Cheaptickets, waar blijf je?

Jfelst
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Jfelst » 03 mei 2020 14:59

Ik krijg een vreemd gevoel met Cheaptickets. Tickets geboekt voor een vakantie van 23 maart 2020 tot en met 7 april 2020. In totaal vijf vluchten.

Op 20 maart wordt de eerste vlucht door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd. Waardoor de volgende vier vluchten (van dezelfde maatschappij) ook niet door kunnen gaan. Als via tussenpersoon is geboekt, loopt alles verder via tussenpersoon. Dat klopt natuurlijk. Ik heb de vluchten bij Cheaptickets geboekt. Het mailtje met de annulering, van de luchtvaartmaatschappij, was extra service van hen.

Op 22 maart 2020 annulering van luchtvaartmaatschappij doorgegeven aan Cheaptickets, met verzoek om restitutie van gehele boekingssom.
Op 22 maart e-mail van Cheaptickets dat gehele boeking is geannuleerd. Cheaptickets weet niet of gehele bedrag wordt gerestitueerd, maar gaan aan de slag met de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchtvaartmaatschappijen werken met "tegoedbonnen". Gezien de drukte kan het wel weken duren voor de restitutie er is. Cheaptickets heeft genoeg gegevens, stuur alstublieft geen e-mails.

Het is nu 3 mei 2020 (6 weken verder) en nog niets verder gehoord van Cheaptickets. Telefonisch is Cheaptickets onbereikbaar, zelfs het telefoonnummer is verwijderd van de site. Verdere communicatie onthouden zij zich van. En stuur geen e-mails, want zij hebben gegevens genoeg.

Voordat ik deze melding op het forum heb gelezen vandaag toch maar een e-mail gestuurd aan Cheaptickets. Dat ik nu na 6 weken graag het totale bedrag gerestitueerd wil zien op mijn bankrekening. Dat "tegoedbonnen" voor mijn geen oplossing bieden. Door de coronacrisis heb ik financiële consequenties en die worden niet opgelost door tegoedbonnen.

Ondertussen begrepen dat er nog meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Maar een vlucht van 23 maart 2020 is waarschijnlijk één van de eerste vluchten die geannuleerd werd. En nu nog niet afgehandeld door Cheaptickets? Dat houdt m.i. in dat er weinig gebeurd bij Cheaptickets.

sylvesterb
Berichten: 3982
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door sylvesterb » 03 mei 2020 15:46

Jfelst schreef:
03 mei 2020 14:59
Voordat ik deze melding op het forum heb gelezen vandaag toch maar een e-mail gestuurd aan Cheaptickets. Dat ik nu na 6 weken graag het totale bedrag gerestitueerd wil zien op mijn bankrekening. Dat "tegoedbonnen" voor mijn geen oplossing bieden. Door de coronacrisis heb ik financiële consequenties en die worden niet opgelost door tegoedbonnen.
Cheaptickets is zoals je stelt een tussen persoon of een bedrag terug krijgt of een tegoed bepalen zijn niet. U kunt heel hard roepen, schreeuwen, forums volgooien maar dit zal niets veranderen aan dat u weken (dus zoals u nu weet meer dan 6) zal moeten wachten op een antwoord. Heel vervelend maar daar gaat Tros Radar of dit forum niets aan veranderen.

livia.boudewijns
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2020 22:49

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door livia.boudewijns » 10 mei 2020 22:52

Beste allemaa,
Van 22 tot 31 maart zou ik met school op excursie gaan naar Finland. Op 15 maart is mijn reis naar Finland geannuleerd door cheaptickets, ik zou op 22 maart vliegen.
Cheaptickets zegt dat ik mijn geld terug krijg en vooral GEEN contact moet opnemen.
Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord, het postadres is nergens meer te vinden, bellen kan niet en als ik mail krijg ik niks te horen.
Mensen uit mijn reisgezelschap die direct bij Finnair hebben geboekt, hebben al weken geleden hun geld terug gekregen.
Ondertussen wordt er al gespeculeerd dat CheapTickets op een faillissement afstormt en ik dus mijn geld (zo’n €600) niet meer terug krijg.
Wat moet ik doen? Ik ben 22 jaar, een rechtsbijstandsverzekering heb ik niet. Wie kan mij helpen?

youss
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:36

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door youss » 12 mei 2020 16:15

livia.boudewijns schreef:
10 mei 2020 22:52
Beste allemaa,
Van 22 tot 31 maart zou ik met school op excursie gaan naar Finland. Op 15 maart is mijn reis naar Finland geannuleerd door cheaptickets, ik zou op 22 maart vliegen.
Cheaptickets zegt dat ik mijn geld terug krijg en vooral GEEN contact moet opnemen.
Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord, het postadres is nergens meer te vinden, bellen kan niet en als ik mail krijg ik niks te horen.
Mensen uit mijn reisgezelschap die direct bij Finnair hebben geboekt, hebben al weken geleden hun geld terug gekregen.
Ondertussen wordt er al gespeculeerd dat CheapTickets op een faillissement afstormt en ik dus mijn geld (zo’n €600) niet meer terug krijg.
Wat moet ik doen? Ik ben 22 jaar, een rechtsbijstandsverzekering heb ik niet. Wie kan mij helpen?
Toevallig met een Creditcard van ICS geboekt? Zo, ja kun je een chargeback uitvoeren en word het bedrag teruggehaald bij Cheaptickets. Bij de ING en Rabobank weet ik niet of die regeling er ook in zit.

Omdat Cheaptickets verplicht is je gehele aankoopsom terug te geven kun je (indien je een rechtsbijstand hebt) er een jurist op zetten die zorg draagt voor een incassoprocedure bij Cheaptickets.

Let op Cheaptickets moet in tegenstelling tot airlines wel altijd terugbetalen omdat er betaald word maar niks geleverd. Airlines komen onder de NL regeling nog weg met een voucher, maar deze kun je weigeren en je beroepen op de Europese verordening welke hoger staat dan de NL regeling.

Powerbank12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2019 13:55

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Powerbank12 » 13 mei 2020 11:39

Als je aan Cheaptickets rechtstreeks hebt betaald dan kan je ze in gebreke stellen. Het 'probleem' moeten zij dan maar oplossen met een vliegtuigmaatschappij. Overigens hoef je ook geen tegoedbonnen te accepteren. Ze kunnen niet niets van zich laten horen en het dan maar afschuiven op de maatschappij waarmee je vliegt. Je benoemt zelf diverse veranderingen op hun site, die ze niet zonder reden zullen hebben doorgevoerd. Hoe uitzonderlijk de huidige tijd ook is.

marcelvphilips
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2020 12:49

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door marcelvphilips » 04 jul 2020 13:05

Ik heb 26 juni 2020 een vakantie geboekt met Cheaptickets, met Transavia als carrier. Ik heb extra zaken moeten bijbetalen, waaronder ruimbagage voor alle 3 personen voor de heen en terugvlucht. Dit staat ook op het overzicht van Cheaptickets.

Het vertrek op maandag 29 juni in de vroege ochtend, schepte mijn verbazing en frustratie dat de ruimbagage niet is meegerekend. Ik mocht van Transavia uit de rij, naar een balie (wat zoeken was) en werd door een oververmoeide employee geholpen, om de ruimbagage bij Transavia te betalen. Kennelijk doen zij niets met Cheaptickets als die nog niet hebben betaald, ondanks mijn schriftelijk bewijs. Enfin, ik heb betaald en een receipt gevraagd. Aangekomen in Algarve meteen gebeld met Cheaptickets, die niet bereikbaar zijn, zowel telefonisch niet, als via hun vragenformulier online. Deze heb ik 3 dagen achtereen en vandaag opnieuw ingevuld. Ook op directe e-mails, voor zover die gelezen worden, wordt niet gereageerd. Zogenaamd hebben ze het druk...

Ik weet nu al dat ik op mijn terugreis a.s. maandagavond ik opnieuw aan de desk bij Transavia de ruimbagage zal moeten betalen. Transavia zond de dag na mijn aankomst een bevestigingsmail met overzicht van de boeking, mosterd na de maaltijd. Hierop stond mijn ruimbagage voor de heenvlucht, maar niet voor de terugvlucht. De heenvlucht is wat ik op Schiphol in de vroege ochtend, overbodig en onterecht, heb moeten betalen natuurlijk.

Inderdaad, waar blijft Cheaptickets. Dit is een aanfluiting, zeer schandalig. Voor mij eens en nooit meer. Ik zal ze per snailmail, de ouderwetse post via PostNL opnieuw mijn klacht schrijven en eisen dat ze mij per kerende post netjes beantwoorden en mijn dubbele kosten terstond terugbetalen. Anticiperend op nul reactie, zal vrij kort daarna een brief van mijn advocaat komen.

Een tip aan alle fora lezers (overigens ben ik geen forum type en houd ik helemaal niet van naming and shaming): boek nooit bij Cheaptickets. En ik vermoed dat dit ook voor andere van dergelijke onlinewinkels geldt. Of doe anders vooraf grondig onderzoek naar de betrouwbaarheid van zo'n tickets/reis aanbieder.

Plaats reactie