LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Afrit
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2020 13:55

Re: Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Ongelezen bericht door Afrit »

Lieve mensen... Even een update
Ondertussen heb ik de vliegtickets geannuleerd (na 95 minuten telefonisch wachten).
Ze houden 30 procent in als "boete" (ze noemen het zelf boete)
Maarrrrrr; het geld wordt pas overgemaakt 2 maanden nadat het reisverbod wordt opgeheven.
Als ik vraag: Waarom? Ze zeggen dat het door COVID-19 maatregelen komt. Dus COVID maatregelen zijn eenzijdig.
Tevens; ik weet niet over welke reisverbod ze hebben. Ik was vorige week naar Turkije gegaan en nu ben ik terug in Nederland.

1 ding weten ze goed: niemand gaat naar een advocaat voor dit soort bedragen. en ze maken daar vies misbruik van. Maar goed: corendon en mijn naam komen nooit meer samen (totdat ik mijn resterende bedrag terug heb).

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

^^ U heeft toch zelf geannuleerd? Ja, dan betaalt u annuleringskosten. Corona of geen corona.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Ongelezen bericht door tttlocke »

Afrit schreef:
22 jun 2020 19:41
Tevens; ik weet niet over welke reisverbod ze hebben. Ik was vorige week naar Turkije gegaan en nu ben ik terug in Nederland.
Dus u maakt heisa over Corendon die niet mee wil werken en 'boetes' oplegt bij annulering terwijl dat toch niet eerlijk is omdat van u niet verwacht kan worden om 'bij 45 graden met een mondkapje op te lopen' en omdat aan u quarantaine opgelegd zal worden en vanwege de enorme gezondheidsrisico's die u te zijner tijd in Turkije zal gaan lopen, terwijl u de afgelopen week Turkije even tussendoor bezoekt?
:roll:
Het zijn geen tijden om vakantie-plezier te hebben.
Als we daar zijn moeten we wellicht 1 week in isolatie zitten.
Daarnaast moeten we onder 45 graden met mondkapjes rondlopen.
We kunnen ook niet zomaar overal heen.
En bij terugkomst zijn we ook verplicht om 2 weken thuis te zitten, wat ongebruikelijk is ivm werk en school.
EN het alle gevaarlijkste: we gaan hele hoge gezondheidsrisico's lopen, niet alleen voor onszelf maar ook voor de mensen die we gaan contacteren.

TaifunMckinsey
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2020 17:55

Re: Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Ongelezen bericht door TaifunMckinsey »

Ik zit exact met hetzelfde verhaal.

Vandaag geeft de minister nog aan dat het asociaal is om op vakantie te gaan naar Turkije.

Wat moet ik doen? Ik krijg geen voucher of geld.
Het is vakantie maar desondanks gaat de vlucht toch door.

Politiek zou of code geel of rood moeten geven voor Turkije. Oranje dekt de reisverzekering en aanvullende verzekering niet, losse vluchten gaan door, geen voucher of geld terug.

reismaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2020 10:15

Re: Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Ongelezen bericht door reismaatje »

Nooit zelf annuleren, want dan betaal je inderdaad annuleringskosten. Neem contact op met je annuleringsverzekering maximaal 14 dagen voor vertrek. Zij vertellen dan wat je moet doen , of je via hen terugbetaling kunt krijgen en welke stappen je moet ondernemen.

Gesloten