LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cheaptickets, waar blijf je?

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Jfelst »

Ik krijg een vreemd gevoel met Cheaptickets. Tickets geboekt voor een vakantie van 23 maart 2020 tot en met 7 april 2020. In totaal vijf vluchten.

Op 20 maart wordt de eerste vlucht door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd. Waardoor de volgende vier vluchten (van dezelfde maatschappij) ook niet door kunnen gaan. Als via tussenpersoon is geboekt, loopt alles verder via tussenpersoon. Dat klopt natuurlijk. Ik heb de vluchten bij Cheaptickets geboekt. Het mailtje met de annulering, van de luchtvaartmaatschappij, was extra service van hen.

Op 22 maart 2020 annulering van luchtvaartmaatschappij doorgegeven aan Cheaptickets, met verzoek om restitutie van gehele boekingssom.
Op 22 maart e-mail van Cheaptickets dat gehele boeking is geannuleerd. Cheaptickets weet niet of gehele bedrag wordt gerestitueerd, maar gaan aan de slag met de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchtvaartmaatschappijen werken met "tegoedbonnen". Gezien de drukte kan het wel weken duren voor de restitutie er is. Cheaptickets heeft genoeg gegevens, stuur alstublieft geen e-mails.

Het is nu 3 mei 2020 (6 weken verder) en nog niets verder gehoord van Cheaptickets. Telefonisch is Cheaptickets onbereikbaar, zelfs het telefoonnummer is verwijderd van de site. Verdere communicatie onthouden zij zich van. En stuur geen e-mails, want zij hebben gegevens genoeg.

Voordat ik deze melding op het forum heb gelezen vandaag toch maar een e-mail gestuurd aan Cheaptickets. Dat ik nu na 6 weken graag het totale bedrag gerestitueerd wil zien op mijn bankrekening. Dat "tegoedbonnen" voor mijn geen oplossing bieden. Door de coronacrisis heb ik financiële consequenties en die worden niet opgelost door tegoedbonnen.

Ondertussen begrepen dat er nog meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Maar een vlucht van 23 maart 2020 is waarschijnlijk één van de eerste vluchten die geannuleerd werd. En nu nog niet afgehandeld door Cheaptickets? Dat houdt m.i. in dat er weinig gebeurd bij Cheaptickets.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jfelst schreef:
03 mei 2020 14:59
Voordat ik deze melding op het forum heb gelezen vandaag toch maar een e-mail gestuurd aan Cheaptickets. Dat ik nu na 6 weken graag het totale bedrag gerestitueerd wil zien op mijn bankrekening. Dat "tegoedbonnen" voor mijn geen oplossing bieden. Door de coronacrisis heb ik financiële consequenties en die worden niet opgelost door tegoedbonnen.
Cheaptickets is zoals je stelt een tussen persoon of een bedrag terug krijgt of een tegoed bepalen zijn niet. U kunt heel hard roepen, schreeuwen, forums volgooien maar dit zal niets veranderen aan dat u weken (dus zoals u nu weet meer dan 6) zal moeten wachten op een antwoord. Heel vervelend maar daar gaat Tros Radar of dit forum niets aan veranderen.

livia.boudewijns
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2020 22:49

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door livia.boudewijns »

Beste allemaa,
Van 22 tot 31 maart zou ik met school op excursie gaan naar Finland. Op 15 maart is mijn reis naar Finland geannuleerd door cheaptickets, ik zou op 22 maart vliegen.
Cheaptickets zegt dat ik mijn geld terug krijg en vooral GEEN contact moet opnemen.
Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord, het postadres is nergens meer te vinden, bellen kan niet en als ik mail krijg ik niks te horen.
Mensen uit mijn reisgezelschap die direct bij Finnair hebben geboekt, hebben al weken geleden hun geld terug gekregen.
Ondertussen wordt er al gespeculeerd dat CheapTickets op een faillissement afstormt en ik dus mijn geld (zo’n €600) niet meer terug krijg.
Wat moet ik doen? Ik ben 22 jaar, een rechtsbijstandsverzekering heb ik niet. Wie kan mij helpen?

Powerbank12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2019 13:55

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Powerbank12 »

Als je aan Cheaptickets rechtstreeks hebt betaald dan kan je ze in gebreke stellen. Het 'probleem' moeten zij dan maar oplossen met een vliegtuigmaatschappij. Overigens hoef je ook geen tegoedbonnen te accepteren. Ze kunnen niet niets van zich laten horen en het dan maar afschuiven op de maatschappij waarmee je vliegt. Je benoemt zelf diverse veranderingen op hun site, die ze niet zonder reden zullen hebben doorgevoerd. Hoe uitzonderlijk de huidige tijd ook is.

marcelvphilips
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2020 12:49

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door marcelvphilips »

Ik heb 26 juni 2020 een vakantie geboekt met Cheaptickets, met Transavia als carrier. Ik heb extra zaken moeten bijbetalen, waaronder ruimbagage voor alle 3 personen voor de heen en terugvlucht. Dit staat ook op het overzicht van Cheaptickets.

Het vertrek op maandag 29 juni in de vroege ochtend, schepte mijn verbazing en frustratie dat de ruimbagage niet is meegerekend. Ik mocht van Transavia uit de rij, naar een balie (wat zoeken was) en werd door een oververmoeide employee geholpen, om de ruimbagage bij Transavia te betalen. Kennelijk doen zij niets met Cheaptickets als die nog niet hebben betaald, ondanks mijn schriftelijk bewijs. Enfin, ik heb betaald en een receipt gevraagd. Aangekomen in Algarve meteen gebeld met Cheaptickets, die niet bereikbaar zijn, zowel telefonisch niet, als via hun vragenformulier online. Deze heb ik 3 dagen achtereen en vandaag opnieuw ingevuld. Ook op directe e-mails, voor zover die gelezen worden, wordt niet gereageerd. Zogenaamd hebben ze het druk...

Ik weet nu al dat ik op mijn terugreis a.s. maandagavond ik opnieuw aan de desk bij Transavia de ruimbagage zal moeten betalen. Transavia zond de dag na mijn aankomst een bevestigingsmail met overzicht van de boeking, mosterd na de maaltijd. Hierop stond mijn ruimbagage voor de heenvlucht, maar niet voor de terugvlucht. De heenvlucht is wat ik op Schiphol in de vroege ochtend, overbodig en onterecht, heb moeten betalen natuurlijk.

Inderdaad, waar blijft Cheaptickets. Dit is een aanfluiting, zeer schandalig. Voor mij eens en nooit meer. Ik zal ze per snailmail, de ouderwetse post via PostNL opnieuw mijn klacht schrijven en eisen dat ze mij per kerende post netjes beantwoorden en mijn dubbele kosten terstond terugbetalen. Anticiperend op nul reactie, zal vrij kort daarna een brief van mijn advocaat komen.

Een tip aan alle fora lezers (overigens ben ik geen forum type en houd ik helemaal niet van naming and shaming): boek nooit bij Cheaptickets. En ik vermoed dat dit ook voor andere van dergelijke onlinewinkels geldt. Of doe anders vooraf grondig onderzoek naar de betrouwbaarheid van zo'n tickets/reis aanbieder.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Jfelst »

Eerlijk is eerlijk. Hier iets posten, maar dan ook de oplossing hier neerzetten.
Op 6 februari 2020 geboekt. Vliegen op 22/23 maart 2020 en retour op 6 en 7 april 2020. Alles door luchtvaartmaatschappij geannuleerd op 20 maart 2020.
Meerdere e-mails gestuurd, ondanks verzoek van Cheaptickets dit niet te doen. Antwoord was altijd een standaardmailtje. Tot vorige week, toen kwam er een wat persoonlijker antwoord. Gevolgd door de melding dat er terugbetaald ging worden. Binnen 10 werkdagen zou het bedrag op de rekening staan. Dat werd zelfs binnen drie dagen.
Het heeft zo’n 110 dagen geduurd, maar na de annulering is nu de gehele reissom (minus de dossierkosten van € 29) gerestitueerd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Is er niet iets mogelijk met de diverse garantiefondsen?
ANVR / IATA / SGR zie ik op de website pronken, dat zal toch wel werkelijke informatie zijn?

stefny.poillot
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2020 20:31

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door stefny.poillot »

Cheaptickets, waar blijf je voor al die mensen? Zoveel mensen wachten op hun geld. Elke keer krijgen we een standaard mail dat jullie er mee bezig zijn maar verder gebeurt er niks. Meerdere vluchten geboekt naar Central America begin April. Lang verwachte vakantie met gezin. Voor gespaard. Helaas door Corona ging het niet door. Nu al weken op geld aan het wachten. Telefonisch niet te bereiken en elke keer maar weer die standaard mail. Ik hoor om mij heen van mensen die hun vliegticket direct bij een luchtvaartmaatschappij hebben geboekt wel al lang een voucher of geld terug hebben gekregen. Hier moet toch wat mee gedaan worden?

RianneKorea
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2020 22:19

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door RianneKorea »

Eind vorig jaar een reis geboekt bij cheap tickets om in juni 3 weken naar Korea te gaan. Uiteraad hebben wij dezelfde ervaringen als de rest hier dat de communicatie met cheap tickets alleen maar 1 richtingsverkeer is.
Na veel moeite kregen wij via klacht.nl eindelijk een reactie dat onze reis geannuleerd zou worden.

Vervolgens hebben wij contact gezocht met korean air en die gaven aan dat het volledige bedrag is gerestitueerd naar cheap tickets.

Wij krijgen vandaag bericht terug dat het geld is terug gestort op onze rekening, echter wordt er 129,00 te weinig gestort. Volgens de nota moeten wij annuleringskosten en dossierkosten betalen maar geven ze ons wel 20 euro korting hierop en moeten wij nog maar 109,00 euro te betalen. Alleen laten ze dit niet zien in het restitutie bedrag en betalen we toch nog 129,00.

Echter korean air heeft alles terug gestort en rekenen hier niks voor. Wij zijn niet akkoord gegaan met een annuleringsofferte dus ook niet met de kosten die hieraan hangen

Groeten Rianne

Timflierman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2020 08:01

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Timflierman »

Dag Allemaal,

Na wat zoek werk kwam ik dit forum tegen. Ook ik ben een van de gedupeerde waar Cheaptickets niet op reageert.

Wij hebben onze vlucht (met KLM) naar Curaçao geboekt bij Cheaptickets op 27 Februari 2020. We zouden vertrekken op 30 augustus en 11 september weer terug komen.

Gezien de onrustige situatie in Curaçao en het Corona virus proberen wij nu ons geld terug te krijgen. De risico’s vinden wij op dit moment namelijk te groot. De werkgever gaat bijv. niet onze dagen van eventuele thuis quarantaine voor zijn of haar rekening nemen. (Uiteraard begrijpelijk.) en mijn nieuwe werkgever wil dat ik 1 september start. Hierdoor hebben wij ook onze vakantie twee weken naar voren gehaald.

Nu probeer ik al vanaf eind juni met Cheaptickets in contact te komen. Uit voorzorg heb ik zelf ook al gebeld met KLM (die per telefoon wel reageren) en wisten mij te vertellen dat het aanvragen van een credit of het ontvangen van bijv. een voucher geregeld moet worden bij Cheaptickets. Toen kreeg ik op 2-7-2020 toch een reactie van Cheaptickers met daarin hun antwoord dat ik bij KLM moest aankloppen. Nadat ik dit antwoord had ontvangen van Cheaptickets heb ik daarop dus gereageerd met het antwoord van KLM.L, dat cheaptickers zelf moet komen met een credit/voucher.

Sindsdien blijft het angstvallig stil en lijkt Cheaptickets van de aardbodem verdwenen. Erg jammer dat er zo slecht wordt gereageerd naar de consument. Uiteindelijk kost het hun op deze manier allemaal klanten...

Ben benieuwd hoe zich dit ontwikkeld.

Mvg, Tim

Lenneke46
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2020 12:36

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Lenneke46 »

Eind vorig jaar tickets geboekt om te vliegen naar Brazilie , de reis zou a.s. zaterdag plaats moeten vinden.
Meerdere malen kontakt gezocht met Cheaptickets , wat nu alleen via mail of FB kan, ik heb gevraagd de
tickets te wijzigen naar een andere datum en wel naar volgend jaar.
Wel een mail gehad dat TAP Portugal kosteloos omboekt tot eind dit jaar, dus heb ik anderhalve maand
geleden een aanvraag gedaan om deze tickets om te boeken, tot op dit moment nog geen reaktie gehad dat dit daadwerkelijk
gebeurd is,
Wel wordt om je boekingsnummer gevraagd maar daarna hoor je dan weer niks. OH ja als ik via de chat op
cheaptickets een vraag wil stellen, dan bestaat mn boekingsnummer niet meer !???
Mijn reis staat nog op OK en ik zou morgen in kunnen checken, maar we willen niet, wederom weer om bevestiging
gevraagd of mijn wijziging geaccepteerd gaat worden, moet toch niet zo moeilijk zijn toch ?
Ik snap dat ze het druk hebben, maar ze moeten ook snappen dat wij en iedereen een bevestiging willen hebben, zij zijn
toch de tussenpersoon .

Groetjes Lennie

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wilt u dan annuleren en hebt u dat aan Cheaptickets medegedeeld?

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Is er eigenlijk een scenario denkbaar dat de mensen die de bui al zagen hangen met een procedure hun geld er geforceerd uit trekken en de "wachters" aan een lege huls staan te trekken?

Rolph Bronkhorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2020 11:31

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Rolph Bronkhorst »

Ik ben al maanden aan het wachten op Cheaptickets (CHNL-17211899). Behalve wat automatische emails en een chatrobot, die aangeven dat het nog steeds in behandeling is bij Eva Air, werd mij telefonisch door Eva Air aangegegeven dat dit al verwerkt was en dat ik weer bij Cheaptickets moest zijn.

Het is wel jammer, dat sinds onze vluchten (AMS-BKK op 25-04-2020 en BKK-AMS op 16-05-2020, 3 retour tickets) geannuleerd werden in april, het zo lang duurt. Tot op heden dus nog geen geld en geen voucher ontvangen terwijl we wel 2413,91 Euro betaald hebben.

Mick Davies
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:30

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Mick Davies »

Tja, nog een boze klant hier. Ik had 2 retour tickets geboekt naar Milan met een vertek datum 24-04-20 Vlucht nummer VK8436 met Level airlines, de reis was vanwege covid natuurlijk geannuleerd, en na elke keer weer een mail te sturen met een robot antwoord terug....ben ik het wel een beetje zat. Het is nu december! Ook ik ben geadviseerd door ene Tessa van cheaptickets om de vluchtmaatschappij te benaderen, Level is schijnbaar failliet gegaan intussen, dus moet ik bij Vueling aankloppen.... ik heb geantwoord dat ik vind cheaptickets hiervoor verantwoordelijk is.... ik heb mijn geld aan hun betaald, en toen mijn reis geannuleerd was, hebben zij gemeld dat ik niets hoefde te doen, de restitutie proces zouden zij op zich nemen.
Dit was natuurlijk eens en nooit meer!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom is Cheaptickets.nl eigenlijk aangesloten bij SGR? Ze pronken met het SGR-logo op hun site. Maar er is geen enkele SGR garantie voor de losse vliegtickets die cheaptickets.nl verkoopt. Een lege huls.

Van de SGR-site:
Geldt de garantie van SGR ook voor losse vliegtickets geboekt bij een SGR deelnemer?

Nee, in artikel 3 lid 3 van de garantieregeling staat dat losse overeenkomsten van luchtvervoer niet onder de SGR garantieregeling vallen. Ook lijndiensten en charters vallen niet onder de SGR garantie.
De Reclamecodecommissie heeft hier september jl. een klacht over behandeld:
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... 94/278780/

Remmes
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2021 10:14

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door Remmes »

december 2019 5 tickets bij Emirates via cheaptickets geboekt naar Vietnam. kosten 3800, met stoelreserveringen. Door Emirates geannuleerd. Ik heb elke maand vanaf maart 2020 een mail gestuurd, soms netjes, soms vervelend. Ook met Emirates zelf gebeld, en dat in de mail naar cheaptickets gezet. Uiteindelijk in november 2020 mijn tickets terug gehad maar niet de betaling van mijn stoelreserveringen. Moeten ze apart aanvragen... dus maar weer in de mail.. vandaag de betaling van mijn stoelreserveringen terug gehad. het volledige bedrag en zelfs geen reservering/dossier kosten. Tot op de cent alles terug.
Advies: elke maand mailen, zelf bellen met vliegmaatschappij en een gezonde dosis geduld!! Succes!

robvanr
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:38

Re: Cheaptickets, waar blijf je?

Ongelezen bericht door robvanr »

Ik zit ook al 9 maanden op restitutie via Cheaptickets van een TAP vlucht naar Portugal te wachten. Krijg alleen maar standaardmailtjes en er gebeurt niks. Eén ding geleerd van de crisis: ik boek nooit meer via dit soort sites. Volgende keer direct bij de luchtvaartmaatschappij (KLM heeft een andere reis van mij al lang terug gestort). Dan maar iets meer betalen.

Gesloten