LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemde kostgangers

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat wil de branche niet. Gaan mensen morgen liever thuis blijven dan in het theater zitten en dan zitten ze met een leeg theater, omdat iedereen geld voor zijn tickets terug kan krijgen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ik geloof dat jullie maar eens moeten kijken wat er bijvoorbeeld met de formule 1 kaarten gebeurt.. een moment nadat de verkoop is vrijgegeven staan deze voor woekerprijzen op marktplaats...
ik vond dat het verzieken van de markt.. (hoop dat de organisatie deze doorverkochte kaarten allemaal ongeldig verklaard worden)..
Ik word hier namelijk flink boos van.
Maar zolang er mensen zijn die dit gedrag goedkeuren en er aan meedoen.. gaat het niet opgelost worden

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn VW kever koste ooit f4395,- nieuw!

Nu te koop bij opbod wat de gek er voor geeft en tussenstand ruim €13.000,-

Dus mag ik nu kaartjes ook doorverkopen en zo iets bij verdienen.... meneer van 't Hek zal mijn dankbaar zijn!

Ja, de auto is nu bij mijn, 2e eigenaar en heb originele aankoop bon naast de boekjes met onderhoud!

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ik denk dat ik vrede heb met het feit dat iemand die iets doorverkoopt ook iets toevoegd aan het product.
Ik geloof niet dat “komkommertijd” iets toevoegd aan het product. Dus helaas denk ik dat meneer van het hek weinig dankbaar is.. en ik laat je lekker zitten met je kaartje en hoop dat je hem niet verkoopt en dus de deksel op je neus krijgt. Ik vind dit namelijk net zoiets als diefstal. Je steelt namelijk een zitplaats en geeft die pas terug als men jouw meer geld geeft.. zielig figuur ben je als je dus over de rug van mensen, die via de normale verkoop kanalen niet meer een kaartje kunnen kopen, probeert geld uit hun zal te roven .. omdat poupers zoals u de kaarten weggeroofd hebben zonder de intentie de voorstelling of concert of wat dan ook bij te wonen..
ik vind dat daar wetgeving voor moet komen en strafrecht op degene die roven.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doe niet zo dwaas. Komkommertijd heeft helemaal geen kaartjes, alleen praatjes.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door kuklos »

Michel-mol schreef:
23 jul 2019 21:59
Ik denk dat ik vrede heb met het feit dat iemand die iets doorverkoopt ook iets toevoegd aan het product.
Ik geloof niet dat “komkommertijd” iets toevoegd aan het product. Dus helaas denk ik dat meneer van het hek weinig dankbaar is.. en ik laat je lekker zitten met je kaartje en hoop dat je hem niet verkoopt en dus de deksel op je neus krijgt. Ik vind dit namelijk net zoiets als diefstal. Je steelt namelijk een zitplaats en geeft die pas terug als men jouw meer geld geeft.. zielig figuur ben je als je dus over de rug van mensen, die via de normale verkoop kanalen niet meer een kaartje kunnen kopen, probeert geld uit hun zal te roven .. omdat poupers zoals u de kaarten weggeroofd hebben zonder de intentie de voorstelling of concert of wat dan ook bij te wonen..
ik vind dat daar wetgeving voor moet komen en strafrecht op degene die roven.
Hou toch op man met je grote woorden. Kaartjes doorverkopen strafbaar maken? Echt een eerste wereldprobleem.
Het probleem houdt vanzelf op als de mensen geen dure doorverkochte kaartjes meer af willen nemen en/of als de organisaties kaartjes op naam gaan verkopen die ongeldig worden bij het niet kunnen identificeren.
Maar hoe dan ook ligt de bal bij de mensen die de doorverkochte kaartjes kopen, zonder vraag geen aanbod.

HarveySir
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2019 11:43

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door HarveySir »

@Simmetje64/@Minoes1,

Zojuist email verstuurd naar klantenservice.topticketshop.nl met vermelding van het uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam is geweest, onder nummer NJF 2011/480 te vinden op ww.rechtspraak.nl , met als datum uitspraak op 2 mei 2011. Ze reageren terug : "De bedenktijd waar u aan refereert betreft de wet koop op afstand. Hier zijn echter enkele uitzonderingen op van toepassing waaronder concert/musicalkaarten. Dit zijn tijdsgebonden producten en vallen onder de categorie vrijetijdsbesteding."

Hoe zijn jullie geld retour verzoeken afgelopen? Met welke argumenten hebben jullie gebruikt voor het geld retour? Het gaat mij niet om het teveel betalen van de tickets. Het gaat mij om het ethische moraal van handelen.

Iemand die mij jurisdisch kan ondersteunen, is van harte welkom.

Dank.

Harvey

Gesloten