Frankrijk inreizen

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door k2p »

Ik snap het nu niet.

Om Frankrijk in te rijden heb je nodig: testbewijs max 24 uur oud. (Of vaccinatiebewijs of anders in quarantaine)

Maar om aan bepaalde activiteiten te mogen meedoen heb je een Passe Sanitaire nodig.

Betekent dit nu dat ik zowel een vaccinatie of testbewijs nodig heb, en daarbovenop een Passe Sanitaire moet aanvragen?
En zo ja, moet ik die Passe Sanitaire ieder 24 uur weer vernieuwen ofzo, met een nieuwe test?
Of hoef ik alleen maar bij binnenkomst een testbewijs te hebben, en kan ik daarna wekenlang aan van alles meedoen in Frankrijk?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door k2p »

Die heb ik natuurlijk al gelezen. Het antwoord staat er niet tussen.
De heenreis en aankomst in Frankrijk is me duidelijk.
Wat me niet duidelijk is, is of ik iets nodig heb, als ik op de 4e dag of de 24e dag bijvoorbeeld naar een pretpark wil.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door Jablan »

Volgens Franse, Belgische, Duitse en Nederlandse media heb je als toerist genoeg aan de eigen versie van de EU-app, waar de Fransen hun Passe Sanitaire nodig hebben. Voor Nederlanders is dat de Corona-Check-App.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Maar de Corona-Check-App geeft toch geen oneindig geldige QR code als iemand niet gevaccineerd is?
Dus de vraag aan TS is: bent u gevaccineerd, of niet?
Indien niet gevaccineerd, zult u inderdaad getest moeten worden als u op dag 4 of 24 naar een pretpark wil

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door k2p »

Jablan schreef:
21 jul 2021 20:04
Volgens Franse, Belgische, Duitse en Nederlandse media heb je als toerist genoeg aan de eigen versie van de EU-app, waar de Fransen hun Passe Sanitaire nodig hebben. Voor Nederlanders is dat de Corona-Check-App.
En weet je of je met de Nederlandse Corona-Check-App volstaat voor 3 weken plezier, met maar 1x een test voor voor aankomst?
Of moet ik met die app ook iedere x uur een nieuwe test doen? Die tests zijn daar namelijk best wel duur.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je moet om het land in te gaan een groen vinkje hebben of een pcr test van maximaal 24 uur oud. Om dingen te gaan doen moet je een groen vinkje in de app hebben. Of je die krijgt van je vaccinaties of van testen, dat maakt niet uit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door Jablan »

k2p schreef:
21 jul 2021 20:09
En weet je of je met de Nederlandse Corona-Check-App volstaat voor 3 weken plezier, met maar 1x een test voor voor aankomst?
Of moet ik met die app ook iedere x uur een nieuwe test doen? Die tests zijn daar namelijk best wel duur.
Daarover heb ik niets gelezen of gehoord. Testuitslagen zijn beperkt geldig, Frankrijk trekt de teugels weer aan omdat het aantal besmettingen weer oploopt, kan mij voorstellen dat je je opnieuw moet laten testen.

Voor onze reizen, niet door of naar Frankrijk, hadden we vorig jaar en dit voorjaar meerdere testen nodig, omdat we net te lang in een land verbleven en dan bij de volgende grens een te oude testuitslag hadden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k2p schreef:
21 jul 2021 20:09
En weet je of je met de Nederlandse Corona-Check-App volstaat voor 3 weken plezier, met maar 1x een test voor voor aankomst?
Of moet ik met die app ook iedere x uur een nieuwe test doen? Die tests zijn daar namelijk best wel duur.
Voor het inreizen heb je een negatieve test nodig (PCR/Antigeen) van maximaal 24 uur na testen. Of volledige vaccinatie van minimaal 1 week.

Voor de gezondheidspas (bij mijn camping ook nodig) moet je aan dezelfde voorwaarden voldoen. Voor mijn camping is eenmalig voldoende bij het inchecken.

Ga je naar een pretpark of winkelcentrum dan moet je weer een test doen! De test is 24 uur geldig. Dus ja een duur grapje als je nog niet volledig bent ingeent voor een week (Janssen is een andere termijn).

Je kunt de check app internationaal gebruiken. Vandaag gedaan bij Disneyland. Zonder kom je er niet in.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 21 jul 2021 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u niet gevaccineerd bent moet u een negatieve testuitslag hebben. De enige mogelijkheid daarvoor is een antigeentest. Een PCR gaat te lang duren. Hiermee kunt u 24 uur lang iets doen in Frankrijk.
De Passe Sanitaire is een bewijs die u naar eer en geweten moet invullen dat u geen klachten heeft. Er staat een datum van ondertekenen op, deze is dus niet oneindig te gebruiken.
Om ergens uit te gaan eten of een museum te bezoeken hebt u een negatieve test nodig. Oftewel, u moet steeds opnieuw getest worden.
Bent u langer dan 7 dagen volledig ingeënt mag u met dat bewijs alles doen. Voor Jansen geldt 28 dagen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
21 jul 2021 20:22
De Passe Sanitaire is een bewijs die u naar eer en geweten moet invullen dat u geen klachten heeft. Er staat een datum van ondertekenen op, deze is dus niet oneindig te gebruiken.
De Passe Sanitaire is de Corona QR code of een negatieve uitslag. De verklaring over je gezondheid is enkel nodig bij het inreizen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door k2p »

sylvesterb schreef:
21 jul 2021 20:21
Ga je naar een pretpark of winkelcentrum dan moet je weer een test doen! De test is 24 uur geldig. Dus ja een duur grapje als je nog niet volledig bent ingeent voor een week (Janssen is een andere termijn).
Dank je! Weet je ook vanaf welke leeftijd dit voor buitenlanders moet? De volwassenen in mijn huishouden zijn al genezen plus daarna 1x ingeënt. Voldoende dus. Maar de kinderen van 12 en 14 zijn nog niet ingeënt.

PS. Ik vind het trouwens erg jammer dat op de overheids- en ANWB-site, deze heldere informatie die je geeft, niet staat.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
21 jul 2021 20:25
NeoDutchio schreef:
21 jul 2021 20:22
De Passe Sanitaire is een bewijs die u naar eer en geweten moet invullen dat u geen klachten heeft. Er staat een datum van ondertekenen op, deze is dus niet oneindig te gebruiken.
De Passe Sanitaire is de Corona QR code of een negatieve uitslag. De verklaring over je gezondheid is enkel nodig bij het inreizen.
De Passe Sanitaire is een document die je moet uitprinten en invullen. Hier moet je naar eer en geweten verklaren dat je geen vreemde hoest hebt, geen smaak- en geurverlies, ongewone diarree, enz. Deze moet je kunnen overleggen als ze er naar vragen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry Neo, Sylvester heeft het goed. Fijn dat een vakantieganger reageert, actueler kan niet. Ik laat het verder aan Sylvester ;)

Het is èn èn èn. En het woord bureaucratie komt uit het Frans. ^^

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
21 jul 2021 20:29
Sorry Neo, Sylvester heeft het goed. Fijn dat een vakantieganger reageert, actueler kan niet. Ik laat het verder aan Sylvester ;)

Het is èn èn èn. En het woord bureaucratie komt uit het Frans. ^^
Klopt, ik was in de war met de "DECLARATION SUR L’HONNEUR D’ABSENCE DE SYMPTOMES
D’INFECTION PAR LA COVID-19", zie: https://leparticulier.lefigaro.fr/uploa ... vid_19.pdf.
Deze moet je kunnen overhandigen als er om gevraagd wordt.

Overigens zijn jongeren van 12 tot 17 tot 30 augustus vrijgesteld van de testen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
21 jul 2021 20:39
Overigens zijn jongeren van 12 tot 17 tot 30 augustus vrijgesteld van de testen.
Dat is de vraag voor mij. Want ik lees dat de vrijstelling voor de Fransen geldt. En dat voor de buitenlanders vanaf 12 jaar een test nodig is.

En dat is voor mij van groot belang. Ik ben best bereid de kids 1x te testen, gratis of voor 100 piek. Maar ik ben niet bereid (dan maar geen Frankrijk) als ik dit na ieder 24 uur moet doen en betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
21 jul 2021 20:47
NeoDutchio schreef:
21 jul 2021 20:39
Overigens zijn jongeren van 12 tot 17 tot 30 augustus vrijgesteld van de testen.
Dat is de vraag voor mij. Want ik lees dat de vrijstelling voor de Fransen geldt. En dat voor de buitenlanders vanaf 12 jaar een test nodig is.

En dat is voor mij van groot belang. Ik ben best bereid de kids 1x te testen, gratis of voor 100 piek. Maar ik ben niet bereid (dan maar geen Frankrijk) als ik dit na ieder 24 uur moet doen en betalen.
De Franse minister voor Volksgezondheid, Olivier Véran, heeft op dinsdag 13 juli 2021 nog het volgende gepreciseerd inzake deze maatregelen. Voor jongeren van 12 tot en met 17 jaar geldt:
• « dat zij vanaf 30 augustus de gezondheidspas bij zich moeten hebben op alle aan die pas onderworpen locaties ». Voor jongeren van 12 tot en met 17 jaar geldt de gezondheidspasplicht dus pas vanaf 30 augustus ;
• EN « tot 30 augustus geldt dat een volledig beschermde jongere naar alle aan de gezondheidspas onderworpen locaties mag gaan en daarbij geen mondmasker hoeft te dragen.
Bron: https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reiz ... -Frankrijk

Wel lees ik overal dat ze wel de erewoordverklaring (die mijn vorige reactie) moet kunnen overleggen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee hoe u naar Frankrijk toe gaat, mocht u met de auto gaat, let dan op de regels in België. In Frankrijk mag men binnen met een PCR of Antigeen test, in België wordt alleen een PCR geaccepteerd. Deze mag 72 uur oud zijn. Eigenlijk zal je je dus 2 maal moeten testen mocht je niet volledig gevaccineerd zijn. Van te voren een PCR voor België en op de dag van vertrek een Antigeen voor Frankrijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
21 jul 2021 21:11
Geen idee hoe u naar Frankrijk toe gaat, mocht u met de auto gaat, let dan op de regels in België. In Frankrijk mag men binnen met een PCR of Antigeen test, in België wordt alleen een PCR geaccepteerd. Deze mag 72 uur oud zijn. Eigenlijk zal je je dus 2 maal moeten testen mocht je niet volledig gevaccineerd zijn. Van te voren een PCR voor België en op de dag van vertrek een Antigeen voor Frankrijk.
Voor doorreis door Belgie is niets nodig.

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... len-belgie

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k2p schreef:
21 jul 2021 20:47
NeoDutchio schreef:
21 jul 2021 20:39
Overigens zijn jongeren van 12 tot 17 tot 30 augustus vrijgesteld van de testen.
Dat is de vraag voor mij. Want ik lees dat de vrijstelling voor de Fransen geldt. En dat voor de buitenlanders vanaf 12 jaar een test nodig is.

En dat is voor mij van groot belang. Ik ben best bereid de kids 1x te testen, gratis of voor 100 piek. Maar ik ben niet bereid (dan maar geen Frankrijk) als ik dit na ieder 24 uur moet doen en betalen.
Mijn dochter is 11 jaar maar zover ik heb kunnen vinden geld er geen uitzondering voor buitenlanders.

Bij Disney werd mijn dochter niet gecontrolleerd op haar leeftijd. Wij moesten ons wel legitimeren.

Controle was streng enkele Nederlanders moesten naar de PCR check omdat hun code niet geldig was.

JWasserman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2021 18:52

Re: Frankrijk inreizen

Ongelezen bericht door JWasserman »

Wij gaan 25 augustus naar Frankrijk, echter is het mij niet geheel duidelijk hoe de regels zijn.
In de ene regel staat inreizen voor kinderen tussen de 12 en 17 jaar, vanaf 30 september pas sanitaire.
In de andere regel staat, voor kinderen vanaf 12 jaar een pas sanitaire.
Welke is nu van toepassing?

Gesloten