LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Startofortress
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 17:59

Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Startofortress »

Beste leden,

Vandaag werd ik even opgeschrikt door een poststuk dat ik binnenkreeg. 2 Jaar geleden heb ik mijzelf opgegeven bij de sportschool. De contributie heb ik destijds met PIN betaald voor 1 jaar. Ik kan mijzelf niet meer herinneren of ik een handtekening heb gezet of algemene voorwaarden heb ontvangen. Aangezien ik betaalde voor 1 jaar, verwachtte ik dat dit ook een dienst betrof van 1 jaar.

Nu 2 jaar verder krijg ik een incassobrief van Van hoek & Partners waarin staat dat zij mij nog één keer in de gelegenheid stellen om zonder buitengerechtelijke kosten en rente het bedrag te voldoen. Ik heb nog nooit een rekening van Basic-fit ontvangen en was in de verwachting dat het contract na 1 jaar afgesloten was!

Wat kan ik hier nog aan doen? Alvast enrom bedankt.

NilsvandenGoorbergh
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 11:49

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door NilsvandenGoorbergh »

Beste Leden,

Ook ik heb dit probleem met Basic-Fit.
Net als lid Startofortress kreeg ik een brief van een incasso bureau met de mededeling dat ik mijn jaarabonnement nog niet had betaald.
Nu blijkt idd dat als je je abonnement niet 2 maanden van te voren opzegt deze stilzwijgend verlengd wordt.
Oki, das dan mijn fout geweest dat ik het niet op tijd heb opgezegd.
Maar van Basic-Fit zelf heb ik nooit een herinnering gehad over de verlenging en betaling, iets wat wel zo netjes zou zijn geweest.
Nu komt er nog eens het probleem bij dat ik in de periode dat het incasso bureau mij de brieven heeft gestuurd ik mijzelf in het buitenland bevond.
Dus heb nooit op hun 1e brief met het verzoek de hoofdsom te betalen in kunnen gaan.
Bij thuiskomst het incasso bureau gebeld en alles uitgelegd en aangeven dat ik dan de hoofdsom wel wil betalen, maar de boete niet.
De hoofdsom inmiddels betaald en het incasso bureau een brief gestuurd met daarin mijn uitleg en daarbij een kopie van mijn factuur en tickets.
Echter vind het incasso bureau dat ik beter mijn zaken had moeten regelen en iemand anders mijn post had moeten bijhouden.
Ik woon echt alleen en ben single dus ja dat is dan wel beetje lastig.
Nu hebben ze toegezegd dat ze over zullen gaan tot incasso of inbeslagname of zoiets.

Zijn er mensen die hier tips of ideeen over hebben?
Alle raad is welkom.

Met vriendelijk groet,

Nils.

Ps, als je op internet zoekt kom je heel veel niet zo positieve reacties tegen over Basic-Fit. Dit is dus niet een op zich zelf staan incident.

C. Overmars
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:59

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door C. Overmars »

Ook ik ondervind problemen met BF. In juni 2008 bezoek ik deze sportschool ter promotie van mijn sportprodukten. manager niet aanwezig. medewerkster, net begonnen, voorheen werkzaam bij videotheek waar ik haar van ken probeert mij over te halen te komen sporten. noteert alleen mijn naam op een formulier en zegt dat ik mij thuis nog kan beraden. geen bankgegevens verstrekt, geen inschrijfgeld betaald en geen pasje ontvangen. wel ondertekend mijn mijn domme kop. enfin besluit om niet in zee te gaan. krijg enkele maanden daarna een verzoek tot betaling. reageer, in de vorm van een brief BF erop dat ik nooit accoord ben gegaan met hun algemene voorwaarden, geen inschrijfgeld betaald heb eb geen bankgegevens heb verstrekt. krijg nooit antwoord. nu, ruim een jaar later ligt er ineens een brief van jawel ook Hoek & Partner met verzoek tot onmiddelijke betaling. tel contact. adviseren mij aangetekende brief te sturen naar BF. tot op heden weer geen antwoord maar wel een nieuwe brief met verzoek tot onmiddelijke betaling met zo'n 45 euro aan extra kosten. wie heeft er ook problemen met deze sportschool?????

stofzuigertje

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als niets getekend is er geen verplichting om te betalen.

Opzeggen gaat meestal zonder bewijs van opzegging dus als zij dit niet geven bij opzeggen die wel tijdig dus volgens hun voorwaarden dit 2 maanden eerder doen.....

Zij moeten bewijzen dat U niet gestopt bent.
Voor een rechtszaak moeten ze dan wel veel kosten maken en alle post die U tot nu toe kreeg was niet aangetekend dus bewijs dat U schuldig is ook niet geleverd.

Kijk voor U ergens gaat sporten of deze wel sportief is, en google eens of kijk hier of bij Kassa onder Zoeken....

Contant betalen voor 1 jaar zonder adres opgave mag ook.
U mag ook hun voorwaarden weigeren of aanpassen maar gelijk opzeggen en bewijs vragen en anders niet inschrijven en dan moeten ze de voorwaarden wel aanpassen.

Als U zonder voorwaarden gekregen of achteraf gelden deze niet.

louisemoree
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 aug 2007 17:12

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door louisemoree »

Ik heb een brief gestuurd om het abonnement stop te zetten en om een bevestiging gevraagd maar ik hoor niets van ze.Nu heb ik geen bewijs dat ik heb opgezegd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nognaals sturen, maar bu aanfetekend. Verwijs naar de 1e brief i.v.m. eventuele datum.

louisemoree
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 aug 2007 17:12

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door louisemoree »

Ik heb al twee keer een brief gestuurd met daarin de vraag om een schriftelijke bevestiging dat ik het abb.heb stopgezet.
Ik vraag mij af hoe anderen dit doen. Ik zie op het forum geen klachten over dit onderwerp,wel over de stilzwijgende verlenging waar veel jongeren nog geen ervaring mee hebben.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ze zullen heel rustig beweren deze brieven nooit ontvangen te hebben. En jij kunt niet bewijzen dat wel gedaan te hebben. Vandaar nogmaals aangetekend. Dan heb je dat bewijs wel.

louisemoree
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 aug 2007 17:12

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door louisemoree »

Ik lees niets over dit probleem bij deze sportschool maar ga toch voor de zekerheid een aangetekende brief met bewijs van ontvangst sturen.
Dit was ik al van plan maar evengoed bedankt voor het advies.
Fijn dat u de mensen helpt.

louisemoree
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 aug 2007 17:12

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door louisemoree »

Ik ben naar de balie van de sportschool geweest en in hun computer staat dat ik gestopt ben per een bepaalde datum.
Ze werken als volgt:je stuurt ze een brief of een opzegformulier en daar vermeld je je mobiele nummer.
Je krijgt dan een SMSje dat het geregeld is.
Omdat ik geen mobiel nummer opgaf(wel een gewoon tel.nr.) kreeg ik geen SMSbericht.
Ik vroeg om een schriftelijke bevestiging omdat ik dat gewend ben met andere opzeggingen.
Ik heb nog wel om een handtekening van de medewerker gevraagd en mijn handtekening gezet op een opzegformulier zodat ik toch nog een bewijs van opzegging in mijn bezit heb.

Zoals ik al eerder schreef lees ik nergens klachten over deze manier van opzeggen en het schijnt goed te gaan bij iedereen.
Zelf heb ik liever een schriftelijke bevestiging i.p.v een SMSbericht.

DeeWee75
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 16:59

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door DeeWee75 »

Ook ik heb afgelopen week een brief ontvangen van incassobureau van Hoek & Partners.
Destijds (twee jaar geleden) heb ik mijn sportschool abonnement per email beeindigd. Aan de balie werd mij verteld dat ik de opzegging per email moest doen.
Tot 3x heb ik Basic Fit een mail gestuurd en helaas, ondanks mijn verzoeken, nooit een antwoord teruggekregen. Ik heb de automatische incasso zelf destijds beeindigd omdat Basic Fit maar bleef afschrijven.

Nu twee jaar later krijg ik dus een "verzoek" om binnen drie dagen zo'n €260,00 te betalen.
Ondanks dat ik zeker in mijn recht sta om niets te betalen heb ik het bedrag van de schikking (123,00) maar betaald om van deze ellende af te zijn.

Mijn advies: ga nooooiiit sporten bij deze oplichters organisatie die zijn administratie absoluut niet op orde heeft. Lekker goedkoop sporten zo :?

JaymieZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2009 15:16

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JaymieZ »

Ook hier weer een boze ex-klant die nog steeds moet betalen.

Heb al 4 maanden achter elkaar brieven van Van hoek & partners m.b.t. zogenaamd niet hebben betaald van de rekening van 16,95 per maand.

Telkens komt er weer een bekeuring overheen , was de 2e keer dat wij zo'n brief kregen al naar hun geweest om verhaal te halen en heb me daarna ook uitgeschreven bij het bedrijf.

Kreeg daarna weer brieven met boetes erop dus ik het Incassobureau gebeld om daar weer verhaal te halen , hun wisten niets en ik moest maar betalen anders kreeg ik de deurwaarder aan de deur.

Ben ik met een noodgang naar de vestiging in Deventer geweest om daar verhaal te halen , en hun wisten van niets het zou wel aan mij liggen , dus ik wil haar baas spreken.

"nee dat nummer van mijn vestigings- manager kun je niet krijgen"

Dus ik zeg , nou dan zoek ik het wel hoger op , maar daar had ze weer geen telefoon nummer van , Wil ik weten hoe ze contact onderhoud met hun directie/bestuur.

Via brieven reageert ze..
Hoe krijg je betaald dan vraag ik ? ja ook via brieven waarin ik mijn aantal uur opschrijf ,

Vraag ik of ik geen klacht in kon dienen , kon ook niet.

Enige wat ik kreeg was een papiertje van 4 bij 4 cm met een adres waar ik een brief heen kon schrijven.

Heb gezegt dat ik van plan ben een advocaat in den arm te nemen tegen dit soort oplichterij.
Waarschijnlijk is van Hoek en Partners een dochterbedrijf misschien wel onder een andere naam die zo samen werken.

Zwaar gefrusteerd en boos daar vertrokken.


Heb vandaag WEER een brief binnengekregen dat ik weer niet heb betaald , word hier zo beroerd van...

Ook heb ik een vestiging elders in Nederland gebeld waar ik het telefoon nummer op internet kon vinden om daar naar meer informatie te vragen en verhaal te halen , Die vertelden dat ze onderhand dood-gebeld werden door dezelfde verhalen en klachten maar ook niets voor mij konden betekenen.

Ben onderhand zo ver om te zoeken waar dat Basic Fit hoofdkantoor zit.


Tevens zijn er veel meer personen die een probleem met hun hebben , ook mijn stiefvader die maar even een 2e jaar moest gaan betalen terwijl hij het stop had gezet.

Op internet zijn er ook alleen maar negatieve dingen over te vinden.

Zeer louche bedrijf!



Hoop dat meer mensen in actie komen om deze oplichters aan te pakken!

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door koos&roos »

De Sports and Leisure Group expoileert momenteel 3 soorten sportcentra: Capital Sports, Family Fitness en Basic Fit.

En voila!! Aanvallen maar :twisted:



Sports and Leisure Group - 1e Dorpsstraat 22 - 3701 HB Zeist - T +31 30 693 04 50 (Enkel tijdens kantooruren) - F +31 30 691 41 58 - E XXX

A. Barten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:32

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door A. Barten »

Namens de Sports and Leisure Group kan ik u medelen dat alleen
Capital Sports, Family Fitness en BASIC FIT te BERGEN OP ZOOM onder onze verantwoordelijkheid vallen. Dit is ook op onze site aangeven.

Alle overige Basic Fit vestigingen zijn geheel zelfstandig en wij hebben daar geen enkele invloed, telefoonnummers e.d.

U kunt eventueel mailen aan:
XXX

XXX
Sports and Leisure Group

logologo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2009 17:35

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door logologo »

hallo allemaal
ik wilde reageren op basic-fit.
het probleem is dat er bij mij controbutie wordt afgehouden,
en dat terwijl ik hellemaal niet fitnis/sport. ja wandelen enzo
en daarbij is dit van de vestiging haarlem (ik neem aan dat het deze is staat er bij vermeld) en ik woon helemaal in het zuiden?
:oops: is wel erg ver van hier lopen
,maar ja daar wordt je dan wel weer fit van zeggen ze toch. :shock:

het probleem is echter dat je niemand aan de telefoon kunt krijgen. :?:
om deze afschrijvingen(meerdere) ongedaan te maken :roll: ,en ik graag wilde weten wie er dan wel in mijn plaats aan het fitnissen is.
deze sportman/vrouw,moet toch ook wel gemerkt hebben dat hij/ zij voor niks aan het trainen is :lol: :( :x :x je merkt toch wel of je betaald heb of niet 8) ? :?:

rebecca27
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 20:27

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door rebecca27 »

ook ik heb al maanden ellende met basic fit.
Nadat ik mij voor een jaar lid had gemaakt wilde ik het na een jaar toch niet meer...contract liep af in maart en ergens in oktober had ik ze al aangeschreven dat ik mijn contract niet wilde verlengen..
Toch na maart van mijn bank inhouden..ik meerdere brieven sturen zelf een rode kaart van de bank om de automtische incasso stop te zetten opgestuurd...gewoon negeren en in blijven houden...brieven telefoontjes niks helpt..
en ja hoor toen kwamen de brieven van een incasso bureau hoek en partners..ik hun geschreven hoe en wat..kreeg daarop als antwoord een standaard brief met totaal geen ene reactie op mijn schrijven!
Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen..en stuur gewoon elke keer als zij een brief sturen..dezelfde brief met verhaal op..Ik betaal helemaal niks! Heb op tijd mijn contract afgezegd en het is niet mijn pakkie aan als zij daar mensen hebben zitten die er totaal geen verstand van hebben!
kan maar 1 ding zeggen! goedkope sportschool op zo'n manier!!

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

Nog niet zo lang geleden zijn wij getrakteerd op een warme douche. Dat deed ons goed. Echter, een kritische noot moet ook kunnen. Als hardwerkende ondernemers zijn wij al meer dan 10 jaar actief in de fitness branche en hebben met verschillende formules een stevige positie in de fitnessmarkt opgebouwd.

Om misverstanden te voorkomen en duidelijk te scheppen zijn wij graag bereid uitleg en toelichting te geven met betrekking tot het basic-Fit concept en eventuele onduidelijkheid bij het incasso traject.

Concept:

Basic-Fit biedt een uniek fitness concept voor vast laag bedrag per maand van € 15,95 bij vooruitbetaling van een jaar en € 16,95 bij maandelijkse incasso. Er is altijd sprake van een jaarlidmaatschap.
Binnen ons concept hebben wij om de kosten laag te houden enerzijds het gehele proces zoveel mogelijk gestandaardiseerd en geautomatiseerd, maar aan de andere kant streven wij naar een maximale klanttevredenheid.
Openheid van zaken en de daarbij behorende transparantie is dan ook zeker belangrijk. Al onze voorwaarden staan dan ook op onze inschrijfformulieren en op onze website vermeld.

Klanten service:

Onze centrale klantenservice is er speciaal om de gehele afhandeling bij een eventuele opzegging goed te stroomlijnen. Dit is ook de reden dat onze medewerkers altijd benadrukken een opzegging schriftelijk te doen, rekening houdend met een opzeg termijn van 2 maanden. Hiervoor delen wij ook speciale adresstickers uit. Als extra service sturen wij ter bevestiging altijd een sms ter bevestiging van de opzegging.

Incasso:

Als landelijke organisatie werken wij samen met een incassoservice. Zij sturen in onze opdracht, 45 dagen na de eerste openstaande vordering, een herinnering zonder extra incassokosten. (wel zijn al administratiekosten toegevoegd).
Aangezien dan ook het toegangspoortje gesloten blijft, wordt in de meeste gevallen de eventuele achterstand al op de club betaald.

Locaties zijn niet telefonisch bereikbaar omdat de aandacht van het personeel uit moet gaan naar de gasten/sporters die aanwezig zijn. Felicitaties/klachten/opmerkingen en opzeggingen kunt u sturen naar het adres van de klantenservice (adressticker) die u aan de receptie van de club kunt krijgen.

Basic-Fit heeft inmiddels meer dan 20 locaties in Nederland. Een van onze compagnons is onlangs naar Spanje verhuisd om daar de eerste locatie in Barcelona te openen. Wij willen ons profileren door het aanbieden van een goed fitness product tegen een lage prijs.
Mochten er toch nog vragen zijn, kom dan gerust langs bij de receptie van een de clubs zodat wij dit individueel kunnen behandelen.

Met sportieve groeten,

Team Basic-Fit

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door mar42 »

Klanten service:

Onze centrale klantenservice is er speciaal om de gehele afhandeling bij een eventuele opzegging goed te stroomlijnen. Dit is ook de reden dat onze medewerkers altijd benadrukken een opzegging schriftelijk te doen, rekening houdend met een opzeg termijn van 2 maanden. Hiervoor delen wij ook speciale adresstickers uit. Als extra service sturen wij ter bevestiging altijd een sms ter bevestiging van de opzegging.
Blijkbaar werkt dit bij jullie toch niet echt goed, als ik de berichten hier op het forum lees.
Bv, iemand die al in oktober 208 een brief schrijft de opzegging vanaf maart 2009 te stoppen, en dan erachter te komen dat dit dus niet is gebeurt. Dan noem ik dit een slechte klantenservice, en zu het beter zijn als jullie dan ook een brief schrijven waarin staat dat de beeindiging is verwerkt. En niet via sms, want als klant moet je ook een brief schrijven, dus waarom dan niet een briefbevestiging van jullie uit. :? :?
Beetje vreemd

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

Geachte,

omdat gebleken is dat er op locatie te veel fout ging hebben wij in december 2008 de klantenservice in het leven geroepen. iedere brief die bij ons binnenkomt zit op datum in het archief. zo kunnen wij ook mensen terugvinden die vergeten een vestiging te vermelden.
Omdat er op de clubs niets meer wordt ingevoerd kan er ook geen opzegging "kwijtraken".
Mensen die twijfelen omdat ze geen bevestiging ontvangen kunnen altijd navraag doen aan de balie op de club. hier is namelijk in één oogopslag te zien of een abonnement al is opgezegd. een 2e oogopslag laat dan zien tot wanneer het abonnement loopt.

met sportieve groet,

Team Basic-fit

Afol
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:30

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Afol »

Het vervelendste van Basic Fit vind ik dat je de klantenservice niet telefonisch kunt bereiken.

Ik heb hetzelfde probleem als vele anderen. Ik heb wel opgezegd maar krijg ook bericht van het incassobureau. Het incassobureau geeft je tien dagen om te reageren, dus inclusief het weekend, waardoor je eigenlijk minder dagen hebt. Als je dan per post moet reageren naar Basic Fit en dan per post antwoord terug krijg, begrijp je dat dit lastig is binnen de tien dagen en heb je voor je het weet ook extra incassokosten aan je broek! Erg vervelend zo!

Gesloten