LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rotterdampas weigert restitutie

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Rotterdampas weigert restitutie

Ongelezen bericht door foreverfan »

Ik heb vorig jaar twee Rotterdampassen gekocht, dit is een product dat door de gemeente verkocht wordt. Ik heb deze pas er ruim niet uitgehaald door de lockdowns en andere maatregelen van die zelfde overheid.
Ik heb met de twee passen 2 gratis kaartjes bij de Pathe gekregen en 2 bij de Cinerama, ik was 90,- voordeliger uit geweest als ik die kaartjes zelf gekocht had.
Ik heb 3 mailtjes gestuurd naar Rotterdampas met 2 met een afwijzende houding mbt restitutie. Op derde mailtje heb ik helemaal geen antwoord gehad.

Vervolgens heb ik onlangs een brief van Rotterdampas gehad waarin ik de Rotterdampas kon verlengen, dat zou dan weer 120,- kosten...

Dit terwijl de lockdowns en maatregelen nog lang niet voorbij zijn
Ik vind dan dus dat Rotterdampas wel een erg hoog bedrag vraagt voor de pas voor de mensen die boven de norm komen en dus het volledige bedrag voor de pas moeten betalen.

Van het Isala Theater in Capelle aan den Ijssel heb ik van al mijn voorstellingen restitutie gekregen van Stichting Klassieke Concerten (Laurenskerk) ook.
Ook deze bedrijven hebben kosten gemaakt tickets die ze verkocht hebben en voorstellingen die niet door zijn gegaan, artiesten die misschien ook gedeeltelijk betaald zijn en die niet opgetreden hebben
Maar hun hebben wel volledige restitutie gegeven van alle tickets. Ook voor hun is dit een financiële strop natuurlijk.
Daar kan Rotterdampas nog wat van leren.

Vorig jaar was ook nog de eerste keer dat ik 2 Rotterdampassen gekocht heb (1 voor mij 1 voor mijn moeder), naar het nu er uit ziet ook meteen de laatste keer gezien het risico je loopt het er niet uit te halen met de huidige maatregelen van de overheid en de starre houding van Rotterdampas.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rotterdampas weigert restitutie

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom zou je restitutie moeten krijgen als je een pas aanschaft die je korting geeft bij het kopen van kaartjes? Ga je ook restitutie eisen als je er minder gebruik van had gemaakt door andere redenen?
Oplossing is simpel: pas niet verlengen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rotterdampas weigert restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

Restitutie gaat het hem niet worden. Je zou wel de suggestie kunnen geven de einddatum te verlengen met een periode die gelijk staat aan de lockdown. Maar of dat hem worden gaat weet ik niet. Ik heb een vergelijkbare pas (in dit geval gratis, er staat een budget op), maar ik heb er al die tijd nog geen enkel gebruik van kunnen maken. Verwacht ook niet dat dat nog gaat gebeuren.

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Rotterdampas weigert restitutie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het tegenpartij kunt zich beroepen op overmacht, hun kunnen er niks aan doen dat ze de diensten niet kunnen leveren.

Je bent afhankelijk van het goed wil van het bedrijf.

En in ieder geval geen nieuwe abonnementen afsluiten. Zonde van het geld.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rotterdampas weigert restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
15 feb 2021 13:39
Het tegenpartij kunt zich beroepen op overmacht, hun kunnen er niks aan doen dat ze de diensten niet kunnen leveren.
Dat werkt niet bij een beroep op onvoorziene omstandigheden.

De vraag is even of civiel recht hier wel van toepassing is. De gemeente verkoopt de passen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rotterdampas weigert restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
15 feb 2021 13:48
De vraag is even of civiel recht hier wel van toepassing is. De gemeente verkoopt de passen.
De gemeente is slechts een verkooppunt, de pas wordt uitgegeven door een onafhankelijke stichting. Je zit dus goed met het civiele recht. Hooguit zou een beroep tegen de subsidieregeling voor onvermogenden een publiek karakter kunnen hebben, maar geschillen over de pas zelf zijn privaatrechtelijk.

Gesloten