LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seizoenskaart Vitesse duurder

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Pearl655
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018 13:39

Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Pearl655 »

Even een vraag hier, mijn zoon (14) gaat al jaren met mijn broer en kennissen naar vitesse. Daarbij zitten ze altijd op zuid.
Van de week wou ik zijn jeugdseizoenskaart verlengen en opeens is de kaart 33 euro duurder dan normaal! Fanshop gebeld EN gemaild, kreeg ze bijna niet te pakken.... mail is tot nu toe nog steeds onbeantwoord.....
Telefonisch kreeg ik te horen dat ik dan maar een seizoenskaart voor oost moest bestellen want die zijn nu maar 48.75 voor de jeugd.
Aangezien ze van oost een familietribune willen maken....
Ik ben best boos dat betekend dus dat omdat de kaarten op oost nu goedkoper zijn de jeugd op zuid dan maar meer moeten gaan betalen?
Er werd mij gezegd dat ik het zo niet moest zien? Ik moet mijn zoon dus bij zijn vertrouwde groep weghalen omdat zij de prijs opdrijven naar 99.50? 33 euro duurder! Dan vorig jaar.... mag dit zomaar? Geen vooraankondiging niks gehad....
Graag wat advies wat ik kan doen.
Ga mijn zoon echt niet alleen op oost zetten....
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2018 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elk seizoen kan er een kaart gekocht worden en elk seizoen mag Vitesse te prijzen bepalen. Dus als de de familievakkaarten goedkoper maken, dan mag dat. En dat ze andere kaarten duurder maken mag dat ook.
Wellicht een manier om meer gezinnen te trekken en minder alleengaande jeugd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door mahadma »

De voetballers moeten ook betaald worden. En die salarissen betalen de bezoekers / supporters.

Pearl655
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018 13:39

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Pearl655 »

Hier heb ik niks aan, dat weet iedereen maar waarom de jeugd daarmee pakken?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door mahadma »

Pearl655 schreef:Hier heb ik niks aan, dat weet iedereen maar waarom de jeugd daarmee pakken?
Wij kunnen hier alleen zeggen wat de realiteit is. Waar heeft u wèl wat aan dan?

Pearl655
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018 13:39

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Pearl655 »

Ze pakken hier de jeugd op zuid mee, weet niet of u bekend met de sfeer op zuid? Mijn zoon is 14 en zit daar met een vaste groep, ik moet hem daar dan weg trekken en op oost plaatsen?! Alleen! Voor ons is 33 euro veel geld!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is 2 Euro per (thuis)wedstrijd , misschien willen zn vrienden wel mee naar Oost.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door tttlocke »

Even kort: ja, natuurlijk mag dit.
Een ondernemer stelt zelfs zijn prijzen vast, aan de consument de beslissing om dat al dan niet gebruik van te maken.

Uw zoon kreeg een korting vanwege zijn leeftijd (uw broer betaalt vast meer en zit op een identieke plaats) en kennelijk schaft Vitesse deze korting af, of, de Vitesse website is niet eenduidig hierover, wordt de leeftijdskorting verlaagd.
Dat mag.
Vitesse biedt uw zoon een alternatief dat zelfs nog goedkoper is (er is kennelijk over dit soort gevallen nagedacht) dat nog goedkoper is. De handelwijze van Vitesse lijkt mij alleszins redelijk.
Daarbij, nog een 100 euro om 17 competitiewedstrijden te mogen zien, je vraagt je af waar ze de spelerssalarissen van betalen.

Ideetje: in dezelfde regio speelt een clubje, weliswaar (nog) een niveautje lager, in Nijmegen, en wellicht dat de seizoenkaarten daar goedkoper zijn ;)
Laatst gewijzigd door tttlocke op 01 mei 2018 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door tttlocke »

bprosman schreef:Dat is 2 Euro per (thuis)wedstrijd , misschien willen zn vrienden wel mee naar Oost.
2 euro per thuiswedstrijd en 63 cent per week.

Misschien tijd voor een bijbaantje? Hoeft maar een heel klein bijbaantje te zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door sjohie »

Glas-half-vol bekeken, zo maaktie misschien wat nieuwe (oudere) vrienden?

Maar je vraagt wat je hier aan kan doen, en dat is best simpel, je betaald de nieuwe prijs, of je betaald die niet, en dan zit je zoon komend jaar thuis, ipv in het stadion. Vitesse heeft een afweging gemaakt, en zijn er op uit gekomen dat ze van "oost" een familietribune willen maken, en dat is volgens mij waar jullie het mee moeten doen. Je zou ze kunnen vragen naar de redenen áchter het besluit om van oost een familietribune te maken, maar dat zal niks veranderen aan die beslissing. Overigens hebben de clubs hier, Heracles, FC Twente en GAE allemaal een familietribune, dus dat is niet iets nieuws in de Nederlandse voetbalstadions volgens mij.

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door MrMancunian »

tttlocke schreef:
bprosman schreef:Dat is 2 Euro per (thuis)wedstrijd , misschien willen zn vrienden wel mee naar Oost.
2 euro per thuiswedstrijd en 63 cent per week.

Misschien tijd voor een bijbaantje? Hoeft maar een heel klein bijbaantje te zijn.
Het is 33 euro meer, dus 99,50 voor een seizoen. Dat is 5,85 per thuiswedstrijd. Nog steeds peanuts, maargoed, het is ook niet altijd een plezier om naar Vitesse te moeten kijken ;-)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik had het met de 2 Euro / wedstrijd ook over de verhoging, uitgaande van 17 thuiswedstrijden.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door yan »

Advies:
- 1 geen kaart meer geven: bespaart u nog meer.
- 2 vragen of de rest ook mee naar oost wilt.
- 3 bijbetalen en niet zo zeuren: stadion bepaald zelf wel welke prijs ze voor een stoel vragen.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Op https://www.vitesse.nl/nl/geelswert staat: Als trouwe supporter bieden we jou als seizoenkaarthouder tot en met donderdag 31 mei de gelegenheid om voor het oude tarief jouw plek in GelreDome te reserveren.

Misschien iets om hun op te wijzen?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Pearl655 schreef:Ze pakken hier de jeugd op zuid mee, weet niet of u bekend met de sfeer op zuid? Mijn zoon is 14 en zit daar met een vaste groep, ik moet hem daar dan weg trekken en op oost plaatsen?! Alleen! Voor ons is 33 euro veel geld!
Voor zover ik weet is de Theo Bostribune geen tribune die specifiek voor de jeugd bedoeld is. Volgend jaar gaat dit al helemaal anders worden:
Zoals bekend, is er vanaf komend seizoen precies achter het doel (vak 112 & 113) een speciaal sfeervak. Dit betekent dat deze plekken komend seizoen deels niet meer beschikbaar zijn. Op http://www.geelswert.nl is op de plattegrond is dit zichtbaar en ook welke plaatsen er wel beschikbaar zijn.

Als trouwe supporter bieden we jou als seizoenkaarthouder tot en met donderdag 31 mei de gelegenheid om voor het oude tarief jouw plek in GelreDome te reserveren. Zo heb jij al een seizoenkaart op Theo Bos-tribune (Zuid) in seizoen 2018|2019 voor slechts € 190,-. Bij aanschaf vanaf vrijdag 1 juni betaal je een verhoogd seizoenkaarttarief.

Voor jeugd tot en met 16 jaar geldt geen korting tarief voor vroege kopers. Het jeugdtarief op de Theo Bos-tribune (Zuid) is € 99,50. Tip: de tarieven van seizoenkaarten voor de jeugd worden fors verlaagd op de Charly Bosveld-tribune (Oost). Al vanaf € 49,75 bieden we voor jeugd tot en met 16 jaar een seizoenkaart op deze tribune. Dat is nog geen € 3,- per wedstrijd! Puur plezier voor het hele gezin.
Men heeft de stadionplannen wat verduidelijkt, zodat gezinnen lekker op de familietribune kan zitten en de harde kern in het sfeervak.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cornelis7 schreef:Op https://www.vitesse.nl/nl/geelswert staat: Als trouwe supporter bieden we jou als seizoenkaarthouder tot en met donderdag 31 mei de gelegenheid om voor het oude tarief jouw plek in GelreDome te reserveren.

Misschien iets om hun op te wijzen?
Vergeet niet dat dit oude tarief met early-bird korting was en deze voor dit vak voor kinderen niet geldt dit jaar en men dus die korting niet krijgt. Daar zit de prijswijziging hem dan ook in. De seizoenskaart is niet duurder geworden, maar de early-bird korting valt weg.

Pearl655
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018 13:39

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Pearl655 »

[/quote]
Voor zover ik weet is de Theo Bostribune geen tribune die specifiek voor de jeugd bedoeld is. Volgend jaar gaat dit al helemaal anders worden:
Zoals bekend, is er vanaf komend seizoen precies achter het doel (vak 112 & 113) een speciaal sfeervak. Dit betekent dat deze plekken komend seizoen deels niet meer beschikbaar zijn.

Mijn zoon zit al vanaf zijn 6de jaar op zuid!
Het sfeerteam zit achter de goal nu en mijn zoon zit daar niet. Dus ja je kan zeggen dat hij bij de harde kern hoort en niet op een "familietribune"

Maar goed iedereen heeft zijn punt gemaakt en weet je wat ik ben het er nog steeds niet mee eens. Hoe dan ook hij blijft op zuid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Pearl655 schreef: Maar goed iedereen heeft zijn punt gemaakt en weet je wat ik ben het er nog steeds niet mee eens. Hoe dan ook hij blijft op zuid.
Dat mag uiteraard echter heb je nu het advies gehad waarom je vroeg en dat advies is dat je gewoon er mee zult moeten leven dat het zo is. Vitesse heeft een keuze gemaakt en wilt het "sfeer"vak Zuid niet voor jongeren promoten met een lager tarief, hierin zijn ze vrij om dit te bepalen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pearl655 schreef:Even een vraag hier, mijn zoon (14) gaat al jaren met mijn broer en kennissen naar vitesse. Daarbij zitten ze altijd op zuid.
Van de week wou ik zijn jeugdseizoenskaart verlengen en opeens is de kaart 33 euro duurder dan normaal! Fanshop gebeld EN gemaild, kreeg ze bijna niet te pakken.... mail is tot nu toe nog steeds onbeantwoord.....
Telefonisch kreeg ik te horen dat ik dan maar een seizoenskaart voor oost moest bestellen want die zijn nu maar 48.75 voor de jeugd.
Aangezien ze van oost een familietribune willen maken....
Ik ben best boos dat betekend dus dat omdat de kaarten op oost nu goedkoper zijn de jeugd op zuid dan maar meer moeten gaan betalen?
Er werd mij gezegd dat ik het zo niet moest zien? Ik moet mijn zoon dus bij zijn vertrouwde groep weghalen omdat zij de prijs opdrijven naar 99.50? 33 euro duurder! Dan vorig jaar.... mag dit zomaar? Geen vooraankondiging niks gehad....
Graag wat advies wat ik kan doen.
Ga mijn zoon echt niet alleen op oost zetten....
Gezien je laatste zin is er maar één keuze: gewoon betalen. Meer smaken zijn er niet.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seizoenskaart Vitesse duurder

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:De voetballers moeten ook betaald worden. En die salarissen betalen de bezoekers / supporters.
Verkoop eens 20.000 seizoenkaarten van 100 euro elk. Die opbrengst is wel heel klein vergeleken bij TV inkomsten , sponsoring en geld dat via sky-boxen binnen komt.

gewone toeschouwers vormen eigenlijk alleen het decor.

Gesloten