LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Mich1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2015 14:35

Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Ongelezen bericht door Mich1979 »

Ik wil mijn (zeer negatieve) ervaring delen met jullie inzake Tickets4U.nl.

Allereerst het is natuurlijk stom van mijzelf om zo'n bedrijf als Tickets4U.nl te vertrouwen. Het is "wederom" zo'n bedrijf dat kaarten en tickets doorverkoopt tegen woekerprijzen, dit terzijde.

Afgelopen zaterdag besloot ik, last minute, naar een feest te gaan in Ahoy. Dit feest was natuurlijk al lang en breed uitverkocht, dus een gewoon c.q. regulier kaartje aanschaffen ging dus niet meer. Dat zijn er natuurlijk nog een aantal andere mogelijkheden, namelijk;

- via Marktplaats: Nee, bedankt dit is anno 2015 totaal onbetrouwbaar geworden (helaas)
- via Ticketswap: Onlangs had een vriendin van mij hier een slechte ervaring mee

Aangezien deze mogelijkheden mij niet aan stonden, bleef er in feite maar één optie over, namelijk bij bedrijf die "gespecialiseerd" is in het verkopen van kaarten voor evenementen die uitverkocht zijn.

Na enig zoeken kwam ik uiteindelijk uit bij: Tickets4U.nl.
Op hun website staat een zeer mooi logo van EUSTA (European Union Secondary Ticketing Association). Achteraf is dit volgens mij klinkklare onzin.

Ik was in eerste instantie blij dat ze nog kaarten hadden voor het uitverkochte evenement waar ik s'avonds naar toe wilden. Vervolgens schrok ik wel aardig van de prijs, namelijk 83.50 Euro (in totaal), dit t.o.v. de reguliere verkoopprijs van 41,- Euro. Veel geld natuurlijk, maar het risico lopen om een (nep) kaartje via Marktplaats of Ticketswap was mij te groot.

Dus uiteindelijk maar besteld en betaald via iDeal. Binnen de minuut kreeg ik een link toegestuurd met het E-ticket in .pdf formaat. Deze uitgeprint en vervolgens naar mijn vrienden gegaan om daar alvast een paar sappies te doen.

Later op de avond, éénmaal aangekomen bij het evenement, werd de feestvreugde al snel getemperd. Toen mijn kaartje werd gecontroleerd gaf deze direct 'rood' aan (m.a.w. er is iets mis met het kaartje). Vervolgens werd ik vriendelijk verzocht om eimand van crowdsupport mee te gaan.

Deze bracht mij naar iemand van Paylogic, die mijn kaartje nogmaals wou scannen (ter bevestiging). Dus hij scande nogmaals mijn kaartje en wederom de rode kleur. In tegenstelling tot de eerste keer scannen, kon de man van Paylogic wel zien wat de reden was. Het kaartje was niet betaald en derhalve niet geactiveerd.

Hij legde vervolgens uit, dat dit wederom een nieuwe manier van oplichting is, daar deze kaarten besteld worden met creditcard en zodra ze doorgestuurd (= gemaild) zijn, dan wordt er verzocht bij de creditcardmaatschappij de betaling ongedaan te maken. Dus je hebt dan een niet geactiveerd kaartje, oftewel E-ticket. Zucht. Hij vroeg vervolgens waar ik het kaartje besteld had, dus ik hem medegedeeld bij Tickets4U.nl en het verhaal uitgelegd van last-minute een kaartje willen en dat ik Marktplaats/Ticketswap niet vertrouwde voor kaarten. Ook vroeg hij daarnaast wat ik ervoor betaald had (83.50 Euro).

Vervolgens ook gevraagd of dit vaker voor kwam, daarop zei hij dat het steeds meer gebeurd en toevallig op dit evenement wel erg vaak. En dit betroffen dus voornamelijk kaarten die afkomstig waren van Tickets4U.nl. Hij liet zelfs een email zien, verstuurd door Paylogic, naar alle personen / bedrijven die deze kaarten hadden "gekocht" met de mededeling dat deze kaarten niet geactiveerd waren en geen toegang tot het feest/evenement boden.

En toen kwam uiteraard de mededeling dat ik niet binnen gelaten kon worden met dit kaartje (logisch; is niet geactiveerd c.q. nep). Toen dacht ik al meteen, daar gaat mijn geld EN mijn avond. Vervolgens kwam hij wel met een oplossing, mede doordat ik gewoon vrij rustig bleef; ik kon wel naar binnen, maar dan wel tegen de reguliere 'aan de deur verkoopprijs' (50,- Euro), die zij normaliter zouden hanteren wanneer het evenement niet uitverkocht zou raken.

Aangezien dat mijn vrienden al binnen op mij aan het wachten waren en ik toch het feest wou meemaken heb ik besloten om dit bedrag, van 50,- Euro, gewoon te betalen.

Bij binnenkomst heb ik vervolgens meteen Tickets4U.nl per email hiervan op de hoogte gesteld en dat ik het door mij betaalde bedrag retour gestort wou hebben. Immers hebben hun mij een kaart/ticket verkocht waarmee ik geen toegang heb gekregen tot het feest (niet geactiveerd / nep kaart).

(ga verder in mijn volgende post)

Mich1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2015 14:35

Re: Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Ongelezen bericht door Mich1979 »

(sorry mijn originele bericht was te lang)

Dit heb ik na het feest (en een paar uur slaap natuurlijk) nogmaals gedaan. Vervolgens maandag nog een aantal emails gestuurd, aangezien ik nog altijd geen enkele reactie had ontvangen van Tickets4U.nl. Vervolgens mijn ervaring c.q. klacht inzake Tickets4U.nl geplaatst op Klachtenkompas.nl en klacht.nl (wellicht dat ze dan wakker werden).

Inmiddels is het alweer dinsdag en ik had nog altijd geen enkele reactie mogen ontvangen van Tickets4U.nl (waardeloos). Vervolgens maar de telefoon gepakt en Tickets4U.nl gebeld. Ik de situatie uitgelegd en gevraagd waarom ik nog geen enkele reactie van hun had ontvangen. Ze vertelde /bevestigde vervolgens dat het bekend was dat ze niet geactiveerde kaarten hadden verkocht op hun site (belachelijk). Dat Tickets4U mijn emails niet had beantwoord kwam door het feit dat ze daar geen tijd voor hadden gehad, maar ze hadden wel tijd schijnbaar om mijn klacht te lezen, want toen kwam ze met het verhaal dat, als ik mijn geld terug wou ontvangen, dat ik eerst mijn klacht c.q. ervaring van het internet moest afhalen.

Pas daarna kon er gepraat worden over restitutie. Ronduit belachelijk natuurlijk. Maar aangezien ik dit natuurlijk wel opgelost wilde zien en graag mijn geld teruggestort wou hebben, stelde ik het anders voor; zodra ik het bedrag, welke ik aan Tickets4U.nl heb betaald voor een niet geactiveerd kaartje, retour had ontvangen zou ik de klacht / ervaring van het internet verwijderen.

Schijnbaar gaan ze hiermee dus niet akkoord. De persoon die hierover ging was druk bezig en had geen tijd om aan de telefoon te komen. Vervolgens netjes gevraagd of ze mij wilden terugbellen, maar dat was ook moeilijk want de persoon in kwestie had hier ook niet de behoefte aan. Vervolgens hun toch maar ruim een uur de tijd gegeven om dit op te lossen en mij terug te bellen.

Echter, u raad het wellicht, niks meer gehoord. Derhalve plaats ik mijn ervaring / klacht inzake Tickets4U.nl maar overal waar het kan en geoorloofd is. Immers telt een gewaarschuwd mens voor twee.

Ik ga morgenochtend ook aangifte doen, daar Tickets4U.nl op de hoogte was dat zij niet geactiveerde kaarten c.q. tickets doorverkocht (dit werd dus aan telefoon bevestigd door de vrouwelijke medewerker). Dit is iets wat echt niet door de beugel kan, zeker gezien het feit dat ze hebben toegegeven dat ze op de hoogte waren.

Uiteindelijk was het een dure avond; 83.50 Euro (Tickets4U.nl) en 50,- Euro (aan de deur), dit alles om alleen binnen te komen.

Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd; als een feest uitverkocht is, dan blijf ik gewoon thuis en koop daarnaast nooit meer een kaartje via Tickets4U.nl.

Ik had dit graag netjes opgelost, maar Tickets4U.nl maakt mij dit onmogelijk, door te stellen dat ik eerst mijn klacht / ervaring van het internet moet halen en dan pas mijn geld teruggestort krijg. Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk, want ik heb diverse andere klachten gezien over dit "bedrijf" waarbij ze hetzelfde wilden zien gebeuren. Eerst klacht verwijderen en vervolgens je geld terug om vervolgens nooit je geld terug te krijgen.

Derhalve had ik ook voorgesteld om eerst het geld terug te storten en daarna zou ik de klacht verwijderen. Dit wou ik desnoods in een email bevestigen aan hun, maar daar gaven ze geen boodschap aan (wellicht omdat ze nooit hun email lezen of controleren).

Dus mijn advies luidt dan ook; doe geen zaken met Tickets4U.nl.
Hun verkopen niet geactiveerde (nep) kaarten en je kan vervolgens fluiten naar je geld... Zucht.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Ongelezen bericht door renewouters »

Goh, da's nieuw zeg. Nog nooit eerder gehoord....

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Ongelezen bericht door TondH »

Bij TicketSwap worden kaarten van de verkoper vervangen door nieuwe als ze zijn verkocht, dus best betrouwbaar geloof ik. Ook mag de verkoper niet boven de 10% van de originele prijs zitten.

Verwijderd

Re: Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dit dus. Het moet technisch gezien toch prima mogelijk zijn dat iedereen zijn eigen zojuist gekochte kaartje kan checken of die geldig is of niet?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mich1979 schreef:Ik wil mijn (zeer negatieve) ervaring delen met jullie inzake Tickets4U.nl.

Allereerst het is natuurlijk stom van mijzelf om zo'n bedrijf als Tickets4U.nl te vertrouwen. Het is "wederom" zo'n bedrijf dat kaarten en tickets doorverkoopt tegen woekerprijzen, dit terzijde.

Aangezien deze mogelijkheden mij niet aan stonden, bleef er in feite maar één optie over, namelijk bij bedrijf die "gespecialiseerd" is in het verkopen van kaarten voor evenementen die uitverkocht zijn.

Ik was in eerste instantie blij dat ze nog kaarten hadden voor het uitverkochte evenement waar ik s'avonds naar toe wilden. Vervolgens schrok ik wel aardig van de prijs, namelijk 83.50 Euro (in totaal), dit t.o.v. de reguliere verkoopprijs van 41,- Euro. Veel geld natuurlijk, maar het risico lopen om een (nep) kaartje via Marktplaats of Ticketswap was mij te groot.
Je bent bang voor oplichting, gaat vervolgens in zee met een bedrijf dat ruim het dubbele vraagt voor een kaartje voor een uitverkocht feest, Googled kennelijk ook niet op de naam van het bedrijf en zegt dan "Het is stom van mijzelf (...) dit terzijde".
Nou, dit was een dure, dure les denk ik zo.
Dat geld zie je nooit meer terug.

Gesloten