LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Ongelezen bericht door village »

Wij hadden 3 kaartjes voor het concert van Paul McCartney voor de originele prijs gekocht op ticketswap.
Dit concert is geannuleerd en de mevrouw waarvan we de kaartjes hadden gekocht had haar hele aankoopbedrag inclusief servicekosten retour gekregen van Ticketmaster waarna ze dat bedrag weer aan ticketswap betaald.

Ticketswap heeft mij echter niet ons aankoopbedrag terugbetaald, maar heeft er €62,33 op ingehouden. Bij navraag hierover gaven ze aan dat ze de servicekosten niet terug betalen. Echter dit bedrag is veel groter dan de servicekosten/transactiekosten die ik had betaald.

Hierover heb ik een klacht ingediend waarop ik het volgende antwoord kreeg:
“In bepaalde gevallen kan het Annuleringsbeleid afwijken van de hierboven beschreven procedures. Er wordt altijd voorkeur gegeven aan een oplossing waarbij de Koper een Vergoeding wordt betaald. TicketSwap Lokaal is niet aansprakelijk voor Prijsverschillen.
Welke bepaalde gevallen ze bedoelen staat nergens. Daarnaast heb ik recht bij annulering op teruggaaf van alle servicekosten.

Voor ons ook na corona geen ticketswap meer!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Ongelezen bericht door Jablan »

Geval van 'wij hebben voorwaarden en wijken er probleemloos vanaf'?

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat is de reden voor de annulering? Is er sprake van overmacht? Corona, ziekte uitvoerende artiesten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vermoedelijk nu zoveel annuleringen dat ze duur extra personeel in moeten huren en dan mag je extra rekenen.

EdKassens
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2020 17:25

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Ongelezen bericht door EdKassens »

Bij mij doet TicketSwap nu helemaal niets meer rond de annulering van een concert. Kan dat zomaar? Als ze bemiddelingskosten inhouden zijn ze toch verplicht om ook te helpen? Onderstaand het bericht dat ze stuurden

Om tot een oplossing te komen, bieden organisaties verschillende opties aan, zoals:

Een nieuw ticket voor de vervangende datum van het evenement
Een voucher voor toekomstige evenementen
Een terugbetaling

Maxime heeft jou het ticket verkocht en kan, als originele koper van het ticket, een van deze opties claimen namens jou.

Door een gesprek met Maxime te starten, kun je aangeven voor welke van de mogelijke optie je kiest zodat je verkoper dit kan melden bij de organisatie. Let wel: de mogelijke opties kunnen verschillen per evenement.

Gezien het hoge aantal afgelaste evenementen kan TicketSwap jullie helaas niet ondersteunen in dit gesprek.

Bedankt voor je begrip, 💙
Team TicketSwap

Gesloten