LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je laat de begroting van de schade gewoon over aan de rechter om te begroten. Je moet wel zo goed mogelijk je schade motiveren. Waar wilde je plaats X en niet Y. Hoevaak ben je verhuist. Hoeveel last had je? Ect.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wie gaat er nu voor zoiets naar de rechter?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tja, je schrijft: "En ik vraag dat omdat dit nu een topic is waarop een praktische en een juridische visie kan worden losgelaten."

Dat jij hiervoor niet naar de rechter zou willen gemaakt maakt niet dat ik het dan maar niet aan de rechter zou overlaten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
11 jan 2020 16:58
En ik vraag dat omdat dit nu een topic is waarop een praktische en een juridische visie kan worden losgelaten.
Daar waar in eerder topics 'praktisch' tegenover 'juridisch' werd gezet, betekende praktisch echt iets heel anders dan 'niets doen en de zaak laten rusten'. 'Praktisch' werd in de strijd gegooid, als beter dan 'juridisch', maar ook met een positief resultaat: 'dat juridisch gedoe was nergens voor nodig en je kunt ook op andere wijze resultaat halen', was het motto. Hoe dat resultaat dan 'praktisch' bereikt zou moeten worden, werd steevast niet uitgelegd.
Met uw definitie van 'praktisch' wint 'praktisch' het altijd van 'juridisch' als het gaat om gemak: niets doen is altijd het gemakkelijkst (maar levert per definitie geen resultaat op).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

BBKing schreef:
10 jan 2020 23:24
(...)
Wij hadden plaats op rij 6, stoelnummers 337 en 338, maar deze bleken bezet.
(...)
Na de pauze hebben we alsnog onze plek op rij zes in kunnen nemen maar ontstond er wederom gedoe.

Kortom erg vervelend en storend.(...)
Zeker vervelend en storend voor alle gedupeerden, dat geschuif heen en weer.
Na de pauze hebben jullie dus wél de gevraagde zitplaatsen gekregen gelukkig.
Het verschil in prijs zou ik terugvorderen, dat zou terecht zijn .... veel meer kun je niet doen, denk ik.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
11 jan 2020 18:28
Nijogeth schreef:
11 jan 2020 16:58
En ik vraag dat omdat dit nu een topic is waarop een praktische en een juridische visie kan worden losgelaten.
Daar waar in eerder topics 'praktisch' tegenover 'juridisch' werd gezet, betekende praktisch echt iets heel anders dan 'niets doen en de zaak laten rusten'. 'Praktisch' werd in de strijd gegooid, als beter dan 'juridisch', maar ook met een positief resultaat: 'dat juridisch gedoe was nergens voor nodig en je kunt ook op andere wijze resultaat halen', was het motto. Hoe dat resultaat dan 'praktisch' bereikt zou moeten worden, werd steevast niet uitgelegd.
Met uw definitie van 'praktisch' wint 'praktisch' het altijd van 'juridisch' als het gaat om gemak: niets doen is altijd het gemakkelijkst (maar levert per definitie geen resultaat op).
Maar daarom ook in eerste instantie mijn vraag aan Alfatrion over zijn verwachte teruggave, nadat ie de juridische positie van TS had aangegeven. Ik verwacht namelijk nou niet dat de juridische weg in dit geval nou daadwerkelijk resultaat oplevert. Hooguit een gelijk en een paar euro. Dat vindt ik dus geen resultaat en dan zou de praktische weg dus inderdaad hetzelfde resultaat hebben als de juridische en dan is de praktische weg (de naam zegt het al) een stuk praktischer.

Alfatrion geeft al aan dat ie geen inschatting over de verwachte uitkomst kan maken. Ik verwacht sowieso niet dat deze boven de prijs van het ticket uit kan komen en dan is het alleen de tijd en moeite waard als je je zodanig verveelt dat je dat er voorover hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgende jaar kaartjes zonder nummer, tribune kaart en zoek het maar uit, wie eerste is heeft beste plek.

Geen dubbele meer uitgegeven en voor medewerkers ook rust...
Maar bij genummerde en dan elders moeten, dat klopt niet dus protesteer... anders is het volgende jaar zelfde....
Ik zal zeker niet komen als ze het niet oplossen.
Als oudere wil ik niet bovenaan wegens trap lopen en ook de lange rijen, liever op einde... dus een voorkeur kan noodzakelijk zijn als je iets minder gezond bent.

BBKing
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jan 2010 20:19

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door BBKing »

Hallo allen, bedankt voor de reacties. Hier kan ik voorlopig wel mee verder. Ik ga even niet in op een enkele flauwe suggestie, de informatie die ik schets is de informatie die ter zake doet. En ik ga hier natuurlijk niet een topic plaatsen als ik meteen een vergelijkbare prima plek aangewezen kreeg of als dit 'de gebruikelijke gang van zaken' zou zijn.

De klantenservice van Van Plan doet hard zijn best om drempels op te werpen. Zo kreeg ik na mijn tweede reactie het verzoek om een account in het klantenportaal aan te maken zodat je daar de status van je afhandeling kunt zien, compleet met direct linkje (zelf reken ik doorgaans liever af als gast). Maar nou staat daar helemaal niets van mijn vraag of status. Dus heb ik gevraagd of er nog iets anders van mij wordt verwacht dan het klantenportaal activeren, dit wordt nu ' in behandeling genomen ' en duurt al langer dan 1 dag.

Kortom, ik ga opnieuw dezelfde vraag stellen, gesteund door jullie reacties en dan nu maar in het klantenportaal.

In ieder geval wekt de klantenservice vooral de indruk om mensen ' bezig' te houden zolang dit geen financiele consequenties heeft.

Groet en bedankt, zodra ik een definitief antwoord krijg, post ik het hier.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik heb even een flashback naar het topic van Alfa over zijn vakantie excursies. Ook iets waar (laat ik voor mezelf spreken) ik ook had gedacht...wie doet hier nou moeite voor want dit win je niet. Wel was het makkelijker daar ok.een begroting van de schade te maken dan hier....maar ik denk niet dat TS hier bij voorbaat kansloos is.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

BBKing schreef:
12 jan 2020 11:34
Dus heb ik gevraagd of er nog iets anders van mij wordt verwacht dan het klantenportaal activeren, dit wordt nu ' in behandeling genomen ' en duurt al langer dan 1 dag.

[...]

In ieder geval wekt de klantenservice vooral de indruk om mensen ' bezig' te houden zolang dit geen financiele consequenties heeft.

Groet en
Het is weekend...

BBKing
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jan 2010 20:19

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door BBKing »

Zoals beloofd zou ik nog een terugkoppeling geven. De reacties hebben me gesteund en enige onderbouwing kunnen geven naast mijn eigen, dus toch mooi meegenomen!

Na een tweede poging van mijn kant kwam een aanbod met twintig procent korting op nieuwe kaartjes voor volgend jaar. Na een derde poging is dit 20 procent vergoeding van de aankoopprijs geworden wat teruggestort wordt. Kortom Van Plan ism Friesian Proms doet erg lastig met service verlenen maar de aanhouder wint (een beetje).

Groet!

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, maar wat een krentenk*kkers.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

BBKing schreef:
10 jan 2020 23:24
De kaartjes waren 50 euro per stuk.
Dus, aangezien het om 2 plaatsen gaat, krijg je 20 euro terug.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zitplaats op officiële kaartjes is niet de toegewezen plaats. Mag dat?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dank voor de terugkoppeling. Ik denk dat 20% iets is om oprecht blij mee te zijn. Het is voor iedereen goed als er buiten de rechter om een oplossing komt. Dat is ook winst.

Gesloten