LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door seconds-out »

gerland schreef:
... dus ik wou het hier maar bij laten want alles is gezegd hierover denk ik.
Een vaker gebruikte uitvlucht voor iemand die het op argumenten niet kan winnen. Gemakshalve negeert u mijn vorige toelichting ook maar even.
U laat u wel kennen, he?

Nogmaals (omdat ik denk dat anderen het wel zullen begrijpen, over u heb ik mijn twijfels): ik heb gezegd dat als jeroen voor de rechter niet met een beter verhaal komt, dan dat hij hier schrijft, dat hij dan zijn gelijk niet zal halen.
De bewoording "kansloos" is door mij nergens gebruikt; deze is dan ook geheel voor uw rekening. Uw betoog, volledig gebaseerd op deze onjuistheid, is daarmee van nul en generlei waarde.
Waarom moet u eerst iets verzinnen en mij in de schoenen schuiven om mijn uitleg te kunnen bekritiseren?
Ok,
Muggenzifter.
Leg maar eens uit wat het verschil is tussen een kansloze rechtszaak en een zaak waar de rechter je met boter en suiker inmaakt??

En ik verzin niks.
Jij wel door te stellen dat Jeroen GEEN-WEINIG-REDELIJK-(vul maar in) kans heeft om zijn zaak te winnen.

En nogmaals: Als de gegevens van Jeroen al summier zouden zijn dan nog kun je niet zeggen dat hij de zaak geheid gaat verliezen.

NB laat het antwoord maar zitten, ben klaar met je.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door gerland »

Seconds-out,
Even leek het erop dat u weer bij zinnen gekomen was, en beheerst in staat was hier een bijdrage te leveren. Teleurstellend te moeten vaststellen dat u toch weer uit de bocht vliegt, en (overigens in strijd met de spelregels hier) scheldwoorden meent te moeten gebruiken.

Vooruit een laatste poging (u wilt niet luisteren, he?).
En ik herhaal wat ik al 5 keer heb aangegeven:

Indien het verweer van jeroen in de rechtszaak beperkt blijft tot wat hij hier schrijft, namelijk alleen maar stellen dat hij tijdig en schriftelijk heeft opgezegd, dan gaat hij voor de bijl.
Meer zeg ik niet, ook niet minder.
Leg maar eens uit wat het verschil is tussen een kansloze rechtszaak en een zaak waar de rechter je met boter en suiker inmaakt??
Ik denk dat hier geen verschil tussen is.
Er is natuurlijk wel verschil tussen de voorwaardelijke formulering "als <actie1> dan <kansloze missie> " (door mij gehanteerd) en verminking van mijn opvatting zoals u die mij in de schoenen schuift: "gerland zegt dat deze zaak zonder meer kansloos is".
Maar ja, uw laatste 4 bijdragen heeft u al aangegrepen om te laten zien dat u dat verschil niet begrijpt.

nathalieo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:42

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door nathalieo1 »

Ruim 2.5 jaar terug heb ik mijn sport- abonnement opgezegd bij basic- fit. Ik ben toen naar een andere sportschool gegaan om daar samen met mijn zus te gaan sporten. Ik ben bij basic- fit terecht gekomen via de McDonalds Hoorn waar ik toentertijd werkte. Er werd iedere maand trouw €7.50 van mijn loon ingehouden. Ik heb opgezegd door middel van een brief maar heb nooit een bevestiging gekregen. Ik dacht, voor dat bedrag doen ze ook niet veel dus het zal zo wel horen.

Nu ruim 2.5 jaar na data krijg ik ineens een brief binnen van incassoservices Van hoek & Partners, namens basic- fit. Daarin staat het volgende:



's- Hertogenbosch, 21-6-2010

Herinnering achterstallige contributie.

Geachte heer/mevrouw Nathalie Swart,

bij controle van de debiteurenadministratie van Basic Fit Hoorn B.V. is gebleken dat er op uw lidnummer 1468 openstaande bedragen nog niet betaald zijn.

Onze cliënt heeft ons verzocht u in de gelegenheid te stellen het navolgende bedrag te voldoen, zonder aanspraak op de buitengerechtelijke kosten en rente.

Het totaal openstaande bedrag tot en met de dag van dagtekening: €167,40

Door middel van dit schrijven wordt u in de gelegenheid gesteld dit direct opeisbaar bedrag binnen 10 dagen te voldoen in de vestiging, aan de Zwaagdijk 467 A in Hoorn, of op Stichting Derdengelden Van Hoek & Partners ING Bank 67.30.34.615 Bank voormalig Postbank 455.24.36. Onder vermelding van uw dossiernummer.

Het u met betrekking tot deze vordering nog vragen dan kunt u contact leggen met de debiteurenbeheer onder telefoonnummer 073-642 90 26 of per e-mail [email protected].

Wij gaan er vanuit dat dit bedrag binnen de gestelde termijn wordt voldaan.

Deze brief is automatisch aangemaakt en wordt daarom niet ondertekend.



Hoogachtend,



Afdeling Debiteurenbeheer

Van Hoek & Partners Group B.V.


Ik dacht dat het om een misverstand ging dus ik heb meteen met de afdeling debiteurenbeheer gebeld. Zij vertelde mij dat ze me niet verder konden helpen, dat het zo is sinds november 2009. Ik moest contact opnemen met Basic Fit.

Ik ben als een malle op zoek gegaan naar bewijs dat ik daar helemaal niet meer sportte en dat ik dus dit bedrag helemaal niet hoef te betalen. Ik heb in 2007 een brief gestuurd naar Basic Fit om op te zeggen. Daar, zoals ik al zei, nooit een bevestiging van gekregen maar omdat het maar zo'n klein bedrag was en omdat ik er sportte via de McDonalds in bedrijfsverband, voorzag ik geen problemen. Ik kon deze brief die ik gestuurd heb echter niet meer terug vinden, omdat ik in de tussentijd een nieuwe laptop heb aangeschraft en er meerdere bestanden verloren zijn gegaan. Wel vond ik een loonstrook uit 2007 waarop te zien was dat er €7,50 van mijn rekening was afgehaald voor Basic Fit en ik heb ook een loonstrook van Januari 2008 waarop te zien is dat ik niet meer bij Basic Fit sport.

Samen met mijn vriend, die Jurist is, ben ik naar de lokatie Basic Fit Hoorn gegaan. Daar kwam, na een lange tijd wachten, een jongen naar de balie. Mijn vriend vertelde hem het verhaal, hij vertelde dat hij er pas een maand werkte en dat zijn chef niet aanwezig was. Die werkte er wel al langer dan hem, zei hij. Hij keek nog in mijn gegevens en ja hoor, sinds november 2009 is inderdaad te zien dat ik niet meer betaal. Het vreemde is alleen, er is nooit €7.50 van mijn rekening af gehaald door Basic Fit, dus waar die €7.50 dan elke maand vandaan komt.. Geen idee. Ook beweren ze bij Basic Fit dat ik een jaarcontract had bij Basic Fit. Helemaal niet waar. Ik heb overigens ook nooit een contract ondertekend of algemene voorwaarden op papier ontvangen van Basic Fit. Ik vroeg de jongen zijn chef te bellen, dat kon niet hij zou er de volgende dag weer zijn tussen 11 en half 4. Mijn vriend werkt dan en omdat ik ziek thuis zat kon ik wel even langs gaan om dit snel te regelen en daarna weer terug te rennen naar mijn bed.

De volgende dag (vandaag 23-06-2010), ben ik eerst eens even gaan kijken of ik iets op internet kon vinden over Basic Fit, want ik vertrouwde het niet helemaal. Daar vond ik een enorme klachtenregen over Basic Fit, door heel Nederland. Overal stond dat het oplichters waren en overal lees ik hetzelfde verhaal als dat ik heb alleen dan niet van mensen die zelf bij de McDonalds gewerkt hebben. Ik ben niet op eigen houtje naar Basic Fit gegaan omdat ik ook las dat regelmatig de politie werd gebeld als er mensen langs kwamen om verhaal te halen bij dit soort berichten. Ik durfde niet meer.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door gerland »

De volgende dag (vandaag 23-06-2010), ben ik eerst eens even gaan kijken of ik iets op internet kon vinden over Basic Fit, want ik vertrouwde het niet helemaal. Daar vond ik een enorme klachtenregen over Basic Fit, door heel Nederland
Een dergelijke klachtenregen kunt u "op het internet"vinden over ieder bedrijf in Nederland. Dat zegt niets.

U moet u niet zo snel bang laten maken of minder aanstellen. Niet meer langs durven omdat u iets op internet gelezen hebt. Kinderachtig en overdreven. Het is geen bende geweldadige criminelen!

Hoe pakt u de zaak nu verder aan? Wellicht is het het verstandigst (en goedkoopst) uw schuld zsm te voldoen. En lering te trekken voor de toekomst (tijdig opzeggen, bewijs verkrijgen daarvan, opzegbrief bewaren, bewijs bewaren enz. enz.).

nathalieo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:42

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door nathalieo1 »

Een dergelijke klachtenregen kunt u "op het internet"vinden over ieder bedrijf in Nederland. Dat zegt niets.

U moet u niet zo snel bang laten maken of minder aanstellen. Niet meer langs durven omdat u iets op internet gelezen hebt. Kinderachtig en overdreven. Het is geen bende geweldadige criminelen!

Hoe pakt u de zaak nu verder aan? Wellicht is het het verstandigst (en goedkoopst) uw schuld zsm te voldoen. En lering te trekken voor de toekomst (tijdig opzeggen, bewijs verkrijgen daarvan, opzegbrief bewaren, bewijs bewaren enz. enz.).
Hoor jij niet toevallig bij basic fit? Ben mijn bedrijf er nog niet tegen gekomen hoor, "op het internet". Als je nu iets zei waar ik wat aan heb, maar nee.

Ik vind dit zeker wel criminelen als ik even naar de vordering van mijn zaak kijk. Inmiddels heb ik een advocaat in de arm genomen die het verder voor mij uitvecht.

triest hoor..

Jérémy Dellière
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Dhr Gerland moet U niet serieus nemen.
Die heeft er op dit forum een sinister plezier in om problemen m.b.t. consumentenzaken zo te draaien dat de schuld altijd bij de consument ligt.

Tja, het is maar wat je met je leven doet....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

Jérémy Dellière schreef:Dhr Gerland moet U niet serieus nemen.
Die heeft er op dit forum een sinister plezier in om problemen m.b.t. consumentenzaken zo te draaien dat de schuld altijd bij de consument ligt.

Tja, het is maar wat je met je leven doet....
Jij hebt dezelfde schrijfstijl als Degrelle,
Dezelfde voorletters .
Ik dacht dat je met je dochter in Griekenland zat,je was ineens verdwenen.
Maar je komt terug onder een andere naam om andere forumposters af te z*****.
Tja, het is maar wat je met je leven doet....
Laatst gewijzigd door snepke op 08 jul 2010 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door dhc »

Samen met mijn vriend, die Jurist is,
Als je vriendje jurist is, laat hij het dan opknappen....Wat doe je hier dan?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door poespas »

bewijs verkrijgen daarvan
Wat de sportschool dus niet geeft.



opzegbrief bewaren,
Slaat nergens op want deze kun je anytime met any datum uit je pc laten rollen.

De nikszeggende reacties hier van de sportschool zegt mij al genoeg. Ze lullen gewoon om de problemen heen, maw ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.
Ik zou nooit of te nimmer bij deze organisatie gaan sporten, dan maar wat meer betalen voor een betere administratie.

westenborg
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:20

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door westenborg »

Goedemorgen,

Ook bij ons zijn de afgelopen maanden afschrijvingen geweest die niet klopten!!
Toen ik 2 weken geleden bij Basic fit in Alkmaar kwam werd mij de toegang geweigerd omdat ik niet betaald zou hebben!!!! Ik ben toen onverrichte zaken weer naar huis gegaan, en heb gekeken wat er mis was gegaan. Basis fit had gewoon afgeschreven maar was volgens de baliemedewerker door de recente overname niet bijgewerkt ????? Toen ik daar 2 dagen later weer stond had ik hetzelfde probleem, met dezelfde mededeling dat ik er niet in mocht!!! Ik had dit al verwacht en had een afschrift van de bank meegenomen en die laten zien, waarna ik er wel in mocht. Toen ik mijn tas wilde pakken hadden 2 mensen achter mij hetzelfde probleem. Basic fit heeft inmiddels in de afgelopen 2 weken 4 keer afgeschreven. Ik wilde afgelopen zondag gaan sporten maar de sportschool was dicht.........???? Er was geen aankondiging gedaan, en er hing ook geen briefje aan de deur. Gisteren ben ik er ook langs geweest maar de deuren zijn dicht...!!! Ze zijn niet bereikbaar en reageren ook niet op onze schrijven. Ik heb voor een ieder die Basic fit wil bereiken de nieuwe eigenaar gevonden; Rene Moos van Waterland Investments in Busum tel 035-6941680
Laatst gewijzigd door westenborg op 21 sep 2010 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

In Nederland wordt gewerkt met de "verzendtheorie" voor wat betreft het aannemelijk maken dat een tegenpartij de verklaring van verzender heeft ontvangen. Indien de verzender niet aannemelijk kan maken dat hij de brief verstuurd heeft, zal een rechter hem in beginsel in het ongelijk stellen indien de tegenpartij zich er op beroept de brief niet ontvangen te hebben. Uiteraard zijn hier uitzonderingen op, maar dit is de hoofdregel.

Bij een sportschool is het zaak om de brief aangetekend te versturen. Nog beter is de brief te brengen en de figuur achter de balie een kopie van de brief te laten tekenen voor ontvangst. Print de brief 2x uit en zet boven 1 exemplaar. Sportschool X bij monde van medewerker Y verklaard de brief in ontvangst te nemen en laat hem tekenen. Dan is er geen enkele discussie mogelijk.

Een brief sturen, geen ontvangst bevestiging krijgen en dan na 2 jaar een incassobureau op de stoep? Das mijns inziens betalen. Als de vriend van @nathalieo1 daadwerkelijk jurist is en geschoold in het Burgerlijk recht zal hij dit moeten beamen.

grolleruud
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:15

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door grolleruud »

Een aantal jaren geleden ben ik lid geworden van Basic-Fit in Hoorn.
Echter, na een paar jaar heb ik mijn lidmaatschap opgezegd, wat ook verders prima afgesloten werd. Mijn oude lidmaatschap stond op mijn oude adres.
Na geruime tijd ben ik opnieuw lid geworden van Basic - Fit met als gegevens mijn huidige adres. Maandelijks word er gewoon een inhouding gedaan van 16.95 euro. Ruim een half jaar geleden krijg ik in ene een schrijven van Incassoburo Hoek & Partners of ik maar even 85 euro wilde overmaken, omdat
Basic-Fit in Augustus 2010 geen inhouding van de contributie heeft kunnen doen.
Vervolgens hebben zij toen naar mijn oude adres aanmaningen verstuurd, die ik dus nooit op mijn huidige adres heb gekregen.
Ik woon inmiddels al ruim 3 jaar op mijn huidige adres en heb ook een bewijs van inschrijving van Basic Fit op mijn huidige adres. Blijkbaar hebben zij nooit mijn oude adres verwijdert uit hun bestand. Ik heb herhaaldelijk Basic Fit via Internet aangeschreven, maar krijg geen enkele reaktie.
Wel heb ik om problemen te voorkomen het Incasso buro betaald.
Toch wil ik, omdat ik een duidelijk bewijs van inschrijving heb mijn 85 euro zien terug te vorderen, Watis de volgende stap die ik kan nemen????

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat je had moeten doen is het oorspronkelijke bedrag betalen aan de sportschool en het incassobureau eenmalig de situatie uitleggen.

Ik denk dat je nu kan fluiten naar je geld.

Startofortress
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 17:59

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Startofortress »

Drie jaar naar mijn startpost zie ik dat dit topic ondertussen gevuld is met gelijkwaardige reacties. Opmerkelijk is dat Basic Fit destijds compleet onbereikbaar was voor discussie. Nog opmerkelijker is dat Basic Fit op per slot van rekening dit forum probeert te schade te beperken, terwijl de problemen al zijn ontstaan door hun totale onbereikbaarheid. Denk goed na voordat je jezelf inschrijft bij deze boeven club.

De sportschool Basic Fit bestaat uit een stelletje incapabele boeven. Gecombineerd met het terroristische incassobureau Van Hoek en Partners maakt dat het een volstrekt criminele club. Gadver.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sindsdien is de wet van Dam van toepassing. Dat betekent dat het na 1 december j.l. niet meer is toegestaan om stilzwijgend te verlengen tenzij er ten alle tijden op te zeggen is met inachtneming van een maand opzegtermijn.

Mike43
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2011 11:56

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Mike43 »

De jurisprudentie verwoordt in uitspraak LJN:BV1276 van 12 januari 2012 heeft terugwerkende kracht. Dit betekent dat mensen die nu nog betalen aan Basic-Fit na een opzegging en stoppen met sporten in 2011 alle afschrijvingen van 1 maand na die opzegging terug kunnen krijgen. Vanaf die datum was er nl. volgens het geldende recht geen overeenkomst meer. Zie: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV1276 "De wet van Dam vormt immers codificatie van de reeds bestaande maatschappelijke visie over hoe redelijkerwijze bij verlengde contracten dient te worden geoordeeld over opzeggingsmogelijkheden."

KLNN
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2013 16:42

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door KLNN »

Dit is toch te belachelijk voor woorden. Ik kom net van de sportschool Basic Fit in Amsterdam Noor, Distelweg. Hier werkt een jongen die iedereen altijd heel aanvallend 'vraagt' alles na gebruik op te ruimen. Dit doe ik altijd dus heb ik hem dat ook gezegd en vriendelijk gevraagd mij niet op zo'n toon aan te spreken. Vandaag dus komt meneer naar mij toegelopen en zegt meteen dat ik mijn spullen niet heb opgeruimd. Ik leg hem uit dat de persoon na mij de gewichten over wilde nemen. Ik zeg wederom dat zijn toon mij niet bevalt (heel aanvallend weer). Zegt hij dat ik dan mijn spullen maar moet pakken en hier niet moet terugkomen. Hoe gek is dat!!!! Wat voor personeel werkt hier????! Ik heb gezegd dat ik hem geen akkoord geef mij uit te schrijven. Maar meneer blijft dreigen dat hij mij zal uitschrijven. "Kom volgende week zaterdag maar en je zult zien. Ik zal de politie bellen." Wat werkt hier voor uitschot??

misssan
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2012 23:07

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door misssan »

Ik heb na inschrijven in 2010 direct opgezegd en alle kopies hiervoor mij! Ze dreigen nu met incasso(al 2 jaar) dit was in 2011. Wat denk je dat ze nu geflikt hebben! Ze hebben gewoon 196 euro van me rekening geschreven dus ze sturen aanmaningen en als dat niks uithaalt halen ze het gewoon van je rekening! WTF!!! Na herhaaldelijk gemeld te hebben dat ik de opzegging allang weggestuurd heb en de kopie hier voor me heb.,.. Ze reageren niet! Het dure 0900 nummer is overigens ook niet bereikbaar. Niet dat ik ze nog wil bellen hoor. Ik ga het nu anders aanpakken! Vanmiddag een afspraak met bureau rechtshulp... Wat een gaar zooitje daar BAH

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Jolijn »

dat ik de opzegging allang weggestuurd heb en de kopie hier voor me heb
Van belang is dat Basicfit er niet omheen kan, die opzegging ontvangen te hebben.

Haal die €196 gewoon zelf terug, Melding Onterechte Incasso, hier MOET je bank aan meewerken.
Blokkeer meteen het rekeningnr. van Basicfit.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Har06 »

KLNN schreef:Dit is toch te belachelijk voor woorden. Ik kom net van de sportschool Basic Fit in Amsterdam Noor, Distelweg. Hier werkt een jongen die iedereen altijd heel aanvallend 'vraagt' alles na gebruik op te ruimen. Dit doe ik altijd dus heb ik hem dat ook gezegd en vriendelijk gevraagd mij niet op zo'n toon aan te spreken. Vandaag dus komt meneer naar mij toegelopen en zegt meteen dat ik mijn spullen niet heb opgeruimd. Ik leg hem uit dat de persoon na mij de gewichten over wilde nemen. Ik zeg wederom dat zijn toon mij niet bevalt (heel aanvallend weer). Zegt hij dat ik dan mijn spullen maar moet pakken en hier niet moet terugkomen. Hoe gek is dat!!!! Wat voor personeel werkt hier????! Ik heb gezegd dat ik hem geen akkoord geef mij uit te schrijven. Maar meneer blijft dreigen dat hij mij zal uitschrijven. "Kom volgende week zaterdag maar en je zult zien. Ik zal de politie bellen." Wat werkt hier voor uitschot??

wat is aanvallend \/ een linkse hoek?

natuurlijk moet je de apparaten in de oude staat terug brengen.

als jij dat blijft weigeren kan de sportschool jou verwijderen, zie hun A V, het verhaal de volgende persoon ruimt op is een bekend epistel, hoe aanvallend sprak KLNN de instructeur aan :) :lol:

Gesloten