer met winst....
dat wordt:

Veel Ticketbureaus nemen de kopers in de maling, ze kopen de kaarten en verkopen deze weer met woekerwinsten...,

Met collegiale groet, Maxiem.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

MAXIEM schreef:Suzanne 326

Je schrijft:
Ticketbureaus nemen niemand in de maling, ze kopen de kaarten en verkopen deze weer met winst....
dat wordt:

Veel Ticketbureaus nemen de kopers in de maling, ze kopen de kaarten en verkopen deze weer met woekerwinsten...,

Met collegiale groet, Maxiem.
Je hoeft ze daar niet te kopen en het is een algemeen bekend verschijnsel. Zolang mensen daar hun kaarten blijven kopen en de gevraagde prijzen blijven betalen zal het doorgaan.

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

rang1tickets zegt ook de originele prijs te vermelden op de site, in de mail die ze mij als antwoord stuurden. Dat was dus niet het geval toen we boekten eind februari en om er dan € 76,58 boven op te gooien, dan vind ik toch echt dat je behoorlijk in de boot wordt genomen. Daar zouden we absoluut niet mee akkoord zijn gegaan als de originele prijs er naast gestaan zou hebben. Wie wel? Of je moet verschrikkelijk veel geld hebben.........

Daarbij staat er in de algemene voorwaarden (heel dom, te laat gelezen) als een evenement is uitverkocht, dan gaat de prijs automatisch ietsje omhoog. Nou was eind februari het evenement zeker niet uitverkocht, zelfs gisteren nog niet voor de door ons gekozen datum.

Wat ik probeer uit te zoeken is wat wettelijk is toegestaan erbij op te gooien. Ik vind dit absoluut oplichterij. Daar moet toch een grens aan verbonden zijn.....

Dan nog een algemene voorwaarde, die ik niet helemaal snap.......
Rang1Tickets wijst erop dat bij de verkoop van tickets door de organisator van het evenement algemene verkoopvoorwaarden van toepassing kunnen zijn verklaard op grond waarvan de organisator het doorverkopen van deze tickets verbiedt. Als gevolg daarvan kan de organisator tickets annuleren en de toegang tot het evenement weigeren. Alhoewel dit "verbod" geen juridische waarde heeft zal in dat geval door Rang1tickets vervangende tickets geleverd worden of 100% van de overeengekomen prijs inclusief servicekosten worden vergoed.

Straks staan we er en mogen er niet in? Wie kan me uitleggen wat dit exact te betekenen heeft? Alvast bedankt.

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Dag Suzanne,

Niet iedereen is heel erg thuis op internet. rang1tickets stond boven aan en ik haalde er op dat moment nergens uit dat we niet zouden krijgen waarvoor we dus wel dik betaalden. Ook stonden zoals ik hierboven vertelde de originele prijzen er dus absoluut niet bij. Dan hadden we gewacht en nooit voor deze rang1tickets gekozen. Mijn hele omgeving is nu op de hoogte en zullen net als ik never nooit meer gebruik maken van deze ticketservice (het woordje service mag je van mij ook weg laten).

Het is een hele dure les. Wat me vreselijk spijt. Ik vind zo opvoeren van de prijs ver buiten proporties.

MAXIEM

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Monique H

Toch heb je niet goed gezocht op Google. Reeds lang kun je daar Kassa- en Consuwijzerinformatie vinden, die aangeven dat het niet verstandig is bij een aantal burootjes kaarten te bestellen.

Informatie:


Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus.

1. Officieel en (mogelijk) wel betrouwbaar:

Ticketservice.nl
Top Ticket Line
Nationale Theater Kassa
AUB Uitburo
Livenation.nl
Ticketmaster.nl
Eventim.nl
Seetickets.nl

of
aan de kassa van het theater (waar je de echte prijs betaalt).

2. Officieus en (mogelijk) niet betrouwbaar
(daar kun je m.i. dus beter NIET kopen):

Budgetticket.nl
Ticketpoint.nl
Ticket Unlimited
Rang1tickets
Tickets4u
Easytickets
Ticketonline
Ticket123
Onlineticketshop
Rang1tickets
Onlineticketshop.nl
Tickets Nederland BV
4alltickets.nl
Ticket4event.nl
Worldticketshop.nl
Pepe Tickets
Cheaptickets
ticketnet.biz

http://kassa.vara.nl/actueel/consumente ... c9a736345b

Opgemerkt wordt, dat er namen van deze lijst niet meer bestaan en andere namen (nog) niet zijn opgenomen. Soms is het ook bewust beleid van een verkoper om zoveel mogelijk van naam te veranderen.

Maxiem.

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Dank je wel Maxiem voor je overzicht. Als ik ooit weer eens ergens kaarten voor wil bestellen zal ik zeker naar de officiele site gaan van de artiest / het evenement en zal daar proberen kaarten te reserveren.

Ik had echt vol vertrouwen kaarten besteld, een behoorlijk beetje naïef dus zeg maar. In vol enthousiasme op Google gezocht en bij rang1tickets uitgekomen. Er nooit rekening mee hebben gehouden zo opgelicht te kunnen worden. Hartstikke dom natuurlijk je te laten leiden door enthousiasme. Het is wel gebeurd. Wel ooit gehoord van foute ticketbureaus maar niet beseft dat dit er ook een was.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Monique H schreef:Dank je wel Maxiem voor je overzicht. Als ik ooit weer eens ergens kaarten voor wil bestellen zal ik zeker naar de officiele site gaan van de artiest / het evenement en zal daar proberen kaarten te reserveren.

Ik had echt vol vertrouwen kaarten besteld, een behoorlijk beetje naïef dus zeg maar. In vol enthousiasme op Google gezocht en bij rang1tickets uitgekomen. Er nooit rekening mee hebben gehouden zo opgelicht te kunnen worden. Hartstikke dom natuurlijk je te laten leiden door enthousiasme. Het is wel gebeurd. Wel ooit gehoord van foute ticketbureaus maar niet beseft dat dit er ook een was.
Bij Google staat rang1tickets inderdaad bovenaan, maar wel in het kader "Advertenties" met een gekleurde achtergrond. Dit zijn dus niet de zoekresultaten. Als je zoekt op "cirque du soleil" is het eerste zoekresultaat "www.cirquedusoleil.com". Wat dit betreft is internet niet anders dan "de echte wereld". In kranten en tijdschriften wordt het verschil tussen advertenties en redactioneel op dezelfde manier aangegeven.

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Onmiddellijk geef ik toe dat ik het zelf verkeerd heb gedaan. Toch ben ik niet de enige die 'in de val' is gelopen. Als je op Google ervaringen rang1tickets in tikt zie je meer personen zoals ik die er in gelopen zijn. Veel mensen zitten dagelijks en voor hun werk op internet en zijn er heel erg in thuis. Hebben er echt verstand van. Ik ben er minder in thuis, heb niet zoveel computer kennis. En dus kon me dit overkomen. Ik heb er echter wel van geleerd. Ik heb er buikpijn van kan ik je zeggen. Het is niet mijn geld wat over de balk is gegaan maar van iemand anders en door mijn schuld. Daar heb ik echt last van. Zelf heb ik niet veel te besteden en dus was ik heel erg content met deze uitnodiging. En nu heb ik een enorm bittere smaak. Kunje dat begrijpen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Monique H schreef:Onmiddellijk geef ik toe dat ik het zelf verkeerd heb gedaan. Toch ben ik niet de enige die 'in de val' is gelopen. Als je op Google ervaringen rang1tickets in tikt zie je meer personen zoals ik die er in gelopen zijn. Veel mensen zitten dagelijks en voor hun werk op internet en zijn er heel erg in thuis. Hebben er echt verstand van. Ik ben er minder in thuis, heb niet zoveel computer kennis. En dus kon me dit overkomen. Ik heb er echter wel van geleerd. Ik heb er buikpijn van kan ik je zeggen. Het is niet mijn geld wat over de balk is gegaan maar van iemand anders en door mijn schuld. Daar heb ik echt last van. Zelf heb ik niet veel te besteden en dus was ik heel erg content met deze uitnodiging. En nu heb ik een enorm bittere smaak. Kunje dat begrijpen?
Dat het andermans geld is maakt het inderdaad wel extra lullig. Dat begrijp ik heel goed.

En v.w.b. de rest:
Dit heeft m.i. niets met computerkennis te maken. Je kunt immers op deze site je probleem kwijt dus er is niks mis met je computervaardigheden (computer aanzetten, inloggen, browser starten, Tros radar site weten te vinden, account aanmaken, mail checken voor het wachtwoord, opnieuw naar de radar site, nieuw bericht aanmaken, meerdere keren reageren, dat is toch behoorlijk wat; ik ken zat mensen die dat niet kunnen).

Een paar jaar geleden werden "internetrijbewijzen" nog weggelachen, maar je komt steeds meer gevallen zoals jij beschrijft tegen. Als je ziet hoe belangrijk internet in de huidige maatschappij is, is het eigenlijk helemaal geen gek idee om zoiets in te voeren. Misschien niet verplicht, maar wel laagdrempelig. Er zijn ondertussen wel heel veel cursussen om met computers te leren werken, maar daar zit volgens mij het probleem niet.

Je ziet dat heel veel problemen worden veroorzaakt doordat mensen op internet dingen doen die ze nooit zouden doen als ze dezelfde informatie op papier zouden krijgen. Terwijl er helemaal geen verschil is natuurlijk. Informatie is informatie, of het nu op het scherm staat of op papier. De advertenties worden door Google op dezelfde manier aangegeven zoals in kranten of tijdschriften gebruikelijk is en daar bestaat toch eigenlijk nooit verwarring over wat nu een advertentie is en wat redactioneel is?

Als ik zou weten hoe ik zo'n cursus didactisch verantwoord in elkaar moet zitten zou ik het meteen doen :-)

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Hallo GJvdZ,

Ik doe wel wat met de computer, dat is natuurlijk zo maar dat wil niet zeggen dat ik er erg in thuis ben. Weet niet alle benamingen. Zo zegt mij het woord browser al helemaal niks. Regelmatig heb ik iets fout gedaan en moet dan hulp inroepen hoor. Maar inderdaad ik heb me ingeschreven voor deze site en dat is goed gelukt. Maar ik had nog niet het verschil door van originele sites en reclame sites. Ik heb wel veel van deze ervaring geleerd, sowieso zal ik voordat ik iets koop of bestel voortaan zeker op Google ervaringen van andere mensen opzoeken. Dat is mijn les wel die ik eruit getrokken heb. Blijft het toch een les die heel erg veel geld heeft gekost.

Groetjes Monique

aenrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 16:30

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door aenrob »

We hebben in april 6 kaartjes voor een voorstelling in tilburg besteld en betaald (444,00 euro ) we hebben twee kaartjes thuisgestuurt gekregen en de andere 4 konden we bij de schouwburg ophalen, daar aangekomen waren er op de zelfde naam bestelde kaartjes maar 4 kaartjes besteld dus kregen we er totaal 4 kaartjes we hadden er twee en kregen twee duplicaaten de originele zijn aan iemand anders verkocht waren door rang1tickets dus dubbel bezet en twee tickets te weinig en ook nog eens veel te duur

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef;
We hebben in april 6 kaartjes voor een voorstelling in tilburg besteld en betaald (444,00 euro ) we hebben twee kaartjes thuisgestuurt gekregen en de andere 4 konden we bij de schouwburg ophalen, daar aangekomen waren er op de zelfde naam bestelde kaartjes maar 4 kaartjes besteld dus kregen we er totaal 4 kaartjes we hadden er twee en kregen twee duplicaaten de originele zijn aan iemand anders verkocht waren door rang1tickets dus dubbel bezet en twee tickets te weinig en ook nog eens veel te duur
Alle waarschuwingen de afgelopen jaren en jaren op tv, kranten forums etc dragen nog steeds niet bij dat de mensen niet eerst gaan googelen maar altijd als het kwaad geschied is ,dan had u dit soort warning forums wellicht gevonden voor aankoop en niet na aankoop.
Gewoon kaarten kopen bij het officieele ticktet buro staat altijd op site artiest of kassa schouwburg,als iedereen dat nou eens zou doen verdwijnen de malafide ticketbureautjes vanzelf.

gr Henk

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Monique H schreef:Hallo GJvdZ,

Ik doe wel wat met de computer, dat is natuurlijk zo maar dat wil niet zeggen dat ik er erg in thuis ben. Weet niet alle benamingen. Zo zegt mij het woord browser al helemaal niks.

Groetjes Monique
Het klinkt misschien bot, maar wellicht is het handig om dan eerst eens een cursus te gaan volgen alvorens verder te spelen op internet.

Monique H
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2010 09:23

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Monique H »

Misschien zou dat wat zijn ja.
Inmiddels weer kaarten besteld met behulp van een vriendin via de site van Cirque du Soleil.
Iedereen heeft ergens een talent voor, het mijne ligt niet zozeer in de virtuele wereld.

Groetjes Monique

Roosrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2012 11:06

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door Roosrie »

Hallo allemaal,

ik heb een vraag.
Jullie schreven allemaal klachten over dat rang1tickets heel duur is, maar ik kan dus aan kaartjes van
Nitro Circus komen via rang1tickets, voor de 1e rang, die normaal 100 euro kostte, nu voor 54 euro kopen... ik wil er zo graag met mijn vriend heen, en ik twijfel nog wel natuurlijk of ik ze moet kopen maar ik wil nog even van jullie horen of dit wel verstandig is want ik heb geen ervaring met rangtickets...

Groetjes Rosanne

kaartjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:01

Re: rang1tickets

Ongelezen bericht door kaartjes »

De originele kaartjes zijn echt geen 100 euro!! Als je via de site van Gelredome doorklikt naar Ticketmaster.nl zie je dat de duurste kaartjes 59 euro kosten. Er zijn nog voldoende kaartjes van 39 euro te koop. Rang1tickets geeft je geen keuze in plaats, je moet maar afwachten wat en of je iets krijgt.

Gesloten