LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door Radar »

Vliegtuigmaatschappijen en reisorganisaties zijn niet te bereiken, vouchers komen niet binnen en geld wordt maar niet teruggestort. De klachten over de chaos in de reisbranche stromen binnen bij Radar. Hoe ver mag dit gaan?

Kijk het item terug op onze website: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... eld-terug/.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door mahadma »

Iedere boeker kan toch niet verwachten dat zij de enige zijn die een probleem heeft. Bij de reisorganisaties komen per klacht wel 10 tot 20 memo's binnen die voor file in de beantwoording zorgen. Terwijl de meeste reisburo's met thuiswerk bezig zijn.

zande.graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 20:44

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door zande.graaf »

Vorige week bij Transavia mijn geld van het deze zomer geannuleerde ticket gevraagd. Binnen een week op de creditcardrekening geboekt, Top.

petrameulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 21:13

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door petrameulen »

Ik heb de uitzending van 31 augustus gezien en ik worstel al maanden met hetzelfde probleem.
En dan gaat het niet om 1 vlucht, maar om wekelijkse vluchten vanaf 13 maart met Ryanair!
Inmiddels dus duizenden euro's!
Dus hoe zit het met Ryanair?
Ik vlieg wekelijks Rome Eindhoven meRyanair. Deze vluchten reserveer ik meteen zodra de vluchten geladen zijn.
Dus had in maart al mijn vluchten, wekelijks, geboekt tot eind oktober 2020.
Zoals bekend zijn alle vluchten geannuleerd vanaf maart. En in mijn geval nu tot en met september inmiddels.
Ik heb voor alle annuleringen een terugbetaling gevraagd. Ik wil geen vouchers. Wat moet ik met al die vouchers?
Tot op heden heb ik van al die vluchten nog geen cent terug ontvangen.
Gebeld, na hele lange wachttijden en heel veel geduld iemand aan de telefoon gekregen die vertelde dat binnen 2 weken het geld teruggestort zou zijn.
Dat was begin juli!
Maar nog steeds geen cent terug!
Ik loop tegen muren omhoog. Krijg niemand aan de telefoon.
Ryanair overleeft de coronacrisis over de rug van de gewone mens.
Het is misdadig, het is arrogant, het is onbeschoft!
Wat kan er hier aan gedaan worden?

Met groet,
Hans

koko11
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 21:11

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door koko11 »

Ik heb in mei dit jaar een voucher van Transavia gekregen voor en reis die geannuleerd was eind april. Op 17 augustus toch maar geld terug gevraagd. 24 augustus kreeg ik de bevestiging dat het geld binnen 10 dagen aan mij overgemaakt zou worden. Diezelfde dag was het al naar mijn creditcard rekening overgemaakt! Heel keurig dus. Wat in de uitzending over Transavia werd verteld herken ik dus in het geheel niet. Transavia heeft dit in mijn geval prima afgehandeld. Dit soort berichten moeten ook verteld worden!

Chris Luhulima
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 20:57

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door Chris Luhulima »

Begin Juni krijgen we een mail van KLM; verzoek tot teruggave van KLM.
Alles gelijk ingevuld en verstuurd.
Het gaat tenslotte om bijna €4000,-. 4 tickets naar USA.
Begin augustus kregen we het bericht van KLM dat het verzoek is afgewezen omdat de vlucht tussentijds is om geboekt. Heeft KLM zelf gedaan zonder ons te berichten. We moesten weer een verzoek indienen voor teruggave van bijna €4000.- met de mededeling van KLM dat het wel 10-12 weken kan duren voordat het in behandeling wordt genomen.
Ze zijn alleen te bereiken via whatsapp en dan moet je maar hopen dat iemand je bericht op pakt. Hoezo je moet geduld hebben!!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door Brahms »

In april 2x vlucht geannuleerd door buitenlandse luchtvaartmaatschappij. Het is nu september en het geld is nog niet retour. Tig keer is beloofd dat het nu echt gestort gaat worden, maar er gebeurt helemaal niets !

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door D34M0N »

petrameulen schreef:
31 aug 2020 21:17
Wat moet ik met al die vouchers?
Als je iedere week naar Rome en terug vliegt, dan komen vouchers toch prima van pas?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door geengast »

Het valt me op dat Radar zelf dit topic al lang op slot had gegooid als een ander het had geopend. Met als reden: titel niet in overeenstemming met artikel.

"Chaos in de reisbranche".....terwijl de 'reisbranche' in de uitzending maar één keer genoemd werd, namelijk om te zeggen dat daar het garantiefonds wél goed geregeld was.

De arrogantie van luchtvaartmaatschappijen die al meer dan 25 jaar zeggen dat een garantiefonds voor hun niet nodig is (want wij zijn immers KLM..) breekt hun nu op.

Dus: kan in de titel het woord reisbranche vervangen worden door 'luchtvaartmaatschappijen en hun boekingssites'?

Janneman7
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:10

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door Janneman7 »

Ryanair heeft al maanden geleden beloofd om ons ticket terug te betalen. Op hun website stond eind juli!
Ryanair heeft mijn vlucht geannuleerd op 20 mei en sindsdien nog geen cent terug gezien...

Op mails die ik hen stuur wordt helemaal niet gereageerd.

Ik krijg wel telkens mails of ik mijn voucher (waar ik niet om heb gevraagd) wil gebruiken. Nee dat wil ik niet!
Telkens moet ik dan weer reisgegevens invullen en aangeven dat ik mijn geld terug wil. Ik heb op hun mail van 20 mei al aangegeven dat ik mijn centjes terug wil.

Ik wordt hier nu toch echt wel boos om. Ik snap dat ik niet de enige ben die annuleert, maar beloven eind juli en dan half september nog niets geregeld is toch wel irritant.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2020 17:27

Re: Chaos in de reisbranche: lang wachten op voucher of geld terug

Ongelezen bericht door [email protected] »

Wij hebben met Corendon de zelfde ellende ,maar hebben overal "schijt"aan het europese wet geving daar om trent lappen zij allemaal aan hun laars leve de rechtstaat!!!!!!!!!!!!!

Gesloten