Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Arts70
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2021 16:03

Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door Arts70 »

Beste Forumleden,

Op 21-09-2020 boekten we via Kras onze huwelijksreis naar Bali met als vertrekdatum 03-10-2021
Op 02-10-2020 ontvangen we een mail dat Kras door TUI is overgenomen. In de mail is de volgende tekst opgenomen;
Uw vakantie
Uw vakantie gaat uiteraard gewoon door, alleen wordt deze na 1 april 2021 uitgevoerd door TUI. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw boeking.
Op 04-03 ontvangen we van TUI het bericht van u dat onze reis is geannuleerd wegens corona......

Inmiddels hebben we onze aanbetaling retour gehad maar er blijft een heel vervelende nasmaak aan de annulering hangen.
Dit heeft te maken met de reden van annulering (lees zo vroeg al) en het feit dat TUI nog steeds reizen aanbiedt naar Bali !!!!!

We hebben na de annulering telefonisch drie gesprekken gevoerd met medewerkers van TUI.
In deze drie gesprekken zijn tegenstrijdigheden uitgesproken maar nog erger ook onwaarheden.
TUI zou alle reizen naar Bali gaan annuleren terwijl TUI deze nog steeds aanbiedt op hun site.
De reis zou ook geannuleerd zijn omdat wij de enige geboekte waren voor deze reis. Dit klopt eveneens niet daar de reis reeds gegarandeerd was wegens voldoende deelname wat op de site destijds te zien was.
Maar het ergste is dat als een collega van me belt en vraagt of de reizen naar Bali gewoon geboekt kunnen worden ze een bevestigd antwoord krijgt.
Het gevoel wat bij ons overheerst is dat TUI ‘goedkope’ Krasreizen annuleert met als reden Corona om daarna hun eigen duurdere reizen te verkopen. Indicatief prijsverschil voor een vergelijkbare reis is nl €600,00

We hebben onze aanbetaling reeds terug gehad maar het blijft niet goed voelen.
Wat kunnen we hier aan doen is mijn contract vraag?

We hebben als particulier de drie gesprekken opgenomen (wat door particulieren is toegestaan)
Ik ben zeer teleurgesteld in TUI. Ik begrijp natuurlijk dat de reisbranche het zwaar heeft maar dit moet in mijn ogen echt niet kunnen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door geengast »

U boekte een reis naar Bali, wegens corona wordt deze geannuleerd en u heeft het betaalde geld retour gekregen.

Op 4 maart werd Indonesie door het ministerie van Buitenlandse Zaken als oranje gebied gemerkt. Tui laat u dezelfde dag weten dat de reis daarom geannuleerd moet worden.
Na 4 maart was een vakantie naar Bali niet meer mogelijk. Wel losse vluchten overigens, maar die werden ook ontraden.

Het spijt me, maar ik zie eigenlijk geen probleem.

sake1987

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door sake1987 »

geengast schreef:
05 mei 2021 13:32
U boekte een reis naar Bali, wegens corona wordt deze geannuleerd en u heeft het betaalde geld retour gekregen.

Op 4 maart werd Indonesie door het ministerie van Buitenlandse Zaken als oranje gebied gemerkt. Tui laat u dezelfde dag weten dat de reis daarom geannuleerd moet worden.
Na 4 maart was een vakantie naar Bali niet meer mogelijk. Wel losse vluchten overigens, maar die werden ook ontraden.

Het spijt me, maar ik zie eigenlijk geen probleem.
En dan ook nog het geld zonder problemen terug, dank dat u uw handen met dicht knijpen.
Nu rustig afwachten tot de wereld weer open gaat.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door 16again »

geengast schreef:
05 mei 2021 13:32
U boekte een reis naar Bali, wegens corona wordt deze geannuleerd en u heeft het betaalde geld retour gekregen.

Op 4 maart werd Indonesie door het ministerie van Buitenlandse Zaken als oranje gebied gemerkt. Tui laat u dezelfde dag weten dat de reis daarom geannuleerd moet worden.
Na 4 maart was een vakantie naar Bali niet meer mogelijk. Wel losse vluchten overigens, maar die werden ook ontraden.
De reis is voor oktober. Is die annulering dan niet erg voorbarig? Wie zegt dat in oktober nog steeds de bestemming oranje gebied is?
Natuurlijk van der zotte als de reis geannuleerd wordt, terwijl voor dezelfde periode wel opnieuw geboekt kan worden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat Tui feitelijk doet is aangegeven dat zij tekort zal schieten in de nakoming van de overeenkomst met u. De vraag is wat wilt u?

U kan naar Tui aangegeven dat zij geen recht heeft om de overeenkomst te ontbinden. U kan ook aangegeven dat er geen sprake is van overmacht aan hun kant. U kan ook bij een ander een reis boeken en het verschil verhalen op Tui, mits u daarbij redelijk te werk gaat.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik blijf me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die de boodschap " Blijf thuis" niet begrijpen. Op deze manier blijft de pandemie.
Verder is dit geen topic. TS had een probleem dat netjes is opgelost. Maar als een verwend nest blijven doorzagen om je zin te krijgen. Drie maanden in quarantaine, met een huwelijksreis naar de plee.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik verbaas me dat je niet even het vaccinactieschema er bij hebt gepakt. TS had geen probleem; wat jij een oplossing noemt is juist het probleem. De laatste groep wordt vanaf eind juni 2021 gevaccineerd. Begin oktober 2021 ligt ver na die datum.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
05 mei 2021 18:48
Ik blijf me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die de boodschap " Blijf thuis" niet begrijpen.
De boodschap luidt niet: blijf thuis tot en met oktober 2021.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
05 mei 2021 18:48
Ik blijf me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die de boodschap " Blijf thuis" niet begrijpen. Op deze manier blijft de pandemie.
Het blijft mij verbazen hoe slecht mensen topic lezen en dan nog verwijzen gaan maken naar andere omdat ze zelf niet hebben gelezen dat het over OKTOBER 2021 gaat.
Revoked schreef:
05 mei 2021 18:48
Verder is dit geen topic. TS had een probleem dat netjes is opgelost. Maar als een verwend nest blijven doorzagen om je zin te krijgen. Drie maanden in quarantaine, met een huwelijksreis naar de plee.
En dan conclusies trekken die niet kloppen en TS lekker gaan aanvallen omdat je niet de moeite hebt genomen het probleem te lezen van TS. Schandelijk! Zou de moderatie sieren als ze eens ingrepen in dit soort reacties.

Hermoso
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 09:36

Re: Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?

Ongelezen bericht door Hermoso »

Eigenlijk is er altijd al sprake van ongelijkheid en oneerlijke praktijken in de reiswereld. Voor geen enkele andere branche is het zo dat je als klant al maanden van tevoren moet (aan)betalen en dan maar afwachten of je ook daadwerkelijk krijgt wat er is afgesproken.
De klant zit vanaf het moment van de boeking vast, de reisorganisatie kan naar eigen believen als het ze ff niet goed uitkomt de reis annuleren. Dat staat in de voorwaarden en daar heb je maar mee te dealen als je georganiseerd op vakantie wilt.
De reisorganisaties worden beschermd doordat dit wettelijk is toegestaan, de consument is de klos en moet blij zijn dat die zijn eigen geld terug krijgt. Vreemde wereld eigenlijk, die reiswereld. Maarja, we willen op vakantie en kunnen niks anders dan ermee akkoord gaan.

Gesloten