LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
drapeau01
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:06

Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door drapeau01 »

vorige week heb ik via internet 5 kaarten voor cirque du soleil gekocht bij ticketservice
kosten per kaart € 73,60 servicekosten € 4,60 per kaart.
dat is dan totaal € 368,-
echter ticketservice boekte € 380,88 van mijn rekening af.
toen ik de ticketservice belde waarom er € 12,88 meer was afgeboekt vertelde men mij dat dat verzendkosten waren. toen ik zei dat het wel erg veel is voor één envelop versturen zei men dat het ook transactiekosten waren!?
is dit normaal? weet iemand wat die servicekosten en die transactiekosten inhoud?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kaarten moeten aangetekend worden verzonden en dat alleen al kost 6.45. Dan moet de brief nog naar het postkantoor worden gebracht en personeel kost geld! Simpeler was geweest om zelf naar het postkantoor te gaan en daar de kaartjes halen. Voor internetgemak moet óók betaald worden.

drapeau01
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:06

Re: Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door drapeau01 »

deze kaarten waren dus NIET aangetekend verzonden!

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door Morenita »

Bezorging per Aangetekende Post

Grotere bestellingen of bestellingen van staanplaatsen voor zeer populaire evenementen worden per aangetekende post verzonden. U betaalt hiervoor geen extra kosten. Indien de aangetekende zending niet kan worden afgeleverd, ontvangt u een kennisgeving in de bus. U kunt dan uw zending binnen 3 weken afhalen op het postkantoor in uw omgeving. Als u uw zending niet tijdig afhaalt, wordt deze geretourneerd naar Ticket Service Nederland. Indien wij de tickets later dan de datum van het evenement retour ontvangen, kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding.
Ik kocht ook een keertje kaartjes online via hun, gelukkig heb ik het gemak van een printer.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ticketservice.

Rekend niet alleen allemaal extra bedragen maar jaagt ook prijzen op door (illigaal) veel kaarten op te kopen en vaak te beweren "bijna uitverkocht".

De meerprijs t.o.v. het gewoon kopen bij een kassa is vaak het dubbele of meer!!

Maar ja, als bewuste consument had u dit toch kunnen weten?
Dit verschijnsel met al zijn kwalijke gevolgen is meermalen aan de orde geweest!.

Tsja, dit internet zit vol met valkuilen en klemmen en er komen er steeds meer!
Een mijnenveld wordt het,

vind

Grootvader.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kanovaarder
Ik moet je hier even corrigeren. Ticketservice is GEEN illegale prijsopdrijver, maar een officieële kaartverkoper voor Mojo-concerts. Je betaalt daar dus de prijs die op het kaartje staat. Ook de postkantoren vallen onder ticketservice. Eerst ff nakijken voor je iets posr ;)

bozeman
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2007 12:19

Re: Ticketservice rekent servicekosten en transactiekosten

Ongelezen bericht door bozeman »

Of je de tickets nu ZELF UITPRINT of ze op laat sturen, de handlings/verzend?kosten blijven gelijk. Errug vreemd. Nog geen 7 jaar geleden betaalde ik (ABNTENNIS) een paar GULDEN voor de envelop. Nu al 4,22 EURO PER KAARTJE. Dat is zo'n 37 OUDE GULDENS voor de handlingskosten (4 kaarten) . BELACHELIJK.

Gesloten