LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topticketshop

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
27 dec 2018 10:36
Moneyman schreef:
27 dec 2018 10:21
Bob Schurkjens schreef:
26 dec 2018 20:21
En natuurlijk met dank aan "gratis" Google. Het bedrijf dat hier ook weer leuk aan heeft verdiend.
Wat een zuur statement. En nog weinig doordacht ook.
Zuur? Het is pas zuur voor mensen die de dupe worden van deze praktijken.
Google hanteert geen “praktijken”. Ook dit statement is dus wederom onjuist.

HarveySir
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2019 11:43

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door HarveySir »

beertjebo schreef: Mensen....

Als je binnen 7 dagen nadat je je kaartje hebt gekocht, je beroept op de wet koop op afstand, is topticketshop verplicht om je bestelling te annuleren. Hoe?
Beroep je op een uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam, onder nummer NJF 2011/480 te vinden op rechtspraak.nl, met als datum uitspraak op 2 mei 2011.
Hierin wordt gesteld dat een topticketshop en andere wederverkopers geen toegang tot een evenement verkopen, maar weder verkoper zijn van de tickets die toegang geven tot het evenement en daardoor zich hebben te houden aan de wet verkoop op afstand en het recht van annuleren geldt, mits je binnen 7 dagen je beroept op deze wet.

Het kost je een paar mailtjes, Ze zullen niet gelijk happen, maar op den duur moet het je lukken.
Laat je niet intimideren door de kreet dat ze verwijzen naar hun algemene voorwaarden, de wet staat immers hierboven.
Deel dit met alle gedupeerdern, succes!



Zojuist een mail verstuurd voor geld retour onder vermelding beroeo op de wet koop op afstand onder nummer NJF 2011/480. Reactie van Topticketshop.nl was: "De bedenktijd waar u aan refereert betreft de wet koop op aftstand. Hier zijn echter enkele uitzonderingen op van toepassing waaronder concert/musicalkaarten. Dit zijn tijdsgebonden producten en vallen onder de categorie vrijetijdsbesteding."
Mijn bestelling waren voor Billie Eillish concert op 13 Juli 2020.

Iemand die mij juridisch kan ondersteunen?

Groet,

Harvey

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door berndv »

HarveySir schreef:
30 sep 2019 12:13
Zojuist een mail verstuurd voor geld retour onder vermelding beroeo op de wet koop op afstand onder nummer NJF 2011/480. Reactie van Topticketshop.nl was: "De bedenktijd waar u aan refereert betreft de wet koop op aftstand. Hier zijn echter enkele uitzonderingen op van toepassing waaronder concert/musicalkaarten. Dit zijn tijdsgebonden producten en vallen onder de categorie vrijetijdsbesteding."
Mijn bestelling waren voor Billie Eillish concert op 13 Juli 2020.

Iemand die mij juridisch kan ondersteunen?
Het is al een topic dat zeer lang loopt. De wet koop op afstand is in 2014 herzien. Het wetsartikel waar deze zaak om draait, Burgerlijk wetboek, Boek 7 artikel 46i is dan ook vervallen per 13 juni 2014. Een beroep doen op een rechtszaak die draait om een inmiddels vervallen wetsartikel is naar mijn idee niet heel logisch.

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-bo ... afdeling9a

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
30 sep 2019 16:38
.....Het is al een topic dat zeer lang loopt. De wet koop op afstand is in 2014 herzien. Het wetsartikel waar deze zaak om draait, Burgerlijk wetboek, Boek 7 artikel 46i is dan ook vervallen per 13 juni 2014. Een beroep doen op een rechtszaak die draait om een inmiddels vervallen wetsartikel is naar mijn idee niet heel logisch.

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-bo ... afdeling9a
Hangt dat niet af van het verschil tussen de vervallen en de nieuwe wetsartikelen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door renewouters »

HarveySir schreef:
30 sep 2019 12:13
Mijn bestelling waren voor Billie Eillish concert op 13 Juli 2020.
Waarom bestel je tickets waarvan de voorverkoop pas op 4-10 begint????

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door berndv »

tttlocke schreef:
30 sep 2019 18:59
berndv schreef:
30 sep 2019 16:38
.....Het is al een topic dat zeer lang loopt. De wet koop op afstand is in 2014 herzien. Het wetsartikel waar deze zaak om draait, Burgerlijk wetboek, Boek 7 artikel 46i is dan ook vervallen per 13 juni 2014. Een beroep doen op een rechtszaak die draait om een inmiddels vervallen wetsartikel is naar mijn idee niet heel logisch.

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-bo ... afdeling9a
Hangt dat niet af van het verschil tussen de vervallen en de nieuwe wetsartikelen?
Dan is het aan TS om de juiste argumentatie te gebruiken. Ik zeg ook niet dat ts niet kan ontbinden, maar ontbinden met de gebruikte jurisprudentie is niet mogelijk omdat de wetsartikelen waar de rechtszaak om draait niet meer bestaan en reeds 5 jaar geleden vervallen zijn.

Er zal zeker wel jurisprudentie te vinden zijn die wel relevant is voor ts, want ik kan mij voorstellen dat er in de afgelopen 5 jaar wel rechtszaken zijn gevoerd omtrent de nieuwe artikelen, die overigens in Boek 6 te vinden zijn.

SnelleJelleS
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2019 11:41

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door SnelleJelleS »

Klinkt meer alsof je de tickets direct hebt gekocht van deze partij en er later achterkwam dat het goedkoper kan. Denk dat je stiekem al wist dat het om tweedehandskaartjes ging.

Gesloten