Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Hoi allemaal,

Ik heb tickets gekocht voor een populair tv-programma. Schijnbaar stond er een waarschuwing bij dat je maar 1x per gezelschap per seizoen een opname mag bijwonen. Ik heb dit niet gezien, met mij nog zeker 2 anderen. Ik heb dus voor meerdere opnames tickets gekocht. Dat was vorige week maandag (13 maart). Nu kreeg ik vandaag ineens een mail van de ticketwebsite dat ze in het systeem gezien hebben dat ik meerdere tickets heb. En dat ik maar 1 datum mag gaan, de andere tickets moet ik teruggeven en het aankoopbedrag wordt dan teruggestort. Ze zeggen dat het is om eerlijk te zijn zodat zoveel mogelijk mensen de kans krijgen om te gaan. Ik vind het heel vreemd dat het zo gaat. De tickets zijn allemaal met hetzelfde account gekocht, er was geen enkele waarschuwing tijdens het kopen vanuit het systeem dat dit niet kon. Zou de organisatie het systeem niet zo moeten organiseren dat je echt maar 1x tickets kunt kopen? Mogen ze ruim een week na aankoop de tickets terugeisen? Ik heb geprobeerd te googlen maar vind vooral informatie hoe het zit als je zelf wilt annuleren of iets verkeerds gekocht hebt.
Ik hoop dat iemand weet hoe dit zit. Volgens de mail moet ik vóór 27 maart de voorkeursdatum doorgeven van de ene opname waar ik bij wil zijn.
Alvast bedankt

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door BL2 »

Schijnbaar heb je voorwaarden hierover niet gelezen. Tsja, waarom zouden ze dat niet mogen ?
Ze mogen toch bv ook het programma annuleren Geen zaak van leven en dood lijkt mij.
Maak een keuze en stuur de rest netjes terug, Zelfs het geld krijg je terug.
Of heb je een deel al doorverkocht......

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door rwolters »

Andersom gedacht: iemand wil een kaartje aanschaffen om een keer naar een tv opname te gaan en het lukt niet omdat anderen flink hebben ingeslagen. De regel is niet onlogisch.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door PGros »

Bij bijvoorbeeld "Even tot hier" staat heel duidelijk:
Om iedereen een eerlijke kans te geven is het maar één keer per gezelschap, per seizoen mogelijk een opname bij te wonen.
(Ik gok zomaar deze omdat de meeste tv programma's gratis bij te wonen zijn.)
Dat de software het niet bijhoud is onhandig maar dat ze er nu op terug komen lijkt me niet verkeerd. Aardig dat je nog voorkeur mag opgeven.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

PGros schreef:
22 mar 2023 19:46
Bij bijvoorbeeld "Even tot hier" staat heel duidelijk:
Om iedereen een eerlijke kans te geven is het maar één keer per gezelschap, per seizoen mogelijk een opname bij te wonen.
(Ik gok zomaar deze omdat de meeste tv programma's gratis bij te wonen zijn.)
Dat de software het niet bijhoud is onhandig maar dat ze er nu op terug komen lijkt me niet verkeerd. Aardig dat je nog voorkeur mag opgeven.
Bij mij was het bij kopen niet zichtbaar en ik ken meer mensen die het totaal niet gezien hebben. Maar goed, lijkt er op dat ze dus wel na een ruime week alsnog de tickets mogen terugeisen. Er zijn programma's zoals Ik hou van Holland waar ze dezelfde regel hanteren. Daar is het systeem wel zo ingesteld dat je per mailadres maar 1 keer kunt gaan. Is mij verteld door iemand die daar geweest is. Maar wie weet hebben ze voor zo'n aanpassing geen geld of vinden ze het leuker om mensen naderhand hun kaartjes terug te vragen...
BL2 schreef:
22 mar 2023 19:36
Schijnbaar heb je voorwaarden hierover niet gelezen. Tsja, waarom zouden ze dat niet mogen ?
Ze mogen toch bv ook het programma annuleren Geen zaak van leven en dood lijkt mij.
Maak een keuze en stuur de rest netjes terug, Zelfs het geld krijg je terug.
Of heb je een deel al doorverkocht......
Ik heb niks doorverkocht, heb per opname ook maar 1 kaartje. Ik heb er totaal overheen gelezen, dat zal dan wel mijn fout zijn. Hoewel ik niet de enige ben dus het stond er schijnbaar niet heel duidelijk. Als ze het 1 dag na koop hadden gedaan zou ik het beter gesnapt hebben dan ruim een week later.
rwolters schreef:
22 mar 2023 19:42
Andersom gedacht: iemand wil een kaartje aanschaffen om een keer naar een tv opname te gaan en het lukt niet omdat anderen flink hebben ingeslagen. De regel is niet onlogisch.
Ter verdediging: ik heb steeds maar 1 kaartje. Er is een maximum van 4 kaarten per persoon. Dat gaat overigens wel goed in het systeem, dus ik snap niet helemaal waarom ze het 1x per seizoen niet kunnen aanpassen in het systeem. Het gaat er mij niet zozeer om dat je maar 1x mag komen, dat snap ik ergens wel. Wat ik niet snap is dat je kaarten koopt, die ruim een week in je bezit hebt en ze dan moet teruggeven. Omdat hun systeem het blijkbaar pas na een ruime week merkt. Als het vantevoren niet mogelijk was geweest om voor meerdere opnames kaartjes te kopen dan had ik dat jammer gevonden maar dit voelt niet helemaal eerlijk.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als in de voorwaarden staat dat u maar 1x per seizoen de opnames mag bijwonen, dan mag de productiemaatschappij u aan die voorwaarde houden. Dat u de algemene voorwaarden kennelijk niet goed hebt doorgelezen, dat is uw eigen schuld.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
22 mar 2023 19:42
De regel is niet onlogisch.
Eens
Ivo.w schreef:
22 mar 2023 19:53
Als in de voorwaarden staat dat u maar 1x per seizoen de opnames mag bijwonen, dan mag de productiemaatschappij u aan die voorwaarde houden. Dat u de algemene voorwaarden kennelijk niet goed hebt doorgelezen, dat is uw eigen schuld.
Het is aan het TV-programma om dat voldoende duidelijk te maken. Dat in de kleine lettertjes verstoppen, en het bestelproces er niet op inrichten is beide fout.
Ik vrees overigens dat dit een programma betreft waar ze mij zouden moeten betalen om er te zitten, niet andersom :D

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door BL2 »

Lisa29 schreef:
22 mar 2023 19:53
.......of vinden ze het leuker om mensen naderhand hun kaartjes terug te vragen...
Denk niet dat ze daar ook maar iets van vinden.
Volgen gewoon de voorwaarden op.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Samengevat: deels mijn schuld. Deels schuld van de ticketwebsite omdat ze hun bestelproces niet goef ingesteld hebben. Ze zullen het van de voorwaarden misschien wel mogen maar ik vind het naar dat ze daar zo lang mee wachten en hun systeem niet op orde hebben. Dit zal ik ze ook mailen in de hoop dat ze dit bij een volgend seizoen aanpassen. Zodat dit niet meer gebeurt.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik verwacht niet dat ze daar iets mee gaan doen. Afdeling groot archief. Ik wens u veel plezier bij Linda de Mol.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tickets tv-programma gekocht waarvan ik deel moet teruggeven. Mag dit?

Ongelezen bericht door juliomariner »

16again schreef:
22 mar 2023 20:08

Ik vrees overigens dat dit een programma betreft waar ze mij zouden moeten betalen om er te zitten, niet andersom :D
inderdaad. Ik snap niet dat de campingzenders nog publiek voor dit soort bagger kunnen vinden maar smaken verschillen. Ik wens Lisa dan ook veel plezier.
Wat nog een reden kan zijn dat je 1 keer per seizoen mag komen klappen is dat ze niet telkens hetzelfde klapvee in beeld willen hebben.

Plaats reactie