LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gate1 e-mail over wijzigen/annuleren vlucht

Pukvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2020 09:02

Gate1 e-mail over wijzigen/annuleren vlucht

Ongelezen bericht door Pukvg »

Gisteren kregen wij van gate1 de volgende e-mail.
Wij weten nu niet zo goed voor welke keuze we moeten gaan. Het liefste zouden we uiteindelijk ons geld terugkrijgen, maar dat is waarschijnlijk lastig en een voucher zou daarom een reële optie zijn.

We zouden vliegen van 1 t/m 8 april naar Montreal, Canada met Aircanada op de heenweg en Brussels airlines op de terugweg.
Beste,

Je ontvangt deze email omdat je een reis hebt geboekt naar/via een land, waarvoor mogelijk momenteel een reisbeperking geldt, in verband met het Coronavirus.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we de hieronder gevraagde informatie van je nodig. Let op: je dient te allen tijde binnen 24 uur via onderstaande buttons een keuze te maken (of per direct, indien je vlucht eerder vertrekt). Bevestig je niets binnen deze tijd? Dan onderneemt Gate1.nl geen actie, waardoor je het risico loopt de volledige waarde van je ticket te verliezen. Eerdere e-mails die je aan ons hebt verstuurd over je boeking worden niet meer in behandeling genomen.

Veel luchtvaartmaatschappijen bieden momenteel versoepelde voorwaarden voor wijzigen en/of annuleren aan, zodat je op een later tijdstip alsnog gebruik kunt maken van de waarde van je ticket*. Check op de website van de luchtvaartmaatschappij welke voorwaarden de luchtvaartmaatschappij hanteert. Wij kunnen je momenteel helaas niet adviseren.

We doen ons best om alle aanvragen van onze klanten zo goed mogelijk te verwerken. Gezien de enorme drukte in deze uitzonderlijke situatie, is het niet mogelijk over deze e-mail te communiceren. We bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Maak hieronder een keuze uit een van de volgende opties. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het maken van de keuze die van toepassing is op jouw boeking. Controleer hiervoor de website van de luchtvaartmaatschappij.

Let op: nadat je hieronder een keuze hebt geselecteerd, kom je op een webpagina waar je deze keuze definitief dient te bevestigen.

1. Ik wil niets wijzigen
Ik bevestig dat ik kan en mag reizen en wens mijn huidige boeking te behouden. Let op: het kan nog steeds voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij je vluchten wijzigt of annuleert. Houd daarom onze e-mails in de gaten en bekijk de actuele vluchtstatus op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Kies ook voor deze optie indien je je vluchten al rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij hebt gewijzigd.

2. Ik wil wijzigen
Ik kan vanwege reisbeperkingen momenteel geen gebruik maken van mijn boeking. Indien mogelijk, wil ik mijn bestaande boeking wijzigen naar een latere datum. Bij veel maatschappijen is het mogelijk de waarde van je bestaande ticket(s)* in je boeking te behouden en voor een latere datum te gebruiken. Kijk hiervoor op de website van de airline. De wijzigingsprocedure sturen wij in een aparte e-mail, nadat je deze keuze hebt geselecteerd. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn.

3. Ik wil annuleren
Ik wil geen gebruik maken van mijn boeking en wens deze te annuleren. Gate1.nl zal een restitutie aanvragen voor de onderdelen die volgens de voorwaarden van het ticket restitueerbaar zijn. Houd er rekening mee dat tickets vaak niet restitueerbaar zijn, met uitzondering van de (luchthaven-)belastingen*.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gate1 e-mail over wijzigen/annuleren vlucht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Pukvg schreef:
19 mar 2020 09:16
Gisteren kregen wij van gate1 de volgende e-mail.
Wij weten nu niet zo goed voor welke keuze we moeten gaan. Het liefste zouden we uiteindelijk ons geld terugkrijgen, maar dat is waarschijnlijk lastig en een voucher zou daarom een reële optie zijn.
We zouden vliegen van 1 t/m 8 april naar Montreal, Canada met Aircanada op de heenweg en Brussels airlines op de terugweg.
Er zijn al meerdere topics hierover. Samengevat (correct me if i am wrong):

1. Als je annuleert ben je zo goed als zeker je geld kwijt.
2. Als je verzet of voucher accepteert, krijg je geen geld terug je kunt dan wel een nieuwe reis boeken.
3. Al je niets doet en de vlucht gaat niet door (code oranje/rood) dan heb je recht op geld terug. Dit is wel een risico want als de vlucht wel gaat ben je ook je geld kwijt als je niet meer gaat.

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: Gate1 e-mail over wijzigen/annuleren vlucht

Ongelezen bericht door oktober64 »

1. Ik wil niets wijzigen
Ik bevestig dat ik kan en mag reizen en wens mijn huidige boeking te behouden. Let op: het kan nog steeds voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij je vluchten wijzigt of annuleert. Houd daarom onze e-mails in de gaten en bekijk de actuele vluchtstatus op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Kies ook voor deze optie indien je je vluchten al rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij hebt gewijzigd.


ik zou eerst voor deze optie gaan. Als vliegmaatschappij vluchten zelf annuleert heb je kans dat je geld van hun terugkrijgt of alsnog een voucher.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gate1 e-mail over wijzigen/annuleren vlucht

Ongelezen bericht door tttlocke »

En als de vlucht gewoon doorgaat, terwijl je helemaal niet meer op reis wilt of terwijl je niet mee mag omdat Canada je niet toe wil laten, dan zit je met de gebakken peren.
Ik weet niet of dat een goed advies is.

Gesloten