Airbnb rekent nog steeds servicekosten?

VD1228
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2021 20:53

Airbnb rekent nog steeds servicekosten?

Ongelezen bericht door VD1228 »

Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik mijn eerste airbnb-boeking ooit gemaakt. Nu las ik vanavond dat er afgelopen jaar door de rechtbank in Amsterdam besloten is dat Airbnb aan haar huurders geen servicekosten meer mag rekenen. Dit verbaasde mij behoorlijk, aangezien ik bij mijn boeking van deze week nog gewoon servicekosten heb betaald! Nu ik net een andere boeking probeerde te maken, stonden ook hier gewoon weer servicekosten in het kostenoverzicht vermeld.

Lopen meer mensen hier tegenaan? Waarom rekent airbnb haar huurders nog steeds servicekosten, terwijl de rechtbank heeft besloten dat dit niet mag, en ze een miljoenenclaim aan hun broek hebben hangen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Airbnb rekent nog steeds servicekosten?

Ongelezen bericht door Jablan »

Pas wanneer Airbnb (Oyo) door een Europese rechter wordt veroordeeld, zal dit verdienmodel verdwijnen. Tot die tijd kun je zelf helpen, door niet via deze bemiddelaar te boeken. Genoeg anderen en als je een beetje handig bent, dan ben je fors goedkoper uit.
Airbnb pakt in totaal rond de 20% van jouw bruto betaling als commissie, al wordt het anders genoemd. Naast de servicekosten betalen verhuurders ook nog het nodige als commissie en bankkosten.

Alpro15
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2021 08:12

Re: Airbnb rekent nog steeds servicekosten?

Ongelezen bericht door Alpro15 »

Veel accommodaties hebben een facebookpagina, dan kan je bvb via messenger een boeking maken. Vaak goedkoper ook. Of je treedt in contact via airbnb maar maakt geen reservering (wat omslachtig maar het kan).

Gesloten