Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Kim van der Horst
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2020 20:42

Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door Kim van der Horst »

Februari 2020 kocht ik voor mijn moeder kaarten voor Hans Teeuwen via Viagogo, voor 160€. Toen de voorstelling werd geannuleerd, heb ik ze op de hoogte gebracht. Ze gaven aan dat ze nog niet op de hoogte waren van dat de voorstelling niet doorging. Ik hoorde daarna niets. Ik heb na een maand nog eens gemaild, ze bedankten voor de informatie en weer niets en dit nog een paar keer. We zijn nu een jaar verder en ik heb nooit meer iets van ze gehoord. Elke mail wordt beantwoord met een standaard mail.

Hebben andere mensen hier ervaring mee? Is er iets dat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik alle andere klagers mag geloven zal enkel juridische stappen enigszins zin hebben. U hebt gekocht bij een wederverkoper en als u hier de zoekfunctie gebruikt hebt u dagenlang leesplezier over ViaGoGo. Een wijze les voor een volgende keer om enkel bij officiële verkooppunten te kopen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt proberen om bij je creditcard maatschappij je geld terug te vragen, als je daarmee betaald hebt.

Anders kan je (via je rechtsbijstandverzekering) een deurwaarder inschakelen.

hairwassers
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2010 11:15

Re: Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door hairwassers »

Mijn 18 jarige zoon kocht kaarten voor het festival Woo Hah voor 123,86 vorig jaar. Het festival werd gecancelled. Ik heb al zeker 20 mailtjes samen met hem gestuurd maar ze weigeren geld terug te geven. Wat een schoften zijn dit. Ik ben bereid een juridische procedure te starten, maar niet in mijn eentje.

Groet,

Hugo Hairwassers

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hairwassers schreef:
21 okt 2021 20:28
Mijn 18 jarige zoon kocht kaarten voor het festival Woo Hah voor 123,86 vorig jaar. Het festival werd gecancelled. Ik heb al zeker 20 mailtjes samen met hem gestuurd maar ze weigeren geld terug te geven. Wat een schoften zijn dit. Ik ben bereid een juridische procedure te starten, maar niet in mijn eentje.

Groet,

Hugo Hairwassers
Procederen met andere maakt je zaak enkel complexer en is nergens voor nodig.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hairwassers schreef:
21 okt 2021 20:28
Mijn 18 jarige zoon kocht kaarten voor het festival Woo Hah voor 123,86 vorig jaar. Het festival werd gecancelled. Ik heb al zeker 20 mailtjes samen met hem gestuurd maar ze weigeren geld terug te geven. Wat een schoften zijn dit. Ik ben bereid een juridische procedure te starten, maar niet in mijn eentje.
U hoeft het ook niet alleen te doen, echter zal het niet gaan lukken om meerdere zaken in 1 keer te laten behandelen bij de rechter waar u op doelt. Elke zaak staat namelijk op zich.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Viagogo: geannuleerde voorstelling, maar geen antwoord en geen geld terug

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schrijf ze aan dat je je geld binnen 15 dagen terug wilt en dat je anders deze zaak uit handen zult geven aan een deurwaarder....

Gesloten