LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eurowings vraagt 1200 euro méér bij omboeking

robweeland123
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2020 11:24

Eurowings vraagt 1200 euro méér bij omboeking

Ongelezen bericht door robweeland123 »

Ik heb voor half april voor 10 personen een reis naar kreta geboekt bij eurowings, dochter van Lufthansa.
feestje 40 jarig huwelijk
nu lijkt het me onmogelijk en strafbaar en zeker niet verstandig om te reizen.
ik moet zelfs vanuit duitsland, dusseldorf vliegen
dus heb ze gevraagd om over te boeken voor een reis in oktober.
ik heb voor de groep 3950 eur betaald voor een retour.
overboeken kan dus maar moet 1200 euro bijbetalen.
een voucher of tegoed bon is niet bespreekbaar.
mijn probleem is dat als ik een reis in oktober boek bij dezelfde maatschappy dit volgens internet 4100 kost dus iets duurder.
ik kan deze reis nu gewoon boeken. Heb het al geprobeerd zonder te betalen natuurlijk, en dat lukt gewoon.
waarom zij dan 5200 euro vragen is onbegrijpelijk
ze geven als antwoord dat ze alle losse heen en retour tickets bij elkaar optellen en dan aan die prijs komen.
maar ik heb een groep geboekt en wil dit nu weer zonder enige verandering.
de vraag van geef mij een voucher en dan boek ik zelf de nieuwe reis en dan is iedereen blij en ik betaat maar 150 euro bij
maar helaas dat kan niet, ik krijg het gevoel dat ze wat schade op ons willen gaan verhalen
ze zeggen gewoon dan boek je toch via internet dan ben je een dikke 8000 kwijt (twee boekingen) maar dat is niet ons problem.
dit antwoord vondt ik wel erg schofterig
graag advies en of hulp bedankt.

ik zal niet de enige zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2020 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Eurowings vraagt 1200 euro méér bij omboeking

Ongelezen bericht door tttlocke »

U heeft het over 'reis'? Gaat het alleen om vliegtickets of is er meer geboekt? (accommodatie).

Dat het niet verstandig is om te reizen, daar kan ik inkomen, maar strafbaar zal het niet zijn.
Of het onmogelijk is, moet blijken. Als er een vlucht gaat, is het gewoon mogelijk toch?

U kunt de voorwaarden nakijken. Heb ik ook gedaan en ik zie dat wijzigen niet kosteloos is:
'we charge a flat-rate fee for each change to a booking per passenger and per leg, '

Of iets een groepsboeking is of niet maakt niet uit, u betaalt gewoon per passagier en per vluchtsegment voor de wijziging.
Dus 12*2* x euro. Kunt u zelf opzoeken en narekenen. Daarnaast kan er een prijsverschil zijn op de nieuwe datum.
Het loopt in de papieren, maar het zou dus best kunnen kloppen.

Ik zie niet in wat u er aan zou kunnen doen. Het lijkt gewoon correct te zijn.

Al zijn er wel annuleringsverzekeringen die dit soort situaties (zeggen te) dekken. Misschien iets voor de volgende keer. (hoewel de voorwaarden dan wel zullen zijn aangepast).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Eurowings vraagt 1200 euro méér bij omboeking

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kijk eerst of ze nog wel vliegen?

Als ze niet meer vliegen en je dus niet weg kan, is met de toegoedbon voor eind dit jaar boeken voor alleen prijsverschil mogelijk.
Ik weet hoeveel geannuleerd is dus moeten ze gehele bedrag als tegoedbon geven.

robweeland123
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2020 11:24

Re: Eurowings vraagt 1200 euro méér bij omboeking

Ongelezen bericht door robweeland123 »

ik heb alleen tickets voor 10 personen vliegen.
geen toeristen meer naar griekenland dus vliegen wel maar niet voor toeristen.
en waarom kosten deze tickets via internet 4100 euro en via hun omboeking 5200 euro? in oktober

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Eurowings vraagt 1200 euro méér bij omboeking

Ongelezen bericht door tttlocke »

robweeland123 schreef:
25 mar 2020 12:31
ik heb alleen tickets voor 10 personen vliegen.
geen toeristen meer naar griekenland dus vliegen wel maar niet voor toeristen.
en waarom kosten deze tickets via internet 4100 euro en via hun omboeking 5200 euro? in oktober
Dat is al uitgelegd.
U wilt wijzigen en in de voorwaarden staat precies beschreven welke kosten daaraan verbonden zijn.
Dat kunt u niet vergelijken met het maken van een nieuwe boeking. U betaalt extra omdat u wijzigt. Dat lijkt gewoon conform voorwaarden te zijn.
Wees blij, het had ook kunnen zijn dat diezelfde voorwaarden stelden dat wijzigen absoluut niet mogelijk was.

Van misbruik is geen sprake. Wel van toepassen van de voorwaarden. Dat kan men de maatschappij, zeker in deze tijden, toch niet kwalijk nemen?

Wat is wijsheid? Volgens mij staat in de voorwaarden dat u kunt wijzigen naar een andere vlucht 'zo lang er plaats is op die nieuwe vlucht'. Ik heb niet gelezen dat er een termijn aan verbonden is.
U kunt wachten, in de hoop dat de maatschappij de vlucht niet door laat gaan. Dan heeft u alle troeven in handen. Als de vlucht toch 'dreigt' door te gaan, kunt u alsnog de boeking wijzigen, wel met het risico dat het nog duurder wordt dan het voorstel wat er nu ligt.
Het is een beetje pokeren.
Het kan best zijn dat ze de vlucht uitvoeren, zelfs als het toestel leeg is.
Het is natuurlijk wel een typische vlucht naar een vakantiebestemming en de Griekse autoriteiten hebben, ik meen tot 30 april in ieder geval, alle toeristische accommodatie gesloten. De kans dat de vlucht niet doorgaat, is er dus wel degelijk.

Gesloten