Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Olphie69
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2022 07:21

Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door Olphie69 »

Gezien ik zelf met regelmaat concerten en festivals bezoek koop ik m’n tickets altijd via de officiële weg , ticketmaster etc, nu vroeg een collega of ik zin had mee te gaan naar AHOY , pinkproject …
Z’n ouders wilden ook mee dus hun wilden achter de tickets aan , krijg ik een betaalverzoek van hun en tijdens de betaling dacht ik , wat een geld voor een concert als deze , toch gelijk m’n collega gecontact .. tickets waren €69,- ex service kosten .. vervolgens ga ik bij AHOY kijken .. staanplaats €39,50, vervolgens stuurt mn collega me een screenshot met het gigantische bedrag voor 8 tickets .. Topticketservice zie ik staan (overigens nog nooit van gehoord zelf ) , is zo zo zachtjes aan de hele wereld niet meer te vertrouwen ?????? ,
Kan dit allemaal zo maar , dit is toch echt pure oplichting !!!
Horen MOJO en andere organisaties dit ook niet beter onder controle te houden ..

Blijf ver weg van topticketservice. Andere woorden heb ik er niet voor.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De ouders van uw collega hadden zelf een en ander moeten controleren.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door henk51 »

Dit staat duidelijk bovenaan op de website:

"U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde."

Beter opletten dus het stikt van de wederverkopers is al jaren een bekend fenomeen en onderwerp in consumenten programma's

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door Lowieze »

henk51 schreef:
13 okt 2022 12:39
Dit staat duidelijk bovenaan op de website:

"U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde."

Beter opletten dus het stikt van de wederverkopers is al jaren een bekend fenomeen en onderwerp in consumenten programma's
Is Topticketservice, waar TS het over heeft, dan hetzelfde als Topticketshop, waar u het blijkbaar over heeft?

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Nee, dat "horen" MOJO en andere organisaties niet beter onder controle te houden. In dit land word je nog steeds eigenaar als je iets koopt en heb je het recht dat tegen iedere prijs weer te verkopen. Het is nogal fundamenteel om te pleiten dit recht in zijn algemeenheid te perken. Er zijn overigens wel manieren om dat te doen en dat is de tickets op naam te verkopen en te eisen dat mensen zich identificeren bij binnenkomst, sommige artiesten eisen dit van de promotor maar daar zit de promotor natuurlijk niet op te wachten.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door rwolters »

Overigens worden er wel steeds meer maatregelen genomen door o.a. Mojo en Ticketmaster om dit moeilijker te maken. Bijvoorbeeld door een legitimatieplicht bij de ingang van de zaal en ongeldig verklaren van tickets waarvan ze vermoeden dat ze doorverkocht zijn. Logischerwijs doen ze dat vooral bij hele populaire concerten die snel uitverkocht zijn. Als mensen te dure tickets kopen terwijl de normale nog gewoon te koop zijn is dat toch echt de verantwoordelijkheid van de koper.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Topticketservice rekent hoge kosten voor kaarten

Ongelezen bericht door sjohie »

rwolters schreef:
14 okt 2022 13:13
Overigens worden er wel steeds meer maatregelen genomen door o.a. Mojo en Ticketmaster om dit moeilijker te maken. Bijvoorbeeld door een legitimatieplicht bij de ingang van de zaal en ongeldig verklaren van tickets waarvan ze vermoeden dat ze doorverkocht zijn. Logischerwijs doen ze dat vooral bij hele populaire concerten die snel uitverkocht zijn. Als mensen te dure tickets kopen terwijl de normale nog gewoon te koop zijn is dat toch echt de verantwoordelijkheid van de koper.
Ticketmaster opereert ook een grote doorverkoop site, en injecteert die kaartjes, met zogenoemde "real time prijzen" fluitend in het bestelproces. Ze hebben dus nogal een grote perverse prikkel om niet al te hard op te treden, want ze pakken grof commissie bij het wederverkopen via hun platform

Plaats reactie