LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug van Level?

Gerben321
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2020 09:44

Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door Gerben321 »

Ik had een vlucht vanuit Lissabon geboekt terug naar Amsterdam voor de 15e. Deze werd een week of twee voor die datum geannuleerd en we hebben de vlucht heen verplaatst naar een later tijdstip.

Echter zitten we nu al een tijd te kloten met het geld van de vlucht van Level. Ik heb voor de drie losse tickets een refund aangevraagd. Echter krijg ik nu te horen dat ik niks terug krijg?
While LEVEL commits to operate flights with punctuality, infrequently there are events arising outside of our control which are unpredictable and unavoidable, causing the disruption of a flight.

Regarding your claim for a compensation, LEVEL has analyzed your case, which must be dealt with under the Regulation (EC) Nº 261/2004 (the “Regulation”) and the relevant legal doctrine from the ECJ.

In this case, however, we regret to advise no compensation is due, because the cancellation of the flight was caused by the impact of the COVID-19 outbreak, which caused restrictions, limitations and the application of additional measures on the number of flights to be operated, all of them understood to be considered as “extraordinary circumstances”, as set out in Article 5.3 of the Regulation and under the ECJ legal doctrine and declared by the European Comission.
Oftewel, ze hebben geld van ons genomen, bieden geen enkele service (geen vlucht), maar houden wel ons geld? Of lees ik dit verkeerd? Ik wil namelijk het geld van de tickets terug, en niet een extra compensatie of iets dergelijks. Misschien dat het verloren is in de vertaling bij de aanvraag of iets dergelijks? In een eerdere mail van Vueling (moederbedrijf geloof ik?) kreeg ik te horen dat we flight credit kregen, maar dat zien we niet als we inloggen op ons account. Dus vooralsnog hebben we nog helemaal niks van een refund gekregen.

Als ik kijk op de site van de consumentenbond staat er dat we gewoon de prijs van de tickets terug moeten kijken.

Dus hoe/wat moet ik hier mee?

Boycot
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:08

Re: Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door Boycot »

Weet je zeker dat je terugbetaling van je geld hebt gevraagd en niet om een compensatie? Want waar zij het over hebben gaat inderdaad over compensatie.

Gerben321
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2020 09:44

Re: Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door Gerben321 »

Ongelooflijk zeg, wil ik eens vliegen (2e keer ooit), heb ik dit!

https://www.anvr.nl/lists/anvrnieuws/ar ... spx?ID=711
Dat betekent dat de consument die rechtstreeks of via de bemiddeling van een reisagent bij Level heeft geboekt waarschijnlijk het geld kwijt is. Dit geldt ook voor afgegeven vouchers of toezeggingen van Level om niet-gevlogen tickets terug te betalen. Level Europe was geen IATA lid of deelnemer in BSP.
Dit is toch niet te geloven?? Krijg ik eerst een bericht Vueling dat ik een voucher krijg die helemaal niet terug te vinden is, en als ik ze probeer te bereiken (na een maand eindelijk iemand aan de telefoon) zeggen ze dat ze niks kunnen betekenen. Ook bijzonder, want volgens mij hebben ze last-minute mijn Level vlucht naar Level Europe omgezet, en deze vervolgens geannuleerd. :evil:

En ik had dus net iemand EINDELIJK aan de lijn na 15 minuten wachten, krijg ik een bijna niet verstaanbare buitenlandse vrouw aan de lijn die mega chagrijnig is, en die zegt; ja wij kunnen niks doen want de vlucht is geboekt bij Level Europe en daar staat alles op de website, succes, doei!

Maar omdat ze dus waarschijnlijk failliet gaan kan je naar je geld fluiten??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door berndv »

Gerben321 schreef:
30 jun 2020 10:15
Krijg ik eerst een bericht Vueling dat ik een voucher krijg die helemaal niet terug te vinden is
De grote vraag is waar u geboekt heeft, omdat u hier Vueling noemt in uw bericht. Als u geboekt heeft bij Vueling en zij de vlucht laten uitvoeren door Level, zijn er nog mogelijkheden. Als het andersom was, dus geboekt bij Level met uitvoering door Vueling dan gaat het een lastig verhaal worden.
Het is ook mogelijk dat de boeking is gedaan bij zusterbedrijven Vueling, BA of Iberia en dat vervolgens de klant is medegedeeld dat de vlucht wordt uitgevoerd door Level. Als klant hebt je betaald en een luchtvaartovereenkomst afgesloten met hen en wij houden deze airlines dan ook aansprakelijk voor terugbetaling dan wel uitvoering van de vlucht door een andere airline.

Gerben321
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2020 09:44

Re: Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door Gerben321 »

Nou, ik had eerst nog nooit van Vueling gehoord, maar telkens in mails kwam de naam van Vueling terug. Ook dat verhaal van flight credits was namens Vueling. Dat snapte ik al niet tot ik opzocht wat dat was.

Maar op Vueling zie ik dus niks van credits ofzo.

We hadden geboekt via Cheap Tickets en daar de vluchten uitgekozen, dus volgens mij hebben we dikke vette pech. Ik kan wel een claim indienen bij de curator in Oostenrijk, maar dat kost ook al 23 euro, en de vraag is maar of en wanneer dat geld ooit nog gaan zien, aangezien je als klant als laatst in de rij staat voor geld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door berndv »

Gerben321 schreef:
30 jun 2020 10:54
Nou, ik had eerst nog nooit van Vueling gehoord, maar telkens in mails kwam de naam van Vueling terug. Ook dat verhaal van flight credits was namens Vueling. Dat snapte ik al niet tot ik opzocht wat dat was.

Maar op Vueling zie ik dus niks van credits ofzo.

We hadden geboekt via Cheap Tickets en daar de vluchten uitgekozen, dus volgens mij hebben we dikke vette pech. Ik kan wel een claim indienen bij de curator in Oostenrijk, maar dat kost ook al 23 euro, en de vraag is maar of en wanneer dat geld ooit nog gaan zien, aangezien je als klant als laatst in de rij staat voor geld.
Het gaat er om bij welke maatschappij je de vlucht hebt geboekt, niet wie de vlucht uitvoerde. Je hebt via cheaptickets dus een bestelling gedaan bij cheaptickets, dan zal daar in een bestelling wel staan bij welke maatschappij je geboekt hebt. Dat is de partij waar het om gaat.

Gerben321
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2020 09:44

Re: Geen geld terug van Level?

Ongelezen bericht door Gerben321 »

Daar stond altijd alleen "Level", tot de 'even' voor de datum toen de gegevens beschikbaar werden. Toen stond er Level, uitgevoerd door Anisec.

Gesloten