LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Radar »

Restaurantketen Spaghetteria blijkt opzettelijk alleen mannen in de bediening te hebben. Het College van de Rechten van de Mens ziet het als discriminatie. Wat vind jij van dit beleid van Spaghetteria?

Bekijk het fragment hier

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door riddert »

Ik vind het prima. Snap ook niet zo goed waarom je er als vrouw zou willen werken als je niet gewenst bent.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit heb ik 'gesolliciteerd' bij een kringloopwinkel als vrijwilliger. Niks hoor, het was een vrouwenclub, en het moest een vrouwenclub blijven.

Natuurlijk kon ik de discriminatiekaart trekken, en allerlei acties ondernemen. Maar als ze een kerel nog niet eens voor niks willen, laat maar... Er zijn meer dingen te doen op de wereld.

En het beleid van Spagheretteria? Ik zou eerst eens willen weten wat de reden is voor dat beleid, voor ik er een mening over heb.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ha, een identieke zaak over een bedrijf dat alleen vrouwen aanneemt, zou al verworpen zijn nog voordat die commissie aan zet zou zijn gekomen.

Gevaarlijke commissie overigens.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
10 feb 2020 16:37
Wat vind jij van dit beleid van Spaghetteria?
Ik zou beginnen met het beleid en de redenen daarvoor duidelijk te maken, alvorens er een vraag over te stellen...
tttlocke schreef:
10 feb 2020 16:56
Ha, een identieke zaak over een bedrijf dat alleen vrouwen aanneemt, zou al verworpen zijn nog voordat die commissie aan zet zou zijn gekomen.
Bedrijven waar alleen vrouwen werken, zijn er ook zat.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het schijnt het “concept” te zijn van die pizzaboer. En het moeten, geloof ik, ook nog mooie mannen zijn ook.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is een 'mooie' man? Wie beoordeelt dat, wat zijn de criteria? Wordt een minder 'mooie' man ook gediscrimineerd als hij niet wordt aangenomen? Hoe zit het met baarden en snorren? Mag dat wel of niet, of zijn baarden verplicht?

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen flauw idee, ik las dat op het net. Maar kan mij niet boeien, ze doen maar.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op hun website staat bij "Vacatures" onder andere:
Spaghetteria schreef:We hebben verschillende vacatures als zelfstandig werkend kok (Italiaanse komaf), servicemedewerker, spoelkeuken, pasta bezorger of pasta maker (Italiaanse komaf).
.
Kan alleen iemand van "Italiaanse komaf" pasta maken of gerechten uit de Italiaanse keuken bereiden? De Franse keuken is toch ook niet alleen voorbehouden aan personeel van "Franse komaf"? En wat betekent "komaf" in dit verband? Beide ouders Italiaans, of is één grootouder ook voldoende? Interessant bedrijf.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, als ik de foto zie van een pastamaaltijd van hun zie ik eigenlijk maar bar weinig verschil met die van mij...

Ik weet het, ik heb zeer verre voorfamilie uit Italië, maar dan moet je tot iets van 1300 terug gaan. Dat zal dus niet zo heel veel invloed hebben.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat ik ook wel grappig vind, is dat het niet echt duidelijk is waar hun pasta nu gemaakt wordt. Ja, in hun "laboratorio", maar heeft elke vestiging een laboratorio? Dat staat er niet met zoveel woorden. De indruk wordt gewekt, met heel veel klein en ambachtelijk en zo, maar het zou mij niet verbazen als er een centraal "laboratorio" is waar ze de verse pasta voor hun vestigingen maken. Een "modern ingerichte centrale keuken" brengt natuurlijk minder emotie over, dan wanneer je het een laboratorio noemt en het hebt over lokale chefs in kleine dorpjes.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal wel gewoon uit de Honig fabriek komen.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Edit dubbel
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 10 feb 2020 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar het zal wel zelf gemaakt zijn - en vervolgens ingevroren in éénpersoons zakjes. Zo doen ze het bij Julia's in ieder geval wel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Uit één eigen centraal 'pastalab', ieder dag vers gemaakt. Althans in 2017, volgens dit blog:
https://www.bysam.nl/spaghetteria-amste ... estaurant/

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Interessante link (dank tttlocke!). Er staat o.a.: ".... hebben ze nu een kick ass pastalab in Amsterdam Oost waar de pasta’s met monsters van pastamachines iedere dag vers worden gemaakt." Informatieve video's ook.

Het laboratorio is dus gewoon een pastafabriek. Je moet natuurlijk wel van Italiaanse komaf zijn om de ingrediënten af te wegen en de knoppen te bedienen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Bang voor overvallers misschien of er al mee te maken hebben gehad?
Misschien ' zeuren ' mannen minder?
Ze kunnen in ieder geval niet uitvallen door zwangerschap ...😁

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef:
10 feb 2020 19:54
Bang voor overvallers misschien of er al mee te maken hebben gehad?
Misschien ' zeuren ' mannen minder?
Ze kunnen in ieder geval niet uitvallen door zwangerschap ...😁
Dat weet je tegenwoordig maar nooit.

Maar zoals eerder al opgemerkt : zonder toelichting is dit een suggestief topic.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
10 feb 2020 17:05
Maar wat is een 'mooie' man? Wie beoordeelt dat,
Die beoordeling wordt waarschijnlijk weer gedaan door de vrouw van de eigenaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Spaghetteria wil alleen mannen aannemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Oude dikke mannen met ontblote buiken zijn niet bepaald appetijtelijk, niet als ober en ook niet als klant zittend aan een tafeltje en etend van de spaghetti.
Overigens ook oude dikke vrouwen moeten niet met een blote buik in een restaurant zitten , is ook niet echt appetijtelijk . Oud, dik, maakt niet uit, maar wel leuk aangekleed dan.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 feb 2020 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten