Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

vincent_sts
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2021 23:21

Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door vincent_sts »

Mijn vrouw is gisteren getest door Covidia, een aanbieder met meer dan 20 locaties voor PCR testen. We zijn nu meer dan 30 uur verder en nog steeds geen resultaat. Er gaan zelfs verhalen van mensen die hun vlucht missen omdat het resultaat gratis testen niet op tijd in de app / online beschikbaar komen.

Hebben andere de zelfde ervaring, hoe lang duurt het voor dat een gratis test uitslag geeft? Covidia is niet bereikbaar per telefoon en email wordt niet beantwoord.

flschut
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2014 13:43

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door flschut »

Bij ons precies hetzelfde, woensdag 14 juli om 1600 antigeentest gedaan, nu vrijdag 16 juli 12:08 nog steeds niets. :evil:

Renate92
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2021 16:37

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Renate92 »

Ik had een afspraak bij lead healthcare-covid services een pcr test. Uiteindelijk na 4 dagen nooit de uitslag gekregen. Zij gaven al aan dat de Ggd voorrang heeft op testen ipv vakantiegangers, zij zijn afhankelijk van het laboratorium. Gelukkig wel op tijd een antigenen test gedaan. Dit was bij een andere praktijk die heeft een eigen laboratorium en daar was de uitslag in 10min binnen.

keestramper
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2014 12:18

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door keestramper »

Eigen schuld als je test uitslag te laat is. Overal in Nederland heb je teststraten die binnen 1 uur de uitslag mededelen. Ik zelf ben er een keer geweest en binnen 15 minuten had ik de uitslag voordat ik thuis was.

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, aan die snelteststraten heb je niet als je naar het buitenland wil. Dat moet een pcr test zijn en daar heeft inderdaad de GGD voorrang.

s.lindenschot
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2021 17:59

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door s.lindenschot »

Gratis reistest bij covidia.
Woensdag om 14:00 uur met de hele familie getest. Nu vrijdag 18:10 nog steeds geen bericht.
Ook niet bereik baar per telefoon.
20 minuten aan de lijn hangen en in 2 seconden afgescheept dat ik maar op de mail moest wachten.
72 uur geldig vanaf testen?
De uren zijn zo al verlopen voor de uitslag er is.
Persoonlijk vind ik het geld klopperij wel geld claimen bij de overheid maar geen uitslag.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door lpc »

Ik heb betaald voor de test maar had de uitslag dan ook tijdig en volgens afspraak ontvangen.
Wat kan je verwachten bij een gratis test? Je vlucht missen kost je meer!

Everwijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2021 05:40

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Everwijn »

Mijn vrouw heeft 16 april om 8:00 sochtends de pcr test gedaan. Er werd een garantie gegeven dat het resultaat tussen 24 en 36 uur naar je email wordt verzonden. Zaterdagavond na 36 uur maar een betaalde test gedaan met spoed. Zit nu zondagochtend 6:00 op Schiphol en wat denk je. Geen uitslag. Het is belachelijk dat de overheid bedrijven betaald voor testen die nutteloos zijn omdat ze pas na meer dan 46 uur nog geen uitslag hebben. De betaalde testuitslag habben we al vannacht. Naar mijn mening moeten de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor het testen voor elk te late uitslag de kosten van de test aan de overheid terugbetalen en de kosten van de reiziger compenseren. Gelukkig kunnen we vliegen omdat we geen risico namen, anders waren de gevolgen voor ons echt heel groot. Ook vraag ik mij af hoe ze de testen voor Frankrijk gaan garanderen waarvan de test niet ouder mag zijn dan 24 uur. Dat zou in ons geval betekenen dat de testuitslag al niet meer geldig is bij ontvangst.

Conclusie, het is een zooitje!! Ik hoop dat mensen die nog gaan vliegen deze problemen niet gaan tegenkomen en wens iedereen een fijne vakantie toe.

chester74
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2021 14:03

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door chester74 »

Zaterdag 11:00 via de overheid aangewezen naar een test locatie van covidia in ridderkerk. 1 uur in de rij met 50 man. Volgende dag een mailtje vanwege storing kunnen wij de testuitslag niet verwerken. Mensen kunnen dus niet op vakantie omdat zij hun testuitslag niet krijgen. Telefoon nummer gebeld 1 uur in de wacht en je komt niet aan de beurt. Een ander telefoon nummer van hun gevonden wat in het KvK register stond en toen kreeg ik een automatisch bericht dat zij gesloten zijn op zondag en dat ze storing hebben en je een betaalde test moet doen mocht je nog een uitslag willen. Dat is lekker, geld van de overheid (ons het volk) opstrijken om vervolgens niet te doen wat je hoort te doen. Rondweg asociaal.

NeoDutchio
Berichten: 12315
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het heeft weinig met asociaal te maken, wel met continue veranderende voorwaarden om op reis te kunnen. Hierdoor wordt de druk steeds hoger. Dat gecombineerd met een hoos aan nieuwe besmettingen waardoor de reguliere teststraten overlopen geeft een enorme vertraging. Is het dan slim om door te blijven testen? In mijn ogen niet, maar wat moet je anders?
Privé heb ik hetzelfde probleem. Aankomende zaterdag moet ik vanwege familie omstandigheden naar Frankrijk toe. Om Frankrijk binnen te komen volstond een test van maximaal 72 uur oud, nu is dat 24 uur geworden. Gelukkig mag dat ook een antigeentest zijn, anders is het onmogelijk. Echter is een antigeentest niet bestemd voor België, waar we toch echt doorheen moeten.
Dankzij de veranderingen komt er nu extra druk.

Fatherjacob
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2021 12:11

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Fatherjacob »

Wij hebben 9 juli met het hele gezin getest (antigeen) voor de reis en nog altijd geen uitslag. Die gaat ook niet komen wat de telefonische klantenservice (na meer dan 20 pogingen om uberhoubt contact te krijgen) roept dat onze reserveringscodes niet in het systeem staan en hangen dan gewoon op. Uiteraard hebben we wel mails van de reservering en stonden we wel in het systeem toen we voor test kwamen. Schandalig slecht allemaal. Klantenservice onbereikbaar via mail, onbeschoft via telefoon. 0 procent inzet om het samen om te lossen.
Op de locatie was het trouwens ook slecht geregeld. Onmogelijk om afstand te houden, personeel zonder mondkapje etc.

Kortom dit bedrijf verdient het wat ons betreft niet om geld van de overheid te trekken. Een foutje kan gebeuren maar hier is absoluut geen intentie om het op te lossen. Als je de andere berichten op internet leest, zijn we zeker niet de eerste en vast niet de laatste. Jammer

Tom_1995
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2021 14:16

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Tom_1995 »

Bieden de PCR test voor binnen 24 aan en vertellen aan de telefoon doodleuk dat het momenteel 32 uur kost. Heel erg dat dit allemaal mag en schandalig dat ze het aanbieden.. Vakantie in de soep!

AP09
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2021 20:36

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door AP09 »

Er is iets vreemds aan de hand met de "gratis" testenvoorjereis testen.

Onze situatie: gister (zondagmiddag) zijn we vertrokken naar Griekenland. Vrijdagochtend hebben we daarvoor een PCR-test gedaan bij Lead Healthcare, maar kregen na het doen van de test te horen dat de uitslag na 48 uur binnen zou zijn wegens drukte in de laboratoria. Omdat dit te krap werd voor onze reis hebben we zaterdagochtend een antigeen-test gedaan bij Covidia.

De uitslag zou na 20 minuten bekend zijn en binnen 3 uur verstuurd zijn.

Na 6 uur nog geen uitslag te hebben, hebben we contact proberen te zoeken met Covidia. Het bedrijf heeft echter geen mogelijkheid om contact op te nemen - mailen doet niets en telefoonnummer is het landelijke Testenvoorjereis nummer, waar we na een uur ophingen zonder iemand gesproken te hebben.

We hebben toen maar zondagochtend een betaalde sneltest gedaan, uiteraard bij een ander bedrijf. De uitslag daarvan was zoals daar gecommuniceerd binnen 30 minuten binnen, dus we konden vertrekken.

De PCR-testuitslag kwam vanochtend, meer dan 72 uur na afname, binnen. De uitslag van de sneltest(!) kwam vanmiddag, 53 uur(!) na afname, binnen.

Ja, op vakantie gaan in deze tijd is een luxe en geen hoofdzaak, en het is begrijpelijk dat het druk is wegens oplopende besmettingscijfers en de vraag enorm toeneemt. Echter:
- het is raar dat een bedrijf afspraken door laat gaan, en geld van de overheid ontvangt, voor diensten die niet geleverd kunnen worden (antigeen testen zijn na 48 uur niet geldig, PCR-testen na 72 uur niet);
- het is raar dat er beloftes worden gedaan door beide bedrijven (uitslag na 48 uur / max 3 uur) die simpelweg niet (kunnen) worden nageleeft;
- het is raar dat er bij bovenstaande problemen geen communicatie is geweest, noch dat er een manier is om het bedrijf te bereiken of verantwoordelijk te houden.

Het is bovenal vreemd dat de "gratis" testen (lees: betaald met belastingsgeld) enorme vertragingen hebben terwijl zelfbetaalde testen wel op tijd een uitslag kunnen leveren.

Bij Covidia binnen was het overigens ook slecht geregeld: persoonsgegevens werden met de hand op een los A4tje overgeschreven (AVG?) en de medewerkers konden bij navraag niks vertellen over de wachttijd - bel het bedrijf zelf maar, werd gezegd.

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, logisch dat het zo lang duurt, dat is ook al lang en breed gecommuniceerd. Covidia en Testenvoorjereis maken gebruik van dezelfde labs als de GGD en de GGD heeft daar voorrang. Aangezien de GGD het heel druk heeft, dan gaat het dus allemaal langer duren.

Angelique Lambers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021 11:44

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Angelique Lambers »

Wij hebben als gezin voor onze kinderen 2 CPR testen laten doen door Covidia, de uitslag zou na 24 u bekend zijn, na 26u kregen we bericht dat de uitslag er met 2-8 uur zou zijn, dat zou net op tijd zijn voor het vertrek naar Griekenland. Uiteindelijk geen uitslag ontvangen ook niet 8 uur later. Mijn man is met onze andere zoon nu of Corfu, ik ben hier met de andere 2 kinderen en kan na hoge kosten en nieuwe testen ruim 2 dagen later vertrekken, Covidia is niet bereikbaar, wat een ellende

Nooit weer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021 17:27

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Nooit weer »

Ken je die grap van de moeders die gingen testen bij Covidia voor de reis met de kids? Een week geleden geboekt, bevestigingen mey streepjescodes ontvangen in de mail. Kom je na een uur reizen op de lokatie ( in the middle of nowhere) nee mevrouw. De test is op onverklaarbare wijze geannuleerd…..
300 telefoontjes verder en nog geen duidelijkheid of ze nemen niet op maar wel een een adhd zeehond met keelpijn aan de telefoon 🥴
#testenvoorjereis laat maar lekker zitten, prutsers #covidia #lekkergeregeldinnederland

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
20 jul 2021 11:44
Kan men voor de reis ook nog gebruik maken van betaalde PCR-testen?
Als de vakantie er van af hangt, zou men daarvoor kunnen kiezen. Kost wat, maar de uitslag is op tijd.
Ja, volgens mij kan dat gewoon.

Overigens zou ik ook niet betalen aan Covidia als die hun afspraken niet nakomen.

CaroMerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2021 11:13

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door CaroMerk »

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... coronatest

Hier ook, twee testresultaten vlot uitslag, maar de derde niet ontvangen. Als we binnen 30 uur geen uitslag hebben gaan we klacht indienen bij Rijksoverheid. Zie link hierboven. Zal goed signaal zijn om rekeningen Covidia niet klakkeloos te betalen!

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door WZZ »

Wie is ook al weer de verantwoordelijke minister en van welke partij is hij?
En van welke partij is de eindverantwoordelijke minister president?
De eerste loopt alleen maar zijn belachelijke schoenen en zonnebank gekleurde huid te showen.
De andere lacht alles weg.

PROBEER HIERAAN EENS TE DENKEN ALS JE DE VOLGENDE KEER IN HET STEMHOKJE STAAT.
Deze 2 figuren zouden in het bedrijfsleven al naar het UWV zijn verwezen.
Nederland bananenmonarchie.

Den Hook
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2021 18:21

Re: Covidia: gratis test voor op reis, resultaat duurt te lang

Ongelezen bericht door Den Hook »

Uit frustratie en zware teleurstelling en geldverspilling van de overheid heb ik het volgende doorgegeven via dit contactformulier: https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier

PS. Mijn zoon zit inmiddels op Kreta, maar niet dankzij Lead Healthcare (wel GoGo-tours)


Dag dames, heren,

Dit is géén vraag maar een klacht !

Net zoals velen hadden onze kinderen een reis naar het buitenland geboekt. Daar hoorde een PCR-test bij en zoals voorgeschreven boek je die dan bij één van de bureaus, in dit geval Lead Healthcare.
Dit mag in het geval van Griekenland 72 uur van te voren. Daar geweest en vervolgens
a. géén uitslag ontvangen (lag niet aan de mail, mail van bevestiging afspraak kwam wel correct binnen)
b. zelfs geen bericht dat het later kwam

's Avonds de hulplijn van Corona gebeld (testenvoorjereis.nl) die de tip gaf om te mailen, want.... men werkt 's nachts door en werkt dan binnenkomende e-mails alsnog af. 's Morgens 06:00 geen antwoord !! En ze zouden om 07:00 uur vertrekken naar Schiphol


Toen om 10:00 gebeld (in de weekenden zijn ze pas om 10:00 bereikbaar):
"Je bent 34e in de wachtrij", terwijl zoon al bijna op Schiphol was. Gedurende het wachten krijg je te horen dat het druk is in het laboratorium (dan zeggen ze het wél, maar niet bij het maken van een afspraak) en dat andere test-typen ook mogelijk zijn.
Een uur later weer gebeld (zoon staat op Schiphol), u bent beller 82 !!!

Ik heb het idee dat dit bedrijf wél afspraken wil om een rekening te declareren bij de overheid maar vervolgens (bewust) niet presteert onder het mom dat het druk is bij het laboratorium !!

Ik zou dan aan de klant aangeven: "Wij kunnen u niet van dienst zijn, probeer het bij een ander want anders gaat u uw reis mislopen."

Meer dan opvallend: Ze stellen dat ze niet aansprakelijk zijn, ofwel we weten dat u een test nodig hebt, we gaan deze gewoon doen maar als we niet kunnen leveren... wij zijn niet aansprakelijk (zie verderop).

Deze organisatie hoeft slechts 1 proces uit te voeren: afspraak maken - testen en binnen 3 dagen antwoord geven. Dan moet je gewoon aansprakelijk zijn als je dat niet lukt.
Zeker als je vooraf aangeeft dat je daarvoor beschikbaar bent én mensen er hun vakantie van af laten hangen.

Hier wordt overheidsgeld in een putje gegooid en mensen aan het lijntje gehouden.

Zie hier een stukje uit hun voorwaarden:

Artikel 14 – Overmacht
1. Lead Healthcare is niet aansprakelijk wanneer zij door overmacht de Overeenkomst niet kan nakomen. :cry:

2. Onder overmacht als bedoeld in artikel 14 lid 1 wordt in elk geval (maar niet uitsluitend) verstaan:

(i) het tekortkomen door toeleveranciers in de nakoming van verplichtingen die zij richting Lead Healthcare hebben en die van invloed zijn op het uitvoeren van de Diensten en daarmee van de Overeenkomst, :cry:

(ii) het tekortkomen door derden in de nakoming van verplichtingen die zij richting de Opdrachtgever hebben en die van invloed zijn op het uitvoeren van de Diensten en daarmee van de Overeenkomst, :cry:

(iii) gebrekkigheid van programmatuur en/of zaken of diensten van derden die nodig zijn voor het uitvoeren van de Diensten en daarmee van de Overeenkomst, :cry:

(iv) overheidsmaatregelen (bijvoorbeeld ten gevolge van een pandemie of epidemie),

(v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of telecommunicatiefaciliteiten,

(vi) ziekte van personen die in dienst of in opdracht van Lead Healthcare werkzaam zijn.

Artikel 15 – Beperking van aansprakelijkheid
1. Als enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, is Lead Healthcare daarvoor alleen aansprakelijk als Lead Healthcare dat resultaat in de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft gegarandeerd. :shock:



Gesloten