LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

irene.schaaper
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2020 12:40

Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door irene.schaaper »

Via Booking een niet restitueerbaar tripje naar Malaga geboekt.Data 5/6 t/m 9/6.
Wegens Covid kan dit niet doorgaan.Na veel heen- en weergemail een bericht gekregen dat alleen tot 7 juni kostenloos geannuleerd kan worden omdat dan de hotels in Spanje weer open mogen. Vanuit NL mogen wij tot 15 juni echter niet inreizen in Spanje.Ik heb in NL geboekt dus zou dan deze datum niet bindend moeten zijn?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nee.
Dat je 'in Nederland' geboekt hebt, zegt niets. Je boekt via internet en waar je je op dat moment fysiek bevindt, is niet relevant.
Je kunt immers 'in Nederland' boeken, terwijl je niet vanuit Nederland in zult reizen. Of je boekt niet 'in Nederland, maar bent wel van plan vanuit Nederland in te reizen. Daarnaast kan het zijn dat u behoort tot een categorie reizigers die wel degelijk voor 15 juni Spanje in mag reizen. Je kunt niet verwachten dat de ondernemer hier rekening houdt met de situatie die voor u persoonlijk van toepassing is.

Wat mij eerder overkomt als dubieus is hier het opknippen van het tripje in 'losse dagen' waarbij voor sommige van die dagen restitutie plaats kan vinden en voor andere niet.
U boekte echter een verblijf, een aaneengesloten periode, niet een aantal losse dagen.
Dáárin moet u de argumenten zoeken om de gehele reissom terug te krijgen.
Als men u niet die gehele periode kan ontvangen (in dit geval vanwege Spaanse regels), dan kan men u natuurlijk een verkort verblijf aanbieden, dat in dit geval later ingaat. Het lijkt mij echter niet dat u verplicht bent te accepteren.
Ik zou zeggen: mag men u geen onderdak verschaffen op de eerste 2, 3 dagen van uw tripje, dan moet men de gehele boeking annuleren, zonder kosten voor u.

Hoe dit precies juridisch zit weet ik echter niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door Jablan »

Sins Pasen hanteert Booking weer de reguliere annuleringsvoorwaarden (na klachten van aanbieders). Niet-storneerbaar is een optie, die de accommodatie bepaalt. Neem daarom contact op met de accommodatie om te vragen wat mogelijk is.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door k2p »

Ik snap 'm niet. Je hebt gereserveerd voor 5 juni, maar het hotel kan dan niet leveren. Dus het hotel annuleert, en u krijgt dan gewoon uw geld terug. (Of voucher of whatever. Ik heb het nieuws daaromtrent niet gevolgd.)

Ze kunnen niet half annuleren. (Feitelijk de aankomstdatum verleggen en de duur van het verblijf verkorten.)

irene.schaaper
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2020 12:40

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door irene.schaaper »

Het is allemaal heel bijzonder idd. Volgens de Spaanse BOE mag er in de huidige fase en de volgende enkel " beweging binnen de provinciegrenzen zijn, dit is dus ook geen reden om het in 2en te delen.Denk gewoon een gevalletje onwil, 7 van de 10 klanten duiken er waarschijnlijk niet dieper in

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k2p schreef:
04 jun 2020 15:49
Ik snap 'm niet. Je hebt gereserveerd voor 5 juni, maar het hotel kan dan niet leveren. Dus het hotel annuleert, en u krijgt dan gewoon uw geld terug. (Of voucher of whatever. Ik heb het nieuws daaromtrent niet gevolgd.)

Ze kunnen niet half annuleren. (Feitelijk de aankomstdatum verleggen en de duur van het verblijf verkorten.)
Het hotel kan wel leveren maar TS kan niet naar het hotel toe. In regio's die in fase 1 zitten zijn de hotels in Spanje weer open. En TS nam natuurlijk ook bewust een risico met deze boeking dat hij niet geannuleerd kon worden.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door k2p »

sylvesterb schreef:
04 jun 2020 21:44
k2p schreef:
04 jun 2020 15:49
Ik snap 'm niet. Je hebt gereserveerd voor 5 juni, maar het hotel kan dan niet leveren. Dus het hotel annuleert, en u krijgt dan gewoon uw geld terug. (Of voucher of whatever. Ik heb het nieuws daaromtrent niet gevolgd.)

Ze kunnen niet half annuleren. (Feitelijk de aankomstdatum verleggen en de duur van het verblijf verkorten.)
Het hotel kan wel leveren maar TS kan niet naar het hotel toe. In regio's die in fase 1 zitten zijn de hotels in Spanje weer open. En TS nam natuurlijk ook bewust een risico met deze boeking dat hij niet geannuleerd kon worden.
Volgens TS mogen hotels pas 7 juni weer open. Als dat niet klopt, dan klopt mijn uitspraak ook niet.
dat alleen tot 7 juni kostenloos geannuleerd kan worden omdat dan de hotels in Spanje weer open mogen

irene.schaaper
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2020 12:40

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door irene.schaaper »

Hotels mochten idd open maar enkel voor ingezetenen van de eigen provincie of mensen die daar uit noodzaak moeten zijn, niet voor toerisme dus.Met het veranderen van fase 1 t/m 3 blijft dit gehandhaafd.Als het goed is, geldt 21 juni als datum voor volledige opening. voordat jullie mekaar afmaken

Bovendien10
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2018 10:40

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door Bovendien10 »

Wanneer heb je je reis geboekt? Ga je vliegen, treinen of eigen auto? Spanje mag je pas 21 juni in. Booking.com waarschuwde ruim van tevoren dat je naar je boeking moest kijken en er iets mee moest doen. De data lijken mij een reden om het hele bedrag terugbetaald te krijgen.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

'Toeristen zijn vanaf 1 juli weer welkom in Spanje. Dat heeft een woordvoerder van de Spaanse regering vrijdag gezegd. Dat betekent dat de grenzen voor buitenlandse vakantiegangers later opengaan dan donderdag werd gemeld."


Ik denk dat je nu stuk sterker in je schoenen staat om je geld terug te krijgen, bovenstaande staat hier op de site bij "corona nieuws" succes

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Booking-reis naar Spanje niet restitueerbaar

Ongelezen bericht door Brahms »

Het hotel is gewoon open, alleen topicstarter kan niet komen. Dat is toch echt haar eigen probleem.
Wanneer Irene, heb je de reis geboekt ?
Heb je een annuleringsverzekering ?

Gesloten