LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
KlaasK
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2017 19:22

Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door KlaasK »

Ik heb een restaurant cadeaukaart maar deze is verlopen. Daarover heb ik diverse keren contact gehad met deze organisatie maar omdat deze langer dan 3 maanden is verlopen is deze niet meer geldig. Kan dat en is daar iets aan te doen?
Graag hoor ik van u.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Dieke83 »

KlaasK schreef:Ik heb een restaurant cadeaukaart maar deze is verlopen. Daarover heb ik diverse keren contact gehad met deze organisatie maar omdat deze langer dan 3 maanden is verlopen is deze niet meer geldig. Kan dat en is daar iets aan te doen?
Graag hoor ik van u.
Waarom zou dat niet mogen?
Er staat toch een verloop datum op?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.


M i c h i e l
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2016 10:35

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door M i c h i e l »

Op die site staat de V&D cadeaukaart nog vermeld. : onbeperkt geldig. :D

Daarom geef ik altijd liever geld dan een cadeaukaart. Eigenlijk is een cadeaukaart een renteloze lening aan het bedrijf dat de cadeaukaart uitgeeft, met alle bijbehorende risico's.

Als je een cadeaukaart gekregen hebt: Zo snel mogelijk opmaken!

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door JvandeW »

M i c h i e l schreef:
Op die site staat de V&D cadeaukaart nog vermeld. : onbeperkt geldig. :D

Daarom geef ik altijd liever geld dan een cadeaukaart. Eigenlijk is een cadeaukaart een renteloze lening aan het bedrijf dat de cadeaukaart uitgeeft, met alle bijbehorende risico's.

Als je een cadeaukaart gekregen hebt: Zo snel mogelijk opmaken!
Helemaal mee eens hoor. Enige tijd geleden nog een een cadeaukaart van € 10,- voor VT Wonen gekregen. Hartstikke aardig van het stel waarvan ik de cadeaukaart heb mogen krijgen, alleen had ik niets uit die winkel nodig en de cadeaukaart heeft een beperkte besteding van 1 jaar. En de meeste producten daar zijn een stuk duurder dan € 10,-.

Na drie maanden dat de cadeaukaart op het dressoir heeft gelegen, had ik dan toch iets gevonden wat ik wel wilde kopen. Maar bij nader onderzoek, bleek het artikel elders € 5,- goedkoper dan bij VT Wonen. Maar goed, die cadeaukaart moet toch eens verzilverd worden. Uiteindelijk is het dus een cadeaukaart geweest van € 5,-..

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door mahadma »

Elke kadokaart is controleerbaar op eindegeldigheid datum op het internet, google dan even op de naam van de cadeau kaart. Na laatste datum tot drie maanden daarna kan er soms een verlengde geldigheid gekocht worden. Na de drie maanden is het over en sluiten.

stofzuigertje

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als trouwe klant van Aldi & Lidl zit ik ook niet op een AH cadeau kaart te wachten....

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Ja, ik zou ook niet blij zijn met elke kaart.....
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2017 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door witte angora »

KlaasK schreef:Ik heb een restaurant cadeaukaart maar deze is verlopen. Daarover heb ik diverse keren contact gehad met deze organisatie maar omdat deze langer dan 3 maanden is verlopen is deze niet meer geldig. Kan dat en is daar iets aan te doen?
Graag hoor ik van u.
Even terug naar on-topic.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog wat aan te doen is. Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe je een oplossing voor je ziet. Geen een restaurant zal hem nog aan willen pakken, juist omdat de datum verlopen is. Het restaurant moet per slot van rekening maar zien dat hij het tegoed van de bon bij de overkoepelende organisatie terug krijgt, en die kans is nul. Het alternatief is dat je een brief krijgt met de mededeling dat het ding nog een tijdje geldig is, of een vervangende cadeaubon met een latere datum. Maar waarom zal de organisatie dit doen, en als je die ook vergeet, wat dan?

dick.lagerwerf
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2019 23:40

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door dick.lagerwerf »

PAS Op met de Restaurant Cadeaukaart.
Onze kaart bleek verlopen te zijn. En behalve sorry is er totaal geen empathie of bereidheid bij de organisatie om tot een oplossing te komen. Verlopen is is verlopen en het geld wordt aan marketing uitgegeven. Wel raar business model trouwens want als iedereen zijn kaart verzilvert is er geen geld voor marketing. Ik zeg een K....excuus.
In ieder geval wees gewaarschuwd.
Er staat geen afgifte datum op. En dat zou volgens de consumentenbond een reden moeten zijn om je geld terug te krijgen.
Je kan alleen op internet de geldigheid checken.
Ook zij geven aan dat restaurant Cadeu een zeer halsstarrige organisatie.
Je kan praten als brugman. Je komt er niet uit. En dat zijn ze ook nog schofterig de communicatie te stoppen.
Voor mij is het klaar ik hoef zo'n kaart niet meer. En zal het restaurant waar ik was informeren over hoe deze organisatie te werk gaat.
IK zeg niet kopen!!!!

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Gooi de kaart niet erg en stop deze in uw portemonnee. Als u ooit uw sleutels vergeet kunt u perfect flipperen met zo'n kaart en uw voordeur openen. Scheelt weer kosten voor een slotenmaker, dus een prima rendement.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Revoked »

Justmeagain schreef:
19 aug 2020 00:29
Gooi de kaart niet erg en stop deze in uw portemonnee. Als u ooit uw sleutels vergeet kunt u perfect flipperen met zo'n kaart en uw voordeur openen. Scheelt weer kosten voor een slotenmaker, dus een prima rendement.
Huh? Ik neem nooit mijn huissleutels mee. De poort herkent de auto en gaat open, de garage ook. De voordeur zelf reageert op commando's. Flipperen met een kaart lijkt me redelijk onhandig

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door omega19 »

dick.lagerwerf schreef:
18 aug 2020 18:44
Voor mij is het klaar ik hoef zo'n kaart niet meer. En zal het restaurant waar ik was informeren over hoe deze organisatie te werk gaat.
IK zeg niet kopen!!!!
Het hele businessmodel van alle kado-kaarten is er op gebaseerd dat er minder dan 80% van de uitgegeven kaarten ook daadwerkelijk wordt gebruikt.

Bijna niemand koopt een kado-kaart voor zichzelf, maar het zijn praktisch altijd presentjes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door berndv »

omega19 schreef:
19 aug 2020 08:03
Het hele businessmodel van alle kado-kaarten is er op gebaseerd dat er minder dan 80% van de uitgegeven kaarten ook daadwerkelijk wordt gebruikt.
heb je hier ook een bron van?

sake1987

Re: Verlopen Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door sake1987 »

breien schreef:
19 aug 2020 09:16
Tegen iedereen die een cadeaukaart krijgt zou ik willen zeggen.
Waardeer de kaart en maak er zo snel mogelijk grbruik van. Binnen een jaar kan men er echt wel een bestemming voor vinden.
Doen wij ook altijd, de eerst vrije dag gelijk gebruiken.

Gesloten