LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Formule 1 Zandvoor

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door mahadma »

Scheelt in elk geval een hoop luchtvervuiling als die race niet doorgaat. Compensatie vragen terwijl de race niet doorgaat is evengoed een twijfelgeval als de corona annuleringen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door BL2 »

Corona is super voor het milieu, je merkt het nu al als je buiten loopt.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De race staat los van de accommodatie. En of het nu de race is die afgelast is of het songfestival of wat dan ook, je hebt niet geboekt onder voorwaarde dat externe zaken doorgang zullen vinden.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door Jefdus »

breien schreef:
19 mar 2020 16:44
Jammer dan of zou men toch op een compensatie kunnen vragen.
Compensatie door wie? Wie zou hier dan verantwoordelijkheid voor moeten dragen? De overheid?
Heel veel mensen hebben momenteel door deze situatie grote zorgen. Het verplaatsen van een sportevenement lijkt me dan wel het laatste wat van overheidswege gecompenseerd zou moeten worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door berndv »

kort gezegd, tenzij je een pakket geboekt hebt, dus entree Formule1 en accomodatie, dan zijn het 2 los van elkaar staande zaken. En zelfs dan ben je nog afhankelijk van hoe dit in de voorwaarden benoemd en afgesproken is. Als de accomodatie afgefikt was en je daar dus niet terecht had gekund, had je ook je geld voor je tickets niet weer gekregen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door sjohie »

Stel je hebt die twee dingen apart geboekt, dus stel er is geen causaal verband tussen die twee, en stel dan heeft het afgelasten van het één, geen relatie tot het ander. Stel, dat je dan geen recht op annuleren hebt, want stel dat je gewoon in dat huisje kan gaan slapen om te gaan genieten van de natuur, in plaats van een F1 race.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door witte angora »

Zandvoort is zonder de Formule 1 ook best wel mooi. Ok, het weer werkt nu niet zo mee. Maar strandlopen kan altijd, je kunt in no-time met de trein naar Haarlem om te winkelen of musea te bezoeken, je kunt eindeloos dwalen in de duinen; er is genoeg te doen.

Of er voor de accommodatie meer is betaald dan anders weet ik niet. Ik denk dat het ook heel lastig is om dat te bepalen. Dezelfde periode vorig jaar was een ander jaar, en volgend jaar is ook een ander jaar.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
20 mar 2020 08:40
Of er voor de accommodatie meer is betaald dan anders weet ik niet. Ik denk dat het ook heel lastig is om dat te bepalen.
Ik denk, dat dat juist heel makkelijk is. Tuurlijk verhogen de hotels en verhuurders van kamers de prijzen als er veel vraag is.
Ander voorbeeld waar dat gebeurt:
https://www.ad.nl/rotterdam/songfestiva ... ~acd62e3f/

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
20 mar 2020 08:40
je kunt in no-time met de trein naar Haarlem om te winkelen of musea te bezoeken
Of de treinen dan nog rijden is even de vraag, natuurlijk kan je in Haarlem de Albert Heijn bezoeken, een museum gaat echt niet lukken.
Gelukkig zijn er prachtige duinen, waar het altijd heerlijk rustig is.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door witte angora »

O ja, klopt. Musea zijn nu dicht. En de C&A ook. De trein blijft voorlopig nog wel rijden, weliswaar wat minder frequent, maar dat stukje zeker nog wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In 1977 was ik wel in Assen, 2 weken en heb vooraf en na afloop nog voldoende gezien in omgeving.
Was zeker niet de enige motor rijder die er rond reed.
De TT week nog wegens regenbui onder een steen gekropen, en in slaap gevallen, maar dat hoorde natuurlijk niet,
slapen in Hunnebed, als ze dat wisten, maar je bent jong en regen en moe geworden.... tent bleef die nacht leeg....!

En Zandvoort waarom schrijven sommige dat zonder de T op einde?
Ik probeerde dat even maar kreeg een Rode streep onder deze plaatsnaam!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:
20 mar 2020 13:26
Hoe mooi de omgeving van Assen ook is, de bezoekers van de TT-camping komen voor de TT, niet voor de hunebedden, Drents Museum, het esdorpen & beekdalenlandschap De Drentse Aa of het Geopark Hondsrug. (of welk van de andere vele attracties in de omgeving).
Ik zie de gemiddelde Fomule1 fan ook niet genieten van 4 dagen wandelingen door de duinen maken.
breien schreef:
20 mar 2020 13:26
Van de TT in Assen weet ik dat er de week te voren een deel van een grote camping specifiek wordt ingericht als TT-camping. Daar komen de motorliefhebbers op af om elkaars motor te bekijken/bewonderen en naar de TT te gaan.
het scheelt dat het grootste gros van het publiek van de Formule 1 niet met de eigen Formule 1 auto komt. :lol: En de campings daar zullen waarschijnlijk wel vol zitten, de meesten die ik nu gelezen heb, zitten in de maag met kosten voor huisjes.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door WZZ »

Zandvoort is zonder de Formule 1 ook best wel mooi: sterker nog, de Formule 1 doet afbreuk aan de schoonheid. Net zoals de omgeving van Schiphol zonder vliegtuiglawaai ook beter te pruimen is.
Maar ik kan me best voorstellen dat je ziek bent van de afgelasting van de F1 als je een godsvermogen voor onderdak hebt betaald.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Formule 1 Zandvoor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zoek een voordelig huisje waar nu iedereen vanaf wilde, dat Horeca dicht zit doet er niet toe, voordelig in de buurt daar zitten vind ik met het weer van meestal begin mei prima!

Gesloten